Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.
Máte problém s Vaším strojom ? Skúste sa opýtať. Ostatní motorkári Vám možno budú vedieť poradiť.
Značky:
.Pravidlá správania sa na diskusnom fóre motoride.sk
Ak je moto chladené olejom znamená to aj okrem iného, že je stále pri jazde chladené / rovnaká rýchlosť / rovnakým množstvom pretečeného oleja, či je vonku -5 st. alebo + 30 stupňov? Díky. |
MOKUSH Neregistrovaný |
podla mna polinteligenta, je to asi tak ze musi byt rychlejsia cirkulacia oleja ked je teplo a pomalsia cirkulaci ked je chladnesie. Dobre pisem? je tam dajaky termostat? lebo aj ja mam chladenie olejom.. |
Neviem, ci je to zakonite, ze kazda motorka s chladenim olejom ma dva okruhy. Ale logicky by to tak malo byt, pretoze tam musi byt chladic a nemoze sa to cele chladit hned, napriklad ked je vonku -10 a startujes na studeno... |
Neviem ci mam dobre vedomosti, ale ked ti olej tlaci olejove cerpadlo, tak tam rychlost neovplyvnis podla teploty, cerpadlo fakci podla aktualnych otacok motora. Jedina vec co udrzuje tlak oleja v ako takych medziach je pretlakovy ventil, ktory ti pri velkom tlaku prepusta cast oleja naspat do vane....Ale vazne neviem ci je tam nejaky termostat ktory by udrziaval iba okruh v motore kym je studeny... |
Awia sa snad na mna nenahneva, ked tu spomeniem, ze mal na Ukrajine havarku, pri ktorej prederavil olejovy chladic. Ked motor nastartoval studeny, nic sa nedialo az kym sa nezohrial, potom z chladica tiekol olej... |
No ja mam tiez motor chladeny olejom (aj vzduchom) a chladic sa ohrieva rovnako s motorom. Podla nakresov mazania to chapem tak, ze cerpadlo tlaci olej do chladica stale, nezavisle od teploty. Mozno nejake novodobe cestovne koraby maju toto chladenie vymyslene inac. Na mojej moto je to ale takto jednoducho. Je to sice blbe, ked je -10 a chladi sa motor aj olejom, ale je to overene a funkcne uz niekolko desatroci. |
nie len chladene ale aj mazane . Takze ,na tom BMW bude aj nejaky iny okruh . |
RS 955i Neregistrovaný |
Chladenie olejom nema ziaden termostat,nie je tak dolezity ako pri vodnom chladeni! Ono totiz ide o uplne odlisny sposob chladenia. Olej chladi predovsetkym piest. Co je pri piestovom motore hadam najviac namahana suciastka, a urcite najviac chulostiva na prehriatie,pri nadmernej tepelnej roztaznosti sa vo valci jednoducho zadre alebo prepali a nasledky su hadam kazdemu jasne. Ked je piest podchladeny nema to nejaky zvlast negativny dopad. |
MOKUSH Neregistrovaný |
pri nezohriatom motore je velka vola mesi piestom a valcom a preto na m ide z pociatku modry dym. |
GS=- ma urcite termostatt a oddeleny okruh ktorym pusta olej do chladica. Je to vzduchac, chladic je len doplnkove chladenie. |
MOKUSH: Nebudem s tebou polemizovať, pretože to samozrejme nemá zmysel. Keby tvoje vedecké analýzy neobsahovali takú veľkú dávku humoru, tak by som si možno pomyslel, že sú škodlivé, ale takto ti len chcem poďakovať ,za tie chvíle veselosti v inak vážnej téme. |
Herghott , to máš tak že natlačí najprv všetky trecie miesta poprípade keď máš hydroštecle aj tie a ažpotom tlačí do chladiča , preto sa ti zdalo že olej začal vytekať až po zohriatí. |
V každom prípade je to mazanie VZDUCHOM a olejom, kde má olej menší podiel na chladení a ako povedal RS 955i olej chladí skôr vnútorné časti motora. |
Mal som kombinované chladenie olej/vzduch na GSX1100G, aj teraz na GS a môžem len potvrdiť spoľahlivosť. Jediná nevýhoda vzducháčov, resp. olej/vzducháčov oproti vodnikom je, že vodny plášť viac tlmí mechanické hluky motora, takže sú /niektoré/ akoby mechanicky tichšie. Ale všetko má svoje pro&proti. Pri všetkých chladiacich médiách je skutočne prvotne podstatné správne zohriatie. |
vyhoda chladenia olejom je mensia hmotnost, nevyhoda mensi odber tepla a je viac namahany olej. chladenie vodou je najucinejsie ma mensi rozdiel teplot, nevyhoda vacsia vaha. |
na VFR je chladenie vodou aj olejom. Ak si dobre spominam na nakresy, co mam niekde pekne hlboko schovane v pamati a neviem ich tam najst, tak olejovy chladic je len jedna zo zastavok, kade mi olej preteka, teda ziadny oddeleny okruh, ziadny termostat (hovorim o VFR). |
Vidi VFRa je rura na pecenie ;) Preto potrebuje chladit ako rusky tank... Len sa cudujem ze nikde na zrazoch neponukas zadarmo horuci cajik |
neprefukatelna lepiaca paska ja som to vystrihol z papiera a oblepil obycajnou paskou a fungovalo to , ale iba jeden chladic , ten na ktorom neni ventilator . Keby som nahodou prehrial aby to chladilo . |
|
Mozno by bolo dobre pripisat k niektorym prispevkom ci to myslite v suvislosti k olejom chladenemu piestovemu motoru vo vseobecnosti, alebo k olejom chladenemu motoru motocykla. Je tam totiz viacero odlisnosti. |
mokush: DR SP43 tlaci olej olejovym mazacim cerpadlom zo spodu do chladica, a vrchom chladica dalej do hlavy ku vacke a vahadlam,...medzitym druha vetva ide do prevodovky a na kluku,....takze cez chladic ide studeny olej hned,...doporucujem kvalitne pred jazdou zohriat,.....a nemas problem, + ako chclapci povedali v zime staci prikrit chladic....a tradaaaa, vyhodu v tomto rieseni vidim v tom ze tesnenie pod hlavom tesni len plochy valca a hlavy valca, nemusi tesnin olejovy kanal, a preto ak nahodou ti tesnenie povoli,stratis iba tlak ale nepridres motor,.....v lete lej hustejsi olej v zime 10nu |
ked napisem ja som , to neznamena a by som ... takze moj papier "Nay elektrodom letak " vydrzal celu zimu v pohode . |
zaujimnave....asi by to chcelo teplomer mat na moto..xex...vie niekdo poradit ako ho doma vyrobit??,,by to nebola zlaa vec..hmm |
Ja si asi kupim ten teplomer oleja, co zasroubujes tam kde sa nalieva namiesto vrchnaku a mam po probleme, podla mna super vec, vies aku teplotu ma olej, aj ked je uz chladiaca kvapalina zohriata.... |
myslím , že zvýšený prietok oleja aj vyrovnáva teploty dielov v motore a určite nie je tak háklivý na prehriatie ako voda.Vyvaril už niekto olej? No a s jazdením v zime sa možno konštruktéri zaoberali skôr len okrajovo . Možno absencia termostatu oleja je spôsobená veľkým tlakom pri ktorom by musel pracovať? alebo im proste skúšky ukázali , že to neva. |
MOKUSH Neregistrovaný |
piest je namahany teplene , aj oter? neviem. Ja som myslel kombinaciu namahani ze taky piestny cap je namahany viacero sposobmi. |
MOKUSH |
MOKUSH Neregistrovaný |
Karolko to mne nemusis ani pisat ja si t oviem predstavit aj som to mal pred ocami okrem namahani vystupkov v krorych su piest. kruzky. Polovica motorideakov si ani nevie predstanit o com rozpravas. Chytil si sa zlej palice. A rozpisujes tu veci zname , skus Exploita toho tym asi ohuris. Mna nie. Strojarsku neschopnostou by som moje polemizovanie nenazval. Asi nesom trulko ked uz zacnem uvazovat o detailoch. |
zo skoly este mudri nikto nevysiel......vediet si predstavit a vediet o com hovorim...je rozdiel, preto ak chces byt jednicka, uc sa ako drak, jazdi, rozoberaj, ale neposer, a ked si budes mysliet ze si numero uno, zastav sa u karola1 v dielni, zistis kolko toho nevies, a tvoje nepriestrelne domnienky budu razom obratene na nesmele otazky,.... |
mokush - nikoho nepotrebujem ohurovať - pozri si svoje príspevky dozadu. |
miros - ja som u karola v dielni bol. Este s Jawkou. Dva krat mi tam robili motor. Prvy krat preto, lebo som ho tam doniesol so zadretou ojnicou a druhy krat preto, lebo ked mi ho rozobrali a potom zlozili, tak zabudli namazat jedno velmi podstatne lozisko a to sa po 10 minutach chodu motora zadrelo na fest. Nepatri to sem, ja viem, ale ako sa hovori - aj majster tesar sa raz utne. A btw, ked som videl dielnu, neveril som, ze TO je ten servis. |
www.motoride.sk/page.php?view=phorum&tema=poradna... |
Heh, Fade, keby si dal chladic za motor, tak to mas to iste :D |
© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 9813 | Včera: 193620