Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.

Menu

Články | Videá | Tipy | Fórum | Kalendár | Inzercia

Pridaj aj ty cestopis!

JAWA Dandy 50 - Diskusné fórum - Moto poradňa

Máte problém s Vaším strojom ? Skúste sa opýtať. Ostatní motorkári Vám možno budú vedieť poradiť.

Značky: Skúsenosti, Problém, Motor, Karburátor, Elektrika, Podvozok, Kolesá, Pneu, Brzdy, Olej, Administratíva.

Pravidlá správania sa na diskusnom fóre motoride.sk

Pridaj novú diskusiuJAWA Dandy 50 - Diskusné fórum - Moto poradňa

OO Zruš sledovanie Pridaj nový príspevok 

Značky: Skúsenosti.

23.04.2011 22:05

JAWA Dandy 50

Trojan
Darca Krvi  Skútrista 

Ikona

Zdravíčko chalani, chcel som sa spýtať a to konkrétne, či nemá niekto fakt osobné skúsenosti s motorkou JAWA Dandy 50 Minarelli alebo Sachs, mám záujem o kúpu a rozhodujem sa či kúpiť alebo nie, nejaké negatíva, pozitíva, a tak. A bodlo by keby niekto vedel o niekom, kto ju dáva "na odstrel" .... :-) Dík chalani,

PS hladal som so strýčkom Gúglom, no ten sa kamarátil len s čechmi :-)))


23.04.2011 22:07

Re: JAWA Dandy 50

mal som ju, najazdil som na nej 10 000 km co take ta zaujma ?

Naco ti je 50-tke ked mas 20 rokov :-@


23.04.2011 22:11

Re: JAWA Dandy 50

Trojan
Darca Krvi  Skútrista 

Ikona

Pretože, nemám vodičský preukaz na väčšiu motorku, inak by som nebral 50 kaliber :-)

Ale je tu samozrejme logický predpoklad, že zapracujem na skupine do 25KW.

Nevieš kto ju má na odstrel ?

Motoricky ?

Spojka ?

Spotreba 1/2ja ?

Ako to drží na ceste ?

Servis ?

N diely ?

Chybičky krásy ?

Nejaký osobný poznatok ?

Dík :-)))


23.04.2011 22:23

Re: JAWA Dandy 50

Tak sprav vodicak to je prva rada :-D [dobre]

1- nie, netusim kto ju predava skus inzerciu ;-)

2- motoricky pohode najazdil som na nej 10 000 km a lial som tam len benzin a olej nic viac nic menej mal som motor Sachs :-)

3- spojka? co s nou? :-D fungovala mi dobre :-D

4- spotreba, hmm fuha to uz si nepamatam ale myslim ze okolo 2,5 - 2,8 a vo dvojici neviem to som nejazdil, len sam ;-) ale myslim ze ked budes jazdit vo dvojici viacej ako spotreba ta bude srat to ze to nejde

5- drzi na ceste to neries s tym take rychlosti nedosahujes aby si musel riesit ci to drzi alebo nie :-D

6- servis si spravis doma sam, ide tam tusil liter oleja a filter tam je tusim len take kvazi sitko ktore preplachnes, ine nic take ma nenapada :-)

7- nahradne diely som riesil od chalanov z ciech jedneho som nasiel tu zahranicami tam som chodil ja pre to a druhy ma aj stranku Sesa - shop alebo tak nejako ked nenajdes tak daj vediet pohladam ;-)

8- chybicky krasy neviem co presne si pod tymto predstavujes :-D ale ja som jej nemal co vytknut kupil som ju v celkom slusnom stave :-)

Osobne podla mna je to sikovna motorecka sem tam nejaky srobik odletel ale nic co by si manualne sikovny clovek nevedel vyriesit aj priamo na ceste ja spominam na tu motorecku len v dobrom naucil som sa na nej vela a potom nasledne aj na 125-tke dandy :-)

No hadam som pomohol keby este nieco pytaj sa 8-)
P.S. gramatiku neries :-D :-D :-D


23.04.2011 22:35

Re: JAWA Dandy 50

Trojan
Darca Krvi  Skútrista 

Ikona

A existuje nejaká možnosť, nejakého "tuningu" ? Dá sa tam niečo spraviť ? nevieš o niečom, lebo ja som taký, že kúpim niečo, chvílu jazdím a potom skúšam čo natom vylepšiť... to vieš... pokrok :-)))

??

Fakt to zvažujem, a pozri, keď mi šiel klasický pionier (s dvoma) 80Km/h, tak potom Dandyna musí ísť tiež v pohode ... :-) Keď si to opatruješ a dobre spravíš ... :-)


23.04.2011 22:37

Re: JAWA Dandy 50

No pokial viem tak existuje nato Kit polini 80 cmm raz som tusim videl aj jednu taku co bola na predaj tak to uz potom moze ist celkom fajn ale neviem o tom viacej az tak som o tom nezistoval ano klasicky pioner s dvoma 80 ale tacho :-D real tak 60 aj na dandyne 50-tke som siel tacho 100 ale real to bolo mozno 65-70 :-D :-D :-D


23.04.2011 22:41

Re: JAWA Dandy 50

Trojan
Darca Krvi  Skútrista 

Ikona

Hunter, neplaš sa, to čo ti tu píšem je pravda, sprevádzal nás otec na aute... :-)

A pokial nevieš skutočnú rýchlosť tak ani nepíš, sú isté normy ktoré musí ten tachometer spĺňať, a sú dovolené odchýlky, ale nie 30-35 km ... :-)

A pionier, hovor si čo chceš :-P


23.04.2011 22:44

Re: JAWA Dandy 50

ja som to tiez meral a viem ake su povolene odchylky na tacho, ale isiel som s bratom on na aute 60 a ja na dandyne 80 co ti mam povedat :-D nemusis mi verit zistis sam ;-)


23.04.2011 22:48

Re: JAWA Dandy 50

Trojan
Darca Krvi  Skútrista 

Ikona

Tak to je možné. Ja netvrdím, že klameš, ja len hovorím, že radšej verím tachometru v aute ako na motorke. Ťažko povedať.

Derbi Senda 50 ti hovorí niečo ?


23.04.2011 23:02

Re: JAWA Dandy 50

Najlepsie zmerat podla GPS ;-) ked uz ale ja uz to neriesim 8-)

Ano, Derbi Senda mal alebo ma ju chalan motoride.sk/?login=Woozie napis mu, on ju uz ma dost dlho a pojazdil s nou uz toho dost ja o nej neviem nic ...


24.04.2011 22:23

Re: JAWA Dandy 50

roberto18
 Veteránista 

Ikona

pocuj ako si dosiahol toho že ti šiel pionier s dvoma 80 km/h :-D ja by som chcel na svojom volajako aspon trošku zvyšiť vykon. Momentalne som nastavil predstih. Tak chyta na prvu šupu. Len akosi neťaha. Daj nejake tipy ;-)


24.04.2011 23:32

Re: JAWA Dandy 50

Trojan
Darca Krvi  Skútrista 

Ikona

Stačí zvýšiť kompresiu, zrezať z klukouky, vyleštiť kanáliky, poriadna sviečka a správna voľba ozubeného primárneho koliečka.


25.04.2011 0:17

Re: JAWA Dandy 50

roberto18
 Veteránista 

Ikona

čo je to poriadna sviečka ? .skus typ .....primarne je 13 z len ide o to že moj pionier je po renovacii tri roky som ho mal rozobrateho do šrubiku a teraz je takmer hotový a idem na stk. No mam ale pocit že volajako zlenivel.. .. po rovine a do mierneho kopca max 40 km/h.. kedysi daval viac.. zapalko som nastavil a kope na prvu šupu.


25.04.2011 0:45

Re: JAWA Dandy 50

Trojan
Darca Krvi  Skútrista 

Ikona

roberto : ťažko povedať, samozrejme, to že ti štartuje na prvú šupu neznamená, že máš nastavené zapalovanie tak dobre ako len môže byť. Sú motorky, konkrétne PionierCup kde proste nenaštartuješ motorku skrz nakopávačku, musíš ju roztlačiť, a to dosahujú fakt vysoký výkon - nenakopneš.

Záleží aj natom, aké VŔTANIE máš vo valci. Je nanajvýš samozrejmé, že I. výbrus nepôjde tak dobre ako VI-VII. až XI. výbrus. Ten desiaty je už maximum, čiže jednokrúžkový piest, kompresia jak hovado - životnosť niekoľko motohodín, potom motorka stráca výkon + je nutné prídavné chladenie, čiže zväčšenie rebrovania.

Karburátor - wow, nechať pôvodný, len spraviť Open Filter. Tj. taký filter, ktorý je priamo napojený na karburátor, nieje v žiadnej krabici ako v originály. Väčšinou pomôže hadica, samozrejme gumenná, keďže tá neprenáša statickú elektrinu ( odskúšané ). Žiadna umelá, ani zvlnená, ani nijak krčená, žiadne záhyby, proste HADICA. To ti zaistí lepší, rýchlejší a chladnejší vzduch do karburátoru.

Hlava motora. Nidky neuškodí ak zvýšiš kompresiu. Síce je to na úkor o niečo vyššej spotreby a teplotného rozdielu medzi klasickou a upravenou hlavou. Výkonnostná rezerva nikdy nezaškodí.

Výfuk. Šikovné ručičky hovoria, že sa môžeš dopracovať k citelne vyššiemu výkonu, ak skúšaš rôzne dĺžky kolena, tj. od motora po ústie výfuku. Expanzná komora ti niečo hovorí ? Všetko je možné, aj keď z toho chceš mať klasiku. Samozrejme je potrebné, aby si bol zručný, čo nieje každý. Tlmič. V prvom rade čistý výfuk. Nedávaj na PLACEBO efekt, tj. čím väčší rámuz, tým vyššia rýchlosť. Touto chorobou trpí určité percento motorkárov na 50ccm.

Primárne koliesko ? Neviem, priznám sa, že neviem aké tam mohlo alebo môže byť. Mám pocit, že to bola 4nástka. Neviem.

Plynulý chod motora ti zaistí dobré zloženie motora, tj. správne zložený motor, nové ložiská, tesnenia, správne množstvo oleja v prevodovke. Ak chceš výkon a aby ti dlho vydržala, použi čisto nové súčiastky.

Zapalovanie, záleží natom, či tam chceš klasik kladivkové, alebo si schopný tam napasovať bezkontaktné TYRISTOROVÉ. Zabezpečí ti presnú iskru aj vo vysokých otáčkach, čo KLADIVKOVÉ nieje schopné, keďže pracuje mechanicky, kontaktne a môže dochádzať k únave alebo omeškaniu tohto kladivka, alebo materiálu ktorý slúži na dvýhanie samotného kladivka. Ak sa predsalen rozhodneš pre klasické KLADIVKOVÉ manuálne zapalovanie, nezabúdaj na dôležitý fakt. Magneto sa točí obrovskou rýchlosťou, takže miesto kde sa stretáva dotyková plocha kladivka (fakt neviem ako tomu mám nadávať) a oska na ktorej je zavesené magneto, potri olejom, kvapkou, rov to často, je to lepšie, keďže pri tomto postupe dochádza k ovela menšiemu treniu medzi kladivkom a oskou. Čo opätovne zabezpečí dlhšiu výdrž nastavenia zapalovania a menej problémov pri jeho opätovnom zostavovaní.

+ je vela hodín a už sa mi moc nechce písať, takže keby si mal nejaké otázky, tak sa pýtam, ak to bude v rámci mojích možností či skúseností, tak ti mile rád odpoviem. Nezabúdaj nato, že na množstvo otázok si môžeš odpovedať sám, samozrejme ak máš logické zmýšlanie.

+ čím menšie trenie, tým lepší chod motora tzn. lepší pocit z jazdy a menšia námaha pre motor a frekvenciu návštev tvojej peňaženky na čerpacej stanici.


25.04.2011 11:00

Re: JAWA Dandy 50

roberto18
 Veteránista 

Ikona

No môjho pioniera som zrepasoval z vraku do 100% pôvodneho stavu. Dovolím si povedať že som jeden s tych zručnejšich a ako hovoríš na množstvo otázok si viem odpovedať aj sam. No nikdy nieje na škodu pozistovať nejake dalšie info a skusenosti preto sa stále pytam 8-) No ja dačo už predsa len vymyslim :-)


25.04.2011 23:14

Re: JAWA Dandy 50

Trojan
Darca Krvi  Skútrista 

Ikona

Ano, je to možné, spýtaj sa, kľudne aj Súkromnou poštou, alebo založ tému, ale ešte pred tým než ju založíš, pohladaj, či sa tu už taká nenachádza. Web je plný rád k Jawám, najmä pionierom, vela zdaru. PS pekná mašinka [dobre]


26.04.2011 3:12

Re: JAWA Dandy 50

Koudynio
 Veteránista 

Ikona

Len moj nazor mame ju v autoškole viac menej nejde nebolo o nu nejak extra starane vyzera dost chabo celkovo zli dojem ale ked sa rozbehne neni zas taka zla ale je viac motorov do 50 ccm na vyber ako toto si myslim ;-)


26.04.2011 17:09

Re: JAWA Dandy 50

Trojan
Darca Krvi  Skútrista 

Ikona

lenže to musíš ohraničiť aj cenou chpš



Pridať príspevok môže len registrovaný používateľ, člen Motoride Klubu.

PC verzia motoride.sk

© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 38585 | Včera: 183153