Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.
Máte problém s Vaším strojom ? Skúste sa opýtať. Ostatní motorkári Vám možno budú vedieť poradiť.
Značky:
.Pravidlá správania sa na diskusnom fóre motoride.sk
Značky:
.
Jeden z našich dopravných expertov v TV radil, že kvôli oživeniu akumulátora treba v treskúcej zime pred štartovaním vozidla, "brnknúť" do diaľkových svetiel. Vraj sa tým "nabudí" akumulátor a lepšie naštartuje. Ja tomu nerozumiem. Mohol by mi to niekto vysvetliť obšírnejšie? Ďakujem. |
O nabudeni akumulatora som este naozaj nepocul. O nabudeni alternatora (alebo dynama) uz ano. V suvislosti so "zbytkovym" magnetizmom. Nesplietol si to ten expert v TV? |
Vadim to máš tak : V AKB sú protóny aj elektróny ktoré, ak sa baterka nevybíja , pomaly ale iste "zaspávajú." Čím je chladnejšie, tým rýchlejšie zaspávajú. Preto ich treba " zobudiť " takou výchovnou fackou prudkého odberu prúdu, zaspávajúce sa zobudia a hovadsky sa zaktivizujú. Potom je energie až,až. |
ráno v kúpeľni sa mu šmyklo na mokrej podlahe a sopli a jebol hlavou do zárubne a potom vypotí takú lobotinu pred národom......alebo ma napadá, že či to nebol tento dopravný expert..... |
Myslim ze mierne "zobudit" chemicku reakciu v akumulatore moze mat nieco do seba. |
Ja akumulátor budím aj v lete. Pred štartom pokývem motorkou a zvriesknem: "Vstávaj, hajzel jeden vygelovaný!" On potom štartuje naozaj lepšie |
S malou dušičkou som štartoval, keď som po pol roku zimného státia auta v garáži stlačil ovládač na otvorenie dverí a rozsvietili sa najprv svetlá |
|
čoooo, tvrdenie a čo si ty.... Upravené 1 krát. Naposledy upravil devill63 (07.02.2012 13:58) |
|
a keby som sa mu namiesto blikania dialkovymi milo prihovoril? pohladkal ho.. alebo ho laskyplne pohryzol na zdureny plusovy a minusovy pol.. pripadne bicik a jemne BDSM |
hopyke: Ešte predtým palivové čerpadlo a ešte predtým osvetlenie interiéru a ešte predtým diaľkové odomykanie.... |
|
pre onanistov, laikov ale i majiteľov batérií všehodruhu odporúčam článok "Skoro vše o akumulátorech a nabíjení" www.cezeta487.ic.cz/Documents/akumulatory.pdf.... želám všetkým veľa zdaru v budení zaspatých akumulátorov..... |
podla mna je to vsetko malo co ste tu napisali, ja by som odporuca na 5 sekund spojit plus a minus 24-21 prstenčakom |
vadim,je to tak,tym že zapneš cca na 10 sekúnd svetla pred štartom,tak vlastne v baterke nastane chemická reakcia (neviem presne aká),ktorá akumulátor prebudí a baterka je o niečo výkonnejsia,lebo ked auto odtavíš a schladne a ostane premrznuté,tá baterka sa akokeby prepne do režimu spánku...je to tak...úplne presne mi to dnes vravel kolega v robote starý mechanik,že tak by sa malo štartovat hlavne v zime,sranda je že som to aj ja s podivením počul tiež prvý krát zrovna dnes...aj ked to tak nerobím za pokus to stojí...nesrandujem,naozaj |
vadim v tvojom veku uz by si mal vediet co je to technicky nabudit. Ako ked prides domov a stara chce po tebe tie cudne pohyby tak ta musi najprv technicky nabudit. Bez toho by to neslo. Mozno to na tu baterku treba rovnako rucne prace. |
vadim: doriti jeden den skorsieho uverejnenia tejto temy a ja nemusim rano ako chuj ked nestiham do roboty volat kolegu a v -12 vyheglanymi kombinackami povolovat baterku kedze som nenastartoval. |
v baterke nastane chemická reakcia (neviem presne aká),ktorá akumulátor prebudí a baterka je o niečo výkonnejsia Upravené 1 krát. Naposledy upravil Vadim (07.02.2012 15:22) |
... to je nič, že nabudenie, ale vysvetlite mi, veci znalí, toto: Keď je vonku -5, tak nažhavím a ono točí-točí-točí a po asi 3 sekundách naskočí. To celú zimu. Ale terazky, keď tu máme asi päť dní -14 až -17, tak nažhaví a šupa hneď naskočí |
hopyke - u kamoša podobný zázrak pôsobila čerstvo natankovaná zimná nafta namiesto tej nakradnutej letnej... |
Napríklad na mojej TDRke ked nabijem baterku a krútim a nechce niekedy chytiť tak ona tak rýchlo krúti že stíha alternátor dobíjať, čiže ja mám vlastne motoroku, ktorá nepotrebuje benzín :D môžem sa krútiť na štartéry juchú :D bože máte za témy ;) |
hopyke ak tam mas elektroniku, tak ta zhavenie riadi podla teploty. |
Vadim-trošku mi to pripomína poveru o tom, že motor v zábehu treba občas popreháňať, aby nezlenivel. -to neni, povera to je fakt. sa cudujem, ze ako strojar to nevies |
snahulak mas to marne. |
|
Tak a dopracovali sme sa k tomu, prečo sa na motorkách rozsvietia svetlá po otočení kľúčika a pri štartovaní zhasnú a nie až po naštartovaní sa rozsvietia. Výrobcovia tiež nie sú sprostí a zrejme vedia prečo to tak robia |
papi, wawa: |
už tretiu zimu to tak praktizujem keď je pod -15, zapnem svetlá tak na cca 20sek. jednoducho v baterke prebehne chemický proces "rozhýbe sa-nabudí" a potom štartujem a nemám problém |
PetoBB: Ja už tretí rok praktizujem, že si 3x odpľujem, keď mi prebehne cez cestu čierna mačka a potom nemám problém |
Poznal som aj típkov, čo chodili za starej éry škodoviek a žigulákov ku autu zo štartovacou kľukou na pretočenie motora, niekedy sa stalo, že motor pri ručnom pretáčaní aj chytil, bola zábava |
škoda sem aj niečím prispieť...... |
hopyke a čo keď v závislosti na teplote sa mení predstrek, a máš logické vysvetlenie, lebo väčšia zima = väčší predstrek čiže lepší štart |
hopyke elektronika asi tych -6 az -9 nepovazuje za velku zimu. |
novsie auta maju riadiacu jednotku ktora si vsetko prehonocuje sama,diesel je trosku o inom ako stare klasiky,uz comon rail je neco ine tam ma tiez vsetko na starosti riadiaca jednotka. |
Ja len... ze asi kkcina pan majster |
Měření vnitřního odporu akumulátorové baterie: |
mzetz150 - konecne niekto k teme, vdaka. Ale podla toho co pises to asi nema nejaky prakticky vyznam. Myslim tym realne podmienky pri startovani. Alebo tomu iba nerozumiem? Mozu tam byt az take meratelne rozdiely co sa tyka "nastartovania" chemickej reakcie? |
|
kto tomu verí nech to robí, už pri odomykaní auta ako podotkol vadim batéria dostáva podnet na začatie chemickej reakcie......toto mohlo byť témou dňa ešte keď sa vyrábali Š120 ....dnes je to len mýtus ako preštartovávať motorku.....vyberať sviečky....liať do valcov olej, tankovať do plna aby nehrdzavela nádrž a podobné bludy..... |
mzetz150: co ma meranie vnutorneho odporu zdroja spolocne s budenim COHOKOLVEK??? |
devil s tym tankovanim do plna to asi nebude az taka blbost... ale inak si sa trafil |
mzetz iba napisal, ze "Dôvod tohto postupu je, že po prvom menšom zaťažení sa "naštartuje" chemická reakcia.". A ja zase pochybujem a neverim tomu, ze to ma prakticky vyznam. Preto som sa spytal. Nevsimol som si, ze by obhajoval "budenie" akumulatora, prestartovavanie, liatie sajrajtov do valcov. Upravené 1 krát. Naposledy upravil lazysnail (08.02.2012 11:31) |
parave tato veta: "Dôvod tohto postupu je, že po prvom menšom zaťažení sa "naštartuje" chemická reakcia." je do neba volajuca pitchovina |
tu pomozu asi len mythbusters |
A aby som vysvetlil moj nazor o nepraktickosti - otocim klucom - zapne svetlo, zaznu budiky, zapumpuje pumpa. Tak potom nechapem toho experta, ktoreho Vadim na zaciatku spominal. Trochu to prezeniem - takze by mali pri startovani zhoriet cievky a roztrhnut sa rotor startera. Podla mna je to iba legenda experta "Hurbana" vycitana z nejakeho piiisiii revue. |
janoval - som "vyuceny" elektrikar (SPSE, EF STU) sice nepracujuci v odbore... ale je mi jasna metoda merania vnutorneho odporu. Len ma zaujimalo, pretoze tomu neverim, co za meratelnu reakciu moze "vybudit" akumulator. Asi sme naozaj pritomni pri zrode urban legend. Pockam, ako daleko a za ako dlho sa to rozsiri. Heh, srandy kopec este bude. |
lazysnail vôbec som nereagoval na tvoje príspevky..., celé tvrdenie uvedeného dopravného experta od začiatku považujem len za blábol..... |
bude, bude... no ved vravim tu pomozu jedine mytbusters |
A ak mu zavolám už z bytu, že hej feši, idem do garáže, zobuď sa, umy si kontakty, daj si hrnek kafe (na naštartovanie chemickej reakcie) a čakaj ma už pekne neabudený, zajazdíme si, tože funguje? |
Ja osobne "nabudenie" akumulátora nepraktizujem. Myslím, že rozdiel by bol nebadateľný. |
devill63, ved v pohode. Ja som to nemyslel zle a uz vobec nie na Teba. A ako som napisal uuuuuplne hore, presne to iste co Ty, si myslim aj ja. Upravené 1 krát. Naposledy upravil lazysnail (08.02.2012 15:49) |
|
Stalo sa mi už dva krát takéto: |
ale ne..len sa mi paci co sledujem motoride ze ru sa neda ani radit,ani pomoct,tusim nic len zabavit..... |
TAaa teraz to ešte treba overiť v praxi. Kto parkujete vonku, nechajte si z pod kapoty vystrčené droty na merák. Skor, než čokoľvek zapnante, pripojte (aspoň priemerne kvalitný) merák k baterke. Kuknite na napätie. Odomnikte, otvorte dvere, zapnite ventilátor, alebo svetlá a potom vypnite. Opäť kuknite na merák:Je teraz napätie na meráku vyššie, alebo nižžie, ako keď bol kľkudovom stave. |
Ako hovori janoval, akumulator sa kratkym zatazenim ohreje. Nie tak ze ma horuci obal, ale zvysi sa teplota tej tenkej vrstvy elektrolytu medzi elektrodami a kapacita sa o nieco zvysi. Ale kto by to robil... Aj startovat sa odporuca kratkymi intervalmi s dlhsimi prestavkami, ale ked mi uz chytili dva valce, predsa to nepustim kym sa nepridaju dalsie dva. Alebo? |
sorry chalani ale za 5 sekund co zapalis svetla ked je vonku -20 sa ti ohreje tak akurat konsky k... a ked je baterka uz slaba tak z nej iba odoberies energiu ktoru by si vyuzil na startovanie. ked je dobra tak nieje co riesit |
35Watt / 12V = +- 3 A predne svetla + ca 2A zadne) = 5 A svetielka .. zle ratam ? alebo sa mi len zda ze to je velke cislo .. |
hopyke |
ja by som poprosil nicollku aby nam to sem prisla vysvetlit, lebo sami sa nikam nedopracujeme |
Mimochodom, na GSA som mal pôvodnú baktériu z roku 2002. Aj som ju chcel meniť, ale v servise mi Francuz po zmeraní ukázal, že má stále okolo 12,6, gelovka, jazdená celosezónne, zaťažovaná prídavnými svetlami, vykurovanými heftami, ABS a podobne. Ak som viac ako týždeň nejazdil, hodil som ju vždy na "občerstvovačku", dal som vyčistiť štartér a čuduj sa svete, baktéria aj bez budenia štartovala (naopak, pri štarte som vypínal svetlá). |
baterka ti da len to co v nej je ked zapnes cokolvek tak z nej iba ubudne. na to aby to malo nejaky vyznam by si ju musel zobrat domov a nechat pozvolne ohrievat pri izbovej teplote pretoze prudke ohrievanie tiez odobera kapacitu baterie. nadmerne teplo skodi tak ako aj zima. |
eNeM ale tu je rec o podchladenych baterkach v - teplotach, a na GS si asi v -10-15 nejazdil. Mimochodom aj ja mam stale tu istu od r. 97 a este v decembri startovala. Teraz sa stale udrzuje nabijackou z lidla namontovana v moto vo vymrznutej garazi. Uvidime ako sa preberie na jar. |
mne to otec poradil pred 15 rokmi keď mi trabant nešiel natočiť a pomohlo to |
.... a dobré je aj pred štartovaním prefúknúť drôty, môžu byť vplyvom mrazu upchaté zamrznutými elektrónmi....niekto sa možno pousmeje, že je to hlúposť ale znalejší veci vedia, že sa jedná o tzv. termoemisný elektrický prúd, teda prúd Ie podmienený uvolňovaním elektrónov zo zohriateho telesa iba vplyvom zvýšenej teploty, ako prvý tento vzťah odvodili Richardson s Dushmannom...teda dodaním tepla z dychu do upchatého el. drôtu vplyvom mrazu vzniká nabudenie elektrónov vo vedení ako i v samotnom zdroji el. energie akumulátore..... |
|
Menovitá kapacita akumulátora je udávaná pri 25°C. Pri -18°C má z toho už len 40%. Tu však nie je podstatná kapacita, ale rýchlosť chemických procesov prebiehajúcich pri vybíjaní. Preto akumulátor pri 0°C vydrží celú zimu nabitý, ale pri 30°C je za tri týždne po nej. Samozrejme ten ohrev pri kratkom zaťažení nie je citelný, lebo prebieha v malom priestore medzi elektródami, kde samotný chemický proces prebieha a jedná sa len o pár stupňov. Neprehrieva sa 20 kg zamrznutej hmoty. Ale baterku poteší a nám pomôže. |
no a teraz kontrolná otázka k poveternostným vplyvom.... |
josi, to co pises, je pochopitelne a logicke. Ale tu sa vecsinou, vratane mna, pochybuje o praktickom vyuziti takychto vnutornych procesov, javov, reakcii v akumulatore v modernych motorkach alebo autach. Vstupuje do toho prilis vela velicin - zapnu sa svetla, aktivuje elektronika, zapracuje cerpadlo... a az potom startujes. |
Vadim bol zvedavý, ako to nabudenie funguje. Je fakt, že sa to dalo využiť pri Trabante, v dnešnej dobe je to prakticky k ničomu. Jednak sú akumulátory predimenzované (čo sa týka parametrov), jednak sa pri žhavení nabudí až až. Kto štartuje predpisovo krátkymi intervalmi, má to nabudené po prvom štarte. Ak to niekomu chytá na brnknutie a chce štartovať s nabudeným akumulátorom, môže po naštartovaní vypnúť a štartovať ešte raz Upravené 1 krát. Naposledy upravil josi (09.02.2012 13:45) |
josi, beriem co pises. A som aj rad, ze sa tu este najde zopar ludi, ktori vedia seriozne "debatovat". Vysvetlenie som dostal, vyhovuje mi to. Takze tymto je to pre mna uzavrete a nebudem uz dalej vrtat. |
Vysvetlenia typu: už môj starý otec to tak robil na trabante a podobné, mi nestačia. To platí možno na tú čiernu mačku. |
|
© Copyright 2001-2025 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 69411 | Včera: 140017