Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.
Máte problém s Vaším strojom ? Skúste sa opýtať. Ostatní motorkári Vám možno budú vedieť poradiť.
Značky:
.Pravidlá správania sa na diskusnom fóre motoride.sk
Jeden z problémov, ktoré moja zetka má,je že mi občas chytí na spiatočku(čo nie je nič neobvyklé, keď je zle nastavená.S nastavením mám problém,odkedy som musel vymieňať kotvu aj stator, ale o to teraz nejde).Najvačšia anomália, čo sa mi stala už 2 krát bola, keď mi nechytila na nakopávačku a klasicky som ju roztlačil na jednotke a na 100% sa mi nedal zaradiť neutrál, s tým nikdy nemávam problém, ale pri týchto 2 prípadoch aj keď som dal páku do takej medzipolohy,ako bežne býva neutrál a púšťal som spojku, motorka išla skapínať,ako keby som mal zaradenú rýchlosť.Tak som zaradil jednotku, púšťam spojku do záberu a motorka cúva.Proste ju roztlačím dopredu a keď sa snažím dať tam ten neutrál, zastavím a dám jednotku, zrazu mi tam dá spiatočku.Neviem v čom može byť problém.Inak mi vždy chytá na nakopnutie, len keď sa stane že nenakopne, musím ju roztlačiť a vtedy mi nejde zaradiť neutrál, potom mi ide spiatočka.Neviem či može byt chyba aj v prevodovke, či len tým nastavením.Každopádne dík za každú radu,doteraz som nechcel zbytočne otravovať s každým problémom, ktorých majú čezety neúrekom, ale s týmto si fakt neviem dat rady |
To si nekupil z Cernobylu? sak to sa mi asi logicky neda vysvetlit....Jedine pozret prevodovku najprv.... |
No to bola jedna z tých v 100% stave, top stav atď.Ona išla fakt dobre, len potom mi na tom odišlo celé dynamo a keď som tam dal iné, stretol som sa aj s takými anomáliami ako napr, že keď som dal kotvu na kužel a kolík, vačka mi otvárala úplne na opačnej strane ako mala...tak som si poznačil kde mi otvára a kde mám otočiť celú kotvu(keďže vrchol vačky bol fakt úplne na opačnej strane ako som ho potreboval)a keď som tu kotvu otočil cca o 180 stupňov, tak ako som ju mal otočiť podľa mojich výpočtov, znova mi otvárala tak,že by som ju mal zas o tých 180 vrátiť...ale to som zistil, že mi otvára na opačnej strane tej vačky a na tej kde mi otvárala predtým mi teraz záhadne neotvárala...A to som vždy nadstavil rovnaký odtrh.Jediné vysvetlenie, po prekonzultovaní s vela luďmi bolo,že je to vačka z dvojvalca(nemám žiadne skúsenosti s dvojvalcami, tak neviem ako to tam funguje).Potom som to vyriešil nejakou vačkou, ktorú mal brácho na gillere(asi nebola originál).Tá vačka mala jeden úplne výrazný hrb,čiže by som sa fakt čudoval, keby mi ovárala na druhej strane:D.Inak mám podozrenie, že keď ju vyrábali, vyvíjali na nej v Strakoniciach asi umelú inteligenciu, lebo ten stroj má naozaj dušu |
dave |
kasty: |
Dave, |
Dave48: ked mas nastaveny velky predstih zapalovania, bezne sa stava, ze motor obrati smer otacania pri nahlom znizeni otacok. Najvtipnejsie je to, ked to chces odpalit na zelenu a niekto sa uz pohyna za tebou. Nie je dovod, aby bola na dvojvalci ina vacka, lebo prerusovac praveho valca je na tom istom mieste, ako pri jednovalci. Vacka s vyraznym hrbom nie je vyhra, lebo ma maly uhol zopnutia kontaktov a tym aj malu energiu iskry vo vyssich otackach. Skontroluj este raz predzapal - staci ti nejakych 2.5 mm..... |
Stalo sa mi to aj na prvom pionieri pozical som ho kamaratovi isiel mierny hore kopec na 2 a skapal mu, zacal cuvat dole pustil spojku lebo som tam nemal prednu brzdu a tam kde bola zadna nebola stupacka. A ono to na dvojke chytilo dole pri tom cuvani a sup ho dole celkom rychlo to zletel ale neustal |
Dave - máš na moto výbornú kompresiu, keď prekopne kľukovku späť - to môžeš byť rád. |
zapalko som tam dal z čz250 dvojvalca...dynamo je tiež 6V 75W, ako to povodné...a keby to má byť len tým zapalkom, tak ma to nejak neštve, lebo v zime tam idem dať vape...a nemusíte ma odhovarat s tou cenou atď, za dynamo by som dal cca 50e na inzerát(to čo tam mám teraz mám len požičané) a stále to je len staré kontaktné zapalko, ktoré mi dáva 75w a keď chcem dať silnejšie žiarovky, nech sa dá na tom voziť aj v noci a chcem jazdiť spolahlivo aj na dlhšie trate, je to pre mňa najlepšia volba...s tou vačkou s velkým hrbom máte pravdu, vobec nejazdí tak dobre ako keď bola s povodným zapalkom, jazdí akoby bola zle nastavená a pritom som ju nastavil úplne presne s indikátorovými hodinami, žiarovkou aby som videl presne kde mi odtŕha a so šparovými mierkami na predzápal 2,9mm a odtrh 0,4mm...tieto hodnoty som vyčítal z originál manuálu presne k mojmu typu 487, tak by mali byť dobré |
Ani vačky nie sú rovnaké. So strmým nábehom sú väčšinou pre magetové zapalovania (napr. Pionier), s tým miernejším nábehom sú pre akumulátorové (či už s dynamom alebo alternátorom). Preto sú aj zárezy na vačke riešené inak, ak to hádže iskru o 180° posunuto, nie je to asi tá správna vačka pre daný rotor. Navyše ak sa aj vyrieši montáž a funkčnosť pretočením nesprávnej vačky, môže často odpalovať kondenzátory u dynamoakumulátorového zapalovania... |
Ďakujem všetkým za reakcie a rady, nechcel som tu otravovať s každou blbosťou, čo sa dá jednoducho vyriešiť,ale pár vecí som potreboval vedieť...Myslím, že informácií ohladom mojho problému je tu dosť, takže ešte raz všetkým ďakujem |
Mas zodratu vacku co ovlada ramienko.daj druhu a ked bude predzapal ok tak by nemala chytat dozadu.resp mala by dozadu chytit len veelmi tazko...a bacha mozes spalit tymto sposobom dynamo....pripadne regler |
Keby niekoho zaujímalo ako som tento problém vyriešil,tak som do zetky namontoval vape ako som spomínal predtým a so zapalovaním som nemal už žiadne problémy, tým pádom som sa mohol venovať ďalším úpravám, keďže robiť na motorke ma baví rovnako ako jazdiť na motorke a vždy bolo mojim snom mať zetku ktorá by vyzerala takto Upravené 2 krát. Naposledy upravil Dave48 (20.12.2011 0:24) |
© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 6130 | Včera: 141766