Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.

Menu

Články | Videá | Tipy | Fórum | Kalendár | Inzercia

Pridaj aj ty cestopis!

JAWA 350/634 - problém s jedným valcom - Diskusné fórum - Moto poradňa

Máte problém s Vaším strojom ? Skúste sa opýtať. Ostatní motorkári Vám možno budú vedieť poradiť.

Značky: Skúsenosti, Problém, Motor, Karburátor, Elektrika, Podvozok, Kolesá, Pneu, Brzdy, Olej, Administratíva.

Pravidlá správania sa na diskusnom fóre motoride.sk

Pridaj novú diskusiuJAWA 350/634 - problém s jedným valcom - Diskusné fórum - Moto poradňa

OO Sleduj diskusiu Pridaj nový príspevok 

Značky: Skúsenosti, Problém, Motor.

27.01.2012 10:26

JAWA 350/634 - problém s jedným valcom

Mechanik
 Kávičkár 

Ikona

Zdravím všetkých motorkárov. Mám problém so svojou novo zakúpenou Jawou 350/634. Motorka ide pekne na 2 valce keď je studená. Po 5-7 minútach prevádzky ide už iba na pravý valec. Ľavý valec na voľnobehu nejde vôbec, sem tam odpáli. Akonáhle mu pridám čo i len trošku plynu, valec sa rozbehne ale aj tak vynecháva. Za jazdy idú valce oba, ale motorka má ťah ako dobrá 250-ka napr. 559. V elektrike si myslím že problém nie je pretože na ramienkách som odtrhy nastavil na 0,35 a predzápaly som skúšal 2,7mm, 3,0mm, a aj 3,2 mm. Absolútne nič sa nezmenilo. Vymenil som medzi sebou kondenzátory, indukčné cievky, vysokonap. káble, fajky, sviečky a aj káble od ramienok k indučným cievkam. Podotýkam že pravý valec ide úplne normálne. Ďalej som zhodil výfuk ak by bol pripchatý, aj tak nič. Ďalej som meral kompresie a ľavý valec má od pravého síce menšiu kompresiu ale len o 0,02 Mpa. Ešte som si myslel či neprisáva olej alebo falošný vzduch od spojky cez gufero tak som to rozobral a zistil som že gufero je mäkučké a nie je mu nič. Nič iné ma už nenapadá. Vedeli by ste mi prosím Vás niekto poradiť ?


27.01.2012 10:59

Re: JAWA 350/634 - problém s jedným valcom

TIBORINO
 Edvenčr 

Ikona

toto iste mi robila moja byvala 639 , chybu som neodhali , vyskušal som všetko ,
neskôr som moto predal :'( velmi mi bola sympatická
prešiel som na MZ 251 a no problem ;-)


27.01.2012 11:21

Re: JAWA 350/634 - problém s jedným valcom

Javkarstevo
 Veteránista 

Nazdar. Tiež som si pred pár rokmi kúpil Jawu 350/634 /spod ruky/ a po najazdení pár kilometrov som riešil tento istý problem. Tiež som vykonal všetky zámeny ako si napísal. Nakoniec som sa rozhodol vykonať GO motora. Po rozobratí som zistil že bolo poškodené tesnenie medzi prevodovkou a spaľovacou komorou a z tadiaľ prisavalo olej. Preto ti poradím všímaj si /kontroluj/ či sa ti nestráca olej v prevodovke, ak ano asi ťa čaká to čo mňa/minimálne rozobratie a pretesnenie motora/. Moc som ťa nepotešil ,možno som ti aj poradil. S pozdravom Števo


27.01.2012 11:25

Re: JAWA 350/634 - problém s jedným valcom

bacaono
Darca Krvi  Veteránista 

Ikona

Podsavanie oleja z prevodovky by snad zistil. Lava strana by podstatne viac dymila.
Al mas ale po jazde vzdy pravy vyfuk viacej zaspineny od oleja ako lavy, tak je to vola v osadeni laveho valca v bloku motora. Ak bol uz meneny za iny s inou toleranciou tak je to dost pravdepodobne. Vyskusaj odmontovat obidva valce z bloku, a zistis ze pravy ide dost tazko (je tam na tesno) a lavy pojde uplne lahucko. Alebo premeraj priemer otvorov pre valce v bloku a vonkajsie priemery vlozky valcov. Uvidis rozdiely.
Za studena je blok menej roztiahnuty a ako tak tesni aj lavy valec. Ked sa uz motor zohreje vola v osadeni sa zvätsi a pri pohybe laveho piesta smerom dolu a praveho hore by mala byt zmes z lavej polovice klukovky pretlacana nad lavy piest, ale netesnostou medzi lavym valcom a blokom sa zmes dostava aj naspät do stredoveho kanala od karburatora. Presne v tom momente tiez pravy valec nasava zmes z karburatora do klukovej skrine takze v lavej polovici klukovky je pretlak a v pravej podtlak, preto sa do pravej polovice klukovky dostava zmes nie len z karburatora ale netesnostou aj z klukovej skrine laveho valca. Pravy valec je tak obohacovany, ale lavy je na jeho ukor kvoli tej netesnosti ochudobnovany.
Najlepsie by si to uvidel, keby sa dali odmerat aj rozdiely tlaku a podtlaku v klukovej skrini jednotlivych valcov, ale to si neviem prakticky predstavit.

Upravené 1 krát. Naposledy upravil bacaono (27.01.2012 11:28)


27.01.2012 12:19

Re: JAWA 350/634 - problém s jedným valcom

djkorka
Darca Krvi  Turista 

Ikona

ja som na mojej jawke 634 mal problem s pálením jedného výfuku, ale to bol problem zapalka. Skôr by som hladal chybu v tlakoch na piestoch, lebo ako písal ked sa ohreje tak už nepáli, občas odpáli. Takže je tam zmena teploty na materiále.


27.01.2012 15:07

Re: JAWA 350/634 - problém s jedným valcom

TomasM
 Motarďák 

Ikona

s kamošom sme mali podobny problem na jawe 638. Skončilo to tym, že indučka davala sakra velke napatie, koniec sviečky prepalil križom piest :'(
Znamy na CZ 175 mal problem s motorom vzdy po ubehnuti okolo 15 km. Za studena isla, za tepla ani za boha. Nakoniec zistil, ze mal prasknutu klukovku.


27.01.2012 18:37

Re: JAWA 350/634 - problém s jedným valcom

Gejza
 Veteránista 

Ikona

mal som ten istý problém a bolo to tesnenie pod hlavou,resp.neboli rovné dosadacie plochy,po prebrúsení pastou+nové tesnenie bolo vsetko ok..


27.01.2012 18:42

Re: JAWA 350/634 - problém s jedným valcom

bacaono
Darca Krvi  Veteránista 

Ikona

Niektori to aj citate?
Pise ze rozdiel v kompresii na obidvoch valcoch je 0,02Mpa. Tak ake tesnenie pod hlavou?

A take napätie na indukcke a tu iskru na sviecke co prepali piest by som chcel vidiet na vlastne oci. :-O :-D

Upravené 1 krát. Naposledy upravil bacaono (27.01.2012 18:44)


27.01.2012 20:34

Re: JAWA 350/634 - problém s jedným valcom

TomasM
 Motarďák 

Ikona

bacaono: este som nasiel aj foto :-)

Pozri obrázok


27.01.2012 20:39

Re: JAWA 350/634 - problém s jedným valcom

fitko
 Kávičkár 

Ikona

ked hento prepálila sviečka tak ja som samuraj :-D


27.01.2012 20:58

Re: JAWA 350/634 - problém s jedným valcom

TomasM
 Motarďák 

Ikona

fitko: mozes mi verit, skoda ze som neodfotil vtedy tu sviecku ;-) nemam dovod a ani vo zvyku si vymyslat.

Raz sme ju riadne zahriali v neutrali na stojane a nedala sa vypnut. Museli sme len uzavriet palivovy kohut. :-D Na vypinanie klucom zrazu nereagovala, otacky vyse 5000. Zhodil som obidve fajky a motor bezal aj vtedy. Kamošov fotrik, ktory cely zivot opravuje polnohospodarske vozy sa tiez cudoval. Mohlo to byt sposobene vysokou teplotou motora a potom fungoval ako naftak, samovznietenie paliva. Keby mi to niekto hovoril, tak tiez neuverim 8-)

a roztlacanie simsona dozadu bolo tiez zaujimave ;-)

Upravené 3 krát. Naposledy upravil TomasM (27.01.2012 20:59)


27.01.2012 21:14

Re: JAWA 350/634 - problém s jedným valcom

bacaono
Darca Krvi  Veteránista 

Ikona

Skoda ze si tu fotku nemozem pozriet. Mozno neskorsie.(mam urcite obmedzenia)
Ale podla toho co pises to nebolo sposobene vysokou teplotou motora ale nevhodnou tepelnou hodnotou sviecky.


27.01.2012 21:44

Re: JAWA 350/634 - problém s jedným valcom

DodkeSC
 Kávičkár 

Ikona

Pokial sa dobre pamatam na mojej starej 640 stacilo vymenit sviecky za "studensie" a nebol ziaden problem s prehriatim


27.01.2012 22:26

Re: JAWA 350/634 - problém s jedným valcom

Mechanik
 Kávičkár 

Ikona

Ďakujem za rady ale prosím skúste neodbáčať od témy ;-) Ja mám sviečky v poriadku a samozápaly mi to nechytá no potrebujem vyriešiť problém tak skúste si to najprv dobre prečítať. Ďakujeeeem :-) ...inak olej z prevodovky myslím že neprisáva pretože som všetok vypustil a aj tak to robilo. ...Inak z ľavého výfuku vyteká viac karbónu ako z pravého ale myslím že to bude tým že valec nepáli, tak ho iba zachľastáva a ide to všetko von výfukom. ...A povoziť sa na nej nemám ako pretože je zima :D a ešte som sa na nej poriadne ani nevozil pretože som ju len pár dní dozadu kúpil ;-) takže asi tak.


28.01.2012 4:34

Re: JAWA 350/634 - problém s jedným valcom

Mechanik
 Kávičkár 

Ikona

...vymenil som to gufero od spojky už keď som to mal rozobraté. Vymenil som tesnenia pod karburátorom, pod ľavým "pokazeným" valcom a aj pod hlavou. Valec a piest som dekarbonizoval. Karburátor som vyčistil a vyfúkal kompresorom. Poskladal som to a HÁDAJTE ČO SA STALO ??!?? UŽ NEJDE TEN VALEC NA VOĽNOBEH ANI KEĎ JE STUDENÝ :D

bacaono: pravý valec som nezhadzoval bo sa mi nechcelo ale ten ľavý vôľu v osadení nemá. Inak lepšie som si popozeral ten motor a je dosť zachovalý a vyzerá, že ešte nebol nikdy rozoberaný. Všimol som si to na tom "made in Czechoslovakia" gufere a komunistických papierových tesneniach potretých hermetikom alebo neviem čím ale boli tvrdé ako kameň. Nechcem, ale začínam veriť tomu čo si rozpísal vyššie bo sa mi nechce celý motor rozoberať ale ak budem musieť tak asi hej. Vyjadri sa prosím, zaujíma ma tvoj ďalší názor na vec ;-)

Upravené 1 krát. Naposledy upravil Mechanik (28.01.2012 4:36)


28.01.2012 6:04

Re: JAWA 350/634 - problém s jedným valcom

SpickovyPlnovodic
 Kávičkár 

Dobry vecer, alebo skor dobre rano.
Kedze som dopil rusku vodku, ktorej nazov v azbuke neviem ani precitat, tak zacnem trochu podivne. Prve a najdolezitejsie co by si mal urobit je precitat si navod na pouzitie motorky. Nova Jawa 350 ma zabudovany revolucny GLES system. GLES to je Green Low Emission System. Tento system disabluje lavy valec za ucelom znizenia emisii. GLES system sa da overridnut prepnutim na inu palivovu mapu.
Pisal si "V elektrike si myslím že problém nie je " Samozrejme, ze v elektrike problem nie je, ked bezchybne funguje GLES system.
Pisal si "som meral kompresie a ľavý valec má od pravého síce menšiu kompresiu ale len o 0,02 Mpa". Rozdiel tlaku moze byt sposobeny zmenou pocasia, ktore pravidelne hlasi Nadranka.
Pisal si "Ešte som si myslel či neprisáva olej alebo falošný vzduch". Neboj sa, falosny vzduch neexistuje, existuje iba ten vzduch, ktory ohlasuju americke media a im podriadene spolocnosti, napriklad TV Markiza vlastnena americkou CME.
Nakoniec by som chcel zdoraznit, ze motorka to nie je detska stavebnica ako napriklad Lego. Z toho neposkladas zeriav ani auticko, takze pokusy o rozoberanie a opetovne skladanie su uplne zbytocne.


28.01.2012 6:43

Re: JAWA 350/634 - problém s jedným valcom

BIOHAZARD3
 Čoprák 

Ahoj. mam trochu skusenosti s Jawamy a nejaké doma aj mám :-). Ak si už urobil všetko čo popisuješ tak to bude problem v motore a konkrétne to robieva taká tá prepážka medzi valcami , ktorá sa dá vytiahnuť len ak dáš dolu valce . prípadne musíš zmerať piesty. To že máš kompresiu znamená že máš krúžky OK ale piesty na 2T robia aj ventil a ak majú velkú vôlu prefukuje to kade tade.. Už som sa s tým stretol viackrát majsterko kúpi za 5e krúžky a má GO :-)a potom sa čuduje že aha čo to robí.


28.01.2012 6:52

Re: JAWA 350/634 - problém s jedným valcom

BIOHAZARD3
 Čoprák 

TomasM :-) to co ste vyrobili na tom pirste je spôsobené použitím nevhodnej sviečky. do jawy nesmie ísť sviečka s označením Y tzn. Brisk N17YC = NIE Brisk N14C = Ano. Prepalenie piestu spôsobila kombinácia chudonbej zmesi a vysunutého iskriska na sviečke. S vysunutým iskriskom to sidce ide lepšie ale dopadá to ako na obrázku :-). A je celkom zaujmavé vidieť to v reále ked plamen prešlahne do kluky a zapáli zmes. Motor sa vám nerozletel?


28.01.2012 7:36

Re: JAWA 350/634 - problém s jedným valcom

finestorm
 Turista 

Ikona

jednoducho jawa :-D


28.01.2012 10:49

Re: JAWA 350/634 - problém s jedným valcom

karol1
 Bahniak 

Ikona

mechanik - základná otázka.
keď pretáčaš motorom a pozeráš sa na kontakty ramienka , nenaťahuje , alebo nezmenšuje vzdialenosti kontaktov v rozpojenom stave?
a čisto náhodou - pomocná doštička ľavého ramienka je dobre dotiahnutá o základnú?


a taký prepálený piest to nie je nič neobvyklé ,ale určite ho nespôsobilo nadmerné napätie na indučke.


28.01.2012 15:43

Re: JAWA 350/634 - problém s jedným valcom

bacaono
Darca Krvi  Veteránista 

Ikona

Prepac ze neskorsie, teraz som vstaval po nocnej.

Ten lavy valec nepali iba na volnobeh a po pridani alebo v zatazi aj ked slabsie ide pravidelne?
-zapalovanie je nastavene korektne a na obidvoch valcoch rovnako (odtrh ramienok 0,35-0,45mm, predzapal 3,2mm, dosadacie plochy ramienok ciste, neopalene, rovnobezne, ramienka niesu prerazene)
-sviecky su funkcne a hlavne rovnake
-fajky, kable, indukcky, kondenzatory si skusal zamenit, ale bez vysledku.
-kompresia rozdiel iba tych 0,02Mpa
-gufera od zapalovania a primarneho prevodu su OK

Potom ma napada iba ta netesnost medzi vlozkou a blokom, a este dalsie tri, ale to uz bude treba rozoberat.
-vadny labyrint
-zle osadeny, alebo vadny ten tozdelovaci medzikus ci prepazka, ci ako to nazvat, medzi kartrami v sacom kanali za karburatorom. Presne ten o ktorom pise BIOHAZARD3 vo svojom prispevku o 6:43
-prasklina na klukovej skrini laveho valca

Tymto som si presiel uz strasne davno a viem ze mi s tym nevedeli pomoct ani vtedajsi "stari fachmani" a nez som na to dosiel trvalo to dost dlho. (ale aspon som sa vela naucil ;-) ) Mal som tak 16-17 rokov a priznam sa ze vtedy som to riesil dost amatersky a v ramci moznosti ktore som vtedy mal, cize silikon a tekuty kov. :-~ Dnes sa za to hanbim, ale kedze ucel sväti prostriedky, tak v tej dobe a v tom veku to bolo ospravedlnitelne. >:-) Hlavne ze to slapalo tak ako ma. :-)))
Mal som 632 co je vlastne ten isty motor, ale s 12V prislusenstvom a alternatorom.
Priznaky boli vtedy presne take ako ich opisujes vo svojom prvom prispevku.
Takze drzim palce v hladani zavady. [dobre]



Pridať príspevok môže len registrovaný používateľ, člen Motoride Klubu.

PC verzia motoride.sk

© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 95683 | Včera: 224905