Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.
Máte problém s Vaším strojom ? Skúste sa opýtať. Ostatní motorkári Vám možno budú vedieť poradiť.
Značky:
.Pravidlá správania sa na diskusnom fóre motoride.sk
Pekny den prajem, |
a neoplatilo by sa Ti radsej pokukat po nejakej novej? dost tazko si viem predstavit, ako sa to dokladne vypieskuje. a keby to nebol chalan z blizkeho okolia, takze benzin/nafta + robota + piesok /nie nejde tam obycajny/ a vysledok by tiez nemusel byt stopercentny. a co taky hammerite, co prekryje hrdzu? sak moc uz jej tam mat asi teda nebudes.. |
no praveze ja to furt s takou malou dusickou napojim na filter a pustim benal ale za par sekund je filter plny hrdze.. a novu asi nie, ked bola motorka este na srot(kupil som ju za babku v strasnom stave) tak som dostal super ponuku na komplet lakovanie(blatniky, nadrz, proste vsetko okrem ramu), tak som to dal nalakovat a aj sa to celkom trafilo do origos farieb tak by som necel novu-nesedela by uplne farba nadrze k ostatnym plechom.. |
nechapem. jako to, ze Ti kyselina a broky nevybrali tolko hrzde, ze za par sekund mas plny filter? |
vsetko :D:D akoze, ja som to hrkal s tymi brokmi- a vyplachol som odtial(naftou) kopu riedkeho prujemu. Ale evidentne tam toho zostalo.. kyselina-rovnaky efekt-rovnako ostalo.. proste ta nadrz(ked som nakukol so svetlom dnu) je komplet do posledneho kuska pokryta hrdzou(teraz uz len taky jemny povrchovy nanos, ale furt tam je a bude sa odlupovat) tak nevim.. |
tak si rozmysli, ci este broky, alebo nieco podobne. skratka si to tam nemal dostatocne dlho a nezotrelo to vsetku hrzdu. ale echt davaj pozor. mozno ked odstranis vsetku hrzdu, tak prides na to, ze ta nadrz vazi 20 deka a je vlastne aj priesvitna |
vacsie kamene (prip. broky) a triast do zblaznenia...chce to len trpezlivost... |
alebo sa na to vyser a nakupo dost filtrov do zasoby, tankuj do plna a casom sa to preplachne. |
janoval: jedine ze mne to upcha aj ten filter co je v palivovom kohute- a potom uz nenastartujem pokial nevymenim(neprefuknem) .. a ostat dade stat len preto ze hrdza v nadrzi:-/ |
nenechaju,pokial budes opatrny...skusal si to s tymi brokmi nasucho ci s vodou? |
s naftou.. nasucho so si povedal ze ako to potom odtial vysypem a voda by sposobovala dalsiu koroziu.. |
ee,jasne vodou som mal na mysli nejaku tekutinu |
no skusim.. toto leto ju uz musim dat dokopy, bo uz 2 roky ju navlacam po garazi ciastocne alebo uplne v krabiciach.. nevies nahodou ci je nejaka sanca ze ta epoxidova farba chytne aj na nejake stopove zvysky hrdze? ze ked uz to bude takmer takmer ze ci to proste nevyliat farbou a hotovo.. |
chytit chyti, ide o to, na ako dlho...ale cim cistejsi podklad, tym dlhsie sa nater udrzi... |
PALO1128: tak co poradis? mozem ju hodinu vyfukovat kompresorom.. a nafta by sa mala odparit.. alebo pouzit technicky benzin/riedidlo.. to sa musi odparit ked do toho fuknem |
A budeš si istý že si to odmastil na 100 percent ? Ako si to skontroluješ ? |
PALO1128: opakujem otázku: ČO NAVRHUJEŠ? ak máš postup, ktorý je overený a funguje, tak prečo sa s ním nepodelíš? obchodné tajomstvo? Môj postup je založený na informáciách zo starších diskusií o tejto téme. Ak máš niečo lepšie, rád sa nechám poučiť. |
Kedysi dávno sme vypalovali nádrž od hrdze na 175 a celkom zostala čístá ale to ty asi nemôžeš. Tak že len mechanycké čistenie . |
jedine že po tom mechanickom čistení ju musím niečím vypláchnuť, aby som sa zbavil toho bordelu-neverím, že sa mi to podarí len tak vytriasť. takže otázka stále ostáva: čím |
Vysvetlím ti ako sa to robí. Najlepšie ja dať do nádrže drvené sklo a dať ju do miešačky a párkrát jej zmeniť polohu počas otáčania. Potom vysypať hrdzu so sklom a vypláchnuť vodou. Nechaj ju na slnku alebo na radiátore vyschnuť a po vyschnutí vyfúkať vzduchom. Po vyfúkaní do nej nalej 2 dcl odhrdzovača, zavri a rukami ju popretáčaj aby sa odhrdzovač dostal všade. Zbytok vylej a otvorenú nádrž nechaj vyschnuť. Po vyschnutí dáš do nej epoxidovú základnú farbu a po zaschnutí vrchnú, tiež epoxidovú farbu, tejto daj 2 vrstvy. Za chviľu ti napíšem presné druhy týchto farieb, len zbehnem do garáže opísať z plechovíc. |
www.motorkari.cz/forum-detail/?ft=85302&fid=3... možno to pomôže |
Farby vyrába Sincolor v Cz. Sú odolné ropným produktom. Zakladná farba má označenie S2300 a vrchná S2321, tvrdidlo S7300. Pomer miešania je na etikete. Pokiaľ si už použil na hrubú hrdzu broky, tak začni od vypláchnutia vodou. Máme to overené na viacerých nádržiach a dokonca aj prsknuté nádrže prestali tiecť |
super diky, este taka mala info-kolko toho tvrdidla cca? ze ake velke balenie mam objednat |
neverim ze cely den omielania nadrze s kusom zeleznej retaze vnutri by hrdzu vsade nevybilo... |
vypieskovat sa tá nádrž nedá,,teda aspon nie komplet celá,,piesok otryská len to čo vidíš plus niečo odrazenim sa od materiálu,,sú aj zahnuté trysky ale na tvoju nádrž sú privelke,,velký oblúk,,,no a samozrejme tieto špecialné trysky nemá každá firma čo vlastní pieskovačku,,tryska sa dá bez problemov urobit z kuska trubky,,je to jednorazová záležitost potom ale neviem či sa tým niekto z pieskovačov bude zaoberat,,,najlepšie riešenie by bola asi iná nádrž lebo ked to poriadne neočistíš a natret alebo zaleješ farbou hrdzu tak sa to zase časom olúpne a zas máš problem,,farbu treba použit vhodnu na ropné produkty |
no furt vyjde lacnejšie dať pár korún na farbu(štrk a miešačka sú zadara), ako kupovať novú nádrž a dávať je zvonka prelakovať.. nechám to kľudne na fázy s rôznym materiálom omieľať v miešačke aj celý deň(nakoniec budem môcť obsah nádrže použiť na výrobu britových doštičiek zo slinutého karbidu ). Najprv hrubší štrk, potom jemný štrk a nakoniec broky.. |
a vyntil so sitkom si si vycistil, alebo nemas na sitku velku dieru ked sa ti tam dostane aj hrubsia hrdza? |
praveze vsetko to schyta ta nadoba na palivovom kohute-uplne plna jemneho hrdzoveho prachu. |
OK, takze skusim ponuknut trochu profesionalnejsie riesenie, nez broky v nadrzi alebo zasobu filtrov |
Obycajna potrvinarska kyselina citronova, pomer 1kg na 10l vody. Ja necham postat cez noc. Ked je treba tak este z opakovat. Tu istu kyselinu môzes pouz. aj viac krat. Vyskusane, overene. Dobra je aj fosforecna, ale ta je agresivna na okolie (farbu. chrom a pod.). Citronova neposkodi chrom ani farbu ked nahodou polejes. Potom vyliat dvoj zlozkovou epoxidovou farbou. Existuju na tvoj problem aj specialne pripravky, ale su nekrestansky drahe a toto riesenie mam overene a stoji to par euro. Upravené 1 krát. Naposledy upravil cota (06.05.2011 22:56) |
cota: pomer som dal taky aky vysiel-kyselinu som bral odpadovu z jednej chemickej firmy cize zadarmo som od nich vytiahol dake 3-4 litre koncentrovanej kyseliny. mozno nefungovala prave preto, ze bola odpadna, neviem nevyznam sa v rozdieloch medzi cistou a odpadovou kys. fosforecnou. |
mozes vyskusat aj toto:www.motoren.sk/shop/detail/2093 |
petomx: nevravím, že je to zlé.. ale celá motorka stála toľko čo tá sada :D |
...Zadarmo dyk moore... |
sushi7474: nič nechcem zadarmo, len tak "nahlas" uvažujem. použil by si túto sadu na motorku, ktorá nieje dosť stará na veterána a zároveň je to starina? ktorú som síce kúpil za babku, ale doteraz som do nej vrazil cca 700 E? proste už viac peňazí neuvidí kým nebude poriadne fungovať:D |
© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 45139 | Včera: 226293