Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.
Máte problém s Vaším strojom ? Skúste sa opýtať. Ostatní motorkári Vám možno budú vedieť poradiť.
Značky:
.Pravidlá správania sa na diskusnom fóre motoride.sk
Značky:
.
Ahoj, ... motocykel mi nedobíja, ak tak len pri vysokých otáčkach. Inak kontrolná žiarovka stále slabo svieti. Nejakú tú literatúru mám, takže som sa meraním dopracoval k tomu, že buď je zlý rotor alebo stator. Proste dynamo má malý výkon. Keď som meral priamo na uhlíkoch napätie len veľmi pomaly stúpalo a až pri nejakých 3000 otáčkach dosiahlo 6V. Ja myslím, že je zlý rotor. No viem, že by to mohlo byť i budením dynama, no neviem aké má byť. Chcem sa spýtať, či by to niekto vedel zmerať na svojej motorke pri voľnobehu. By som si porovnal hodnotu. Ešte lepšie by bolo, ak by mal niekto rotor prípadne stator, že by som to vedel odskúšať s iným. Hneď i odkúpim . Najlepšie z okolia NZ, NR. Za všetky rady ďakujem. |
350 6V vždy málo dobíjali, resp. začali dobíjať pri vyšších otáčkach. Kamarát na križovatke vždy zhasínal svetlo. A zabudni na blinker a státie na brzde na križovatke. Ako píšeš - Proste dynamo má malý výkon. 12V už mali alternátor, ktorý dobíja už pri nižších otáčkach. |
Tá el. sústava veru ešte nebola dimenzovaná na celodenné svietenie, ak nechceš mať problém, musí byť maximálne v poriadku... Nie bezdôvodne niektorí investujú do VAPE, a to potom už radšej do 12 V - "naveky" vyriešené dobíjanie aj zapalovanie. |
ja mám o.i. tiež 634-ku,ale ako vraví papi,tá elektrika nebola dimenzovaná na celodenné svícení...elektriku mám ok,ale z času na čas musí íst baterka pod nabíjačku..proste to nestíha dobíjat nech robím čokolvek...ja by som najprv začal kontrolu od jednoduchších vecí...uhlíky,reglér apod....až tak rozmýšlat nad výmenou rotora,resp.statora.... |
Možno som sa zle vyjadril, moja chyba. Mne to doteraz fungovalo bezchybne ( voľnobeh a zapnuté svetlá nebol problém). Len teraz mi to začalo blbnúť. Ako píšete bude to len niekde skrat vo vinutí, alebo na kostru. To, že je to v dyname je takmer na 100%. Ja len potrebujem zistiť v čom, či v rotore alebo statore. Nechcem kupovať oboje . |
Presne kvoli tomuto som volakedy velmi davno vymenil californian za 632 ked prislo povinne svietenie pre moto. Vecna trampota z baterkou a dobijanim. |
k veci: |
Tokamak |
Komutátor mám vyčistený, uhlíky dosadajú a sú v pohode, kontakty v regulátory očistené a žiadna zmena . Skúsim, ako píše Jack odpojiť baterku od dynama a merať s tou žiarovkou. |
Na 12V (638-640 potom do "prechodného" 632)) sa už montovali alternátory, žiadne dynamá. |
zdravim, tiez mam 634 (1974), mne kontrolka dobijania zhasne, ale aj tak sa uplne vybije baterka a uz to ani nenastartujem alebo zacne odpalovat len jeden valec, kolko amperova baterka tam ma bit? aku mas ty? aky olej davas do toho? a v akom pomere? teraz som kupil 11Ah baterku tak skusim to....rozmyslam nad slabsimi ziarovkami....alebo mozno to VAPE... |
viper 1 - ty mas problem skor v regleri, pri poklese napatia ti neodopne kontakt na dynamo a bere si stavu z baterky. |
skusim este to, mam jeden z funkcnej 250-sport |
súhlasim z macom ale chyba moze byt skludom aj v regleri. niekedy staci natiahnut trochu pliešok nad cievkou lebo je uz "unavený" . |
"na rotore je vidieť, že sa odieral o pólové nadstavce v statore, tými plechmi, nie vinutím" |
© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 168641 | Včera: 196207