Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.

Menu

Články | Videá | Tipy | Fórum | Kalendár | Inzercia

Kawasaki Zephyr el. štartér - Diskusné fórum - Moto poradňa

Máte problém s Vaším strojom ? Skúste sa opýtať. Ostatní motorkári Vám možno budú vedieť poradiť.

Značky: Skúsenosti, Problém, Motor, Karburátor, Elektrika, Podvozok, Kolesá, Pneu, Brzdy, Olej, Administratíva.

Pravidlá správania sa na diskusnom fóre motoride.sk

Pridaj novú diskusiuKawasaki Zephyr el. štartér - Diskusné fórum - Moto poradňa

OO Sleduj diskusiu Pridaj nový príspevok 

Značky: Elektrika.

19.04.2011 15:02

Kawasaki Zephyr el. štartér

motoman
 Kávičkár 

Ikona

Chlapi prosím poraďte. Môj Zephyr 750 sa zaťal a odmieta štartovať. Občas sa štartér chytí a pretočí motorom, ale vačšinou len zaštrkoce a nič. Otvoril som ho, že bude treba asi vymeniť uhlíky, prečistiť drážky na zberači, to je ale v poriadku. Ozubené koliesko štartéra, ktoré zapadá do venca je na pohľad v poriadku, taktiež kolieska planetovej prevodovky štartéra vyzerajú nepoškodené. Na čo sa treba zamerať, čo v ňom treba vymeniť?


19.04.2011 15:09

Re: Kawasaki Zephyr el. štartér

hlad
 Čoprák 

s najväčšou pravdepodobnosťou voľnobežka.
Väčšinou je "pod" alternatorom - ale neviem ako presne vyzerá zephyr.
Hľadaj to na hriadeli toho kolesa, do ktorého zaberá štartér.


19.04.2011 15:20

Re: Kawasaki Zephyr el. štartér

hlad
 Čoprák 

napr.:
Pozri obrázok


19.04.2011 20:58

Re: Kawasaki Zephyr el. štartér

motoman
 Kávičkár 

Ikona

hlad : ďakujem za radu, myslíš, že zuby na tom kolese voľnobežky budú zodraté a v tom je problém?


19.04.2011 21:23

Re: Kawasaki Zephyr el. štartér

Iron
 Edvenčr 

Ikona

Nie zuby voľnobežky,ale mechanizmus tej voľnobežky bude podľa všetkého v háji.A štartér točí voľne,len motorom nepretáča?


19.04.2011 21:36

Re: Kawasaki Zephyr el. štartér

motoman
 Kávičkár 

Ikona

Iron : Štartér točí, strašné zvuky, kovový štrkot to vydáva a motor nepretočí. Občas sa chytí a pretočí, tak na 10ty krát, to je ale trápenie. Z čoho mechanizmus voľnobežky teda pozostáva, vieš ma poučiť? Neviem, aký náhradný diel mám vlastne hľadať. Vopred ďakujem.


19.04.2011 21:44

Re: Kawasaki Zephyr el. štartér

www.mrcycles.com/fiche_section_detail.asp...


19.04.2011 21:49

Re: Kawasaki Zephyr el. štartér

hlad
 Čoprák 

Takto vyzerá to koleso na Vmaxe
Pozri obrázok

takto vyzerá puzdro tej volnobežky na alternátore
Pozri obrázok

a takto valčeky z volnobežky
Pozri obrázok

Stačí aby sa to puzdro povolilo a nebude zachytávať - len to hrkoce.
Zbytočne s tým netoč, lebo keď ti z toho niečo odpadne a dostane sa do prevodovky - smiechu sa nezdržíš.
Treba to rozobrať a pozrieť v akom je to stave. Podľa toho kupovať diely. Možno bude stačiť kúpiť iba tie valčeky ak sú otlačené a pritiahnuť (samozrejme šróby "prilepiť").

Na strednom obrázku vidíš jeden šrób odstrihnutý, druhý povolený a zodratý.

Upravené 2 krát. Naposledy upravil hlad (19.04.2011 21:53)


20.04.2011 13:18

Re: Kawasaki Zephyr el. štartér

motoman
 Kávičkár 

Ikona

Vďaka za názornú inštruktáž.chlapci. No pekne, vyzerá to asi tak, že nebude vadný štartér, ale voľnobežka a jej mechanizmus. Rozoberiem to a uvidíme. Dúfam, že nebude potrebné rozhádzať celý motor.


20.04.2011 21:44

Re: Kawasaki Zephyr el. štartér

Iron
 Edvenčr 

Ikona

Tak,tak rozober a vieš na čom si 8-)


21.04.2011 13:20

Re: Kawasaki Zephyr el. štartér

hlad
 Čoprák 

problém je dať dole rotor alternátora


21.04.2011 15:21

Re: Kawasaki Zephyr el. štartér

motoman
 Kávičkár 

Ikona

Treba len prípravkom zaistiť rotor, povoliť maticu a za použitia sťahováka rotor demontovať, to by som ešte asi zvládol. Keď som to ale zatiaľ oddekloval a odmontoval štartér, zdá sa že sa k voľnobežke len tak nedostanem. Je umiestnená hlboko v motore, zrejme to chce totálnu rozborku motora. Pod rotorom nie je žiadny dekel, ale už asi len blok motora. Čo som sa radil, tak podobne blbo to majú riešené len Trimphy. Pánboh pri mne a zlé preč, zlatý V-max.


21.04.2011 16:55

Re: Kawasaki Zephyr el. štartér

hlad
 Čoprák 

daj foto, musí to byť pri tom kolese 12046 na pibrochovom obrázku - teda ak sa to zhoduje s tvojou motorkou.
Na ten alternátor treba poriadny sťahovák - drží to na hovado. Ale možno to u teba tak nebude.

Upravené 1 krát. Naposledy upravil hlad (21.04.2011 16:57)


21.04.2011 17:38

Re: Kawasaki Zephyr el. štartér

hlad
 Čoprák 

neviem to nikde nájsť
toto je CB750
Pozri obrázok
tu je to vľavo.
Ale ako som pozeral ti fiše náhradných dielov, tak sa mi zdá, že hriadeľka, ktorá vystupuje zo štartéra vstupuje do bloku motora v strede - t.j. aj tá voľnobežka bude niekde v strede - potom smola.


21.04.2011 17:56

Re: Kawasaki Zephyr el. štartér

motoman
 Kávičkár 

Ikona

Voľnobežka je v strede, som si tým už istý. Urobil som foto, ale zaboha to tam nejde, pýta si to stále registráciu, potom ma vyhodí. Motor je podobný a je to ten na pibrochovom odkaze. Aj na motore Zephyra hriadeľka štartéra vstupuje do bloku motora v strede, je to v prdeli. Motor sa musí rozhádzať. To som na čas asi dojazdil.


21.04.2011 18:08

Re: Kawasaki Zephyr el. štartér

hlad
 Čoprák 

asi tak ako vravíš
toto je GPZ550
cgi.ebay.com/ebaymotors/Kawasaki-ZX550-GPz550-Starter-C...

Pozri obrázok

celé je to v strede. Zo stredu kľukovky ide primárny prevod reťazou na hen tú zostavu a tam je aj voľnobežka.
No asi sa to tak kedysi robilo. Veď súdruhovia z japonska v tej dobe udávali smer.

Kompletná rozborka, zborka motora ťa neminie

Upravené 3 krát. Naposledy upravil hlad (21.04.2011 18:21)


09.05.2011 9:03

Re: Kawasaki Zephyr el. štartér

Zephyr
 Turista 

Ikona

motoman: narazil som na túto diskusiu až teraz, už si to poriešil ? Je to síce už dávnejšie, ale na svojom bývalom Zephyre som mal pri takej menšej GO motor rozobratý do najmenšej skrutky ...... ale k veci. Tak ako písali chalani vyššie, pravdepodobne Ti odišla volnobežka štartéra. Táto sa nachádza na sekundárnom hriadeli približne v strede motora.

Zlá správa - dostať sa k tej volnobežke znamená demontáž tohto hriadeľa, čo je však podmienené demontážou pravého dekla motora, demontážou spojky a demontážou olejovej vane, aby si mal ako tú volnobežku vybrať, opraviť a následne ju tam namontovať naspäť.

Dobrá správa - je to síce dosť roboty, ale našťastie je to konštrukčne urobené tak, že sa motor nemusí rozpoliť, teda prevodovka a kľukovka ostane nedotknutá, čím sa ušetria nejaké peniaze za guferá, ktoré by si musel inak vymeniť a hlavne kopec roboty. Tak isto sa nedáva dole ani rotor alternátora, ktorý s tým na Zephyre nemá absolútne nič spoločné. S vysokou pravdepodobnosťou by sa to mohlo dať urobiť aj bez demontáže motora z rámu, aj keď už si nie som na 100% istý, či sa bude dať demontovať olejová vaňa, či tam nebude zavadzať výfukové potrubie, prípadne rám.



Pridať príspevok môže len registrovaný používateľ, člen Motoride Klubu.

PC verzia motoride.sk

© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 308072 | Včera: 163899