Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.
Máte problém s Vaším strojom ? Skúste sa opýtať. Ostatní motorkári Vám možno budú vedieť poradiť.
Značky:
.Pravidlá správania sa na diskusnom fóre motoride.sk
Značky:
.
Zdravím, mám taký problém. Na moju čz 250/455 som namontoval regler MR7V 45W namiesto toho pôvodného čo tam bol.Asi po 3 mesiacoch mi odpálilo indučku. (bola umelá, čierna z J 250/599, bola už prasknutá a ked som ju vyberal bola v spodnej časti po 1 min vrčania teplá až skoro horúca. Dal som tam druhú indučku z Pioniera a dnes mi odpálilo sviečku(championku takú šmejdku) dal som tam drukú a šlapa na 110%. Motor tam je po výbruse, pred tím odpáleím išla neskutočne dobrea mám tam gélovú batériu 6V 12 Ah, elektriku som pozeral ale nič som nenašiel. Môže to byť tím reglerom ???? Ja mám takú teóriu: Regôer dobíja ako šalený a do baterky sa to už nepichne tak začne odpalovať sviečky atď. Ako mám tento problém vyriešiť ???? |
neviem ako konkrétne na čz, ale doteraz som žil v tom, že pri odpálení iskry ide čisto o priame spojenie obvodu batéria-indukčka-sviečka . Aspoň na mojej MZ s elektronickým zapaľovaním ide iba o to, že senzor v správnej chvíli cez sériu tranzistorov spojí na priamo baterku na cievku. Ak by bol zlý reglér, skôr by ti odpieklo asi baterku.. Skôr by som zistil, či nová gelová batéria súhlasí s charakteristikou cievky. Staré batérie nemuseli byť také výkonné a tade batéria môže tieto staré reglery odpaľovať. Trebalo by zistiť čo znesie tá cievka z pioniera, lenže ja už som pripitý a i tak to nikdy nikde neviem nájsť :D |
Tá batéria má 12 Ah a staré mali až 14 Ah tak tím by to nemalo byť. Regler je tam nový MR7V 45 WAttový. Ale cievku mi odpálilo aj z J250/599 . Ja jzdím len po lúčkach, lesoch a tak a svetlo používam len ked idem po ceste. Čiže motorka okrem Hádzania iskri nemá soro žiadny odber no teda ešte aj svetlo ale to len na 5 - 10 min. Prosím môže to byť tím reglerom?? mám ho reklamovať??? |
ak by ti odisla aj bateria, tak by mohol mat v tom prsty ten regulator. ale indukcna cievka ma v podstate siroky rozsah napajania. mozes ju kludne napajat aj 200V, ale len po taku dobu kym sa nenasyti jadro, potom uz je zle nedobre.vsetko je to o syteni jadra, cize ak je prerusovac primarneho ohruhu dlho spojeny, tak sa jardo presyti, a indukcna cievka za dalej sprava ako odrorova zataz, a prehrieva sa. na sledovanie tohto javu su specialne elektronicke zapojenia,ktore prisposobuju prud cievkov podla nasytenia. tebe poradim, ak sa nerozumies do elektroniky, tak bud inducku na 12V, ale len zo stroja ktory nema elektronicke zapalovanie. pripadne pred inducku zapojit predradny rezistor, ako to bolo v skodovkach. |
ARPAD: mňa skôr napadlo: cievka a napájací prúd? |
Cauko.odmeraj napatie na baterke ked budes drzat tak pol plynu teda cca stredne otacky...a ozaj k tym novym induckam sa davaju odpory(rezistory) neviem kolko ohmov ale skusil by som taky vykonovy drotova tak 1-5 ohm.viem ze to mavaju jawy 350-634.....musi ti aj ramienko riadne opalovat,nie? |
Keďže ja sa do elektriky velmi nevaznám tak skúsim vypitvať indučku z MB lebo trabanta. A dotaz: potom nebude odpalovať sviečky???? |
Ten cierny sajrajt je iba izolacna hmota-šelak ci ako sa to vola .ku sviecke treba dat poriadnu odrusenu fajku s vlozenym odporom.a ako som uz spomenul k tej inducke tiez strihni drot co ide z ramienka k inducke a medzi to zapoj odpor bude trochu hriat tak ho treba pripevnit na kostru nech to trochu chladi....ale riadny vykonovy drotovy Upravené 1 krát. Naposledy upravil djhp (22.05.2011 20:54) |
indučka z pioniera nie je vhodná pre použitie v jawe. Má menší odpor na vstupe a väčší pomer závitov výstup/vstup. |
Ale jednu vec nechápem! Prečo!!!! Prečo to začalo robiť. Zoženiem z volakade origoš indučku a prdne mi to zase???? Táto z pinčla mi zatial drží ale asi sa poponáhlam s tím riešením. |
Takže zohnal som z trabanta a moto frčí úplne v pohode. |
Takže som tu zase, problém sa objavil už dávnejšie, ako som písla, dal som tam indučku z trabanta, chvíľu bol pokoj, a potom to zase začalo, na výjazde dlhom 8 kilometrov som vymenil 4 sviečky originál. Potom som tam dal sviečku z embéčky, tá je na 12 V a zase bol chvílu pokoj a potom to začalo! Zachutili jej aj sviečky z embéčky. Sviečky mi odpaluje velmi špecificky - pokím je moto teplá, žiaden problém - ale akonáhle vychladne a idem ju naštartovať neni šanca - jedine druhá sviečka. Napr. predvčerom som išiel tiahlim klesaním asi 6 kilometrov a nehal som moto klepkať na volnobehu, akonáhle sa ochladila, začala prskať, do otáčok nešla. Vymenil som sviečku a ide Už vážne nechápem, pokúsim sa zohnať te odpor Upravené 1 krát. Naposledy upravil tarp (04.05.2012 16:47) |
neviem ako championky ale NGKcky sa odpaluju pri priliz bohatej zmesi |
Tak akurát, niektorá tahá viac do čierna ale stále je hnedá, niektorá zase čierna, niektorá zase krásna, je to od sviečky , ale vždy ked vychladnú tak ich odpáli. Teraz jedna momentálne vydržala 3 vychladnutia, som bol prekvapený |
No kedysi som mal na opravu v rukách tiež ČZ 250/455.A robila presne to isté-odpaľovala sviečky jedna radosť,keď motor bežal všetko O.K.,ale keď som ho vypol a išiel znovu natočiť už nenaskočil.Vymenil som sviečku a zase išiel.Vtedy som mal výlučne sviečky zo Škodovky-nebol ešte taký výber ako teraz.Ja som to vtedy prisudzoval veľmi veľkej kompresii,ktorú ten motor mal .No neviem nič iné mi vtedy z toho nevychádzalo ako vysvetlenie. |
djhp, šelakom sú izolované len dróty vinutia, to nevyteká. Prehriatím "zhorí" (zuholnatie) a zkrat závitov vyradí cievku. Čo vytekalo, to čierne, bola smola, bývali ňou zaliate staršie cievky v obale. Upravené 1 krát. Naposledy upravil papiboy (07.05.2012 21:02) |
Iron, no presne takéto volačo robí - Motor je po komplet G.O čo sa dalo to sa vymenilo, ide ako odtrhnutý z reťaze, kompresia perfektná, len totok robí. Už mám zohnaní odpor z indučky ( z M - ky) cez víkend skúsim zapojiť, mám aj čisto novú fajku, tiež skúsim zapojiť. A k tomu názvu, ked som zakladal tému tak mi odpálilo indučku a postupne sa problém formoval. Uvidíme, a IRON nevyriešil si to? nehal si to tak ? |
ako tá indukčka vie, že ten motor je teplý alebo studený.... |
No neriešil som to.Tá motorka nebola moja,ale kamarátova.A jemu som vysvetlil o čo ide,on to takto zobral.A myslím,že on sa na nej už veľa nenavozil,takže sa to viac neriešilo..Možno by bolo dobré znížiť kompresiu napr.vložením hrubšieho tesnenia pod hlavu.Myslím,že v elektrike problém nebude,keďže el.schéma a spotrebiče a dynamo sú skoro rovnaké ako na ČZ 175,ktorú som tiež mal a nikdy také niečo nerobila |
Kompresiou to určite nebude, žiadny sériový "komunistický" dvojtakt nemá ani zďaleka tak vysokú kompresiu, že by kvôli nej odchádzali sviečky (navyše kanály sú otvorené cca do tretiny zdvihu). Upravené 1 krát. Naposledy upravil papiboy (09.05.2012 21:50) |
Tiež sa mi to nevidí, že by to bola kompresia, síce má silnú, ale žeby až tak ?? Uvidím po víkende, ale nemá tam byť čo zlé |
dve otázky , ktoré sa laikovi zdajú od veci , ale majú na tomto motocykli význam: |
ČZ 250/455... Určite sa bavíme o takejto motorke? S tou "obrovskou" kompresiou? |
papiboy možno ti to príde smiešne,ale mňa nezaujímajú číselká o kompresii,ale vlastná skúsenosť-ako ťažko to išlo prekopnúť(tiež som sa tomu divil).Na iných Jawách a ČZ-tách som jakživ takú kompresiu nezažil(možno iba ak bola bloknutá kľuka-vtedy to išlo tiež ťažko prekopnúť ) |
Mňa čísielká zaujímajú. Velice. |
Myslím si že problém vyriešený, dal som tam odpor z embéčky - nešla naštartovať za studena, robila scénky- hrialo riadne rezistor aj indučku , tak som skrátil počet závitov v rezistore a štarty super a originál sviečka tam už drží tretí deň |
Takteda nechajme čísielka... Nakoľko sme v poradni, mám aj ja dve otázky: |
Jááj, ved ja sa nehádam s tebou o sviečkach, plne s tebou súhlasím, len som si dovolil poznamenať, že na tých 6,8:1 je to dosť - nič viac |
Do oboch typov motorov je vhodná sviečka z pravotočivým závitom |
© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 112218 | Včera: 130325