Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.

Menu

Články | Videá | Tipy | Fórum | Kalendár | Inzercia

V com su ine Yuasa - Diskusné fórum - Moto poradňa

Máte problém s Vaším strojom ? Skúste sa opýtať. Ostatní motorkári Vám možno budú vedieť poradiť.

Značky: Skúsenosti, Problém, Motor, Karburátor, Elektrika, Podvozok, Kolesá, Pneu, Brzdy, Olej, Administratíva.

Pravidlá správania sa na diskusnom fóre motoride.sk

Pridaj novú diskusiuV com su ine Yuasa - Diskusné fórum - Moto poradňa

OO Zruš sledovanie Pridaj nový príspevok 

Značky: Elektrika.

06.09.2011 15:36

V com su ine Yuasa

bacaono
Darca Krvi  Veteránista 

Ikona

Vie mi niekto vysvetlit aky je rozdiel medzi tymito akumulatormi ?
-Yuasa YTX14-BS.....cca 60€ dodava sa v suchom stave a elektrolyt sa naleje pred prvym pouzitim
-Yuasa YTX14H-BS.....cca 115€ by sa mala dodavat uz naplnena a pripravena k okamzitemu pouzitiu.
Teda okrem ceny.
To je to naplnenie vo vyrobe take drahe :-O , alebo je pouzita nejaka ina technologia vyroby?
Dakujem. ;-)


06.09.2011 20:56

Re: V com su ine Yuasa

samko1
 Jogurťák 

Ikona

Pismeno "H" v oznaceni YTX14H-BS znamena, ze ide o vysokovykonnu verziu YTX14-BS.

Rozdiel je v startovacom prude.

YTX14-BS - startovaci prud 200 A
YTX14H-BS - startovaci prud 240 A

Ja by som kupil zakladnu verziu najma koli cene a dostacujucim parametrom. Ty sa rozhodni sam.


07.09.2011 9:01

Re: V com su ine Yuasa

bacaono
Darca Krvi  Veteránista 

Ikona

Este raz dakujem za vysvetlenie. ;-) Ten startovaci prud som akosi prehliadol. :-~
Vies mi aj vysvetlit, preco sa predava jeda sucha a druha uz naliata?


07.09.2011 16:38

Re: V com su ine Yuasa

samko1
 Jogurťák 

Ikona

Neviem aky mas zdroj, ale na britskej stranke Yuasa batteries pisu o YTX14H-BS, ze sa predava sucha s acid packom. Cize kyselina by mala byt zvlast a naplnis si ju sam. Podla mna to budes mat nejaky preklep. Alebo jedna firma ti ju posle suchu a aktivujes si ju sam a ina firma ti ju aktivuje a potom posle. Teda ak pozeras internetove obchody. Urcite by som uprednostnil vlastne plnenie, alebo ak kupujes na predajni, tak nech ti ju naplni (aktivuje) pred tebou.

www.yuasabatteries.co.uk/yuasa-ytx14h-bs-94-p.asp


07.09.2011 19:00

Re: V com su ine Yuasa

bacaono
Darca Krvi  Veteránista 

Ikona

samko1 [dobre]


07.09.2011 22:44

Re: V com su ine Yuasa

josi
 Kávičkár 

Ikona

Zaujimalo by ma, ci je vyhodnejsia baterka s 200A, alebo prakticky totozna s 240A.


08.09.2011 17:26

Re: V com su ine Yuasa

samko1
 Jogurťák 

Ikona

josi, vseobecne je vyhodnejsi akumulator s vyssim startovacim prudom a to najma z dvoch dovodov. Znizovanim teploty akumulatora ti meratelny startovaci prud klesa. To sa ti moze prejavit v zimnom obdobi. Druhou skutocnostou je, ze postupnym klesanim zivotnosti prevadzkovaneho akumulatora ti tak isto klesa aj startovaci prud. V praxi to bude znamenat, ze pokial budes tieto dva akumulatory uplne rovnako pouzivat a osetrovat, moze sa stat, ze po dvoch rokoch pouzivania bude mat akumulator s povodnym startovacim prudom 240A meratelny startovaci prud 200A, tak ten s povodnym startovacim prudom 200A bude mat 165A. To vsak neznamena, ze uz nenastartujes.

Plati, ze pre "vacsie" motory predpisuje vyrobca akumulatory s vyssim startovacim prudom. Rovnako aj pri vznetovych motoroch sa zvycajne pouzivaju akumulatory s vyssim startovacim prudom ako maju akumulatory zazihovych motorov pri rovnakom zdvihovom objeme.

Zaver: Mas motor s malickym zdvihovym objemom, ktory prevadzkujes prevazne v letnom obdobi. Ja by som bral standard, koli cene a z mojho pohladu dostatocnymi parametrami. Keby prevadzkujem snezny skuter, asi by som si kupil radsej vysokovykonnu verziu s vyssim startovacim prudom.

Inak ja som strojar a v elektrike sa orientujem len vo vseobecnej rovine. Cize ak som nieco uviedol mierne nepresne, tak ma urcite niekto, kto je zbehlejsi opravi.


08.09.2011 18:33

Re: V com su ine Yuasa

josi
 Kávičkár 

Ikona

Ja to vidim tak, ze kult vysokych vybijacich prudov je samoucelny. A zvlast u motoriek, kde - 20 stupnove teploty vacsinou nehrozia. Vysoky vybijaci prud baterie sa ziskava mensim vnutornym odporom, ktory sa dosahuje mimo ine velmi malou hrubkou elektrod. Konecnym vysledkom je nizka zivotnost baterie a vysoka narocnost na starostlivost o nu, ako dan za vysoky vybijaci prud, ktory ani nepotrebujem. Odber startera je dany jeho vykonom a nepochybujem, ze ani v krajnych pripadoch neprekroci 100 A.



Pridať príspevok môže len registrovaný používateľ, člen Motoride Klubu.

PC verzia motoride.sk

© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 232856 | Včera: 114120