Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.

Menu

Články | Videá | Tipy | Fórum | Kalendár | Inzercia

Zamok kružku - Diskusné fórum - Moto poradňa

Máte problém s Vaším strojom ? Skúste sa opýtať. Ostatní motorkári Vám možno budú vedieť poradiť.

Značky: Skúsenosti, Problém, Motor, Karburátor, Elektrika, Podvozok, Kolesá, Pneu, Brzdy, Olej, Administratíva.

Pravidlá správania sa na diskusnom fóre motoride.sk

Pridaj novú diskusiuZamok kružku - Diskusné fórum - Moto poradňa

OO Zruš sledovanie Pridaj nový príspevok 

Značky: Motor.

20.07.2011 18:52

Zamok kružku

moto432
 Bahniak 

Ikona

Zdravím ako sa dá na pieste spraviť zámok krúžku? kupujem piest a nie je to tam tak že ako to spravím?


20.07.2011 22:43

Re: Zamok kružku

1) Jedná sa o dvojtakt?

2) Ako vyzerajú konce krúžkov?


20.07.2011 23:28

Re: Zamok kružku

Trojan
Darca Krvi  Skútrista 

Ikona

papiboy - hľadaj na gúúgli, zistíš 8-) :-P

moto432 - ako to tí ľudia robia (dievčina spoza kríku) úúúpľne jednoducho !!! :-) Vŕtačkou a tenkým vrtákom, pozor aby ti to nejazdilo cez kanály ( 2t )


20.07.2011 23:40

Re: Zamok kružku

Trojan, keď sa pýtam ja to isté, čo on, čo mi odpovieš? >:-)


20.07.2011 23:42

Re: Zamok kružku

Trojan
Darca Krvi  Skútrista 

Ikona

nič, veď nevieš o čo ide :-D


21.07.2011 0:08

Re: Zamok kružku

Neviem. Preto sa pýtam. Nechcem riešiť zbytočne desiatky možných spôsobov...


21.07.2011 0:59

Re: Zamok kružku

Trojan
Darca Krvi  Skútrista 

Ikona

Logické, ale času je dosť...


21.07.2011 9:58

Re: Zamok kružku

moto432
 Bahniak 

Ikona

ide o 2t resp. pioniera, kupujem valec štvorkanál aj s piestom a nie je to tam.


21.07.2011 15:22

Re: Zamok kružku

Trojan
Darca Krvi  Skútrista 

Ikona

tak pokial sú tie kanáliky robené súbežne so sacím a výfukovým, tak nevidím dôvod prečo by si mal nanovo robiť zámok.

Odfoť ten valec,


21.07.2011 17:08

Re: Zamok kružku

;-) Veda sa dá robiť aj okolo tohoto ;-)

Ak sa pridali či rozšírili kanály, pôvodné kolíky nemusia pasovať. "Tuningové" piesty ich preto ani nemusia mať, umiestnia sa podľa konkrétneho valca... ;-)

Podstatné je rozmiestnenie otvorov vo valci, smer kanálov nie je dôležitý. Pre zámok treba vybrať čo najširšiu prepážku (priebežný neporušený pás) medzi kanálmi, ak je krúžkov viac, nemali by byť zámky v jednej lajne. Zámok blízko výfukového otvoru je nevýhodou, jeden koniec krúžku sa prehrieva takto viacej, odvod tepla z krúžku je horší.
Ak nemáš krátky prepúšťací kanál (hore cez piest), prvý krúžok väčšinou môže mať zámok aj hore v strede - ale len ak ešte nezabehne v dolnej úvrati do sacieho kanálu (pozor, môže byť aj ten zväčšený)...

Vrtať kolmo v precíznejšej stojanovej vrtačke, piest by mal byť počas vrtania stabilizovaný v polohovacom zveráku s drevenou "výstelkou". (= teória, nikdy sme tak nerobili, nemali sme s čím :-D )
Ako zámok sme používali o cca 0,2-0,3 mm hrubší zlomený koniec vrtáku, ako s ktorým sme predvrtávali. Ak zoženieš oceľové zámky s pozdĺžnymi drážkami, ešte lepšie - potom vrtať otvor podľa nich. Lepšie zalisovať v kolmom smere, ako len naťukať kladívkom - ale ťažko to doma realizovať. Zámok [v prevedení podľa obr. 15 a) b) a d) ] by nemal prekážať uzavretiu krúžku (vzájomnému dotyku koncov) v drážke.
Pozor, vyrobiť spoľahlivý zámok - tak to je práca pre hodinára ;-)
Prefotil som pár všeobecných kecov, ako základné info pre úpravy starších Pionierov ešte možno stačia: ;-)

Pozri obrázok
Pozri obrázok
Pozri obrázok
Pozri obrázok

Upravené 1 krát. Naposledy upravil papiboy (21.07.2011 17:14)



Pridať príspevok môže len registrovaný používateľ, člen Motoride Klubu.

PC verzia motoride.sk

© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 173264 | Včera: 196207