Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.
Máte problém s Vaším strojom ? Skúste sa opýtať. Ostatní motorkári Vám možno budú vedieť poradiť.
Značky:
.Pravidlá správania sa na diskusnom fóre motoride.sk
Značky:
.
Zdravím, |
hrac ? A čo by tam mal dávať ? No tak mu to žere olej a čo ? |
zalezi aj kedy kontrolujes ten olej ci po jazde, alebo za studena. |
Ten olej čo som tam dolial, tam dali aj pri garančnej...aspon to teda hovorili... |
ešte schválne som to kontroloval podľa postupu napísaného v manuále |
Skus iny olej. Mne DRko tiez zralo prave ten olej co ty spominas. Potom som vymenil po 1000km za motul 10w40 mineral a spotreba klesla uplne na minimum. |
pfuuu, tak potom uz vieme kde je pes zakopany. mozno ti ho v servise ani nedoliali. Ja po prvej garancej uz do servisu v zivote nevkrocim. Zle mi nasponovali retaz, a dali tolko oleja, ze som doma musel dcl vytiahnut. |
To ze mi olej v tom servise nedoliali ma tiez napadlo...ale po tom, ked som si ho znovu dolial chybalo po cca 600km pol mierky, takze to asi s tym nema nic spolocne |
Ma tvoja CBF-ka aj olejovy chladic? Ak ano tak ho urcite vycisti, ci sa ti neprehrieva motor... |
Olejovy chladic to nema, rozmyslal som este, ci by to nemohol robit napr. prasknuty stieraci kruzok... |
ja mam sice keeway, ale ziet 125ccm, ma 15 200km po roku spapa na 4000km co je interval vymeni 1 - 2 deci oleja, davam repsol full syntetic takze v tvojom pripade asi nieje nieco v poriadku, ja ten svojej stale nekladam, obcas aj turujem na 12 000ot a pohoda .... |
Najskor to asi skusim zreklamovat, ked nie, potom by som pozrel tie ventily...uz som aj nad tym rozmyslal, lebo pri normalnom chode motora tam nieco tika asi tak jak ked rychlo tikaju hodinky, ale ked to je este v zaruke, nechcel som sa zatila do toho sparat... |
skusal si to prestartovat hned po vymene? lebo ked nalejes po rysku a potom prestartujes, pockas kym znova stecie, moze ubudnut iste mnozstvo, ktore ostava, napr. vo filtri.. u mna je to tak |
dazdo CBFka nema filter,ma iba odstredive sitko. |
Dosť dôležité je ako ju máš naklonenú. Keď je medzi ryskou a dám ju na bočný stojan, tak zrazu neni olej. Moja spotreba zatiaľ tak 1 dcl/4000 km. Pokiaľ nedymí, tak v pohode. |
Tym zabehom to asi nebude, lebo prvych 500km max . rychlost 70km/hod, potom do 1000km tak 80 |
Tak je dobre. Ja len tak či náhodou tam nie je nejaký zádrheľ. |
Brazel: |
ročná CBF / 3700km - to mi vychádza na záruku = najprv by som na tvojom mieste dával otázky servisu / predajcovi ... ja mám teraz niečo cez 3200 ale trošku si ma zneistil, hneď ako sa k nej dostanem tak asi skontrolujem olej ... |
kamaratova cbf (ma ju od novoty) najazdene tesne cez 20 000 a olej mu dolievaju iba na kontrolach po km intervaloch a to mu chyba tak mm na riske.... |
ten motor je ešte v zábehu a tak ešte žerie olej, aj mne to robilo. Po 6000 km to už bude ok aj spotreba by mala klesnúť. |
Ale aby zrala cca 1-2 deci na 500-600km? To je trochu vela nie? |
Tiež som majiteľ cbf-ky. Kúpil som ju jazdenú a u mňa tiež žrala olej. Dal som to do servisu a bol pridretý valec, takže cez krúžky žrala olej. Tiež to bolo asi tak 500 ml na 1000 km. Po výmene valca, piestu a krúžkov je spotreba oleja asi 200 ml na 4000 km. Iba raz mi spapala 400 ml na 700 km keď som bol v rakúsku a poriadne ju prevetral na dialnici. Vzducháč totiž pri konštantne vysokých otáčkach zožerie viac oleja ako vodník. V každom prípade to daj na reklamáciu, lebo keď sa do toho pozrieš sám neuznajú ti ju. |
Aha...no tak u mna garancka urcite netrvala 4 hodiny. Ten dym, co spominas si pojdem pozriet, ale mam este jednu otazku...pri konstantnych otackach pri rychlosti cca 50km/h a zaradenej 3 motor vydava taky divny zvuk - nieco medzi skripanim,buchanim a drncanim - robilo to aj tebe ? |
Moja cbf 125 - 14.000km. Do 5.000 km ziadna spotreba oleja, po 5.000 km 1 dcl na 2.000 - 2.500 km pri dochadzke do prace ( 12 km ), 1 dcl na 1.000 - 1.500 km pri turistike. Nejak moc to neriesim, ten motorcek je dost namahany a nie je to ani vykvet najnovsej techniky. Dymiet nedymi, spotrebu ma v norme ( okolo 2,5 ), asi je to normalne. |
Mandrej: Presne to isté robilo aj mne, že pri určitých otáčkach to tak štrngotalo, to bol práve ten zlomený krúžok. Pravdepodobne to máš aj ty pridreté. Otázka je prečo? U mňa to bolo spôsobené že motorku mal 16 ročný chalanisko a vôbec sa o motorku nestaral, jazdil zo 6 dcl oleja a motorku neskutočne trápil. Zrejme robil aj gumovačku, lebo pneumatika bola po 4 tisícoch km úplne hladká a spojkové lamely boli spálené. |
Hmmm, no t komu zabehu som uz pisal...5 minut zhrievanie, prvych 500km rychlost nei viac ako 70km/h, jemne radenie, nijake prudke pridavanie plynu...u mna gumovacke tiez nie, takze neviem; takisto ani teraz s tym nerobim nijake blbosti ako nejake pretacanie atd... Upravené 1 krát. Naposledy upravil mandrej (22.09.2010 17:14) |
V záruke som to síce mal, ale nakoľko to bolo poškodené bývalím majiteľom zanedbanou údržbou tak to ako reklamáciu neriešili. Ale kedže som si to dal opraviť v honde tak záruku mám aj nadalej. |
Hmm, tak dufam, ze mne to uznaju...lebo fakt neviem ako by sa to mohlo stat mojuo opatrnou a mierumilovnou jazdou |
Využijem ešte túto tému a spýtam sa: Nevie niekto, prečo v servise v Honde dávajú olej viskozity. 10W-40, a v manuáli píšu 10W-30? |
Lebo 10W-30 je len do teploty 30 stupňov a u nás je niekedy aj viac. |
takže som to dnes skontroloval - asi 3200km a olej bez straty ... pritom moto nešetrím, sám mám 110kg a zvyknem jazdiť s manželkou (+60) kg .. a zábeh som tiež nejako prehnane neškrtil .. .na zábeh mám vlastný názor, kedysi som sa vŕtal veľa v motoroch - teda hlavne autá a vývojom motorov je zabehávanie stále menej potrebné, nakoľko motor od výroby je skladaný s vyššou presnosťou a menšími vôľami . Nevravím že zábeh nemá vôbec význam ale už nie toľko ako voľakedy. Skôr sa prikláňam k šetreniu na studený motor.. |
Inak to 10W je zimné číslo, ale to 30 či 40 ako druhé číslo, neudáva teplotu v lete, ale ide skôr o hustotu oleja pri prevádzkovej teplote! To práve chcem vedieť, že v Indii dajú 10W-30 a u nás 10W-40? Načo? Prečo? Podľa mňa ten olej spôsobuje, že motor ide ťažšie. Aj keď si nemyslím, že by som to rozoznal. Ja si práve myslím, že redší olej (10w-30) je vhodnejší pre nový motor. A keď je motor starší, tak je vhodné dať hustejší (10W-40), aby zatesnil prípadné netesnosti. Tak ako to je? |
Zimné triedy: OW, 5W, 10W, 15W, 20W a 25W Upravené 1 krát. Naposledy upravil antoni (24.09.2010 21:06) |
sice je to stara tema ale vyuzijem ju. |
Len zasunúť. A predtým samozrejme utrieť. |
mne sa minuly tyzden stalo ze mi chlipla olej. Mam na nej 37 500km a doteraz skoro nic. Ale asi to bude tym ze som isiel na nej z Brna domov a skoro stale plny kotol.. Ako citam,je to asi normalne,tak len spustim olej,dam novy a necham to tak. |
© Copyright 2001-2025 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 30537 | Včera: 215014