Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.

Menu

Články | Videá | Tipy | Fórum | Kalendár | Inzercia

Pridaj aj ty článok o svojej motorke!

Zase ta retaz... - Diskusné fórum - Moto poradňa

Máte problém s Vaším strojom ? Skúste sa opýtať. Ostatní motorkári Vám možno budú vedieť poradiť.

Značky: Skúsenosti, Problém, Motor, Karburátor, Elektrika, Podvozok, Kolesá, Pneu, Brzdy, Olej, Administratíva.

Pravidlá správania sa na diskusnom fóre motoride.sk

Pridaj novú diskusiuZase ta retaz... - Diskusné fórum - Moto poradňa

OO Zruš sledovanie Pridaj nový príspevok 
04.04.2011 21:12

Zase ta retaz...

Chamuel
 Jogurťák 

Ikona

Caute, chcel by som vymenit retaz, pretoze uz davno po smrti. Uz ked budem menit chcel by som dat rozetu o 3 zuby mensiu, cize namiesto 45 zubov 42. Chcel by som to spravit z dovodu cestovania po dialnici nech sa motorka tak netrapi a kvoli spotrebe. Retaz ma byt typu DID 525V8 110 clankov. Chcel by som sa spytat oplati sa robit tato vymena? Ked budem kupovat retaz mam kupit uz rovno 108 clankovu alebo 110 a potom skracovat? Da sa kupit takato rozeta? Diky


05.04.2011 8:35

Re: Zase ta retaz...

dando
 Bahniak 

a preco nedas o 1 zub vecsie nahonove a rovnako dlhu retaz?


05.04.2011 8:47

Re: Zase ta retaz...

raptor
Darca Krvi  Turista 

Ikona

dobre ti napisal dando, o 1 zub vacsi sekundar ti urobi cca rovnaku sluzbu ako o tri zuby mensia rozeta


05.04.2011 9:06

Re: Zase ta retaz...

Pedro77
 Bahniak 

Ikona

A predpokladám, že sekundár je aj lacnejší ako rozeta...


05.04.2011 9:19

Re: Zase ta retaz...

raptor
Darca Krvi  Turista 

Ikona

pri vymene celeho retazoveho kitu je to doslova eurovy rozdiel

a novy sekundar hoc stoji len 10 eciek si na staru retaz da len kratkozraky


05.04.2011 9:24

Re: Zase ta retaz...

Johnny55
 Edvenčr 

Ikona

Ja si myslim ze ked zmenis prevod tak ako to chces ty, tak to bude mat mozno vacsiu spotrebu...
Motor zrejme bude musiet o "fuz" vynalozit vacsiu silu.
Spotrebu ti upravi dost sirka gum - vychadzam z rozdielu co som pocitil na aute


05.04.2011 9:27

Re: Zase ta retaz...

raptor
Darca Krvi  Turista 

Ikona

johny pri motorke je myslim jedno aku siroku mas gumu vzhladom na profil
co sa tyka spotreby moze mu ist dole ale strati ako spodok tak aj vrch

ja by som to nerobil, rozdiel 1 litra na 100km tym aj tak nedosiahne a z hladiska uspory penazi je to aj tak zanedbatelna polozka rovnajuca sa jednemu pressu


05.04.2011 9:31

Re: Zase ta retaz...

Johnny55
 Edvenčr 

Ikona

Ved aj to ma potom napadlo ze vzhladom na ten odpor motorky a vykonu motoru to je uplne zanedbatelne...
A rozdiel 1l na 100km t zrejme nebude :-)


05.04.2011 9:39

Re: Zase ta retaz...

Menton
 Skútrista 

Ikona

Podla mna, podstatnejsi vplyv na spotrebu ma technika jazdy... V konecnom dosledku mozes prejst na tej istej moto z bodu A do bodu B za rovnaky cas, ale s uplne rozdielnou spotrebou... Pretoze je velky rozdiel, ci predbiehas kolonu stylom plny kotol, obehnes jedno auto a plna brzda, alebo si pockas na lepsi usek a obehnes ich vsetky... Okrem toho treba aj nieco vediet a motore, vhodnych pracovnych otackach, nebat sa vyuzivat brzdnu silu motora a podobne... Zial toto v autoskole neucia a ked niekto zvladne prve kilometre, tak ma pocit, ze vsetko vie a chyba musi byt len v stroji a tak ho tunuje a vrta sa v nom...


05.04.2011 10:13

Re: Zase ta retaz...

raptor
Darca Krvi  Turista 

Ikona

menton [dobre] svata pravda


05.04.2011 10:23

Re: Zase ta retaz...

Keď je pastorok sekundár, môže niekto neznalému vysvetliť, čo je primár? Ďakujem ;-)


05.04.2011 10:26

Re: Zase ta retaz...

Keď už, by som to skúsil, ako radí raptor. Prakticky prerobíš moto na diaľničnú, akože stratíš možno jedničku, ale zato získaš sedmičku ;-) Za pokus to stojí.
Myslím, že dvojvalec SV to rozbiehanie hravo zvládne, o zub-dva väčšie vývodové ako-tak zvládli aj triapolky v praveku...

Nie je až tak podstatné, ale reťaz bude "teoreticky" každým pridaným zúbkom na vývodovom menej namáhaná - teda by mala vydržať kapánek dlhšie... ( :-D Teoreticky aj straty na prevode by mali byť takto o nejaké to promile nižšie )


05.04.2011 10:55

Re: Zase ta retaz...

brazel
 Kávičkár 

Ikona

Vadim , aj mňa to napadlo , len som bol bojazlivý . :-)))


05.04.2011 11:00

Re: Zase ta retaz...

brazel: Mne práveže nič nenapadlo :-~ Preto sa pýtam. Možno je to "všeobecne uznávaný termín". Niečo ako diferák na motorke...


05.04.2011 11:03

Re: Zase ta retaz...

brazel
 Kávičkár 

Ikona

No , že sa opýtam (čo je teda primár) . :-)))

Inak primár je aj nejaký vedúci v špitáli .


05.04.2011 11:19

Re: Zase ta retaz...

raptor
Darca Krvi  Turista 

Ikona

papiboy ja som tiez spekuloval ako beta s pučou, na varadero som onehdá dal dozadu o 5 zubov menšiu rozetu, stratil som ako spodok tak aj vrch ale kto vie mozno dvojtaktna tristopatdesiatka naozaj zvladne to co stvortkatny liter nie :D

vadim vadim 8-) keby si nebol zaujaty ako baran a kupil so poriadneho cruisera (rozumej Harley Davidson) tak by si mal mozno anung aj o tom co je to primar a mozno by si si ho urobil aj suchy :-))) je mozne ze sekundar nie je uplne najspravnejsie vyraz rovnako ako diferencial ale bud rad ze pisem ako pisem lebo by ti zacal piskat pretlakovy ventil :-D


05.04.2011 11:20

Re: Zase ta retaz...

brazel trt baraní, to je primátor.....


05.04.2011 11:38

Re: Zase ta retaz...

dreamer
 Skútrista 

Ikona

Chamuel: na rozetu sa vykasli, menton ma absolutnu pravdu

raptor: ako som ti spominal, sem si zapisujem tankovania a takto mi to vychadza:

www.spritmonitor.de/en/detail/438663.html

Ta prva jazda bola naozaj len taka zoznamovacia, preto nizsia spotreba. Ta posledna uz ale zahrnala aj cca 100 km dialnice a Myjavske lazy, ale stale velmi dobre si myslim ;-) :-)))


05.04.2011 11:51

Re: Zase ta retaz...

raptor
Darca Krvi  Turista 

Ikona

ivan [dobre] paradna spotreba - keby si to nebol ty tak neverim :D


05.04.2011 11:54

Re: Zase ta retaz...

najSleps1
 Kávičkár 

Ikona

mate aj nejake konkretne tipy kde sa da vecsi sekundar kupit? alebo nabehnem do mototechny a budem pytat na svoju moto v predu o zub vecsiu?


05.04.2011 11:57

Re: Zase ta retaz...

brazel: Tak sme sa to dozvedeli:
Kardanový prevod motocyklov sa podobá na automobilový diferenciál - tak je to skrátka diferenciál.
Primárne reťazové koliesko motocyklov sa podobá na harlejovú sekundárnu remenicu - tak je to skrátka sekundár.
Demonštrácia sa podobá na menštruáciu - tak je to skrátka...

najSleps1: Mototechna určite nie. Existuje ešte také čosi? Ale v každom motoshope. Len je otázka, či už také koliesko nejaká firma používa. Ak nie, tak nebude v ponuke.

Upravené 1 krát. Naposledy upravil Vadim (05.04.2011 12:01)


05.04.2011 12:01

Re: Zase ta retaz...

kto ma SV pochopi ze sa mu zmensi spotreba lebo na dialnici sa dvojvalček toci cez 6500otacok hore na 6ke ..

aj ja planujem na SV menit aj v predu aj v zadu kolecka .. ked uz menit tak poriadne >:-) .. ale este retaz je Ok a rozety tak tiez .. cize zatial ma to nejak netlaci .. potom po 20-30tisic km budem nad tym urcite realnejsie rozmyslat ..


05.04.2011 12:08

Re: Zase ta retaz...

Menton
 Skútrista 

Ikona

Tusim to uz trochu motate chlapi... Primarny a sekundarny je prevod... Retazovy prevod sa sklada z retaze, hnacieho retazoveho kolesa a hnaneho retazoveho kolesa...
Ak nepoznate presny technicky termin, radsej piste opisne, nech sa clovek nevytrapi dedukciou, o com to vlastne pisete...


05.04.2011 12:09

Re: Zase ta retaz...

najSleps1
 Kávičkár 

Ikona

Vadim: podla mna je to myslene skorej ako "sekudarny prevod", teda nie sekundarne ozubene koleso (teda cely retazovy kit),kedy primarny prevod je este z dob davno minulych, ktory je aj na jawe 555 medzi klukovym hriadelom spojkou a za tym je prevodovka. Pri vecsine novych moto je to uz tusim riesene inak, alebo sa mylim-?


05.04.2011 12:10

Re: Zase ta retaz...

najSleps1
 Kávičkár 

Ikona

bol som pomalsi ;-)


05.04.2011 12:20

Re: Zase ta retaz...

superflanker
Darca Krvi  Edvenčr 

Ikona

Menton,najSleps1: [dobre]


05.04.2011 12:26

Re: Zase ta retaz...

raptor
Darca Krvi  Turista 

Ikona

menton tu pri niektorych jedincoch vobec nejde o dedukciu ta je v poriadku, tu ide neodolatelne nutkanie rypat o sekundaroch a cusat o skracovani pracovnych drah ventilov pri ostrych vackach svojich internetovych kamaratov :-)))

napriek tomu ze som pouzil nepresny termin kazdy chape o com tu tocime ;-)

najsleps1 aj u mna aj hocikde inde cena 10 euro


05.04.2011 12:40

Re: Zase ta retaz...

no kedze retazovy prevod je sekundarny :-) a sklada sa z hnacieho (primarneho), hnaneho (sekundarneho-rozety) kolieska a retaze tak je snad kazdemu jasne ktore koliesko sa ako vola :D
najsteps primarny prevod ma kazda motorka :-) ale kedze je vo vacsine pripadov rieseny ozubenymi kolesami tak malo kto vie respektive riesi ze tam je :D

Upravené 1 krát. Naposledy upravil nerd (05.04.2011 12:41)


05.04.2011 12:48

Re: Zase ta retaz...

Menton
 Skútrista 

Ikona

Raptor: uprimne, tento portal nesledujem asi ani rok, ale velmi rychlo som pochopil, ze sa tu rozhodne v kazdej diskusii netoci tema len o motorkach a motorkaroch... Z mnohych prispevkov citit otvorene sympatie aj antipatie, casto akoby ste cakali na prispevok toho druheho a prilezitost si rypnut... Niekedy je to aj vtipne, inokedy na hrane slusneho spravania, ci aj za nou... Nemam snahu, ani potrebu Vas sudit, len som vyjadril svoj nazor...
Ako som uz pisal, radsej par opisnych slov, ako jeden zmatocny termin... Ved aj s "hladkou" GS si ma pred casom vytrapil... ;-)


05.04.2011 12:52

Re: Zase ta retaz...

najSleps1
 Kávičkár 

Ikona

nerd: moja chyba ze som sa nevyjadril prestne, myslel som retazovy prevod, pretoze spominana 555 primarny retazovy prevod ma, a teraz maju primarny prevod bez retaze. tak a je to myslim prestne :-}


05.04.2011 12:54

Re: Zase ta retaz...

Menton
 Skútrista 

Ikona

Nerd: Prave tie tvoje oznacenia v zatvorkach su chybne... Preco to tam mas potrebu silou mocou tlacit, ked je to nespravne, zmatocne a jednojednoznacne oznacenie je uz pred zatvorkou ? Jak deti v skolke... A just... ;-)


05.04.2011 12:54

Re: Zase ta retaz...

aj pionier ma primar retazovy :-)
ale inak je mi jasne, ze vies o com pises ;-)

Upravené 1 krát. Naposledy upravil nerd (05.04.2011 12:55)


05.04.2011 12:58

Re: Zase ta retaz...

raptor, vrtám: Spodok sa nestratí, ani vrch. Charakteristika a parametre samotného motora sa zmenou sekundárneho prevodu absolútne nemenia. Celá mašina však bude určite lenivejšia a dlhší prevod sa stopro prejaví pri rozbehu...
Pri určitej zmene prevodu môžeš natrafiť na celkový prevodový pomer napr. na trojke presne taký, aký si mal pred zmenou na štvorke. To znamená, že motocykel ako celok sa bude správať po zmene na trojke presne tak, ako sa správal predtým na štvorke. Keď to zvládla triapolka, zvládne to aj Varadero, nech už je 1-2-4 či 10takt...

Preto som písal, že môže prísť o jedničku, ale získa sedmičku - leb zmenou celkového prevodu môže mať na jedničke hoci aj pomer, ako mal predtým na dvojke... Dá sa na šestikvalte rozbehnúť aj tak - horšie je, že príde o plazivý prevod a bude to horšie s rozbiehaním do kopca - zato na diaľnici získa "overdrive" a nižšie otáčky pri tej istej rýchlosti... Či aj ušetrí, to ale neviem, za priaznivého vetra možno...


05.04.2011 13:07

Re: Zase ta retaz...

brumm
 Kávičkár 

Ikona

ja by som to nechal tak. Riešiť spotrebu na moto je podla mna nemiestne. Moto mam pre radosť zo života / lebo v mojom veku už tých radostí nieje vela/ a nie na preun z bodu A do bodu B. Na to mam auto. A isť sa previesť s tým, že či mám podradiť, alebo koli uspore ist v kolone, tak to by som ju radšej predal. /jedine že by si tam dal LPG- tak by sa dalo riešiť uspornu jazdu :-))) /


05.04.2011 13:46

Re: Zase ta retaz...

raptor
Darca Krvi  Turista 

Ikona

papi chapem o co ti islo, chcel som len poznamenat tolko ze napriek rozete mensej o 5 zubov varadero (stary 5kvalt + karburator) malo len kozmeticky mensiu spotrebu, zato som vsak poriadne prisiel o spodok (ktory ma stary karburatorovy varan paradny) a aj o topspeed (ten sice nie je dolezity v tejto kategorii motoriek ale len ako infoska)


05.04.2011 14:21

Re: Zase ta retaz...

raptor - Veď sa nehádame, kecáme >:-) Sériové stroje - hlavne tak vyzreté, ako malé SVčko, sú väčšinou optimálne vyladené, "o zub" odlišné špecifické požiadavky však môže mať každý. Čo získa pri priaznivom vetri, stratí aj tak pri nepriaznivom, lebo bude jazdiť na päťke :-D

Inak som už občas čítal v testoch sériových mašín (hlavne turistov), že na overdrive sa nedali vytočiť a na päťke dosahovali vyššiu maximálku, ako na šestke - neide ani o to, že to "nezvládajú" - jednoducho tie motorky sú tak stavané, dlhú "hospodárnu" šestku majú práve kvôli úsporám a len na udržanie cestovnej rýchlosti... Či má turista maximálku 225 alebo 235, u mňa to nie je až tak podstatné, ja tak max. 220, už som starý :-D


05.04.2011 14:26

Re: Zase ta retaz...

piestik
 Turista 

Ikona

najSleps1: ohladom ozubenych koleciek mrkni sem www.norcobikes.sk/jtf-126415-p-415.html , klikni na online vyhladavac, najdi tam svoju motorku, poznac si cislo a na povodnej stranke sa mrkni, ci ho maju.
Neviem, ktory konkretny model SVcka mas, je ich tam viac, ale v ponuke maju rozpatie viacerych zubov...sekundar napr. od 14 do 17 zubov, rozeta od 42 do 49.
Este som zabudol-tucnym je oznaceny originalny ( vyrobcom montovany ) pomer.

Upravené 2 krát. Naposledy upravil piestik (05.04.2011 14:33)


05.04.2011 15:01

Re: Zase ta retaz...

raptor
Darca Krvi  Turista 

Ikona

papiboy suhlasim, nielen turisticke masiny ale dokonca aj supersporty dosahuju vo vacsine topspeed na predposlednom prevodovom stupni

kokoz ak ty si stary tak ja som potom co.. ani nepamatam kedy naposledy som siel nad dve kila :-))) :-D


05.04.2011 15:08

Re: Zase ta retaz...

dreamer
 Skútrista 

Ikona

brumm: suhlas [dobre]

Inak, ako pise papiboy, na roznych v-stromackych forach sa teoria silnej patky a dlhej sestky potvrdzuje aj v praxi. V-Strom udajne dosahuje vyssiu maximalku na patke. Nikdy som neskusal, len jeden, jediny krat som skusal maximalku na sestke a skor nez som sa stihol posrat som radsej ubral (samozrejme ze to bolo na nemeckej autobahn ;-) ) K maximalke Varadera sa vsak nikdy ani len nepriblizim :-}


05.04.2011 15:15

Re: Zase ta retaz...

najSleps1
 Kávičkár 

Ikona

piestik: dakujem, idem to pozriet, ja mam konfiguraciu 15/45, a predstavoval by som si 16/45, masina toci pri 140kmh na dialnici 7tisic, co sa mi zda dost vela, a prevodove stupne sa mi zdaju ajtak dost kratke ( tymto sa sice nepredlzia, len sa ich spektrum posunie dalej), a ak by mi tato kombinacia nevyhovovala, nieje ziadny problem to vratit s5. Myslim si, ze je to uprava ktoru za to stoji vyskusat. Pri dialnicnych rychlostiach bude mensie namahanie otacok, pri tych 6tisicoch aj to male SV uz nejake tie Nm ma, takze utiahnut to utiahne.


05.04.2011 15:52

Re: Zase ta retaz...

Chamuel
 Jogurťák 

Ikona

Dakujem vsetkym za vyjadrenia. Musim to najprv vyskusat v praxi, potom dam vediet. Mozno bude motorka viac papat lebo jej uberem zo sily ale ide mi aj o tie otacky na dialnici. Otestujem a napisem.

najSleps1: mas konfiguraciu 14/44 a 108 clankova retaz lebo mas trosku kratsi razvor ako ja.

Upravené 1 krát. Naposledy upravil Chamuel (05.04.2011 15:57)


05.04.2011 15:58

Re: Zase ta retaz...

raptor
Darca Krvi  Turista 

Ikona

chamuel SV 650 N a SV 650 S maju iny pocet zubov na zadnej rozete o jeden zub (pri original prevode) takisto pri retaziach je rozdiel 2 clanky

takze obaja mozete mat pravdu


05.04.2011 15:59

Re: Zase ta retaz...

prestne tak na 142+- 7000otacok ..
na 5ke vytoci 210kmh
na 6ke vytoci 224kmh na rovinke (dole kopcom 229kmh)

to som sa niekde docital :-D

Upravené 1 krát. Naposledy upravil kweni (05.04.2011 16:00)


05.04.2011 17:46

Re: Zase ta retaz...

najSleps1
 Kávičkár 

Ikona

Kweni : ale tu nejde o zvysovanie maximalky, .. osukam do vyfuku to SV ktore da na slovakiaringu 220... ocami musis prehovarat tachometer aby si dal 200..

Chamuel: moje SV650S K1 ma 15/45 , najprv som to oratal, a potom som si vsimol typove oznacenie na rozete >:-)


05.04.2011 17:52

Re: Zase ta retaz...

Najsteps a versys ktory da podla gps 213 osukas kam? :D


05.04.2011 18:09

Re: Zase ta retaz...

najSleps1
 Kávičkár 

Ikona

nerd: no to je uplne jasne, versys ktory da podla gps 213 na svringu osukam do majitela motorky >:-)

aby som nebol uplne offtopic:

ak mam 15/45 co je ratio 3 pri 140kmh idem na 7000
ale pri 16/45 budem mat ratio 2,81 a pri 140kmh pojdem +-6556,7
(ak sa moje vypocty nemylia a ratam pri zaradadenej 6tke)


05.04.2011 18:18

Re: Zase ta retaz...

naj :-) kua este ze to nebolo na sk-ringu :D
sportypal.com/Workouts/Details/1000053


05.04.2011 18:34

Re: Zase ta retaz...

nerd : nerozmyslal si o Tour de France ? :-O 213km/h na bicykli hmm [dobre]


05.04.2011 19:55

Re: Zase ta retaz...

najSleps1: Z vety: "o 1 zub vacsi sekundar ti urobi cca rovnaku sluzbu ako o tri zuby mensia rozeta", je podľa mňa úplne jasné, či bol mienený prevod, alebo koliesko ;-)

Tu nejde o rýpanie, ale o ujasnenie termínov. Pohybujeme sa v technike, kde je terminológia PRESNE daná. ;-)


05.04.2011 20:35

Re: Zase ta retaz...

najSleps1
 Kávičkár 

Ikona

Vadim: a necitis sa pri tom ako misionar v afrike , ktori robia osvetu domorodcom? ;-) mne je jasne na co narazas, ale ziadat od ludi aby pouzivali terminus technicus ktori maju motorky IBA ako hobby , na diskusnom fore je ..usmevne. Verim ze aj Ty si pochopil co tym sekundar mysli, a iba sa ho snazis aby na chybu prisiel sam

no offence


05.04.2011 20:51

Re: Zase ta retaz...

Mola
 Edvenčr 

Ikona

Menton ked predbiehas kolonu stylom plny kotol a plne brzdy mas sancu ze tu budes dlhsie lebo ti nevyboci auto z kolony. Ja predbieham max 2 auta a vzdy pozeram zrkadla ci ma registruju.Trosku mimo ale co uz :-P


05.04.2011 21:23

Re: Zase ta retaz...

Nagel
 Kávičkár 

Ikona

Výmena malého kolečka je lacná a nič tým nestratíš, vyskúšaj. Pozri si stránku www.motonetsk.sk sú tam výkresy podľa jednotlivých modelov, odmeraj si to svoje, porovnaj a objednaj. Už som to robil, malé koliesko plus 1 zub, rozeta mínus dva zuby, na 125 ccm motorke, mal som s tým výborné skúsenosti. Nestúpla síce maximálka, ale stúpla trvale udržateľná cestovná rýchlosť, motor nebol tak vytáčaný. A na motorke tvojho výkonu to určite nemôže byť problém. Ja som sa bál, že či nebudem mať problém s rozbiehaním do kopca a do naozaj prudkého kopca som sa v pohode bez trápenia spojky rozbehol aj vo dvojici.


05.04.2011 22:34

Re: Zase ta retaz...

Menton
 Skútrista 

Ikona

Mola: to je dobry postreh [dobre] , bezpecnost je na prvom mieste, ale verim, ze si ma pochopil... Len pri predbiehani viac pozeraj dopredu a do stran... Odtial hrozi vacsie nebezpecenstvo, ako zozadu... ;-)


05.04.2011 23:22

Re: Zase ta retaz...

pal0
 Kávičkár 

Ikona

offtopic
Mola: v podstate rovnaku situaciu mas aj na dialnici, tam tiez predchadzas 2 auta max?
skor si myslim, ze ked rychlo obchadzam (akoze bezpecne), tak ten co chce tiez predchadzat, v jednej sekunde nikto nikde, a v druhej je vo mne (kvoli velkemu rozdielu rychlosti). len reagujem na "ked predbiehas kolonu stylom plny kotol a plne brzdy mas sancu ze tu budes dlhsie lebo ti nevyboci auto z kolony". ked sa raz niekto nepozrie, tak je to jedno :-)))


06.04.2011 6:48

Re: Zase ta retaz...

najSleps1: Skoro denne mi zákazníci s kamennými tvárami oznamujú neuveriteľné hovadiny, ktoré sa dozvedeli z internetu od hobbystov prezentujúcich sa, ako profesionáli. Vzniká z toho spústa nedorozumení.


06.04.2011 11:33

Re: Zase ta retaz...

sl2107
 Kávičkár 

Ikona

gearingcommander.com

Všetky kombinácie tam nájdeš..... ;-)


06.04.2011 11:42

Re: Zase ta retaz...

Vadim ... "spusta" je bohemizmus....

ked uz sa pasujes do roviny pana dokonaleho...


06.04.2011 11:47

Re: Zase ta retaz...

raptor
Darca Krvi  Turista 

Ikona

demo ja sa ti cudujem :-@ ak som dokazal mavnut rukou ja, ty by si to mal hravo zvladnut [dobre]

Pozri obrázok

Upravené 2 krát. Naposledy upravil raptor (06.04.2011 11:49)


06.04.2011 13:14

Re: Zase ta retaz...

demo: Máš pravdu. To, že je pastorok primárne koliesko, vedia len tí dokonalí :-)))


06.04.2011 13:25

Re: Zase ta retaz...

danopanci
 Kávičkár 

Ikona

Ja už som dopletený úplne: primár, pastorok, sekundár :-O :-O :-O


06.04.2011 13:29

Re: Zase ta retaz...

egres2
 Bahniak 

Ikona

Pastorok je "primárne" hnacie ozubené koleso?
To som z toho pastor. :-O


06.04.2011 13:40

Re: Zase ta retaz...

danopanci
 Kávičkár 

Ikona

Už tomu začínam chápať - ale na začiatku članku to je ináč - no dobre - budem to radšej volať kolésko na motore (prevodofke) a kolésko na kolese - čiže na zadnom kolese - pokiaľ je hnacie koleso v smere jazdy a rýchlostná páka je na ľavej strane

ĎAKUJEM [dobre]


07.04.2011 11:41

Re: Zase ta retaz...

jorgo
Darca Krvi  Jogurťák 

Ikona

Súhlasím s papiboyom [dobre]


23.12.2011 17:19

Re: Zase ta retaz...

datadive
 Kávičkár 

ked sa retaz "zalamuje" = zle cistis, zatlacas spinu ku kruzkom ... ?



Pridať príspevok môže len registrovaný používateľ, člen Motoride Klubu.

PC verzia motoride.sk

© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 189837 | Včera: 233776