Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.
Máte problém s Vaším strojom ? Skúste sa opýtať. Ostatní motorkári Vám možno budú vedieť poradiť.
Značky:
.Pravidlá správania sa na diskusnom fóre motoride.sk
Značky:
.
Nazdar chalani. Mám novú bez. baterku KOYO 12V 4Ah typ YTX5L-BS. V krabici je baterka a samostatne elektrolit. Otazka. Aký je postup spojazdenia baterky? Ked tam vylejem elektrolit ma sa nechat asi 30min napokoji, len neviem ci ju mam uzavriet hned po naliatí alebo az po tych 30 minutach. A je ju nutne hned nabit? alebo nie, a este jedna vec, ked ju budem niekedy nabijat, je nutne ju odzátkovat? alebo nie. Vopred Vdaka Upravené 1 krát. Naposledy upravil falesh (01.03.2011 10:53) |
Nalej, zatvor, namontuj, obleč sa, naštartuj, zaraď jednotku a šťastnú cestu... |
A nie nalej, zatvor, obleč sa a namontuj, naštartuj...? Nevŕtam, iba sa pýtam... |
Zase odbornici radia.. Upravené 2 krát. Naposledy upravil majoBA (01.03.2011 12:50) |
maTooB: Situácia: si v bežnom/pracovnom odeve. |
Vadim, klobúk dolu. Vďaka za vyčerpávajúcu odpoveď |
falesh: Na vrchnáku bezúdržboviek je spravidla nápis DO NOT OPEN. Poškodiť sa však môže len nesprávnym dobíjaním, alebo vybitím do nuly alebo vyhodením z balkóna. |
Vadim keď nemám nabíjačku na bezúdržbové bat. tak mi bolo poradené že ju môžem nabíjať aj obyčajnou nabíjačkou, ale to tak, že ju necham na nabíjačke a keď sa zohreje ju odpojiť, nechať vychládnuť a postup opakovať až kým sa nenabije. Lebo na tie bezúdržbovky sa používajú pulzné nabíjačky. Čo si o tom myslíš, môžem to aj tak robiť? |
máš cyklické používanie čo si myslím že znamená nabíjanie cyklami = nabíjanie impulzami v rozpätí 14,4 V - 15,0 V pri teplote 20 stupnov. A potom je nabíjanie jednosmerným napätím v rozsahu standby use - klasické nabíjanie konštantým napätím v rozsahu 13,5-13,8 V pri teplote 20 stupnov. |
Nabíjaj ju hlavne nabíjačkou s čo najmenším nabíjacím prúdom 0,4 -1,0 mAh a nie určenou pre autá ako ja, lebo si novú baterku odfajčíš po 3 nabitiach. Inač v pohode som ju vyreklamoval a poslali po mesiaci novú. |
Keď píše že má k nej elektrolit ,tak je tá batéria klasická olovená (aj keď píše bezúdržbová= netreba ju dolievať destilovanou vodou) Upravené 1 krát. Naposledy upravil marek750 (01.03.2011 17:10) |
Pravda svätá, ale s pulznou máš o starosť menej, pretože na jeseň zapojíš, na jar odpojíš a jazdíš. |
marek750: YTX5L-BS je AGM bateria (napriek tomu, ze je k nej elektrolyt) a ako taka sa musi nabijat napatovo riadenou nabijackou (vobec nemusi byt pulzna). Ten postup s autonabijackou, co tu propaguje falesh je najistejsi sposob, ako ju znicit. Potom ju reklamuj ako side a ked ti ju nebudu chciet uznat, daj to do Markizy a na SOI. |
josi no vidíš to som nevedel. |
maTooB: eshop.micronix.sk/akumulatory-a-baterie/motocyklove-bat... |
falesh: Uff. Tuším som sa vyjadril nejednoznačne. Slová "pravda svätá" patrili príspevkom nad mojim. Určite nie tomu blbcovi, ktorý ti poradil to pripájanie a odpájanie. |
Najlepsie bude ak to dám nabit niekde do servisu, hlavne tou pulznou nabijackou. Keby to doma nahodim, tak este je zima na nejake dlhsie jazdenie, takze by sa nestihla dobit v motorke, hentak to bude najslepie. Dik za rady chalani |
ale ked si ešte nedolial kyselinu, nemusíš. stačí oživiť baterku pred tým, ako začneš sezonu |
zdravim chalani , mam baterku 12V 4Ah typ YTX5L-BS neviem uz akej znacky ale tiez je bezudrzbova a stala sa mi taka vec ze ked sa mi pokazila moto tak som ju dal do garaze a teraz som ju vybral a je uplne vybita , ako ju dobit ? precital som cely prispevok no nic mudre som sa nedozvedel , diki |
nabíjačka napr. Optimate 3 to vyrieši sama. |
Je mozne ze ju uz nepreberies k zivotu . Baterka sa musi obcas nabit ak dlho nejazdis inak gel v nej uschne a je KO |
Majcocbr600f: Panenkomáriapodsrpenská a to odkiaľ čerpáš takéto chujoviny? |
Vadim: |
dobre , takze ak som to spravne pochopil tak ju uz nenabijem , lenze dnes sa mi stala taka vec ze som dorobil ventilator na chladic a napojil som ho priamo na kable od baterky cez vypinac , a v baterke je stava na to aby ho tocila , tak otazka znie ze ci po dlhodobom jazdeni tu baterku nedobije samo ? alebo mi tam v nej ostalo len to minimum ? diki |
KUA daj ju na nabijacku co ma "reostatom regulovatelne" amp ... Daj ju na 0,4 AMP mozno ju cez noc oziví. Aj ked hned nezacne nabíjat treba ju nechat pod prúdom mozno sa preberie... A potom nastavit tie ampériky na 0,3 - 0,4 AMP a nechat 12 hod. dobit. |
Ta bateria ma v sebe daku stavu ale malu .Moze Ti ukazat trebars 12 V ale nedokaze utiahnut velke prudy .Ak ju aj zacnes nabijat tak ti ju vypne po chvylke .Hlavne ti to ukaze nabijacka co je procesorovana .Normalne ju nabi ak dak pojde ,vloz do motorky ,priloz merak na kontakty .Musi ukazovat nad 12 V a skus zastartovat a volty nesmu klesnut pod 10V co ti urcite klesne ,cize bateria je KO . |
Jedna skúsenosť: |
V čom robím chybu? |
"Elektrolyt vrel. " |
Re: janoval: nabíjačku som mal prepnutú na moto. Podla návodu nabíjačky je to na nabíjanie do 14 Ah, od 14 Ah sa može používat režim auto. Ja som nabíjal 18 Ah baterku, takže asi v norme. Dúfam, že som nezničil aj tu druhu baterku. Len neviem, prečo obe nabíjačky nevypli... |
Problem je v tom, ze bud mate zly navod, alebo nemate doma hustomer. Upravené 1 krát. Naposledy upravil Merlin00 (09.06.2016 22:27) |
Merlin00: čo je to tá AGL batéria? Takú som ešte nemal.... |
Baterka po naliati kyseliny by sa nemala nabíjať, už musí byť vhodná na okamžité použitie. Iste v návode nekázali nabíjať. |
Josi |
MartinVZ1500M |
Ďakujem za príspevky a rady. Napriek tomu, že som ich nekomentoval, pozorne som ich čítal. |
Pokial ti nevypne nabijacka na cerstvo naliatej baterke a elektrolyt stale buble, znamena to, ze je alebo nizka hustota elektrolytu, alebo prilis vysoka.. |
Ani moja pamat nieje bezodna.. |
Re: nevo: do baterky sa po "odpareni" elektrolytu dolieva destilovana voda a nie kyselina. Tu neplati "cim viac pasikov, tym viac adidas" |
janoval: tu sa pravdepodobne nemyslelo na samovybíjanie suchej baterky, ale na postupné strácanie vlastnosti nazývanej "za sucha nabitá". Priamo vo výrobe sa produkujú kladné (oxid olovičtý) a záporné (pórovité olovo) elektródy. Takúto batériu stačí naliať elektrolytom a po cca 20 min má 70 až 100% kapacity. Túto vlastnosť však skladovaním stráca a po pol roku by sa mala po naliatí nabiť, po roku dokonca formovať. Nakoľko pri predaji nik nevie koľko bola v sklade, je lepšie nabiť ich automaticky. Pamätníci si určite spomínajú na neformované batérie vyrábané ešte pred 25 rokmi. Mali obidve elektródy rovnaké a priviesť ich k životu bola hotová veda. |
Janoval: Ja som tak jednu spojazdnil, keď som v nej vyvaril tekutinu keď som to nabíjal auto nabíjačkou /vtedy som bral, nabíjačka, ako nabíjačka, až neskôr som o tom niečo čítal/. Malé doplnenie áno, dest. voda, ale ak je úplne suchá, tak asi kyselinu, /keď už ta baterka nejde, nie je čo pokaziť/. |
Ono je to tak, ze vatsina ludi nechape procesy merania, nechce sa im riesit nic. |
© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 134825 | Včera: 135611