Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.
Máte problém s Vaším strojom ? Skúste sa opýtať. Ostatní motorkári Vám možno budú vedieť poradiť.
Značky:
.Pravidlá správania sa na diskusnom fóre motoride.sk
Značky:
.Predchádzajúce | 1 2 | Nasledujúce
ZDRAVIM KUPIL SOM SI KIT NA SVOJU APRILIU RS 50 (VECI VALEC) POSKLADAL SOM DOBRE ALE NESTARTUJE ISKRU DAVA BENZIN TAKTIEZ...NEVIETE KDE MOZE BYT PROBLEEM?BABREM SA STYM CELE 2 DNI UZ A NEVIEM SI RADI...TOCI TOCI A NIC ANI NA ROZTLACENIE...PORADTE PLS |
Dobre si asi neposkladal ked nejde tazko ti poradit takto cez net. reci ako "iskra je a benzin dava" su malo ma to kompresiu? ale dobru nie nejaky bublak |
Skús piest, či si neotočil opačne. ak áno, kanály na sanie, preplach a výfuk sú úplne blbo,... Upravené 1 krát. Naposledy upravil Bopsik (02.03.2011 20:38) |
BOBSIK SIPKA NA VALCI MA IST SMEROM NA VYFUK??KED ANO TAK JE TO DOBRE.... |
jocki2 no co ma kompresiu to neviem skade to mam vediet..tesnenia su tam vsetky pod hlavou v nej aj pod vrchom a nove kruzky... |
techman: Netuším jak má byť válec a jak má byť piest, v živote som apriliu nevidel, to zisti dakde inde, len ma tak napadlo, či to nemáš opačne,... |
NAPISEM POSTUP AKO SOM TO ROBIL: odpojil som pipku vykrutil sviecku odpojil hadicu od chladica odkrutil som 4 srouby na hlave dal som dole hlavu potom aj valec vybral som cap z stareho piestu a piest dal prec..nasadil novy piest(kruzky boli uz na nom)tak aby sipka na nom smerovala do vyfuku.. a dal cap aj segerky dal nowe tesnenie pod valec a nasadil ju na tie 4ry srouby a potom stlacil piest aby sa kruzky stiahli a vosiel dnu valec som spustil na doraz ,dal som tesnenia (dve jednu gumicku po obvode valca aby tesnila z hlavou a jednu dnu nad puzdro piestu)dal som hlavu zakrutil 4 srouby zakrutil novu sviecku ngk zaktutil cidlo tepelne a pripojil hadicu od chladica... Upravené 2 krát. Naposledy upravil techman (02.03.2011 21:29) |
V 1 rade potrebujes nastavit karbit a asi dat aj vedsiu ihlu |
nokia ale aspon by mu to malo chytit. to ako by to islo to uz je ina vec to potom doladi tryskou atd.Kit som robil uz neraz a vzdy to draplo minimalne na druhe kopnutie. |
Kompresiu zmeraj len tak daj von sviečku a daj tam prst a nakopuj malo by to ísť ťažšie. |
no to ma el starter tak neviem ci toide lahsie ci tazsie ale ked vyberem sviecku tak fuka stamade vzduch z benzinom citit ho.. |
podstrekni a uvidis. popripade si neskusal aj "laborovat" s karburatorom? skus o pol otacky odkrutit srob zmesi. |
Skús podliať možno chytí.Hovoríš že zmes dostáva , sviečka je teda mokrá ? Iskru hádže ale či ju hádže aj pod tlakom?Možno zlý predzápal , alebo klínok na rotore , alebo indučka alebo riadiaca jednotka alebo čo tam je.Skontroluj celú elektriku.Alebo bi som skúsil hodiť naspať ten 50ccm kit , |
podlievanie nepomohlo..zmes dostava lebo sviecka je mokra sviecka je nova predtym to slo bezchyby riadiacu jednotko to nema kamos vravel ze treba nastelovat zapalovanie no nemam stahovak... na karburatore je len sroub na volnobech.. Upravené 1 krát. Naposledy upravil techman (03.03.2011 17:50) |
napadlo ma a skúsil si dať tú sviečku čo si používal predtým ? Ak stará fičala dobre tak vyskúšaj. Inak ak máš mokrú sviečku tak su vysuš a preštaruj naprázdno trochu a potom ju natoč späť a skús naštartovať zas. Zapni si sýtič keďže je teraz aj dosť kosa tak aj to zvykne robiť paseku pri studenom štarte.Prípadne skús trocha pridať voľnobeh. Ak toto nezabere tak potom hľadať chybu v kompresii alebo zapalku ale pochybujem, že ak ti to doteraz išlo tak zápal nebude inší či má 50 alebo 80 ccm. moment zápalu sa nemení . Prípadne kontaktuj člena Karol1 on má stakýmito vecami skúsenosti dlhoročné a hlavne 2T moto |
skusal som sviecku co bola predtym aj inu aj novu nic...v kompresii de moze by chyba.. takze moment zapalu vy sa nemal menit?? |
teraz ma napadlo nepotebuje veci karburator- novy?? lebo je tam povodny... |
netreba. chitit by to malo aj s povodnym. skus vybrat sviecku par krat prestartovat bez nej nech sa to vyvetra. potom daj sviecku naspat. ked mas trichlorovy spray tzv. cistic brzd tak pri startovani trocha strekni do sania. musi to aspon na par sekund zaprdet. potom uz treba riesit len palivo. Bojuj |
Bude to asi len elektrika kedže zmes dostáva...Keby ti to aspoň odpálilo ... |
Kukni sa na zapalovanie, ked ti to nejde ani roztlacit,alebe vymen sviecku, do valca strekni pomocov injekcnej striekacky benzin,ale nie moc a skus tak..... ale to bude asi skor zapalovanie, raz som to mal tiez... |
nenatiekla Ti voda do kľukovky keď si demontoval valec ? |
voda??tak vodu som vypustil este na zaciatku zimy...ale zdemontovat vyfuk skusim...uz rozmyslam ze dam nazad 50 ku ci pojde... |
Skôr ako to rozoberieš skús ešte skočiť niekam na pumpu a kúpiť štartovací spray cca 7E. A pri štartovaní ho striekaj do airboxu. Filter vyber. Nenastriekaj ho ale priveľa ojnica aj tak dostane zabrať. Ak máš aspoň nejakú kompresiu tak určite chytí a možno sa aj rozbehne. |
no skusal som dat spat stary valec hlavu aj piest 50 ku a chytila na prny krat.... |
Elektriky sa nechytaj - tá ostáva tá istá ako predtým. Len by si si narobil problém. |
eletriku myslis zapalovanie?tak tesnenia su tam original nove a piest ide par mm pod okraj valca ale v hlave je taky vysek co to zarovna...vzduch nasava aj tlaci cez vyfuk vonku tak tesnenie by malo byt oka zaobstaram si ten startovaci sprej chcem to vyskusat.. |
Tak to je divné ... A v akom pomere riediš benzín s olejom ? Alebo tam máš mixér ? Upravené 1 krát. Naposledy upravil TOYO (04.03.2011 17:09) |
startovaci spray,cistic brzd, to je jedno proste tam strekni nieco prchave a musi to ist |
no kupim ho a bezim to vyskusat a ked nespravy ani tuk tak uz nemam sajn a ma to mixer davkuje si to samo olej...a podlievanie nepomohlo (strieknut benzin pod sviecku) tak DAVAM NADEJ DO TOHO SPREJA !!! Upravené 1 krát. Naposledy upravil techman (04.03.2011 18:12) |
Tak 50 valec ti ide ok tak uz konecne ma pocuvni a daj dam vedsiu trisku!!!!!!!!!!!!!!!!! |
NOKIA no az taky macher do moto nesom neviem ani co myslis heh... |
v karbiku mas trisky cez ktore ti preteka benzin tak toto vymen za vedsie |
no tak to viem ze tam by maly byt ale karburator som rozoberal no nic take okrem ihly a dakych plavakou na spode tam nic take nebolo... |
Je to zlatej farby nachádza sa to v strekde karabca zo spodu...je v tom dierka tak v strede a je to buď na šrubovák alebo na kľúč.Ale jemu to ani neodpáli a pritom vraví že sviečka je mokrá, a iskru hádže.Skús spraviť nejaké foto aj toho piestu koľko mm je od HÚ. |
aha zapada dotoho ta ihla ??to je triska ?no sviecka je mokra a iskru haze ked oprem o kostru momentalne vykendujem u priatelky na druhy tyzden popridavam fotky a vyskusam ten start.sprey... NEVIEM CI TO POMOZE NEJAK ALE dnes som vylial z rezonancnej komory (vyfuku) asi 3 deci benzinu... |
No to by malo bit hned pod ihlov ked das dole plavakovu komoru tak niekde vstede my to malo bit,,,,na spodku trisky je 6hran na tusim 10 klucik a mozno aj zarez na srubovak |
TOYO no hej teraz mu nejde ale 50 mu ide pekne a sviecka moze bit mokra mozno mu to nezapali lebo je tam malo benzinu. |
Ten sprej ty pomoze len tolko ze motorka naskoci skoci do otacok a hned zdochne |
No keď hovoríš že si vylial z vyfuku 3dc benzínu tak si ju totálne prechľastal.Vyber sviečku von a toč motor na prázdno nech to vyhádže vonku.A nechaj sviečku vonku nech sa to troška vyvetrá len bacha aby ti dnu niečo nespadlo a piest daj do takej polohy aby boli odkryté sacie kánali.Sviečku |
tak len teoreticky kedze je tam válec z polomerom pol cm vetsi tak by mohol byt aj vatcsi tlak a inducka mozno nedokaze spravit iskru pod nim kedze je robena na tlak ktory robi 50ccm válec..či?? |
No neviem ale malo bi to ísť lebo napr aj na simsonoch su 70ccm kity a ide to ... |
väčší objem neznamená zároveň aj väčší tlak. To by bolo len v prípade , že by si k 80-tkovému valcu dal pôvodnú 50-tkovú hlavu. Lenže Ty si kupoval komplet kit , takže priestor v kitovej hlave je väčší ako v pôvodnej . Skôr môžeš mať väčší tlak preto , že pôvodný valec už bol vybehaný a tento má kompresiu , ako sa patrí. |
zmensit vzdialenost na kontaktoch to mam zohnut na sviecke? s tou izolaciou som sa chytil kabla sviecky pri startovani a ma koplo...pipka je tam nova..a ten sprej nemam skusat? Upravené 2 krát. Naposledy upravil techman (05.03.2011 12:04) |
Keď si sa chytil kábla od sviečky tak ťa koplo ? Tak ho vymeň niekde preráža. |
áno sklepnúť kontakty na sviečke . Po tom vonkajšom ťukneš nech sa priblíži k vnútornému. |
to ze preraza kabel od sviecky moze bzt pricinou?ved 50 sla v poho..no dobre vyskusam tou zlatou srubkounastavovat ci to nepomoze.... Upravené 1 krát. Naposledy upravil techman (05.03.2011 13:26) |
este taka otazka co su tie dve zlate srubky z otvorom a nac je ta dierka v hlave ktora sa zasrubovava srubou? kedze stará hlava to nemá?? |
Tie skrutky trebalo by foto lepšie ... A ktorú dieru v hlave myslíš ? |
vo valci jak je voda tak nad nou v hlave je diera..a navod je po talianskz ci jako... Upravené 1 krát. Naposledy upravil techman (05.03.2011 17:39) |
necital som to cele ale ked tak neviem ci si to neskusal. ale ked si menil kit tak musis nastavit aj predzapal inak ti to nechyti ani ked sa nahlavu postavis.. |
feodorko predzapal a to isto???problem je len vtom ze nemam stahovak... A SKUSAL SOM DAT NAZAD 50 KU A CHYTILO NA PRVY RAZ... Upravené 1 krát. Naposledy upravil techman (05.03.2011 17:55) |
No myslel som si to.Možno je tam vatší zdvich pistu a iskru ti to hodi inde.Ale tam sa zapaľovanie neda nastavovať sa mi zdá ... |
no ja ked som mal simsona viem nie je to to iste moto ale ale tiez som si naneho dal kit z 50 tusim na 80. Prve co som skontroval bol predzapal a div sa svete iskru hazdzalo na spodnej uvrati. |
No vychádza to tak ale tam sa predzápal nenastavuje tam to ma pevnú polohu niečo ako bezkontaktné zapalko. |
vsade sa musi dat nastavit predzapal... Upravené 1 krát. Naposledy upravil feodorko (05.03.2011 18:21) |
Šak on tam ukazoval ako sa nastavujú ventily by som skôr povedal. |
soory to som hodil len tak. urcite najde aj video ako nastavit predzapal a ked nie tak utekaj do aprilie a popitaj sa alebo niekde stiahni servisny manual a pozri ako nato. Upravené 1 krát. Naposledy upravil feodorko (05.03.2011 18:22) |
neviem ale stator sa tam prikrúca na pevnu polohu a rotor sa nasúva na kluk.hriadel a tiez ma svoju pevnu polohu na klínku.Možno že musí kúpiť aj inú riadiacu jednotu na ten kit nwm ... |
tu je aj nejaky manual : www.scribd.com/doc/38624284/Aprilia-RS-50-AM6-2000-Serv... Upravené 2 krát. Naposledy upravil feodorko (05.03.2011 19:12) |
techman - a asi mam u teba kofolu Upravené 1 krát. Naposledy upravil feodorko (05.03.2011 19:23) |
na jeho nastavenie mi treba stahovak a ten zatial nemam no veviem jedny mi radia ze to nerob lebo to len rozladis...tak nviem |
Keď som to tak na rýchlo prezrel zdá s mi že sa to len predsa nastavuje.Ale rotor musí ísť dole. |
Vidím že sa ti tu už zozbieralo kopec riešení od každého Ale podstata tvojho problému bude zrejme v chudobnej zmesi a nízkej teplote. Nastavovaniu karburátora sa isto nevyhneš. Základné nastavenie voľnobehu, poloha ihly ev. výmena trysky.Karol1 ti to všetko popísal presne. Ale určite sa ti to bude veselšie štelovať keď to bude vrčať. Na butánový spray každý motor aspoň odpáli aj keby nemal iskru . Ale ak to nechceš skúšať tak aspoň vyskúšaj teplovzduškou ponahrievať valec a potom s ňou pri štartovaní fúkaj do sania teplý vzduch. |
dal som dole hlavu sviecku oprel o kosru ale tak to nemas sancu to zahliadnut nakolko je tam aj nova baterka to za sekundu aj 5x prehodi iskru ked tocim... ten sprej chcem vyskusat...maju sa na to prist pozriet dakz manici tak uvidime... Upravené 1 krát. Naposledy upravil techman (05.03.2011 20:05) |
Ups teraz som si prečítal prvý príspevok od Karol1. Má úplnú pravdu. Ten 80tkový valec berie z karburátora bohatú zmes nie chudobnú. No budeš musieť ten karbík "trošku" vyladiť kým to bude zase riadne ťahať. |
no pochybujem ze tymi 2 ma srubkamy na karburatore to nastavim ale za pokus nic nedam... |
Tie deravé skrutky sú pre prípad , že máš predhrievaný karburátor . Keď je ešte studený motor a je zavretý termostat , tak deravou skrutkou pred termostatom sa privádza cez hadičku voda do ohrevu karbíka a z karbíka druhou deravou skrutkou sa nad termostatom vracia . Keď termostat otvorí , tak už cez tie deravé skrutky nejde nič. |
tie 2 srupky su podla mna trisky a ked si kupoval kit tak by si to mal mat, |
Podľa mňa je jedno aku ma zmes či bohatú či chudobnú.Aspoň puk bi to spraviť muselo samozrejme len v tom prípade že iskru vo valci hádže a v správny čas.Skús ešte tie kontakty na sviečke priklepnúť. |
nokia - no už ťa vidím , ako tie dve trubky zo závitpm rveš do karbíka - NETREP! |
|
dnes som prisiel na to ze to ma CDI ...nebude to treba vymenit? |
ach jaj |
nechcem tu filozofovat ale on vam nepovedal zakladnu vec ze motorka pri roztlacanie strelila z vyfuku tam podla mna to bude abo uz niekto pisal ze nespravna zmes ale to asi nie lebo aj pri podlievani nechce naskocit ani buch nic takze to bude asi zapalovanim bude ho treba pravdepodobne nastavit |
2 krat len strelila a odvtedy ani to dneska som 400 metrov ju tlacil a nic sprej nepomaha ani naznak vybuchu z kolena vyfuku som vylial opat cca 3 deci benzinu...bez kolena som si vsimol ze setok benzin haze do vyfuku... od rana som sa stym bavil doteraz a uz ma to prestalo bavit... Upravené 1 krát. Naposledy upravil techman (08.03.2011 14:36) |
Strelanie z vyfuku je bohatá zmes alebo zlý predzápal.Zožeň si sťahovák na rotor a nastav predzápal.Alebo to rozober a znova poriadne zlož a sprav foto ... |
no hej ale aj pri podlevani neurobi ani puk z vyfuku zakze to bude podla mna to zapalovanie ze ho bude treba nastavit podla mna no |
Ak máš vo výfuku benzín tak ho máš aj v klukovej skrini. Treba dať dole valec a benzín vyliať. Potom valec aj z piestom naolejovať a najskôr skúsiť štartovať bez sitiča. |
aaachhh jaaaj...sa treba najprv ucit na takych masinach,ktore nemaju velku hodnotu... |
Mal so zostať pri 50-tke alebo si mal kúpiť niečo lepšie.Koľko si dal za ten kit ? |
Techman: nechem byť blbý ale spýtam sa skúšal si skotrolovať otočenie piesta ako si nad videom spomínal karol ? Teda riadiť sa nie podľa toho kde je šípka ale či ja prepúštací výrez správne otočený. Skontroluj možno máž naozaj zle otočený piest. taisto ako vyššie bolo spomenuté pre kit treba vedieť aká bola predpísaná sviečka možno tam patrí teraz inšia. Sklepnuté kontakty aby si mal ako spomínal karol. CDI sa nemení o tom som ešte nepočul aby si menil cdi pre väčší kit. predsa lenty si nemenil moment predzápalu ani nič podobné. Poskúšaj a ak nič nepomôže tak skoč za pánom Puškárom do Trnavy pri Laborci nemáš to ďaleko a on s tými aprilkami má skúsenosti tak možno ti hneď povie kde je problém. |
jawa555 skusal som vsetko sklepnut sviecku podliat benzinom sprej aj neviem co vsetko kaslem na to dal som nazad 50 ku a hotovo za tym panom skocim potom v lete ja som uz stratil nervy ... |
tvoj problem je na 50%v karburatore a na 45% v zlom zlozeni...ak to nebude sviecka(nikdy nevies ako sa sviecka sprava pod tlakom,ci hadze iskru tak ako ma) |
ano to aj mna napada ze najskor pri tom tlaku nehodi iskru lebo iskru nehaze vobec v hlave...necham to tak 50 si...a potom to dam do servisu...nech daju tu 80..ale diks chlapy |
techman - aj čítaš rady , alebo len tak zbežne?? |
Nemôžem sa zbaviť dojmu, že " tu je každá dobrá rada márna". |
korol1 |
Mňa napadá či nemáš náhodou zlú kostru na hlave teda sviečka nemá oproti čomu hádzať iskru. Je to len teória ale čo keď |
tak vonku ked oprem o hlavu tak hadze aspon myslim ze o hlavu nie o valec vies co idem skusit... |
NIC KOSTRA JE DOBRA...NEJDE TO...nejde to tak ja neviem vzdavam to ... |
chýba mi tam zavretie prívodu paliva . Ak máš vysokú hladinu , tak práve zavretím prívodu sa dočasne zníži. |
Predchádzajúce | 1 2 | Nasledujúce
© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 117358 | Včera: 208545