Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.
Máte problém s Vaším strojom ? Skúste sa opýtať. Ostatní motorkári Vám možno budú vedieť poradiť.
Značky:
.Pravidlá správania sa na diskusnom fóre motoride.sk
Značky:
.
Zdar pani. Mam taky problem ktory neviem vyriesit.Na CBR 600 F pocas jazdy po zohriati ide z motora niekde od rozvodovej retaze divny vybracny zvuk ako by zrezonovavala retaz . Robi to pri udrzovani rychlosti cca pri 2500-3000 ot a najviac to zrezonuje ked sa ubere plyn v tych otackach . Neni to plynule rezonovanie ale prerusovane ,trebars ako by rozvodova retaz zrezonovala kazdu sekundu ,sekunda ticho a znova .Ked sa prida tak je ticho a nic nerezonuje .Robi to len v bezatazovom stave ako i na volnobehu ked pridam a uberem tak sa to ozve . Retaz je pritom nova a nikde nebolo poznat ze by bolo daco poskodene . Plasty to urcite nerobia .Koli tomu som menil aj rozvodovu retaz . Robi to ale len ked je dostatocne zohriaty olej v motore . |
stare CBR zo zaciatku 90-tych rokov to robili pri studenom motore lebo tam bol tlakovy sponovak rozvodovej retaze a kym sa motor nezohrial to robilo divne zvuky preto niektori menili sponovaky z hornetov a potom to stichlo kedze hornet uz nemal sponovak ktory napinal retaz podla tlaku oleja ale kedze u teba je ten problem opacny teda rachoce to pri zohriatom motore priklonil by som sa k nazoru co pisali chalani vyssie |
robilo mi to presne navlas to isté, je to šponovák rozv.reťaze. Je hydraulický a netesní poriadne, ak Ti to robí ešte len pri teplom motore tak to nie je také hrozné, lebo prepustí ešte len úplne riedky olej. Ale je len otázka času kedy sa to tesnenie rozlúči úplne a potom ti môže skočiť reťaz.... Inak stojí 54€ priamo v honde, do dvoch dní som ho mal doma, vymenený za 10 minút. |
zdravím... ja mám úplne rovnaký problém ako MafoR1.. lenže fígeľ je v tom, že mám komplet nové rozvody - kolieska vačiek, koleso na kľuke, klzáky, španovák, reťaz, cca.700e iba v rozvodoch.. presne ten istý problém, rezonancia pri nejakých 2400-3000 ot/min.. dneska sme ovzdušnili španovák, riadne som ho vyčistil a vymágal v oleji a keď sme to nahodili, mal som znovu hlavu v smútku, štrkot ako sviňa pri spomenutých otáčkach !.. keď je motor chladný - jedna báseň, ale akonáhle sa zohreje, opatovný štrkot...v honde mi človek povie: " motor rozobrať a všetko premerať "... takže asi tušíte, čo si pomyslím !!!...help pls... vďaka ! |
pred nahodením šponováku je ho treba fakt dôkladne natlačiť olejom, pumpovaním v oleji až nejdú žiadne bubliny, a potom NESTLÁČAŤ, ten piestik vyvynie taký tlak že cez tú malú dierku na boku nestihne olej vytiecť a tesnenie je v ťahu. Aj pri vsádzaní do bloku bacha, pomaly vtláčať... Nemá tam čo iné hrkotať po zohriatí, teda myslím ten štrkotavý reťazový zvuk. Keby to bolo niečo iné tak to robí aj a hlavne studené (voľná reťaz a pod). |
nie nie čerpadlo.. štrkoce to pri sacej vačke...áno, dôkladne som ho natlačil olejom... aha.. tak potom chyba môže byť v tom, že sme ho rýchlo zatlačili do bloku ? alebo ? |
Aky olej pouzivate? Myslim viskozitu... Upravené 1 krát. Naposledy upravil gabo1985 (07.09.2011 20:48) |
polosyntetika od castrol-u 10W-40... je to 92-ka...myslíš, že by to mohlo byť olejom ??? |
No ja som len rozmyslal nad tym, ze ked uz bolo vsetko menene okolo rozvodovky tak problem musi byt niekde inde. Upravené 1 krát. Naposledy upravil gabo1985 (07.09.2011 22:17) |
keby sme to pretlakovali, tak motor by podľa mňa isto nemal taký tlak, ako má mať, pretože už má 58 000 km, alebo sa mýlim ? nemôže byť chyba v španováku ? už má spravených nejakých 4000 km, je to málo, ja viem, ale... alebo nejakou nečistotou v motore, ktorá sa môže dostať do španováka ? a ak by som to skúsil s tým olejom, nemôžem motoru uškodiť ? |
na ten šponovák netreba taký tlak. Má v sebe aj dosť silnú pružinu, ktorá má zabrániť spätnému chodu šponováku pri náhlom ubratí otáčok kedy roz.reťaz napne a samozrejme klesne aj tlak oleja. Ja som kvôli tomu zvuku ktorý je presne popísaný v prvom príspevku tiež menil reťaz a vodiace lišty, boli dosť zodraté. Už ma to dosť sralo...A samozrejme, zvuk neprestal. Šponovák som nemenil, lebo sa mi zdal byť OK. Zdal. Na ten rozdiel som prišiel až keď som držal ten nový v ruke, pružina 2x silnejšia a žiadny olej nevytekal po bokoch piestika pri jemnom stlačení. Aj 4000 km na šponovák zo staršej CBRky je niekedy priveľa Prešiel som kvôli tomuto problému snáď všetky zahraničné fóra na nete, všade len šponovák a šponovák. Bol to najväčší nedostatok tejto motorky. A ešte regler.Skús sa pozrieť koľko predávajú týchto mechanických náhrad za tú sračku čo tam honda vymyslela |
a ešte jedna vec, ktorú mi povedal bývalý spolužiak čo robil v honde, kedže tieto problémy so šponovákmi trvali dlho a bolo ich veľa, rozhodla sa honda tento diel prepracovať, pôvodný šponovák (ktorých majú na sklade tiež ešte asi dosť) má na sebe malú bielu bodku. Nový diel, ktorý by toho mal vydržať viac ma túto bodku modrú. Neviem či o tom budú vedieť v každej honde alebo či sa s tým pochvália, ale ja som dostal modrý a v motorke som mal biely... |
mmx4: 7hrcko2 pisal, ze mu menili aj sponovak... preto som hned aj vylucil moznost sponovaku. Ale ked ste tam montovali pouzity sponovak, tak jednoznacne treba ho vymenit za novy. |
mne pretláča olej po obvode piestika, keď ho ovzdušňujem a tak isto pri stlačenom pieste asi o 1 cm v ňom hŕka strunka, takže predpokladám, že bude asi na prd... starý španovák už bohužiaľ nemám, ale zdá sa mi, že bola na ňom tá bodka biela a na tomto novom nie je nič...treba dať pod španovák aj nové tesnenie, vždy keď ho vyberám a dávam späť ? pravdepodobne asi áno, alebo ?.. ten tlak tu bohužiaľ napísaný nemám |
© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 280119 | Včera: 218215