Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.
Máte problém s Vaším strojom ? Skúste sa opýtať. Ostatní motorkári Vám možno budú vedieť poradiť.
Značky:
.Pravidlá správania sa na diskusnom fóre motoride.sk
Značky:
.
Takže vás zdravim Upravené 1 krát. Naposledy upravil myko005 (11.04.2011 18:06) |
ak ti motorka striela,tak zrejme bude problem v predzapale,aspon mne sa tak sprava pincel ked je rozladeny.... |
Nazdar |
tak neni som žiadny profimechanik ale už čo to o tom viem;)...aa po rozobratí spojky som zistil že lamely suuu totaalne v ri*i:D...bude treba kuupiť nové |
myko005 máš na 99% veľmi pozdný zápal a pravdepodobne aj zle nastavený karbec. |
myko005- vieš ako sa natavuje predzápal ?? AK nie , tak sem napíš. |
Mne ked strielala mašina tak vobec nechcela ísť do otáčok. Raz išla potom zase nie a chyba bolo že som mal 300 ročný deravý kábel od indučky a zlú fajku, vymenil som a moto išla ako má. |
no tak by som vas poprosil o radu ako nadstaviť ten predzáápal |
Predzápal: Šteluj buď so šublerov alebo nejakou stupnicou so číslami čo sa ti vojde do valca. Vykrúť sviečku, 10 klúčom alebo šraubovákom potoč rotorm dynama a nájdi hornú úvrat, potom potoč rotorom dolava tak aby bol piest vzdialený od hornej úvrate cca 3 mm. Šraubík nad ramienkom povol a nastav vôlu medzi ramienkami tak aby cigaretový papierik tade vsuvne a výsuvne prechádzal, alebo podla oka na takúto vzdialenosť. Nastav dotiahni šrovbík nad rammienkom a jazdi. Dúfam že som to napísal pochopitelne |
Ja štelujem karburátor rovno na ceste. Ked ja na mojej mašine dotiahnem šrovbík zmesi vládze viacej v nízkych otáčkach a ked povolím tak od nízkych nechce ale zase vo vysokých ide . Treba nájsť kompromis, pohraj sa s tým, alebo si prelistuj diskusie a tam sa písalo ako nastaviť takéto karburátory. |
takže to vlastne nadstavím to iskrenie v pavej strane motora...ak som to dobre pochopil |
myko: ake iskrenie? ak ti to tam iskri, tak mas pravdepodobne v cikuli kondenzator. Taky sulec pri kladivkach, ide od neho jeden drot. |
no neviem čo myslíte...možno by bolo dobré keby mi to na nieakom obrázku ukážete že ktoré myslíte...jaa som nadstavoval toto...ale to je myslím odtrh... img.scalecars.cz/img/2011/04/1302630532.jpg |
Daj si na poriadok najprv el. vedenie, zapalovanie a sviecku. Potom ked to bude nieco robit, pokrocime dalej. Karburator moc nenastavuj, ale uz si ho asi rozladil uplne, takze teraz sodoma gomora cecilko. Bud ti nebude chytat koli zmesi alebo elektrike.... |
elektriku mám v poriadku...sviečka hádzala iskru aj po polroku stáátia ako besnáá |
predzapal a odtrh spolu dost suvisia - vacka. Skus si to este raz rozobrat a poriadne sleduj, co sa tam deje, ked sa piest blizi k hornej uvrati... |
www.jawamania.info/technika/detail.aspx?techid=4 tuu knihu mám doma;)...no ja som teda podla knihy nadstavoval predzápal...len neviem aky je teda rozdiel medzi nadstavením predzápalu a odtrhu?...nieje to to isté?... |
ja to mám rozobratéé stále...aa ked sa piest blizi k hornej uvrati tak sa tak to miesto čo som zakruužkoval na obrázku spáája...ked ide piest dole tak sa odtahuje...aa čo by sa tam malo diať? |
Odtrh mas na ramienkach a predzapal je vseobecny nazov . Iskru ti hodi ked sa ramienka od seba odlepia -prerusi sa spojenie medzi kladivkom a ramienkom a to musi vtedy ked piest je asi 3,5 - 4 mm pred vrchom . Proste tu iskru musi hodit ked piest neni uplne na samom vrchu ta ze obrazne -na 11 tej hodine hodi iskru a na 12tej hodine je piest uplne hore v nule .Motor sa toci v smere hodinovych ruciciek . Tak ze daco strc do valca a pretoc za motorom tak aby si mal presne piest uplne na vrchu a potom ho vrat naspet proti smeru hodinovym rucickam tolko aby Ti ta blbost vo valci cim to meras zaliezla o dake 3 mm dole do valca a potom pozri ramienka -musi tam byt malinka skulinka na vlasok . |
MafoR1:dakujem |
potom ked to spravis tak zapni klucik na zapalovanie ,sviesku priloz na valec a pomali toc motorom najlebsie klucikom ktory nasadis na ten srob v strede co ti drzi rotor. Kukaj kedy hodi iskru a ked ju hodi tak uz netoc motorom .Potom daco strc do valca az na doraz oprenim o pies a pokracuj v toceni motora a to co mas vo valci -trebars klinec - musi vyliest cca 3-4 mm . |
dakujem za radu! |
Tam mas dva sroby na strunkach na karbeci- jeden je na supatko - volnobeh s nim stelujes a druhy je zmes a ten zmesovy povol na 2 otacky . 1/2 otacky je malo. Kukni hlavne na karbeci jednu vec . Na spodnej casti je taky srob -je len jeden a je myslim na 14 kluc .Povol ho a pod nim je skovana hlavna triska a kukni ci tam neni bordel a tak tiez i v tom srobe .Casto sa tam po rokoch vytvory taky humus ,bordel z benzinu a tak . |
no no tie šroby viem...ale jeden máá strunku...stím štelujem zmes...ten druhí čo strunku nemá je triska...aa jeden je tak zo šikma zo spodu(ten má strunku tiež)...stím som nerobil nič kedže je knemu zlý prístup...dobre dobre...tu 14 pozrem zajtra všetko |
a to dusenie moze robit aj to ze mas na prd gufera na kluke . Zmes co Ti nasaje tak ju nepretlaci cez kanale ponad pies ale vyleze von cez zle gufera . A aj to nenasaje ako ma lebo taha to zo zmesou i vzduch cez gufera zle . Ono daco pretlaci i nad piest ale je to malo na to aby masina sla . A niet zac . Tie motory mam v malicku . A ta spojka ak nezabera tak pod struny strc 8mm perove podlozky -maju asi 2 mm hrubku tak daj pod kazdu strunu po jednej a daco to pomoze . Vyrobu novych lamiel by si nezvladol tak to ti nebudem ani tu pisat . Upravené 1 krát. Naposledy upravil MafoR1 (12.04.2011 21:46) |
aa ako zistím že su tie gufera na prd?...lebo už ked som sa do tej motorky pustil tak to chcem spraviť tak aby to išlo |
myko005-aku maš sviečku.Nezaujma ma,či ti hadže iskru ale aku ju maš.Je tam ešte nedajboh original? |
Neviem ci si trufnes na gufera . Jedno mas pod zapalovanim -musis zhodit cele zapalovanie a uvidis ho -da sa vylupnut a dat nove . Druhe gufero mas pod retazovym kolom ktore pohana spojkovy kos . To kolecko treba dat dole ale ak nemas stahovak tak ho nedas. Daju sa gufera vylupnut bez toho aby si rozoberal motor ale musis to vediet tak na to kasli radsej . Ked je zle gufero pod zapalovanim tak po dakych km jazdy mudes mat vlhky karter pod zapalovanim . |
black333: Medzi ramienkami vzdy to bude iskrit -je to normalne ale neni iskra ako iskra . Nesmie to slahat iskru ze v tme to bude ako 60 W ziarovka |
MafoR1-to je my jasne,no vravel hore,teda pisal že mu to tam riadne iskri.Tak ma to napadlo. |
hmm tak to si teda asi netruufnem...skuusim to zložiť(ked budu tie lamely) aa potom uvidíím...ked by to neišlo tak to dám asi už niekomu spraviť...ak budu peniaze |
myko005- |
myko005- ti si písal že moto bola vo vysokých otáčkach a že išla krokom????????? Tak to budeš mať na p*** lamely alebo zle nastavená spojka. Pravda ak som ťa dobre pochopil |
Alebo ak nemá výkon počas jazdy, teda ju dusí ked má zabrať tak to možu byť prichaté výfuky. |
ano ano...jaa som mal plin minimálne na 3/4 pridanee aa vobec sa to nebralo dopredu...hovorim išiel som krokom:/...ale vtedy myslím že hu tak moc nedusilo...ale mal som dole vyfuky takže to bolo možno aj tíím...takže treba nové lamely |
no takže páni potrebujem znovu poradiť:/...motorku som zložil aj všetko su tam nové lamely aa ona dokonca ja ťahá:P...no však mám problém z hádzaním rýchlostí... |
kedže tam maš nove lamely musiš zoštelovať spojku, mne to tak robilo na kyvke, že ked som nemal zoštelovane, teda sa mi lamely dobre nerozpojili tak sa mi nedalo dobre zaradiť rychlosť pri chode motora. Skus to a daj vedieť |
no ja som skušal už tu spojku nadstaviť...ale aj ked som to uplne pritiahol a stlačil spojku tak mi to trochu stále zaberalo...aa to mi išla páčka tak ťažko že som hu ledva stlačil...neviem už vážne čo stím mám robiť:/ |
maš to moc tluste a pružiny tvoria večší odpor preto ti ide tažšie spojka.. myslim že by si tam mal mať 5 lamiel no tak čo napr skusiť dať nove iba dve alebo tri |
no to mi je jasné že je to tlustejšie...ale ved spojka sa dá na druhej strane nadstaviť...takže by sa to malo dať spraviť...no už to rozoberť nebudem...ledva som to dal dokopy a staré lamely už ani neboly lamely ale len to železo čo ich držalo...korok bol už nadobro zodratý:/ |
takže pááni dakujem vám vštkím čo ste mi poradili za všetky vaše rady |
uz to prestalo tahat? podarilo sa ti to nakoniec dobre nadstavit? |
ano ano |
No ved sme ti to vraveli hned na začiatku,že maš vymeniť staru sviečku za novu. |
ano ano |
© Copyright 2001-2025 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 41903 | Včera: 182440