Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.
Máte problém s Vaším strojom ? Skúste sa opýtať. Ostatní motorkári Vám možno budú vedieť poradiť.
Značky:
.Pravidlá správania sa na diskusnom fóre motoride.sk
Potrebujem nabit slabu baterku na moto (nevladze ani pretocit starter), ale nie som doma a nemam tu nabijacku, len startovacie kable. |
zaraď do obvodu nejakú žiarovku, to by si mal mať poruke. Obmedzíš tým prúdovú špičku na začiatku. |
jo a ked nemas ziarovku tak to pripoj cez kable a hned startuj... |
karol - nemam k dispozicii. Mam len auto s dobrou baterkou, a total vybitu motobateriu. |
pokial mas auto tak ziarovku mas tiez ! a iba jednoducho pripoj bateriu z auta na moto a ides, alebo moto roztlac ak to pojde. |
pripojiť na 65-ku baterku , čo je schopná dať nejakých 400-500 ampér priamo na vymlátenú 18-tku..... no ten prúd zo začiatku môže celkom dobre tej 18-tke pokrútiť črevá. |
Karol1: ale to potom dostane taku istu sajbu ta motobaterka, ked moto startujem cez kable z auta, nie? |
karol1: v pripade zadretej ojnice by som ti neodporoval, ale tu chlapca zbytocne strasis. Po prepojeni baterii sa prakticky okamzite vyrovna napatie a ziadny dramaticky prud sa nekona. Baterka sa nechova ako cinna zataz. Dokonca sa ani nenabije, lebo nema ziadny napatovy spad. Musi sa prepojit a potom autom par hodin jazdit, aby sa ako - tak nabila. Takze smelo do toho... |
josi: vdaka, tak nejak som si to myslel aj ja. |
Mohol si to naštartovať cez káble a nechať dobiť tú baterku z motorky ... nechal by si to poklepať takú pol hodku, hodku a na zajtra by bola ako tak pripravená ... Neviem no ... |
josi - viem , že si na baterky , či lepšie povedané cez baterky , ale trochu si dovolím nesúhlasiť. Nabitá /vybitá , nemajú rovnaké napätie , aj keď pripúšťam , že rozdiel nie je veľký, ale aj pri minimálnom napäťovom potenciále môže tiecť vysoký vyrovnávací prúd , ktorý je závislý od vnútorných odporov bateriek. |
karol1: for je v tom, ze cim je baterka viac vybita, tym ma vacsi vnutorny odpor. Z plne nabitej baterie do baterie vybitej na 0V po pripojeni paradoxne nebude tiect prakticky ziadny prud, aj ked je velky rozdiel napati. Takato baterka potrebuje okolo 50V, aby sa vobec zacala nabijat. |
baterku som dobil tym, ze som ju napojil paralelne s autobateriou. Drotom s malym prierezom. |
vadim, ale baterka je aj tak asi mrtva.. neudrzi napatie.. |
copy: nerob paniku. Ak si baterky iba prepojil, tak sa ti nenabila, iba sa vyrovnali napatia. Zatazis ju a je po nej. Musis ju riadne nabit - bud dlhou jazdou (dobijanie musi byt OK), alebo na nabijacke. Az potom ju mozes s kludnym svedomim vyhodit (ak nepojde). |
ja uz neviem co s tymi baterkami.. posledne 3 sezony = 3 baterky. stvrta sezona a ja kupujem stvrtu. |
slabo sa o tie baterky staráš... |
© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 105365 | Včera: 149150