Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.

Menu

Články | Videá | Tipy | Fórum | Kalendár | Inzercia

Pridaj aj ty článok o svojej motorke!

Jawa-ako zvysit vykon? - Diskusné fórum - Moto poradňa

Máte problém s Vaším strojom ? Skúste sa opýtať. Ostatní motorkári Vám možno budú vedieť poradiť.

Značky: Skúsenosti, Problém, Motor, Karburátor, Elektrika, Podvozok, Kolesá, Pneu, Brzdy, Olej, Administratíva.

Pravidlá správania sa na diskusnom fóre motoride.sk

Pridaj novú diskusiuJawa-ako zvysit vykon? - Diskusné fórum - Moto poradňa

OO Sleduj diskusiu Pridaj nový príspevok 
07.11.2005 13:07

Jawa-ako zvysit vykon?

futu
 Edvenčr 

Ikona

chcel by som sa opytat na lestenie kanalikov , vlastne by som potreboval cely postup, alebo dajake www -stranky na tuto temu, ..a este taku banalnu otazku na ktoru zatial odpovedal kazdy inak "kolko oktanovy benzin dat do jawy,a ci mu nevadi bezolovnaty ?
diky...vsem


07.11.2005 13:51

Re: Jawa-ako zvysit vykon?

MajLanKoSK
 Štvorkolkár 

Ikona

skus napisat o jaku JAWU ide, ci o pekaca, 175, 350 ???


07.11.2005 14:23

Re: Jawa-ako zvysit vykon?

Richardus
 Bahniak 

Ikona

Vlani som kupil v antikvariate knihu v cestine "Jak ladit motocykl pro zavod" je tam o podobnych veciach uplne vsetko - samozrejme z rokov minulych :-D . Su tam aj jednotlive znacky, historia motozavodou, vela dobrych fotografii. Skoda ze dnes nic podobne nevychadza. :'(
Rad poskytnem k nahliadnutiu. ;-)


07.11.2005 16:23

Re: Jawa-ako zvysit vykon?

Kmotr
 Kávičkár 

Ikona

Vela uzitocnych informacii najdes aj na www. jawamania.cz. Inak, fakt by sa lepsie radilo, ak by si aj uviedol o aku jawu sa jedna. Tych uprav je neurekom.


07.11.2005 20:12

Re: Jawa-ako zvysit vykon?

johny99
Darca Krvi  Kávičkár 

Ikona

Nazdar, mám skusenosti zo zvyšovaním vykonu na Jawe mám skusenosti a viem ako to zaberie čas a peniaze ak sa chceš inšpirovať a nechať si niečo upraviť tak sa obráť na www.tkmoto.cz alebo na www.jawamania.cz tam sa toho dozvieš dosť aj ja som tam nabral kopec info ale ako vravím ide to dosť do peňazí.
Len nechaj Jawu Jawou a ČZtu ČZtou, su dobre tak ako ich vyrobili ,ak chceš vykon kúp si staršieho japonca ako som to urobil ja a som spokojný a s Jawou nekončím práve na opak chcem si zohnať Peračika a spraviť si ho.
Jawam Zdar!!!


08.11.2005 20:37

Re: Jawa-ako zvysit vykon?

kekso
Darca Krvi  Kávičkár 

Ikona

Uplne súhlasím s Johnym99 aj ked mam kit TKmoto na 27koní včetne výfukov. Tento kit je turistický, tak mi vyhovuje. Johny to dobre vie, že ak niekde pridaš, potom sa ukaže, že niečo chýba a dostaneš sa do bludneho kruhu na konci ktorého je výkonejšia moto za toľko čo by si dal za japonca a aj tak nepojde ako japonec, lebo JAWA je JAWA a preto ju máme tak radi. ;-)


09.11.2005 7:41

Re: Jawa-ako zvysit vykon?

karol1
 Bahniak 

Ikona

sorry chlapi , ale nedá mi nepripomenúť , že prastará a prvá v rade 638-čka mala 27 koní od fabriky a na neskorších modeloch aby vyhoveli sprísneným normám , tak medzi karburátor a valce vsunuli tesnenie s priemerom 24 mm pričom karbík je 28 mm . Tým znížili hlučnosť , ale aj výkon na 24 koní . Takže ak niekto chce \\\"Kitovať\\\" 8-) 640-ku na 27 koní , stačí túto dieru zväčšiť na 28 mm a je \\\" nakitované\\\" o 3 kone .
A celý slávny \\\" kit\\\" na 30koní , nie je nič iné , ako prevŕtanie valcov na 8-my výbrus , vďaka čomu sa zväčši objem na 375 ccm .

Je to podobný ošuk ako keď prestala normy spĺňať ČZ 175, tak začali vo výrobe valce vŕtať na 3-tí výbrus , tým z toho spravili 180-tku a tým sa vmestili do voľnejších noriem určených pre vyššie kubatúry.

Dovolím si podotknúť, že pred viacerými rokmi , kedy ľudia ešte chceli investovať do jawiek, som nejakú stovku motorov prerábal na objem až 410ccm .

Ak chceťe kitovať , začnite tým , že si spasujete všetky prierezy (karburátor-kartre, kartre-valce , u 638-640 aj vložky vo valcoch) , zabrúste skrutky trčiace do kanálov (638-640) do \\\"stratena\\\" , rozoberte kľuku a obvod zotrvačníkov prebrúste medzi hrotmi , fajnovejší môžu prebrúsiť aj čelá zotrvačníkov (fabrika totiž nezaručuje hádzavosť ) . Ložiská na kľuke použite so zväčšenou radiálnou vôľov s označením C4 .Tieto úkony nevyžadujú ani tak veľa peňazí , skôr viac času ( ide zima ) a výsledkom budete príjemne prekvapení.


09.11.2005 9:08

Re: Jawa-ako zvysit vykon?

Jack
 Kustomizér 

Ikona

Ako prišiel do predaja bezolovnatý benzín, odvtedy ho lejem do všetkých dvojtaktných motoriek, čo som mal a každému to radím (samozrejme s olejom).
Skutočne som odvtedy nemal problémy so zahadzovaním sviečky alebo štartovaním.
Olovo a prísady, ktoré ho nahradzujú, slúžia len na ochranu ventilov štvortaktných motorov (starších). Dvojtakt ventily nemá = nepotrebuje olovo.
Jawazdar Jack


09.11.2005 10:47

Re: Jawa-ako zvysit vykon?

futu
 Edvenčr 

Ikona

vdaka vsetkym,ani sam som nemal este jasno ze by pod noz isla 175 alebo 350, asi ta 175.
par konikov navyse by sa hodilo,ale rozmyslal som aj nad tym ze vymenim motor za čz 350/472
asi by tam aj sedel sice niesom si isty ci kostra je rovnaka. a druha vec je zohnat takyto motor,co je trochu problem. jack:tak95 bez olova kludne mozem dat,diky .na zimu este dam plnu nadrz a aj do bandasiek,jar je daleko :-(


09.11.2005 21:54

Re: Jawa-ako zvysit vykon?

ujoGabo
Neregistrovaný

karol1 má pravdu,pre doplnenie: dá sa zvýšiť kompresný pomer, upraviť časovanie na prepúšťacích kanáloch (rozvod Schnurle), vyvažovacie otvory v kľuke zaslepiť zátkami z Al plechu (nie je možné v amatérskych podmienkach pre bezpečnosť chodu motora), zmenšiť vzdialenosť kotúčov kľuky na ojničných čapoch, prestružiť sací kanál na vačší priemer (32mm napr.) a vymeniť karburátor k tomuto priemeru, doladiť k tomu zapaľovanie a odpor výfukov. To všetko sú však práce pre skúseného ladiča motorov. Ja som z pérakového motoru (250ccm, 9k) dostal 14k pri 6250ot/min., spotreba 10l/100km, životnosť menej ako 10 000km. Pre amatéra to bolo dva roky zháňania dodavateľov odborných prác (za socíku to nebolo jednoduché). Kúp si radšej už mašinu s výkonom, ktorý požaduješ, ak ovšem Ti nejde práve o to pohrať sa s motorom, ale na to potrbuješ motory aspoň dva.


10.11.2005 7:38

Re: Jawa-ako zvysit vykon?

karol1
 Bahniak 

Ikona

S tou životnosťou to zase nemusí byť až tak zlé - chalan čo u mňa pred časom robil najazdil na 634-ke prevŕtanej na 400ccm poctivých 34000 km.
ale základná vec sú stále prachy - spravíš z jawky "raketu" , ale naozaj za takú sumu , že si môžeš fakt kúpiť rovno niečo silnejšie , a potom to už ani nebude Jawa.
preto som v minulom príspevku napísal také základné veci a pridám k nim ešte jednu radu - kď osadíte kľuku do kartrov (ešte bez piestov) , tak musí ísť točiť ľahúčko - na 350-ke dvomi prstami za závit pri primárnom kolečku . Rozdiel medzi takto ľahko sa točiacou kľukou a takou , čo treba na pretočenie poriadne "chňapnúť" môže byť až 15km/hod v maximálnej rýchlosti.


10.11.2005 11:56

Re: Jawa-ako zvysit vykon?

Pajo
 Kávičkár 

Ikona

V mojom mládi sme do jawy naliali červenú brzdovú kapalinu a už to jelo.


13.11.2005 20:57

Re: Jawa-ako zvysit vykon?

step
 Kávičkár 

Ikona

Ydar borci...Karol mal som mašinu s kitom od TK aa celkom s tebou nesuhlasím mal som 27PS, ale 40Nm krutiaceho momentu meraneho na brzde ..takže ten kit nie je iba odstranennie clony a pretryskovanie karbesa...je upravene aj časovanie t.j kanaly


13.11.2005 21:25

Re: Jawa-ako zvysit vykon?

karol1
 Bahniak 

Ikona

stále to nič nemení na veci , že 27 koní mala už stará 638 -čka.A u každej mašiny z ktorej sme len vyhodili clonku , majiteľ hneď konštatoval citeľný nárast výkonu.


14.11.2005 22:38

Re: Jawa-ako zvysit vykon?

step
 Kávičkár 

Ikona

Karol nehadam sa ale evidentne to malo lepší zaťah v nízkych otačkach, ja som bol spokojmý iba tolko


15.11.2005 14:28

Re: Jawa-ako zvysit vykon?

FaDe
 Edvenčr 

Ikona

Pekna tema, a hlavne mudre vecne prispevky... Ja o zvysovani vykonu u jawiek moc neviem, lebo my chopraci skor zatah odspodu a krutak. K tomu len jedno: 250 jednovalec a dobre nastaveny karbec z 350-ky + vacsia rozeta oproti povodnej. Tak to mam ja na mojom choppriku. Zere 4,5 - 5 litrov, do 60 km/h som trhol kamosovu 634-ku cize vacsia rozeta = pekny odpich a maximalka je rovnych 100km/h s vitrom v zadech 106 km/h a jazdim iba na 4-ke inu rychlost mi netreba, lebo 4-ka taha solo od 30 km/h. Proste Easy Ride... 8-)

A co sa tyka toho benzinu, presne ako pisal Jack... vela ludi ma domnelu myslienku ze do starych motoriek treba stary benzin = olovnaty, alebo s primesou... Avsak ako bolo spomenute jedna sa len o 4-takty.... U 2-taktu ti taka 91 UNI akurat tymi prisadami zasere hlavu a vyfuky... Takze do 2T Jawky najlepsie 95 Natural...

FaDe-MARAUDER


15.11.2005 14:29

Re: Jawa-ako zvysit vykon?

FaDe
 Edvenčr 

Ikona

Kekso: suhlas ;-) hlavne s poslednou vetou


16.11.2005 8:44

Re: Jawa-ako zvysit vykon?

temny
Darca Krvi  Turista 

Ikona

OK kazdy motor je hladanie optimalneho riezenia z hladiska vykonu spotreby zivotnosti emisii. Potom kazde zvysenie vykonu tuto citlivu rovnovahu rozhasi. (Samozrejme ze aj vedome zvysenie spotreby zmeni napriklad emisie skodlivin ale to nechces tunovat :-) ) .
-Ak chces zvysit krutiaci moment v nizkych otackach sprav z toho jednobuch /ak mas dvojvalcovu 350 ak mas 350 Villiers tak toho mi predaj a hlavne netunuj :-) / a to tak ze piesty budu chotit sucasne potrebujes vacsi karbec a upravit elektriku ale zivotnost lozisk na kluke pojde brutalne dole a bude vybrovat.
-Ak chces vykon v otackach odlachci klukovy mechanizmus /stoc zotrvaky loziska uz bolo povedane a poexperimentij z vyfukovym kolenom kvoli rychlejsej vymene zmesi nechaj sa inspirovat KTM :-) /

vseobecne lestene kanaly nemozu uskodit mozes skusit vyfukovu priveru ale to je dost zlozite ako ju ovladat ale ta ti zlepsi hlavne spodok dalej by som odporucil ovladat predstih aspom v zavislosti od otacok da sa to spravit elektricky netreba natacat kladivka a vyfuky.

Nezabudni vsak na jedno vyzsi vykon su vyzsie otacky ale krutiaci moment a tym padom vacsie namahanie mechanickych dielov a nie je to linearne/ak mam dvojnasobny vykon neznamena ze bude polovicna zivotnost mozno tak osmina alebo desatina/a dalej stupne ti uz tak neprimerana spotreba

A ten benzin je to jedno. Kedy sa vyrabal olovnaty a to olovo tam bolo vo forme aditiva ktore zvysovalo oktanove cislo na nic ine /vtedy to este nevedeli inak/ potom z ohladom na zivotne prostredie zacali pouzivat bezolovnatu prisadu. A to ze niektori vyrobcovia automobilov napr AZNP Mlada Boleslav zacali vyuzivat toto olovo aby mohli robit makke sedla ventilov to z Jawou nema nic spolocne

kua moj najdlhsi prispevok 8-)


17.11.2005 10:17

Re: Jawa-ako zvysit vykon?

karol1
 Bahniak 

Ikona

temný - jednohup( jednobuch) je prdávno odskúšaná a pradávno zavrhnutá vec práve kvôli negatívam , ktoré toto riešenie má ( vibrácie , životnosť)

vyrábať výfuky - myslím , že dosť technicky náročné a výsledok neistý . Jawa má beztak malý uhol otvorenia výfukovéhio kanálu na to , aby bola na výfuk nejak viac háklivá. Najväčšiu citlivosť na výfuk majú motory ČZ 175 - hranaté (477,487) , ale aj na tých sa skôr stačí pohrať s dĺžkou výfukového kolena.

leštiť kanály bez spasovania prierezov na stykoch je ako odstraňovať triesky z oka v ktorom je zapichnuté brvno. Riešiť konštrukčne výfukovú príveru - to už naozaj nie je na domáce kutenie.

Vyšší výkon ( ak sa tým myslí na kolese) sa dá dosiahnuť znížením strát - viď môj predošlý príspevok týkajúci sa uloženia kľuky a dokonca ešte sa aj zvýši životnosť motora.

a len tak na okraj olovo (ekologickejšia a katalyzátor neničiaca verzia - anabex) potrebuje každý motor s liatinovou hlavou .


17.11.2005 22:43

Re: Jawa-ako zvysit vykon?

step
 Kávičkár 

Ikona

Karol 1 suhlas tuu výfukovú príveru jee ťažkee vyriešiť ale počul a videl som nejakéé upravy s jazýčkovými ventilmii v saní


18.11.2005 7:43

Re: Jawa-ako zvysit vykon?

karol1
 Bahniak 

Ikona

step - to pripúšťam , pre človeka s frézou to nie je nerealizovateľné . robilo sa to hlavne na ČZ - krosky .


18.11.2005 8:20

Re: Jawa-ako zvysit vykon?

temny
Darca Krvi  Turista 

Ikona

Ono nakoniec to aj tak dopadne tak ze kazdy pride na to ze motor ktory sa v jawe pouziva uz viac ako 20 rokov sa racionalne tunovat neda /myslene bez velkych negativnych vplyvov/.

Kludne je mozne napisat aj veci ako napr. naco lestit kanaly ked mam spinavy vzduchovy filter /ale to je samozrejme ze najskor sa zameram na velke "prekazky" v sacom vedeni a az potom mozem ist na "sperkovanie"/

a este jedna vec ak sa chce tunovat motor treba vediet na aky ciel ak preto ze mam s toho radost a v zime nie je do coho zarypat dovolene je vsetko lebo zivotnost ma netrapi proste kupim Jawu bez papierov a za nejach 5000 sk sa celu zimu prehram a este usetrim na chlaste :-D
Ak chces spolahlivu motorku tak sa pohraj z udrzbou daj si dobre vyvazit kluku skontroluj spojku vymen sviecky filter olej premaz lanka vycisti karburator vyper a namaz retaz . . . .
. . . a potom sa cely rok len bezstarostne voz ;-)


18.11.2005 19:11

Re: Jawa-ako zvysit vykon?

FaDe
 Edvenčr 

Ikona

Aj tak je najspolahlivejsia Jawa 250-353 :-P :-D



Pridať príspevok môže len registrovaný používateľ, člen Motoride Klubu.

PC verzia motoride.sk

© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 249121 | Včera: 154059