Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.

Menu

Články | Videá | Tipy | Fórum | Kalendár | Inzercia

Pridaj aj ty článok o svojej motorke!

Poloha klukového hriadela a vačkového hriadela - Diskusné fórum - Moto poradňa

Máte problém s Vaším strojom ? Skúste sa opýtať. Ostatní motorkári Vám možno budú vedieť poradiť.

Značky: Skúsenosti, Problém, Motor, Karburátor, Elektrika, Podvozok, Kolesá, Pneu, Brzdy, Olej, Administratíva.

Pravidlá správania sa na diskusnom fóre motoride.sk

Pridaj novú diskusiuPoloha klukového hriadela a vačkového hriadela - Diskusné fórum - Moto poradňa

OO Zruš sledovanie Pridaj nový príspevok 

Značky: Motor.

18.01.2012 7:22

Poloha klukového hriadela a vačkového hriadela

romanesku
 Veteránista 

Ikona

Ahojte, rozoberám 4T vzduchom chladený 1valec a potrebujem si naznačiť polohu klukového hriadela k vačkovému hriadelu na rozvodovej reťazi.Farbou to nechcem riešiť, mám obavu že by odpadla .Ako to robíte vy? Poraďte


18.01.2012 7:51

Re: Poloha klukového hriadela a vačkového hriadela

rapid
 Turista 

Ikona

nemás tam original risky? co je to za motor?


18.01.2012 11:42

Re: Poloha klukového hriadela a vačkového hriadela

barlac
 Jogurťák 

tak len rozoberaj,rozoberaj..(-:


18.01.2012 11:55

Re: Poloha klukového hriadela a vačkového hriadela

tref
 Turista 

Ikona

Ja to robim tak, ze si zozeniem manual k tej ktorej motorke, v prvom rade kvoli momentom, a zaroven nemam problem s casovanim. Odporucam to iste aj tebe. Nie je nic krajsie ako strhnuty zavit, alebo uvolnene loziskoo vackoveho hriadela


18.01.2012 20:52

Re: Poloha klukového hriadela a vačkového hriadela

karol1
 Bahniak 

Ikona

a na čo by som si to značil na reťazi? u jednovalca ??? - veď to nastavím so zavretými očami (skoro).
Raz vidieť je lepšie ako dvakrát počuť , treba si to nechať ukázať niekym , čo to má v malíčku a druhý krát už môžeš sám. Ale ak Ti niečo takéto robí vrásky , nechytaj sa motora, budeš to mať lacnejšie.

značky na reťazi majú zmysel u motorov s dvomi reťazami a medzikolom na jeden valec - napr. VN750 - dvojvalec so štyrmi rozvodkami.


18.01.2012 21:18

Re: Poloha klukového hriadela a vačkového hriadela

PETOrf
 Turista 

Ikona

piest v hornej uvrati a vacky do v.ja mam na to fixsku na pneumatiky


19.01.2012 10:34

Re: Poloha klukového hriadela a vačkového hriadela

barlac
 Jogurťák 

peto-a ked dam vacky do A? TAK CO?


19.01.2012 10:49

Re: Poloha klukového hriadela a vačkového hriadela

janoval
Darca Krvi  Edvenčr 

Ikona

...tak sa mu to bude na cikulu skladat....


19.01.2012 11:26

Re: Poloha klukového hriadela a vačkového hriadela

yamaha901
 Jogurťák 

Ikona

vacsinou mas na kluke znacky(TI) a na vackovych riadeloch tiez rysky ktore maju byt vodorovne s hlavou valca ALE vacky musia smerovat k sebe alebo od seba,samozrejme nepomiesat front a rear ak su dve vacky


19.01.2012 22:24

Re: Poloha klukového hriadela a vačkového hriadela

PETOrf
 Turista 

Ikona

barlac moze byt aj na A,robil som len 3 a viac valcove motory,


20.01.2012 16:44

Re: Poloha klukového hriadela a vačkového hriadela

romanesku
 Veteránista 

Ikona

Ahojte,
motor je YUKI 200cm3, rysky to nemá, manuál ani v čínštine nezoženiem. Mám k tomu dvoch kibicov, liter slivovice a odvahu.O hodinu sa idem do toho pustiť, takže držte palce.
Keďže je to nízkonákladový motocykel, aj servis musí byť nízkonákladový. Akýkolvek platený servis bude drahší ako motorka.Niekedy je lepší nadšený amatér ako slovenský profesionál.
Ďakujem za odpovede i komentáre.


20.01.2012 18:43

Re: Poloha klukového hriadela a vačkového hriadela

barlac
 Jogurťák 

peto - ja som sa pytal preco? tak odpovedaj preco?


20.01.2012 21:20

Re: Poloha klukového hriadela a vačkového hriadela

karol1
 Bahniak 

Ikona

milujem mechanikov - cvičené opice , ktorí sú bez značiek v RITI.
Predsa keď poznám princíp a funkciu rozvodov , tak mám u prdele A a V ( barlac nic proti Tebe ! pochopil som kam mieriš)

Točím v smere otáčania motora a mám dve odlišné a cyklicky sa opakujúce stavy v hornej úvrati - v jednej kompresia prechádza do expanzie , všetky ventily sú zavreté a v druhej prechádza výfuk do sania a všetky ventily sú pootvorené - to je ten rozdiel medzi A a V . Cvičené opice poznajú len jedno z tých písmen. Bez ohľadu na to koľko valcové motory robia.

Takže dám si piest do hornej úvrate ( a chcem vidieť ako napr. na VORke niekto hľadá Tčko) vyindikovať sa dá predsa aj cez sviečkový závit a potom si nastavím palce vačky do približne správnej polohy ... a potom hľadám na neznámych motoroch značky - vždy sa nejaké ukážu.
Len na jednom motore doteraz som maturoval s rozvodmi - FZ750 , tam treba mať dve desinky guľatiny , prepchať ich cez domce a vačky a nahodiť retiazku.


21.01.2012 0:02

Re: Poloha klukového hriadela a vačkového hriadela

jogcar
 Edvenčr 

Ako dobre ti radia a s karolom by som sa nepustal do debaty :-D Nakoniec to zabalis do krabice a posles karolovi, aj s flasou :-) a on ti isto halfne ;)


21.01.2012 0:18

Re: Poloha klukového hriadela a vačkového hriadela

PETOrf
 Turista 

Ikona

KAROL1 dakujem,tusim to myslis aj na mna???-tie cvicene opice.hmmmm???


21.01.2012 0:34

Re: Poloha klukového hriadela a vačkového hriadela

PETOrf
 Turista 

Ikona

su aj take rozvody kde musis povolit kolesa hriadelov,ktore nemaju ziadne znacky ,ziadne zarezy ziadne kajle,skratka nic a predsa je jedno v akej su polohe,musis povolit sroby(na kluke,vackach) s retazou(remenom) a koleckami si otacas kam len chces a kolko chces,hriadele ti stoja,znacenie nepomaha,staci kusok ze sa netrafis s jednou hriadelou ,motor bud nenastartujes vobec alebo ide v nudzovom rezime.KAROL1 ako by si to riesil???samozrejme mas jeden pokus leba zakazdym to treba zlozit a vyskusat


21.01.2012 7:08

Re: Poloha klukového hriadela a vačkového hriadela

finestorm
 Turista 

Ikona

niektori ludia si robia pi.u kto potrebuje pomoc hruza [zle]


21.01.2012 7:11

Re: Poloha klukového hriadela a vačkového hriadela

karol1
 Bahniak 

Ikona

PETOrf - pri tých motoroch máš prípravky na presné uchytenie vačiek , ale na motorkách som sa s takými ešte nestretol. U áut je to bežné. A kontrolu robíš najlepšie osciloskopom a pokiaľ viem , tak sa kontroluje synchronizácia signálu z vačky a kľukového hriadeľa .

Nevravím , že viem všetko - ani omylom , ale preukázateľne si poradím aj s úplne neznámym motorom , ktorý donesú rozobratý do šroubíka a manuál k nemu neexistuje . A ani náhradné diely .
napr:
www.motoservispetra.sk/galerie/AUTO%20sekcia...


21.01.2012 11:34

Re: Poloha klukového hriadela a vačkového hriadela

PETOrf
 Turista 

Ikona

to to presne som si tu chcel precitat,tym padom sme tu cvicene opice dve. :-))) miesto osciloskopu ti staci obycajna diagnostika,dokonca som sa stretol aj s tym ze piesty nie vsade su na prvy valec(1piest v hornej uvrati) ale moze byt aj ze musia byt v rovine

Upravené 1 krát. Naposledy upravil PETOrf (21.01.2012 11:37)


21.01.2012 12:39

Re: Poloha klukového hriadela a vačkového hriadela

zeleno
 Bahniak 

Ikona

Mohlo by to vyzerať aj takto img854.imageshack.us/img854/639/snmka1.png
Na tejto stránke www.motorkari.cz/motokatalog/yuki/yuki-sm-200.html#manu... nájdeš manuály na Yuki 200 starší a novší model. Je anglicky a portugalsky, ale obzázky a údaje by ťa mali naviesť.

Upravené 2 krát. Naposledy upravil zeleno (21.01.2012 12:42)


21.01.2012 13:58

Re: Poloha klukového hriadela a vačkového hriadela

karol1- ale ten motor bol dobre zlozeny v tom farebne zladenom barely :-D [dobre]


21.01.2012 16:54

Re: Poloha klukového hriadela a vačkového hriadela

romanesku
 Veteránista 

Ikona

Takže motor je rozobratý, polohy zaznačené - bodka na reťazovom kolese vačky proti perku na klukovom hriadeli. Ďakujem ZELENOvi za link - zatial druhá konkrétna rada v tejto diskusii, tie motorky nie sú úplne identické ale určite pomôže. Presnú polohu vačky a klukáča som si chcel precízne zaznamenať aby som nemusel laborovať pri montáži. Keďže na reťazovom koliesku klukového hriadela je 16 zubov - t.j.19stupňov 45 minút na jeden zub, a to je dosť velká odchýlka pri zlej polohe čo i len o jeden zub.
Našiel som zničené ozubené koliesko na 3. stupeň, nasleduje objednávka ND a spätná montáž.Zostala ešte polovička flašky a celá odvaha, takže sa teším na ďalšiu akciu. Ak bude záujem, dám info ako to dopadlo.


21.01.2012 18:34

Re: Poloha klukového hriadela a vačkového hriadela

PETOrf
 Turista 

Ikona

aky to ma sponovak retaze?


22.01.2012 10:32

Re: Poloha klukového hriadela a vačkového hriadela

romanesku
 Veteránista 

Ikona

Ahoj, šponovák reťaze:ndshop.yukimoto.cz/index.php?pg=katshskup... - prečo sa na to pýtaš?
Ak je tu niekto čo chce naozaj poradiť, potrebujem odstrániť karbón z piesta a hlavy.Nechcem to robiť šrobovákom alebo šmirglom, ako zamlada na Pionieroch alebo ČZ. Činná časť piesta je povlakovaná nejakým nitridom, takže musím byť velmi opatrný.


22.01.2012 12:33

Re: Poloha klukového hriadela a vačkového hriadela

PETOrf
 Turista 

Ikona

len tak ma to zaujima,na ten karbon skus nejaku chemikaliu,tusim DEKABIT rozpusta tiez aj karbon


22.01.2012 18:32

Re: Poloha klukového hriadela a vačkového hriadela

SpickovyPlnovodic
 Kávičkár 

Ahojte bratia motorkari a specialne ahoj romanesku.
Motorky Yuki patria medzi najkvalitnejsie a najvykonnejsie motorky na planete Zem. Ked je to Yuki, tak to musi mat aspon 2 litrovy motor. Takze tam mas preklep, namiesto 200cm3 si chcel napisat 2000 cm3. Pri takom objeme to musi mat viacero valcov. Zrejme sa Ti ostatne valce rozkotulali po zemi. S tou slivovicou to netreba prehanat. Nezabudni, ze po zlozeni musi ostat jedna suciastka navyse. Ta suciastka sa vola kurvitko. Odtstranenim kurvitka z motocykla sa vlastnosti motocykla nijako nezmenia. Ale pozor, valce mozu ale nemusia byt kurvitka. Niektore motorky maju specialne konstruovane valce, aby sa dali klasifikovat ako kurvitka. Napriklad do Pionierov montovali valce-kurvitka. Po odstraneni takehoto kurvitka z Pioniera sa nic nezmeni, ved aj tak to netaha (pardon, taha ale iba dole kopcom, po pouziti alkoholu aj na stranu). U Yuki su obycajne valce, ktore nesmu chybat. Preto musis vsetky rozkotulane valce pohladat. S poradim valcov a znackami na retazi sa netrap. Ved ako pisal "karol1" (to je este vacsi odbornik ako ja) "veď to nastavím so zavretými očami". O spravny chod motora sa postara 32-bitovy pocitac pod sedadlom ako u mojej Suzuki. Dalej si pisal "potrebujem odstrániť karbón z piesta a hlavy". Na odstranenie karbonu z piesta odporucam slivovicu alebo srobovak. Na odstranenie karbonu z hlavy odporucam tiez slivovicu ale bez srobovaku. Dufam, ze ta zostavajuca polovicka flasky bude stacit. Tak vela stastia a daj prosim vediet ako to dopadlo.

Upravené 2 krát. Naposledy upravil SpickovyPlnovodic (22.01.2012 18:45)


22.01.2012 18:41

Re: Poloha klukového hriadela a vačkového hriadela

Rokwell
 Edvenčr 

Ikona

romanesku Ten karbón si tam nechaj, budeš mať väčší kompresný pomer [dobre] [dobre] [dobre] :-D

Upravené 1 krát. Naposledy upravil Rokwell (22.01.2012 18:43)


23.01.2012 7:26

Re: Poloha klukového hriadela a vačkového hriadela

romanesku
 Veteránista 

Ikona

Ešte musím priznať, že nakoniec z mojich kibicov sa stali hlavný aktéri rozborky, ja som sa stal nápojový referent, ponúkač jednohubiek a kyslých uhoriek.


23.04.2012 8:10

Re: Poloha klukového hriadela a vačkového hriadela

romanesku
 Veteránista 

Ikona

Motor je už zmontovaný, dokonca aj funkčný - naštartoval na druhý pokus, chod motora bez problémov, radenie rýchlostí takisto OK. Som vemi prekvapený že to takto vyšlo a samozrejme sme mali z toho radosť.


23.04.2012 8:33

Re: Poloha klukového hriadela a vačkového hriadela

som poteseny ze sa ti to podarilo tak a teraz si kup iny hlavolam riesenie mozno budeme vediet samozrejme s manualom ti to pojde jednoduchsie a isto aj lepsie :-)


23.04.2012 20:16

Re: Poloha klukového hriadela a vačkového hriadela

CB750
Darca Krvi  Geriatrik 

Ikona

Katol ten zozobraný "neznámy" motor žltej farby nie z bielohusa :-D


24.04.2012 5:50

Re: Poloha klukového hriadela a vačkového hriadela

karol1
 Bahniak 

Ikona

Ja som mal v ruke , len to , čo je na fotkách. A vraveli , že je to z bagra. A bol na ňom štítok Komatsu.


07.05.2012 7:23

Re: Poloha klukového hriadela a vačkového hriadela

romanesku
 Veteránista 

Ikona

Takže prvých 200km po oprave máme za sebou, všetko je v poriadku.Bola to prvá vážnejšia porucha a dúfam že aj posledná.



Pridať príspevok môže len registrovaný používateľ, člen Motoride Klubu.

PC verzia motoride.sk

© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 99215 | Včera: 136167