Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.

Menu

Články | Videá | Tipy | Fórum | Kalendár | Inzercia

Pridaj aj ty článok o svojej motorke!

smerovanie dezenu - Diskusné fórum - Moto poradňa

Máte problém s Vaším strojom ? Skúste sa opýtať. Ostatní motorkári Vám možno budú vedieť poradiť.

Značky: Skúsenosti, Problém, Motor, Karburátor, Elektrika, Podvozok, Kolesá, Pneu, Brzdy, Olej, Administratíva.

Pravidlá správania sa na diskusnom fóre motoride.sk

Pridaj novú diskusiusmerovanie dezenu - Diskusné fórum - Moto poradňa

OO Sleduj diskusiu Pridaj nový príspevok 

Značky: Skúsenosti, Problém, Podvozok, Kolesá, Pneu.

06.07.2011 23:06

smerovanie dezenu

hovido
 Turista 

Ikona

nazdar.obul som sportovoturistycke pneumatiky continental contimotion.vie mi niekto povedat preco dezenove drazky na prednej pneumatike smeruju opacne ako na zadnej?dakujem za odpoved


06.07.2011 23:22

Re: smerovanie dezenu

THeBaNDiT
 Kávičkár 

Ikona

Lebo máš jednu z nich obutú naopak? :-))) Skontroluj si značenie na pneumatikách. Drážky by mali byť orientované tak, aby koleso pri pohybe dopredu drážkou odvádzalo/vytláčalo vodu smerom von spod pneumatiky...

(nemám priamu skúsenosť s tými tvojimi, ale tak to býva s tými drážkami na každej pneumatike)


EDIT: takže na obrázku hľadíme na kolesá zozadu
Pozri obrázok

Upravené 1 krát. Naposledy upravil THeBaNDiT (06.07.2011 23:25)


06.07.2011 23:29

Re: smerovanie dezenu

tref
 Turista 

Ikona

THeBaNDiT, hovido: guma je obuta dobre, bezne je dezen vpredu naopak, ale preco, to ti nepoviem.


06.07.2011 23:31

Re: smerovanie dezenu

THeBaNDiT
 Kávičkár 

Ikona

Tak potom sa verejne ospravedlňujem, s tým som sa ešte nestretol, ani som o tom nepočul... ale šipky na pneu to istia. 8-)


07.07.2011 9:33

Re: smerovanie dezenu

dazdo
 Turista 

Ikona

jednoducha vec:
predne - pri brzdeni vozovka ubieha pod kolesom rychlejsie a tak "vytahuje" vodu cez drazky
zadne - pri zabere kolesa (az pesmykovani) sa zase koleso otaca rychlejsie ako vozovka - je to naopak

kazdopadne na oboch by mali byt sipky rotacie


07.07.2011 9:45

Re: smerovanie dezenu

THeBaNDiT
 Kávičkár 

Ikona

OK, ale brzdenie na mokrom je jedna vec a normálna jazda po mokrej vozovke druhá... Myslím, že omnoho viac času strávim jazdou než brzdením takej intenzity, že sa koleso točí pomalšie než ubieha vozovka... :-} A teda drážky odvádzajúce vodu počas bežnej jazdy sú mi užitočnejšie kvoli aquaplanningu povedzme na diaľnici...

U športových pneumatík do mokra si to viem predstaviť, ale toto sú športovoturistické a preto mi to trošičku nesedí... V každom prípade treba sa držať šípky na boku pneu, výrobca najlepšie vie, ako sa pneu správa v akých podmienkach... 8-) [dobre]

Takže hovido, šípky sedia?


07.07.2011 16:17

Re: smerovanie dezenu

hovido
 Turista 

Ikona

smer otacania sedi,len mi bolo divne ze predna zo zadnou su navzajom opacne ale TREF pise ze jeto bezne,tak je vsetko ok.ja som sa s tym este nestretol.dik za odpovede [dobre]


07.07.2011 16:22

Re: smerovanie dezenu

egres2
 Bahniak 

Ikona

hovido:
Pozri si vo "fotosúťaži" fotku s najviac hlasmi. Tiež mám na nej vpredu opačne dezén.


07.07.2011 16:40

Re: smerovanie dezenu

Patrik
 Turista 

Ikona

mas to spravne ! dolezite si sipky na pneu ;-)


07.07.2011 16:54

Re: smerovanie dezenu

Petrixx
 Turista 

Ikona

Tiež som sa nad tým zamýšľal, keď som kúpil moto, že prečo mám prednú gumu opačne. A potom mi to došlo, že to bude asi tak ako pisal dazdo Skrátka keď brzdím na nespevnenom (mokrom) povrchu tak šípky "odhŕňajú" štrk (vodu) smerom od kolesa a koleso sa tým pádom drží pevného podkladu. Keby boli tie šípky opačne tak by tam ten bordel natláčali.. Takto nejako si to vysvetľujem ja :-D


08.07.2011 2:37

Re: smerovanie dezenu

edott
 Edvenčr 

Ikona

je to normalne, že je opačne a je to kvoli brzdeniu v zákrute, keby si mal prednu opačne, šipkov dozadu tak by pri náklone a brzdení utiekla.išla by cez vela hrán drážok. takto sa to nedá vysvetlit ale predstav si tu gumu naklonenu a ked brzdí, kam sa "vytláča" guma kam odstrediva sila tlačí motorku, keby bola opačne sila by išla by cez drážky kolmo, celá drážka by bola na ceste.a vtedy by nedržala dobre a rýchlo by zodralo hrany na drážkach, jak pri štuploch (ked preženem) tiež tam bere hrany pri brzdení.to isté je zadná ale tá je robená na zrýchlenie v náklone, aby hned neušla, brzdenie je tam zanedbatelné.treba si predstavit v akom smere bere gumu, tu čast medzi drážkami, tak sa to da najlepšie predstavit. to že je na fotkáhch vždy rovnako otočená je len vec fotografa, jak by vyzeralo keby to fotil a každá by išla inde :-))) , ale predná musí byt vždy opačne


08.07.2011 14:00

Re: smerovanie dezenu

THeBaNDiT
 Kávičkár 

Ikona

ako mozem suhlasit, ze na niektorych pneumatikach je to mozno naopak, ale na x pneumatikach som to videl tak, ze drazka smeruje v kontakte pneumatiky s povrchom cesty von, vytlaca vodu spod pneumatiky... teda predny i zadny dezen rovnako smerovany, sipky v poriadku.

Takze rozhodne neplati, ze "predna musi byt vzdy opacne". ;-)


09.07.2011 19:39

Re: smerovanie dezenu

woodoo15
Darca Krvi  Čoprák 

Ikona

THeBaNDiT...a si si istý, že tú svoju máš obutú dobre ?


09.07.2011 19:55

Re: smerovanie dezenu

Rogid
Darca Krvi  Kávičkár 

Ikona

podobnú tému som tu kedysi založil tiež. Vtedy som pochopil prečo to tak je :D teraz už zase :-} neviem. _


09.07.2011 21:44

Re: smerovanie dezenu

THeBaNDiT
 Kávičkár 

Ikona

@ woodoo15: aj dnes som sa bol povozit a opat som zabudol kuknut na sipku, ale prednu gumu mam este od vyroby (teda namontovana vyrobcom) a brat aj kamos na svojich maxikoch takisto este nemenene... tu je foto, na ktorej vidiet drazky prednych gum na vsetkych troch maxikoch (opakujem, pneumatiky neprezuvane, od vyroby povodne). Vsetky tri pneu maju dezen smerovany tak, aby co najlepsie odvadzal vodu spod pneu pri normalnej jazde (teda nie brzdenie ci smyk). ;-) [dobre]

(edit: klik na obrazok otvori vacsi obrazok)
Pozri obrázok

Upravené 1 krát. Naposledy upravil THeBaNDiT (09.07.2011 21:45)


09.07.2011 23:51

Re: smerovanie dezenu

Narazin
 Kávičkár 

Ikona

na mojich continentaloch mam tiez dezen jak pise hovido.Tiez som sa cudoval ze preco je to tak,ale sipky nepustia takze je to v poriadku.Kamarat ma take iste pneu jak ja a ma to tiez tak isto takze to bude ok.Len fakt neviem preco :-}


10.07.2011 10:29

Re: smerovanie dezenu

ipneushop
 Ľadvinka 

Ikona

Uz o tom tu bolo pisane pred casom:dezen pneu je navrhovany tak aby zabezpecil prenos sil na vozovku,pri zadnej gume je to hlavne zaberova sila pri akceleracii a pri prednej gume posobi sila pri brzdeni opacnym smerom,preto je tam ine smerovanie dezenu.


10.07.2011 13:51

Re: smerovanie dezenu

woodoo15
Darca Krvi  Čoprák 

Ikona

THeBaNDiT...ja netvrdím, že si ju obul nesprávne ty......možno jen soudruzi někde udělali chybu ;-) ...


10.07.2011 16:10

Re: smerovanie dezenu

THeBaNDiT
 Kávičkár 

Ikona

preto som sem dal fotku, kde su 3 maxiky a kazdy z nich to ma tak... no v kazdom pripade, guma je obuta spravne, dnes som skontroloval sipku... ;-) 8-)


je to asi tak, ze u pneumatik pre sportovejsie masiny sa uz rata aj s efektom pri brzdeni, preto ten dezen naopak, a u turistickejsich a pomalsich strojoch (videl som to aj na choppri) je dezen skor pre odvod vody, nie na silne brzdenie na vode... (turista jazdi menej casto na hrane, toboz nie na vode)


10.07.2011 20:57

Re: smerovanie dezenu

woodoo15
Darca Krvi  Čoprák 

Ikona

...možno to stačí na skútroch, ale na chopproch určite nie :-))) ...predošlá metzelerka bola tiež " naopak "...
...peace...nerýpem...

Pozri obrázok


05.10.2015 3:53

Re: smerovanie dezenu

Bajocko
 Turista 

Počas krásneho počasia a odpočítavania času do fajrontu v práci sme sa s kolegom pustili do debaty ohľadne predného dezénu. Ja som tvrdil že dopredu sa dáva dezén "opačne" on že rovnako ako dozadu. Celkom fajn diskusia na odbúranie času :-)))

Ale po lopate a celkom k rozumne vysvetlé som to objavil u našich bratov

Pozri obrázok Pozri obrázok

aby jednoducho tá predná pneu držala (teda fungovala) v náklone pri mokrej vozovke [dobre] (jak si nás nikoho nenapadlo riešiť náklon heh)

Upravené 1 krát. Naposledy upravil Bajocko (05.10.2015 3:55)


05.10.2015 18:01

Re: smerovanie dezenu

Feror
 Edvenčr 

Ikona

Re: Bajocko: to sa mi nezda. Vsak aj zadna je v naklone.
A v malom naklone aj tak narazi na plny stred.

Logicky to sedi s prispevkom 7.7.2011 9:33


05.10.2015 22:07

Re: smerovanie dezenu

Bajocko
 Turista 

pri zadnej pneu je dôležitejšou úlohou - zrýchlenie
pri prednej penu je dôležitejšou úlohou - brzdenie

môžeš brzdiť akokoľvek nikdy ti protichodná drážka nezačne hádzať vodu preč z po kolesa, tak proste nefunguje , zdá sa mi že vysvetlenie na obrázku je úplne jasné a zreteľné



Pridať príspevok môže len registrovaný používateľ, člen Motoride Klubu.

PC verzia motoride.sk

© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 72131 | Včera: 176214