Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.
Máte problém s Vaším strojom ? Skúste sa opýtať. Ostatní motorkári Vám možno budú vedieť poradiť.
Značky:
.Pravidlá správania sa na diskusnom fóre motoride.sk
Značky:
.Predchádzajúce | 1 2 | Nasledujúce
Mam na ruke malo jazdeneho velkeho Varana nad ktorym uvazujem. Chcem sa opytat majitelov, najma novsich rocnikov, ake mate skusenosti so spolahlivostou, zaujimaju ma najma zavady, tovarenske nedostatky a pod. ktore su rozsirene v sirsej miere. Na nete sa mi podarilo zatial najst toto: |
To dreamer: Mám uz druhe Varadero , najprv to bol rocnik 2004, najazdil som 48tkm a bez zavad. Teraz mam 3 sezony rocnik 2008, cca 48tkm a bez zavad |
Všetko čo si popísal sa týka len modelov do roku 2003 tzn. s karburátormi.O poruchách čidla stavu paliva som nikdy nepočul a to mám o Varaderach prečítané pomerne dosť.Ja mám 2003 PGM-FI a mal som dve poruchy za 41 tis. km zadretý termostat a tečúci ľavý chladič. |
janoxl: ano, viem ze varan nema normalny ukazovatel stavu paliva v nadrzi, co sa mi zda na turistickej motorke ako uplne nepochopitelny nedostatok. Na honda.sk sa vsak uz pise: "Zmeny sa dočkala i prístrojová doska na ktorej pribudol ukazovateľ stavu benzínu v nádrži...". Mam za to ze sa to tyka noveho modelu a ide naozaj o skutocny ukazovatel. Ale na vlastne oci som ho nevidel, tak len dedukujem. |
Dreamer: takze Varadero? |
mam Varadero druhu sezonu,prejazdenu skoro celu europu...zavady ziadne...je sice trosku tazsia,ale to nie je zavada... |
motor z varadera = zavada? |
Raptor: asi myslel, ze nema 3 valce |
brazel: jeden z najodbornejsich prispevkov vo vlakne .....dakujeme ze si si dal tu pracu Upravené 1 krát. Naposledy upravil freebiker (27.12.2010 19:20) |
pockajte ved ho nechajte nech vysvetli ako to myslel |
Jarda a jeho 100.000km Upravené 1 krát. Naposledy upravil hrac (27.12.2010 19:41) |
No , lebo ten litrový (!!!) vidličák trasie ako notorika pri absťáku (alebo ho treba točiť) . |
uz to tu bolo ale predsa: |
freebiker , ja som napísal o mne známom slabom mieste , ale to nemusí byť smerodajné pre iných . |
brazel - varaderov litrovy motor trasie??? |
pokial viem tak rajdy na varadere su ulozene v silentblokoch a napriek tomu ze to je litrovy V-twin z vlastnej skusenosti odjazdenych par tisic km tvrdim ze to ani nahodou neni "vibrocil" |
pitaz , kua , veď si mi ho Ty požičiaval , tú vašu 2009 predvádzačku . Upravené 1 krát. Naposledy upravil brazel (28.12.2010 8:28) |
brazel, ja viem, ze sme sa vtedy spolu vozili, ale nepamatam, ze ta to az tak roztraaaslo Upravené 1 krát. Naposledy upravil pitaz (28.12.2010 8:39) |
aby to nevyzeralo ze pitazek si chvali to co predava tak mu musim dat za pravdu |
Porovnavat Varadero s GW moze asi len ten co v zivote na GW nesedel. |
Gw je uplne niekde inde ako varan, to je pravda ALE co sa tyka posedu, tak ten je podla mna na velkych cestovnych endurach lepsi.. na varane sedis ako na koni - vysoko a nohy pohodlne pod sebou dole - to sa na GW neda |
Pitaz: Aj to je pravda. GW nie je vhodny pre ludi nad 190cm. |
Mishko: Ale ved to uz viem, ze mne je aj tvoj GW maly |
nuz neviem ako je na tom ten cech ale ja som sedel aj na jednom aj na druhom a stale si myslim ze goldwing light na varadero z hladiska komfortu ako trefne prirovnanie sedi (mozno na vysvetlenie treba porovnavat s cendurami nie s goldwingom priamo) Upravené 1 krát. Naposledy upravil raptor (28.12.2010 9:50) |
Neviem, či to pomôže, ale s čím som mal zlú skúsenosť na Varadere rv 2001 bolo len palivové čerpadlo, ktoré keď som vymenil, všetko zase funguje jak má. Myslím, že motor Varadera prežije majiteľa. Mám na ňom osobne najazdených 27tis km a som spokojný. nič netrasie, nič sa nekazí. Mením len olej, filtre a kvapaliny. Čo viac chcieť? A o tom či trasie alebo nie, myslím môže hovoriť hoc kdo kto na tom najazdil o hodne viac ako 50 km...... |
Ja mám na svojom 110 000 km (r. v. 1999), z toho 90 000 je mojich. Menil som len palivové čerpadlo (77 000 km) a zadný napínak (90 000 km). Rozvodové reťaze sú pôvodné. Všetko ostatné je len pravidelná údržba a spotrebný materiál (aby som neklamal, tak aj vrátane ložísk na kolesách a v krku riadenia). |
Aha, a ešte aby som nezabudol na milovníka trojvalcov, hehe, Varan je pravouhlý dvojvalec s ojnicami na jednom čape, čo je samo o sebe dosť antivibračné, aj keď musím uznať že v nízkych otáčkach protestuje. Ten istý motor je aj vo VTR1000F, len má iné vačky a karbesy, a tiež nevibruje. Každopádne, dvojvalce majú svoj charakter, nikdy nebudú také jemné ako troj a viacvalce, to je dané princípom. |
Mám 2000 ku, 35 000 km bez problémov doporučujem je to skvelý stroj. Jediný mínus je horšia ochrana nôh keď prší. Ale inak by som nemenil. Na cestovanie je to SUV na ceste. |
vmax s tebou vibruje predpojatost 100x viac nez je zdrave |
raptor : zabudol som že si späť |
no ja za mojim varaderkom obcas si aj poplacem |
Ja to skratim. |
Niečo nové som sa zase dozvedel.... na Varadere mám niečo odjazdené (karburátorová verzia) a jazdil som aj s manželkou - ktorá sa cítila na motorke ako kráľovná - dokiaľ si neosedlala GW s audiom |
tak tak,aj aj som im ukazal jaky to ma tah,nekere ss sa velmi cudovali,jak som stym vypalil na rovinke |
Mám ho .. super stroj .. žiadne závady .. je ako žena vie byť kľudné ale aj šalieť |
Dreamer neblbni, skôr niekde v dalekej cudzine spadneš ako na Varadere chytíš nejakú poruchu. |
Dreamer-kam bys chodil prosím Ta! a na čo sa zhanaš po zbytočnostiach....zastav sa!pod úkolom odpočíva - čaka na teba strom 1L GT |
raptor: keď som pozeral na to video, tak som si spomenul, ako som v lete stretol na križovatke týpka na H-D a keď som videl, ako sa tá motorka na voľnobehu triasla, tak mi aj moja 748 pripadala ako nevibrujúca |
Jezisko mi doniesol ponozky, ale kua Silvester na mne nesetril |
dreamer - dobre si spravil |
dreamerdobra volba |
black333: Je bez ABS, nechybalo mi na strome, nebude mi chybat ani teraz. Fotky este nemam, nebolo kedy, ale je to cukrikova motorecka, bez skrabanceka a este v zaruke, cierna metaliza. Kua, jaky som vyteseny, idem si nieco drbnut, nech Silvester moze zacat |
dreamerkua neprovokuj |
Myslim, ze ak je o Varadero dobre starane tak vydrzi strasne vela km bez problemov. Ty musis posudit stav ponukanej moto. |
Jedneho Varana 2009 s ABS mam na predaj !!! Upravené 1 krát. Naposledy upravil musicman (31.12.2010 18:53) |
dreamer: nebudeš lutovať. Dobre si kúpil. |
Varadero je najlepšia motorka. |
No tak som ju dnes bol prvy krat prevetrat. Ak to niekoho zaujima, tu su moje prve dojmy po cca 100 km a porovnanie s malym V-Stromom: |
|
Gratulujem. Vyzerra, ze ti sadla. Tak vela stastnych kilometrov. |
ta je cukrikova |
pekna,no aj ja som mal na karburatore 5l spotrebu ,ked som isol do 120max,potom uz to rastlo priemer 6.5 max 8l a to som valil max |
anoro : skôr doporučujem deflektor inak na tom v lete zdochne, za veľkým štítom je bezvetrie deflektor sa dá napolohovať. V tomto príspevku je použitá reklama : zastav sa v Styxe Janči by mal mať, síce ten 20cm kúsok stojí majland ale svoju funkciu plní dokonale |
jj, deflektor je lepsi ako velky stit, presne ako pise max, za velkym stitom v lete skapes take je tam bezvetrie |
MRA vyraba bud iba deflektor alebo celkom pekny stit aj s deflektorom.. |
pitaz vsak toto |
Litrový dvojval na 6tke ide na 3000 otáčkach? |
matooob to je ale varadero, to neni ducati |
šak to to je to "notoricky slabe miesto" |
Ja som vedel, ze si zo mna budete robit p..u |
dreamer dohodnime sa ze pockajme kym na nom najazdis prvych 5tkm kym sa budeme bavit o nejakej priemernej spotrebe Upravené 1 krát. Naposledy upravil raptor (17.01.2011 8:43) |
ja by som nedaval deflektor na seriovy stit.. ten stit je prilis uzky.. radsej by som to vymenil komplet za MRA stit s deflektorom.. vyzera to takto: |
Varana mám 09-funglovku.Robím si taký malý denník ohľadm moto + - servis,ceny servisu,dielov,životnosť spotrebného materiálu,pocity jazdca-spolujazdca,spotreba a proste všetko čo ma napadne.A k spotrebe: |
dreamer: musím pochváliť, krásna motorka. |
Chlopi požičajte mi jedného Varana na kolečko okolo Karpát a ja vyskúšam tú spotrebu, tiež jazdím úsporne, teraz si nerobím srandu. |
raptor: suhlas, je mozne ze som jazdil opatrnejsie ako obvykle, je mozne, ze pri tankovani by sa voslo do nadrze o cosi viac atd. atd. Presnejsie to bude po vyjazdeni niekolkych nadrzi v roznych podmienkach. Temu spotreby teda nateraz uzatvaram |
maTooB: neni problém, ak vymeníš na ten čas za tvojho Monstra a pojazdíme spolu, tak to beriem. |
Celkovo mám teraz najazdené 9500 km.Tankujem normálnu 95ku,žiaden V-Power.A skoro vždy na Agipke.V lete sme jazdily:Južná Morava,kúsok Rakúska,Južné Čechy,Šumava a domov na Sk.Za 2 dni 1220 km pri dosť svižnom tempe.Priemerná spotreba mi vyšla na 5,8 L/100km. |
Spotreba Varadero 2008 VA dlhodobá sólo 4,8-5,4l, dvojica 5,4-6,0l, dvojica a 3 kufre 5,6-6,2l. |
majanko a preco predavastaku perfektnu motorku? |
Do GS-ka ? Nikdy !!! Ale nikdy nehovor nikdy |
no s tym velmkym stitom mate pravdu,v lete som to chcel zhodit,lebo nic ma nechladilo |
Najazdil som na mojom Varanovi 09 asi 5000 km, spotreba pri pohodicke 5,8 nizsie som sa nedostal , priemer tak 6,5 l. A plexi som vymenil taktiez za MRA s deflektorom, s tym seriovym sa nedalo jazdit- strasne turbulencie a hluk . |
Ja som si kupil Varana pred tromi tyzdnami, par rokov som nejazdil, ale Varan sa mi hned zapazil a spontane som sa rozhodol ze ho chcem |
rikoh- v prvom rade asi vymen olej s filtom,sviecky a vzduchovy filter,budes kludne spavat,skontroluj retaz,brzdove oblozenie,loziska v kolesach a riadeni vizualne,ked das na stojan,pomykaj kolesom ,nesmie mat volu,ak chces dokladne,musis dat dole kolesa,vybrat loziska,vyskusat ci nezvonia,gumy jedine nove davaj,ziadne jazdene,ako 50% tu pritomnych motorkarov |
Pre rikoh: neviem koľko má nabehané km, ale odhadujem okolo 50-70 tis. km. Keď už budeš mať dole nádrž tak kontrola rozvodov-napínákov, príp. výmena a výmena tesnení výfuku, hlavne pri zadnom valci aby si to náhodou znovu nemusel rozoberať až to začne strieľať. Upravené 1 krát. Naposledy upravil majanko (09.02.2011 12:30) |
rikoh zbehni za 2841dodom a ten ti poradí. Určite ho poznáš, má tiež varana. |
dakujem Vam vidim ze asi budem musiet oslovit asi 2841doda som celkomzrucny si myslim ale nejak do tohto stroja sa neodvazim velmi sprtat , to co napisal anoro tozvladnem v pohodke ale majanko na rozvody sa necitim (zatial ) , no nie je to zetor ten zvladam |
Tak uz mam vsetky serepeticky namontuvane, plexi MRA, stoky, centralny stojan, Scottoiler, zasuvka 12V, drziak GPS a este par drobnosti. Az teraz je z toho cestovna motorka ako sa patri |
dreamer, dik za pochvalu |
pitaz: no ale zas, ked uz je hore, tak drzi. Mal som SW-Motech aj predtym, ale tato verzia sa mi zda robustnejsia. Motorka sa ani len nepohne aj ked s nou mikslujem, takze spokojnost. A ma to este jednu vyhodu, nemusim chodit do posilky, staci dat Varana 5 x na central a mozem ist do sprchy |
Tak predsa len este jeden doplnok. Objednal som O2 sensor eliminator, co by malo zjemnit chod motora v nizsich otackach a na volnobehu. Modely od 2007 maju totiz od vyroby nastavenu az prilis chudobnu zmes kvoli EU normam co sa prejavuje drsnejsim chodom motora prave v dolnom pasme (viem je to velke vecko a ma narok byt trochu drsny). Tato vecicka by mala odrbkat ECU a nahovorit jej, ze by mala zmes trochu viac obohatit a tym zjemnit chod a zlepsit priebeh vykonu pri akceleracii z nizkych otacok. Ludia co davaju ladaky, alebo Power Commandre to dokonca pouzit musia. Zo skusenosti inych by to nemalo mat ziadny negativny vplyv (mozno len mierne na spotrebu). Mate s tym niekto skusenosti? Upravené 1 krát. Naposledy upravil dreamer (14.04.2011 9:24) |
som zvedavy, ako inak sa bude varan chovat.. daj potom vediet |
No som zvedavy, lebo v nizkych otackach (do 3000) sa motor sprava trochu neochotne, co je vraj charakteristicke a prejavuje sa to takym miernym trhanim (skusenost viacerych majitelov novsich modelov). Pomoze vraj jemne bohatsia zmes co sa da dosiahnut prave tymto gizmom, tak uvidim. Urcite dam potom vediet. |
mne netrhá a idem po meste i na 2-2,5tis. ot. Fakt je, že motor je doma nad 3000 ot. |
Trhanim som to nechcel povodne nazvat, akoze nesklbe s motorkou, ale nejako som nevedel najst lepsi vyraz. Robil to aj V-Strom, je to skor taky pocit akoby motor obcas vysiel z rytmu. Deje sa to len na volnobehu po starte a pri otackach medzi 2-3 tisic a pri konstantnej rychlosti. Ak v tomto pasme a v takomto jazdnom rezime (v podstate len udrzanie motoru v chode) ECU dava chudobnu zmes, kvoli znizeniu emisii, tak mi to dava zmysel. Preto obidenie lambda sondy (O2 senzor), resp. zmena informacie, ktoru posiela do ECU by to mohla zmenit k lepsiemu, t.j. vyrovnanejsiemu chodu motora. |
Mne tiez motor po nastartovani ako keby obcas vynechal(ked je studena)nejak som neriesil.A co sa tyka tej vecicky O2 otom som este nepocul.Ale moze to byt dobra vec.Ale ja sa nechcem do motora moc vrtat(inak ani sa neviem)a hlavne moto je este rok v zaruke. |
budik1: No nieco podobne robi aj mne, akoby vynechal, ale ako hovorim len po starte. Je to sposobene prave chudobnou zmesou, ECU drzi motor pri zivote len s nutnym minimom benzinu (a teda aj emisii). Mas rovnaky rocnik ako ja a vdaka EU emisnym normam v tom nie sme sami |
Čo chcete silou mocou urobiť z V2 4valec? |
Mne sa to zdá v norme.Každý studený motor je trochu divný. |
Mam sice AT, teda karbec, ale to vynechavanie po starte robi sem tam aj mne. Predtym to nerobila. Zacalo to robit po vymene sviecok. Momentalne tam mam NGK. Predtym tam boli Denso, takze dalsia vymena uz jedine Denso. Vyrobca doporucuje aj NGK aj Denso, ale skusenost je skusenost. |
Tu nejde o to ci ho chcem dusit v nizkych otackach, prave naopak, mne sa zda, ze sa motor kvoli bruselskym zelenym uradnikom zbytocne namaha na chudobnej zmesi, lebo mu krkavcia greenpeaceacka riadiaca jednotka nedopraje viac paliva. Trochu som googlil a potvrdzuje sa presne tato moja teoria, ze totiz ECU vyuziva informacie z lamda sondy len vo velmi uzkom spektre rezimu motora a len za istych podmienok a tie su presne tie iste v ktorych sa mi zda motor nepokojny (volnobeh, jazda v meste v dolnom pasme pri konstantnej rychlosti "na stvrt plynu"). Ak ECU zaznamena minimalnu zataz motora (na zaklade udajov zo senzorov o teplote, polohe skrtiacej klapky, otacok, rychlosti) pre minimalizovanie emisii prejde na tzv. "closed circuit" (uzavrety okruh) rezim a len v tomto rezime berie do uvahy aj informacie z lamda sondy. Tato jej posiela impulzy na zaklade obsahu kyslika vo vyfukovych plynoch podla coho potom ECU upravi palivo na co najchudobnejsiu pripustnu zmes (t.j. optimalny stoichiometricky pomer vzduchu a paliva 14,7:1), kvoli uspore a znizeniu emisii. No a kedze obsah kysliku vo velkej miere kolise je aj bohatost zmesi upravovana vo frekventovanych intervaloch co prispieva k prave mnou popisovanemu "nepokojnemu chodu". Aj casto spominane trhanie plynu pri striekackach ma z casti na svedomi prave tento system dynamickeho optimalizovania bohatosti zmesi. Mimo tohto rezimu upravuje riadiaca jednotka zmes podla preddefinovanej palivovej mapy neberuc do uvahy informacie z lamda sondy! No a tu sa dostavame k problemu ako prinutit ECU aby sa vzdy riadila palivovou mapou a nie emisnymi normami. Riesenim by malo byt odstranenie lamda sondy z tohto bludneho kruhu, cim sa zabrani aby ECU presla do "closed circuit" rezimu, lebo nema informacie z lamda sondy aby mohla dynamicky optimalizovat zmes a emisie. Zmes bude upravovat podla aktualnych informacii z inych senzorov a podla palivovej mapy, ale uz nie kvoli emisiam, ale kvoli optimalnemu vykonu motora. Odpojenim lamdy sa stane len jedine: ECU zaznamena chybu a rozsvieti kontrolku FI. No a O2 eliminator nerobi nic ine, len ze zabrani tomu aby ECU spustila poplach a bola spokojna. Vysledok je, ze zmes bude o cosi bohatsia, resp. taka aka ma byt bez nutnosti setrenia kvoli emisiam a motor bude spokojnejsi s lepsim priebehom vykonovej krivky v nizsom pasme otacok. Upravené 1 krát. Naposledy upravil dreamer (15.04.2011 18:12) |
páni, so záujmom sledujem túto diskusiu, skutočne ija mám na Varane 04 podobný problém, sem tam na nízke otáčky (niekedy voľnobeh, niekedy pri pomalej jazde v meste na nízke otáčky) ako keby šibne, a otáčky prudko klesnú dolu a hneď sa vrátia späť. |
Keď som po vlaňajších Vianociach napísal , že motor a potom som aj upresnil , že trasie ... (alebo ho treba točiť) , väčšina si isto ťukala po čele , niektorí (aj so svojimi nohsledmi) iste aj spustili hurónsky smiech . |
Wpalino: ono sa to da aj lacnejsie, cely trik O2 senzora spociva v jednom odpore za par centov |
ja tiež neriešim že trasie (inak, podľa mňa vibrácie má každá moto - niektorá viac, niektorá menej) - mne len vadí ten občasný náhly pokles otáčok , a to je už o inom.. |
O2 sensor eliminator mi dnes prisiel postou Upravené 1 krát. Naposledy upravil dreamer (18.04.2011 20:19) |
Predchádzajúce | 1 2 | Nasledujúce
© Copyright 2001-2025 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 26248 | Včera: 239722