Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.
Máte problém s Vaším strojom ? Skúste sa opýtať. Ostatní motorkári Vám možno budú vedieť poradiť.
Značky:
.Pravidlá správania sa na diskusnom fóre motoride.sk
Značky:
.Predchádzajúce | 1 2 | Nasledujúce
@lubo628: Odvahu chlape, pojde to ;) |
Veď už si nelámem. Štartuje vždy na prvý šup. |
Chlapi, ďakujem za reakcie. |
Gutenmorgen pridávam pre mňa známe slabé miesto Varadera : |
Presne tak ako píše Dreamer, povolíš len 2 skrutky od tých bočných plastov, po jednej na každej strane, potom keď budeš vyberať vonku nádrž, tak tie plasty len kúsok roztiahneš od seba, ale lepšie ak ti pritom niekto pomáha, lebo ty budeš mať plné ruky nádrže. Potom povolíš skrutky, ktoré držia samotnú nádrž, 2 vpredu, 2 vzadu (už pod sedačkou). Vytiahneš hadičky od palivovoých kohútov na každej strane jednu. Vzadu pri sedadle nádrž trošku nadvihnem tak aby som tam vopchal ruku a od spodu vytiahnem 3 hadičky (každá má iný priemer). A ešte je tam jedna vec, ktorú treba odpojiť a síce na pravej strane tesne pri palivovom kohúte je káblik od snímača rezervy. Hlavne si ho potom nezabudni zapojiť naspäť, inak budeš čakať na rozsvietenie rezervy paliva a nedočkáš sa |
@Lubo628: Plasty dole davat netreba, len skrutky. Nie je ich az tak vela. Medzi plasty a nadrz daj handry, potom ju nedoskriabes. Pozor na hadice z nadrze ked ich budes davat spat, nezamenit prepadovku a odvzdusnovaciu, ale su rozneho priemeru, tak by to nemal byt problem. Najprv nadrz uvolni a nadvihni, odpoj hadice a kohuty (chce to trochu trpezlivosti, priestoru je tam malo) a potom ju celu vyber. Kohuty su dva, na kazdej strane jeden. Nie je to az take hrozne, robil som to asi tri krat, sam bez pomocnika. Pomoze, ked nadrz nie je plna |
Páni. Nejako sa mi nechce zakladať novú tému, tak idem sem. |
Zo svojej skúsenosti: alar, seninel vybije dobrú baterku za cca 2-3 týždne, porucha CLS stále akoby dávkovalo olej za 24 hod. Oboje zariadenia už sú odpojené momentálne.Ak máš krištáliky soli na + kontakte baterky je po smrti, vymeň ju. |
Yetti- tuším sa na to už viacerí sťažovali- skús pohľadať v fóre- |
pesiak: žeby alarm... no nezdá sa mi, že je normálne aby vyšťavil baterku do mŕtva. To mám potom stále odpájať baterku? alebo alarm? robíte to? |
yetti- a ty čo si myslíš- ktoré z tebou uvedených zariadení bolo počas tvojej dovolenky v prevádzke? |
Čafte páni, už dlhodobo sledujem, že mi Varan počas státia vybíja baterku. Teraz som sa vrátil z dvojtýždňovej dovolenky a nepodarilo sa natočiť. Baterka vybitá. Viete mi nejako poradiť, kde by mohla byť závada, teda od čoho sa mám odpichnúť? Na moto mám domontovaný alarm, prídavné svetlá, zásuvku a vyhrievané gripy. Vopred ďakujem zá nápady. |
maguma, prídem na kofolový roztok tak o 15.35, keď už som taký múdry, že rozvodovodnej reťazi sa hovorí rozvodovka |
aha tak v tom prípade by som potom vymenil napínaky a ak sa to klikanie nevyrieši, potom by som uvažoval nad celou reťazou... |
majanko, vidím, že si prihlásený, poď na kofolu |
majanko, ty si ale muuuudry a to ze sa slangovo na rozvodovu retaz hovori rozvodovka, wikipedia nevie? Upravené 1 krát. Naposledy upravil pitaz (12.07.2012 13:20) |
Ja len že: Rozvodovka je prevodová skriňa slúžiaca väčšinou na rozdeľovanie krútiaceho momentu vstupného hriadeľa na dva alebo viac výstupných hriadeľov, obvykle s inou uhlovou rýchlosťou a krútiacim momentom ako má vstupný hriadeľ. /wikipedia/ Napr. diferenciál a pod. A to zatiaľ nemáme na Varanoch. |
no myslím, že postačí vymeniť napínaky, keďže rozvodovky sa zvyknú meniť až vraj o čosi neskôr, ale to nechám na posúdenie servisu... pitaz vďaka Upravené 1 krát. Naposledy upravil 123talis (12.07.2012 0:00) |
Hovoríme ešte stále o rozvodoch, alebo už o rozvodovkách? |
original honda stoji predny - 83,-, zadny 64,- |
ľudia koľko Vás vyšli napinaky rozvodoviek? behám po servisoch a dostali sa mi do uší ceny od 60 za jeden po 100 za jeden, od 150 za oba s robotou po 250 minimálne za oba s robotou, tak kde je pravda?máme 50000 a myslím, že sa ozýva zadný napinák... |
Caute.Dakujem za rady,ale podarilo sa objednat do servisu honda Tomasikova dufam,ze sa podari odstranit poruchu,lebo by som nerad zazil znova to roztlacanie.Verte jazyk som mal az po kolena v tom teple a najhorsie je,ze nebol nikto nablizku,kto by pomohol.Ty co maju tieto masiny vedia ocom hovorim.Bola to aj skuska kondicie.No na moj vek to nie je az take zle.Este raz dakujem a co najmenej roztlacania.Cafte. |
hm, keby sa dreamer nestratil , tak by som sa ho ešte aj spýtal na to cukanie ...hehe |
pre brodek19: skús radšej www.varadero.cz .Možno už to tam je.Roztláčať Varadero? Ako sa Ti podarilo? Keď mi odišla baterka bez varovania, tak Varan ani škytol na 5-ku.Tipujem zlá baterka, regulátor napätia, alternátor. Dobrý elektrikár je napr. maguma. Nájdeš ho aj tu a dielňu má v Krušovciach okr. TO. |
Prosim o radu.Vie niekto poradit dobreho elektrikara na motorky honda varadero 1999,lebo oficialne firmy ma posielaju od buka do buka,alebo nemame,alebo nevieme.To je teda dobra reklama vsak.Problem je taky,ze uz dvakrat som ju musel roztlacat,cize je to bud dobijanie,alebo starter.Ja som z elektriky a preto poterbujem pomoc odbornika.Som z Bratislavy.Za pomoc a rady vopred dakujem. |
no pani, tak mam taký problém - teraz v tých horkách, ako mi stojí moto na slnku dlhšie - ako keby sa prehriala palivová sústava - škube, skáče, lepšie ide na "ubraný plyn" ako na pridaný - mniekedy sa aj rozbehne ale potom zasa poskakuje. |
Dreamer: tak potom je o tvoju retiazku tucne postarane, snad to nebude mat negativny dopad na jej cholesterol... Moj kardan dostal novy hypersuperspeci olej znacky "Drahy jak nestastie" a teraz odpociva v unikatnom liftingovom navleku Louis Vuitton model 30 rokov GS pre sezonu zima/jar 2011/2012... |
Menton: O moju retiazku sa ty neboj, tu som premazal kvalitnym bravcovym smalcom, co sme vytapali oskvarky, tak sa nemam co obavat. Len ci si ty vymenil olejcok v kardáne? Ale chod radsej na istotu, daj tam daky znackovy hypoidny Hugo Boss, alebo Armani A inak, vsetko dobre do Noveho roku Upravené 1 krát. Naposledy upravil dreamer (31.12.2011 15:22) |
Dreamer: ze gratulujem a posielam pusu na nadrz... Najlepsie by si to oslavil dakym kratsim vyletom, ked je tak krasne, ci pecies tortu? |
hans: Tiez som prechadzal z V-Stroma a prakticky vsetko, co mi na V-Strome vyhovovalo mi Varadero ponuka tiez. Navyse dostanes viac vykonu, lepsiu ochranu pred vetrom a dazdom a viac priestoru (najma pre ladvinku). Jedine negativa oproti V-Stromu su vyssia spotreba a vaha. A ako bonus, ked natrafis v Rakusku na moto-policajta, tak si budete mat o com pokecat |
no ja tiez o nom silne ale silne uvazujem |
Dnes je to presne rok, co som kupil (Vara)Darinku. Ak sa teda obzriem spat po roku spoluzitia, najazdili sme spolu cca 11 tisic km a mozem povedat, ze sme si sadli. Ak neratam zasvineny palivovy filter, tak nebola ziadna zavada a musim povedat, ze som nadmieru spokojny aj so spotrebou, ktora sa v priemere ustalila na prijemnych 5,2 l/100 km. Vykon aj vo dvojici stedry, pohodlie, priestor a ergonomia pre moju "utlu", skoro 2-metrovu postavu par excellance. Varadero splnilo moje ocakavania a aj ked to mozno vyznie nekriticky, nemam voci nemu ani po roku ziadne vyhrady. Jednoducho turisticka motorka ako ma byt |
dreamer, kurnik, uz ani citat neviem.. ale diskusia dobra |
angelsk - ja o voze ty o koze, vsetko co som napisal v jednom aj v druhom prispevku je pravda a plati to.. len ten zaver co si ty s toho vyvodil je uplne na hlavu |
superflanker - aj si si myslim, ale ked chce najprv skusat, nech skusi.. mozno to pomoze.. ked nie, tak postup je jasny. tak ci tak, ked sa bude nastavovat karburator, budu sa nastavovat aj volnobezne otacky.. |
pitaz: to by mal urobit ako prve, skor nez zacne laborovat a rozhadze to este viac |
wpalino - a ked to nepomoze, treba dat skontrolovat/nastavit karburatory (bohatost zmesy, podtlaky..) |
dreamer - no, mal som začať inak |
Wpalino: Nechcem sa tu hrat na mudreho a odporucit ti to, alebo ono. Neviem kolko ma tvoja motorka najazdene, ani ci mas origo vzduchovy filter pripadne ci nemas upravovany vyfukovy system (ladaky, katalyzator a pod.), pripadne ine upravy. Ja som v mojom pripade vychadzal z predpokladu, ze moja motorka je relativne nova, malo jazdena, bez akychkolvek zasahov, takze by nemal byt problem so zapalovanim, elektrikou, privodom vzduchu, paliva a pod. To vsetko moze totiz ovplyvnit beh motora a jeho spravanie niekedy len v urcitom pasme otacok. Ak by sme predpokladali to iste u tvojej motorky, tak podla toho ako to popisujes by sa mohlo jednat o rovnaky problem. V tvojom pripade mas ale navyse moznost upravit volnobezne otacky skrutkou, tak by som najskor zacal tam a skusil ich mierne zdvihnut. To by mohlo pomoct pri volnobehu a pri prudkom ubrati plynu. Ak sa ten negativny prejav nestrati, tak skus este skontrolovat sytic (ty ho mas manualny) ci sa spravne uzatvara, pripadne premazat lanko. Kombinaciou tychto dvoch veci (nespravne fungujuci sytic a nasledna korekcia volnobeznych otacok) sa da pekne rozhodit bohatost zmesi aj na striekacke. Ja tieto moznosti nemam, sytic aj volnobeh ma v sprave riadiaca jednotka (ECU) a jej posluhovaci (prislusne ventily a regulatory). |
Peman: to je prdel raptor chce vyskúšať tvojho V-stroma a v inej diskusií povedal |
[/b]dramer[b] mám otázku. |
-no ved prave, ta moja je jak Michael Jackson... Upravené 1 krát. Naposledy upravil peman (03.05.2011 11:19) |
maTooB: Ducati neee, sak to by som sa musel zcvoknut z tych zvukov, lebo by som si furt myslel, ze je nieco pokazene a viac by som ladil ako jazdil |
pitaz: niekedy sa zastavim, alebo sa dohodneme a dam ti previezt. Som presvedceny, ze rozdiel pocitis Ty mi na oplatku mozes pozicat nejaku predvadzacku, napr. VFR1200 |
peman - tvojho stromceka rad skusim obavam sa ale silno ze bez nejakeho silneho tunningu obsahujuceho odstranenie klapiek kerymi otaca pocitac to bude furt drncat |
ja som za posledne 2 roky jazdil na styroch novych varaderach.. od novoty, zabeh.. az po zopar tisic km |
-dam vam previezť na strome by ste vedeli o čo prichadzate (teraz ked je to ´skoro´ vychtane)...celkovo V2ky sa tazko zhovaraju, ale da sa to doladiť...tak je: snaha znižiť emisie, dopomaha k disharmonii chodu V2...ciao Upravené 1 krát. Naposledy upravil peman (03.05.2011 10:29) |
Dreamer, k dokonalosti ti uz chyba len aby si si kupil Ducati, najlepsie nejaku 998 Testastrettu a mozes sa vyhrat s takymto ladenim |
Paradoxne, ak je lambda posahana do tej miery, ze sa nikdy nedostane do stavu plnej funkcnosti, tak ju moze za istych okolnosti ECU ignorovat bez vyhlasenia chyby a funguje dalej bez nej a ty si nic nevsimnes, lebo vsetko ide ako ma (na tomto principe funguje aj eliminator) Lambda ma svoju zivotnost a odporuca sa ju menit po cca 50 tisic km. Okrem toho kus od kusu moze mat odlisnu citlivost a to moze sposobit rozdiely v spravani aj v tej istej modelovej rade. Upravené 1 krát. Naposledy upravil dreamer (03.05.2011 9:39) |
majanko zase trocha pleties - o striekackovom varadere nikto nerozprava ze zerie nenormalne vela |
Tak ja mám potom "divné" Varadero. Nič na motore, riad. jednotke, nie je upravené, necuká, žerie relat. normálne, kdesi dozadu to píšem koľko, jazdí ako ďas.Tiež už som jazdíl na kde čom, ale musím len konštatovať, že nemám vážne výhrady. Neviem na čo prejsť po Varanovi, ak svoje odjazdí, ale asi zase Varan, alebo Crosstourer. |
gule ma ..ale aj spotrebu jak nepomodleny |
raptor: ten moj uz pradie ako kote |
Doki: no som aspon rad, ze Honda to neriesila ako Suzuki. DL1000 sa veselo predava dalej na USA trhu, stiahli ju len z europskeho. Varadera by na rozdiel od DL bola naozaj skoda. |
Alebo na starom karbesovom Varane Ten ma gule. |
doki DL 1000 urcite nebola modernejsia striekacka ako Varadero |
Dreamer: a najsmutnejšie na tom všetkom je že za celými problémami s trhavým chodom motora na niektorých Varaderach sú len snahy o nizke emisné limity cestou chudobných palivových máp. celé to škodí ako motoru tak aj pocitu z jazdy. Ja osobne som vyhodil orig. výfuky s katalizátormi za Leo Vince,kúpil v USA PC , nahral mapu k výfukom zo stranky Dynojetu a Varadero naraz netrhá ,nezhasína a žere rovnako. Počul som aj názory majiteľov modelov 2007 a vyššie že sa im zdá akoby novšie modely boli aj nejako lenivejšie oproti starším so vstrekovaním. Pravdepodobne aj za to môže EU a jej emisné limity ktoré má varadero už problém plniť.Pozri si napríklad ako skončil kôli emisným limitom DL 1000 od Suzuki. A to bol oproti varaderu ešte o niečo modernejší motor po stránke elektroniky a vstrekovania . |
Doki: O Power Commanderi som vazne uvazoval, prave v suvislosti s tymto. No pri ziskavani informacii som narazil na tuto vychytavku, ktora je vlastne sucastou PC kitu, ale da sa kupit aj samostatne. Vela ludi co riesilo podobne problemy to skusilo a boli spokojni. Mozno si mal podobny problem a som rad, ze sa ti ho podarilo cez PC odstranit. Nuz, modely od 2007 su postihnute zmenami v palivovom systeme suvisiacimi s prisnejsim manazmentom emisii Uz od modelu 2008 nie je mozne nastavovat ani volnobezne otacky a ak nemam nepresne informacie, tak pre modely 2009 Honda upravila okrem inych veci aj palivove mapy. Modely od 2009 su na tom v tomto smere teda asi najhorsie a prejavy s tym suvisiace najvypuklejsie. Problem nie je len neprijemny, ale aj dost nebezpecny, nakolko som sa docital o viacerych pripadoch novych modelov, kedy moto po ubrati plynu zdochne aj ked hned na to nastartuje akoby nic. Par ludom sa to stalo napr. v kruhaci, alebo v zakrute, teda nic prijemne Ja som chcel touto upravou odstranit toto neprijemne a rizikove spravanie a zatial sa zda, ze sa to podarilo. Ked vezmem do uvahy vysku investicie v pomere k prinosu, tak je to jedna z najlepsich vychytavok, ktoru mam |
raptorak: Scottoiler je uz davno nahodeny, este v ramci jarnej pripravy na sezonu Progresky mozno neskor poriesim, teraz sa mi zda predok celkom v pohode, nie je to vobec take zle s tym ponaranim. Hupacka to teda urcite nie je, skor mam pocit, ze to skace ako koza cez nerovnosti, chcelo by to plne nastavitelny tlmic vzadu (bez ABS-kove modely maju tlmic nizsej urovne, bez moznosti nastavenia utlmu, len predpruzenie). Ale to si necham na neskor, teraz to nehori. K tomu ladaku: Varany maju s ladakmi naozaj krasny, syty zvuk, nepocul som nic krajsie doteraz ako Varadero v podani Leo Vince Ale na turistiku to velmi nie je. Seriovy sound sa mi paci a pocujem ho pekne aj za jazdy. Uz teraz ked idem v nedelu rano cez zaspate rakuske dediny, tak sa citim trochu previnilo |
herghott súshlas, ale existuju predsa aj decibelkillery s ktorými je to stále o dve triedy lepšie ako z povodnými tlmičmi ale furt to neni na dávku zo sapíka od suseda |
Dreamer, mal som rovnaký problém ako Ty, len na modeli 2003 bez lamda sond a myslím si že s O2 eliminátorom ho úplne nevyriešiš len zmierniš úplne Ti ako mne pomôže len Powercomander |
S laďákmi je ten zvuk fakt vymakaný, ale iba dovtedy, kým nerobíš viac ako 10 km týždenne alebo nie si polohluchý A keď máš za suseda nejakého Ľubomíra Harmana, tak čistý konec |
jo jo ako píše videoredaktor ... ProOILER , tlmič Ohlins , a LeoVince |
dreamer este Scottoiler a progresivne pruziny a bude opat o krok blizsie k dokonalosti |
Dnes prvych 180 km bez lambda sondy Moj prvy dojem bol, ze takto ta motorka mala ist uz od zaciatku! Definitivne zmizli akekolvek naznaky trhania, cukania, nerovnomerneho chodu pod 3000 ot. pri konstantnej rychlosti, napr. v mestskej premavke. Plyn dokonca uz nie je tak ucukany co je typicke pre vsetky striekacky, napr. pri prejazdoch nerovnosti. Aby nedoslo k nedorozumeniu, ja sa ho nesnazim podtacat a mimo obce ho drzim minimalne na 3 tisic otackach, ale v meste nema zmysel tocit nad 3 tisic, ked vie ist pekne aj pod touto hranicou. To zahadne vynechanie na volnobehu dnes neurobila ani raz, aj ked volnobezne otacky ostali na povodnej hodnote, no ako som uz pisal vyssie, nekolisali. Kruhove objazdy idu omnoho lepsie "pod plynom", predtym som musel byt v strehu, lebo motor bol velmi neochotny aj na dvojke. Z nizsich otacok je zatah hladsi a celkovo pod 3 tis. ot. je motor tak kultivovany ako uz len velky V2 moze byt. Nad 3 tis. ot. sa vobec nic nezmenilo (co je logicke). Co je potesujuce, ani na spotrebe sa zmena neodrazila, aj ked 180 km je zatial malo na taky zaver (viz. dnesok v porovnani s predoslymi udajmi: www.spritmonitor.de/en/detail/438663.html ) Takze moj zaver: teraz je ta motorka (pre mna) uz skoro dokonala |
Update: O2 eliminator je uz nahodeny Ani po nadvihnuti nadrze nebolo jednoduche konektor rozpojit, je dost nepristupny, odporucal by som zhodit nadrz, ale kedze mam natankovanu plnu, chcel som sa tomu vyhnut. Moto nastartovala bez problemu, kontrolka FI je v klude, takze eliminator funguje. Nemal som cas sa este previezt, takze najdolezitejsia skuska este neprebehla, ale na volnobehu sa motor aj po zahriati spraval pokojne, otacky tak nekolisali a ziadne vynechanie sa nekonalo Snad sa mi cez vikend podari skusobna jazda, tak dam potom vediet viac. |
Berem späť a dávam palec hore za hodnotu |
O2 sensor eliminator mi dnes prisiel postou Neviem kedy sa k tomu dostanem aby som to vyskusal, najblizsie dva tyzdne mam dost nabity program a na motorku asi nevyjde cas Upravené 1 krát. Naposledy upravil dreamer (18.04.2011 20:19) |
ja tiež neriešim že trasie (inak, podľa mňa vibrácie má každá moto - niektorá viac, niektorá menej) - mne len vadí ten občasný náhly pokles otáčok , a to je už o inom.. |
Wpalino: ono sa to da aj lacnejsie, cely trik O2 senzora spociva v jednom odpore za par centov Ale tato vecicka vyzera elegantnejsie a da sa kedykolvek sikovne odpojit. Este doplnim, myslim, ze povodnym autorom tohto riesenia je firma Dynojet, ktora robi Power Commander. O2 eliminator je sucastou ich dodavky PC. Pouziva sa preto, lebo ani PC nemoze nic urobit so zmesou, ked je riadiaca jednotka v anti-emisnom tranze, lebo neberie do uvahy palivove mapy, na ktore sa prave PC spolieha. |
Keď som po vlaňajších Vianociach napísal , že motor a potom som aj upresnil , že trasie ... (alebo ho treba točiť) , väčšina si isto ťukala po čele , niektorí (aj so svojimi nohsledmi) iste aj spustili hurónsky smiech . |
páni, so záujmom sledujem túto diskusiu, skutočne ija mám na Varane 04 podobný problém, sem tam na nízke otáčky (niekedy voľnobeh, niekedy pri pomalej jazde v meste na nízke otáčky) ako keby šibne, a otáčky prudko klesnú dolu a hneď sa vrátia späť. |
Tu nejde o to ci ho chcem dusit v nizkych otackach, prave naopak, mne sa zda, ze sa motor kvoli bruselskym zelenym uradnikom zbytocne namaha na chudobnej zmesi, lebo mu krkavcia greenpeaceacka riadiaca jednotka nedopraje viac paliva. Trochu som googlil a potvrdzuje sa presne tato moja teoria, ze totiz ECU vyuziva informacie z lamda sondy len vo velmi uzkom spektre rezimu motora a len za istych podmienok a tie su presne tie iste v ktorych sa mi zda motor nepokojny (volnobeh, jazda v meste v dolnom pasme pri konstantnej rychlosti "na stvrt plynu"). Ak ECU zaznamena minimalnu zataz motora (na zaklade udajov zo senzorov o teplote, polohe skrtiacej klapky, otacok, rychlosti) pre minimalizovanie emisii prejde na tzv. "closed circuit" (uzavrety okruh) rezim a len v tomto rezime berie do uvahy aj informacie z lamda sondy. Tato jej posiela impulzy na zaklade obsahu kyslika vo vyfukovych plynoch podla coho potom ECU upravi palivo na co najchudobnejsiu pripustnu zmes (t.j. optimalny stoichiometricky pomer vzduchu a paliva 14,7:1), kvoli uspore a znizeniu emisii. No a kedze obsah kysliku vo velkej miere kolise je aj bohatost zmesi upravovana vo frekventovanych intervaloch co prispieva k prave mnou popisovanemu "nepokojnemu chodu". Aj casto spominane trhanie plynu pri striekackach ma z casti na svedomi prave tento system dynamickeho optimalizovania bohatosti zmesi. Mimo tohto rezimu upravuje riadiaca jednotka zmes podla preddefinovanej palivovej mapy neberuc do uvahy informacie z lamda sondy! No a tu sa dostavame k problemu ako prinutit ECU aby sa vzdy riadila palivovou mapou a nie emisnymi normami. Riesenim by malo byt odstranenie lamda sondy z tohto bludneho kruhu, cim sa zabrani aby ECU presla do "closed circuit" rezimu, lebo nema informacie z lamda sondy aby mohla dynamicky optimalizovat zmes a emisie. Zmes bude upravovat podla aktualnych informacii z inych senzorov a podla palivovej mapy, ale uz nie kvoli emisiam, ale kvoli optimalnemu vykonu motora. Odpojenim lamdy sa stane len jedine: ECU zaznamena chybu a rozsvieti kontrolku FI. No a O2 eliminator nerobi nic ine, len ze zabrani tomu aby ECU spustila poplach a bola spokojna. Vysledok je, ze zmes bude o cosi bohatsia, resp. taka aka ma byt bez nutnosti setrenia kvoli emisiam a motor bude spokojnejsi s lepsim priebehom vykonovej krivky v nizsom pasme otacok. Upravené 1 krát. Naposledy upravil dreamer (15.04.2011 18:12) |
Mam sice AT, teda karbec, ale to vynechavanie po starte robi sem tam aj mne. Predtym to nerobila. Zacalo to robit po vymene sviecok. Momentalne tam mam NGK. Predtym tam boli Denso, takze dalsia vymena uz jedine Denso. Vyrobca doporucuje aj NGK aj Denso, ale skusenost je skusenost. |
Mne sa to zdá v norme.Každý studený motor je trochu divný. |
Čo chcete silou mocou urobiť z V2 4valec? |
budik1: No nieco podobne robi aj mne, akoby vynechal, ale ako hovorim len po starte. Je to sposobene prave chudobnou zmesou, ECU drzi motor pri zivote len s nutnym minimom benzinu (a teda aj emisii). Mas rovnaky rocnik ako ja a vdaka EU emisnym normam v tom nie sme sami Stacilo by len trochu podvihnut volnobezne otacky, ale kedze na striekackach od r. 2008 sa to neda (ani cez ECU) tak sa hladaju ine riesenia. O2 eliminator je znama vec, napr. pri ladenych vyfukoch nahradza info z lambda sondy (ktora sa odstrani uplne) a nerobi sa len pre Varadera, ale aj pre dalsie typy a znacky moto. |
Mne tiez motor po nastartovani ako keby obcas vynechal(ked je studena)nejak som neriesil.A co sa tyka tej vecicky O2 otom som este nepocul.Ale moze to byt dobra vec.Ale ja sa nechcem do motora moc vrtat(inak ani sa neviem)a hlavne moto je este rok v zaruke. |
Trhanim som to nechcel povodne nazvat, akoze nesklbe s motorkou, ale nejako som nevedel najst lepsi vyraz. Robil to aj V-Strom, je to skor taky pocit akoby motor obcas vysiel z rytmu. Deje sa to len na volnobehu po starte a pri otackach medzi 2-3 tisic a pri konstantnej rychlosti. Ak v tomto pasme a v takomto jazdnom rezime (v podstate len udrzanie motoru v chode) ECU dava chudobnu zmes, kvoli znizeniu emisii, tak mi to dava zmysel. Preto obidenie lambda sondy (O2 senzor), resp. zmena informacie, ktoru posiela do ECU by to mohla zmenit k lepsiemu, t.j. vyrovnanejsiemu chodu motora. |
mne netrhá a idem po meste i na 2-2,5tis. ot. Fakt je, že motor je doma nad 3000 ot. |
No som zvedavy, lebo v nizkych otackach (do 3000) sa motor sprava trochu neochotne, co je vraj charakteristicke a prejavuje sa to takym miernym trhanim (skusenost viacerych majitelov novsich modelov). Pomoze vraj jemne bohatsia zmes co sa da dosiahnut prave tymto gizmom, tak uvidim. Urcite dam potom vediet. |
som zvedavy, ako inak sa bude varan chovat.. daj potom vediet |
Tak predsa len este jeden doplnok. Objednal som O2 sensor eliminator, co by malo zjemnit chod motora v nizsich otackach a na volnobehu. Modely od 2007 maju totiz od vyroby nastavenu az prilis chudobnu zmes kvoli EU normam co sa prejavuje drsnejsim chodom motora prave v dolnom pasme (viem je to velke vecko a ma narok byt trochu drsny). Tato vecicka by mala odrbkat ECU a nahovorit jej, ze by mala zmes trochu viac obohatit a tym zjemnit chod a zlepsit priebeh vykonu pri akceleracii z nizkych otacok. Ludia co davaju ladaky, alebo Power Commandre to dokonca pouzit musia. Zo skusenosti inych by to nemalo mat ziadny negativny vplyv (mozno len mierne na spotrebu). Mate s tym niekto skusenosti? Upravené 1 krát. Naposledy upravil dreamer (14.04.2011 9:24) |
pitaz: no ale zas, ked uz je hore, tak drzi. Mal som SW-Motech aj predtym, ale tato verzia sa mi zda robustnejsia. Motorka sa ani len nepohne aj ked s nou mikslujem, takze spokojnost. A ma to este jednu vyhodu, nemusim chodit do posilky, staci dat Varana 5 x na central a mozem ist do sprchy |
dreamer, dik za pochvalu |
Tak uz mam vsetky serepeticky namontuvane, plexi MRA, stoky, centralny stojan, Scottoiler, zasuvka 12V, drziak GPS a este par drobnosti. Az teraz je z toho cestovna motorka ako sa patri Nechal som vymenit olej, vsetky kvapaliny, urobit diagnostiku, poistil asistencne sluzby Honda, takze sezona sa moze zacat Tymto sa chcem zaroven podakovat pitazovi a celemu timu Honda v Lamaci, serioznemu prijimaciemu technikovi a sikovnemu mechanikovi (nebudem menovat, neviem ci by si to zelali), ale ich pristup, kvalita odvedenej prace, doraz na detail, vsetko na jednicku. Ziadne ramenate reci, len normalni ludia + rozumna cena za pracu, mozem len odporucit Lamac mam sice poriadne od ruky, ale dnes si ziskali staleho zakaznika. |
dakujem Vam vidim ze asi budem musiet oslovit asi 2841doda som celkomzrucny si myslim ale nejak do tohto stroja sa neodvazim velmi sprtat , to co napisal anoro tozvladnem v pohodke ale majanko na rozvody sa necitim (zatial ) , no nie je to zetor ten zvladam . dnes som montoval gipro tak som sa hodil na narz vsetko slo super , ale potom mikam trham nadrz vyzeralo ze mam vsetko odpojene a ze co nejde zohnem ohnem pozriem pod nadrz atam ese styri hadiky tak som len zagulal ocima trosku som ju dal nakraj aby som kablik prepchal a uzal som to skladal naspat samozrejme potom hned skusobna.. dobra vecicka do GiPro |
rikoh zbehni za 2841dodom a ten ti poradí. Určite ho poznáš, má tiež varana. |
Pre rikoh: neviem koľko má nabehané km, ale odhadujem okolo 50-70 tis. km. Keď už budeš mať dole nádrž tak kontrola rozvodov-napínákov, príp. výmena a výmena tesnení výfuku, hlavne pri zadnom valci aby si to náhodou znovu nemusel rozoberať až to začne strieľať. Upravené 1 krát. Naposledy upravil majanko (09.02.2011 12:30) |
rikoh- v prvom rade asi vymen olej s filtom,sviecky a vzduchovy filter,budes kludne spavat,skontroluj retaz,brzdove oblozenie,loziska v kolesach a riadeni vizualne,ked das na stojan,pomykaj kolesom ,nesmie mat volu,ak chces dokladne,musis dat dole kolesa,vybrat loziska,vyskusat ci nezvonia,gumy jedine nove davaj,ziadne jazdene,ako 50% tu pritomnych motorkarov skontoluj aj kapaliny,myslim,ze na aciatok staci,ostatne vidis volnym okom ,ci nieco sa neserie,neni nieco zasrane od oleja,inak ak nemas padaky ,rychle dokup,prajem vela stastnych km.tiez uvazujem sa knemu vratit. |
Ja som si kupil Varana pred tromi tyzdnami, par rokov som nejazdil, ale Varan sa mi hned zapazil a spontane som sa rozhodol ze ho chcem vcera som sa bol na nom poriadne prvy krat previest.. nadhera hlavne ten super zvuk a vykon ... som rad ze som ho kupil.. nie je to 350 ka vie mi niekto poradit co by som mal na tom skontrolovat pred sezonou aby so nieco nezanedbal a potom nelutoval ...vdaka |
Najazdil som na mojom Varanovi 09 asi 5000 km, spotreba pri pohodicke 5,8 nizsie som sa nedostal , priemer tak 6,5 l. A plexi som vymenil taktiez za MRA s deflektorom, s tym seriovym sa nedalo jazdit- strasne turbulencie a hluk . |
no s tym velmkym stitom mate pravdu,v lete som to chcel zhodit,lebo nic ma nechladilo |
Do GS-ka ? Nikdy !!! Ale nikdy nehovor nikdy .Nie, o.i. šetrím na Crosstourera. Inak máš pravdu, Varan je perfektná motorka. |
majanko a preco predavastaku perfektnu motorku? ides do zivotunebezpecnej R-GS? |
Spotreba Varadero 2008 VA dlhodobá sólo 4,8-5,4l, dvojica 5,4-6,0l, dvojica a 3 kufre 5,6-6,2l. |
Predchádzajúce | 1 2 | Nasledujúce
© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 185882 | Včera: 176926