Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.
Máte problém s Vaším strojom ? Skúste sa opýtať. Ostatní motorkári Vám možno budú vedieť poradiť.
Značky:
.Pravidlá správania sa na diskusnom fóre motoride.sk
chcem sa spytat mozem poskodit motor ak by som jazdil na 100 oktanovy benzin.kamos mi povedal ze by som mohol vypalit dieru do piesta.dik za rady.mam yamahu R1,2003 |
Ty kokso a kámoš nemá náhodou nejakú dieru v hlave??? |
ked nevies co s peniazmi kludne tam ten 100 oktanovy laduj.. nic sa jej nestane |
|
Ak by si zobral vzorku z 5tich pump do labaku, zistil by si aj to ze benzin s otanovym cilom 98 ma v skutocnosti len 96, pri benzine 95 by si zistil, ze ma len 93 a tak je to aj zo 100 oktanovym benzinom. Natankuj 100vku a vypocuj si motor, sepot kvetin a budes citit rozdiel. |
pravda je taka ze 100 oktanov je pre motor lepsich ako napr.95 .... dovod lepsie horenie, mensie detonacie, vacsi vykon, je toho viac ujo google ti povie. .... ale jednoznacne uz na rady kamosa nedavaj |
freebiker.. ale ked ma rychlejsie horenie, nesprava sa potom ako keby mal velky predzapal? |
Terror: ja som bol v tom ze 95ka ma min. okt. cislo 95, nie? (neviem pri akej metode testovania ale) |
No ja by som bol opatrný, mne menili piesty a pýtali sa ma čo tankujem. Keď som povedal, tak si zahmkali niečo v takom duchu, že už je to jasné, tak neviem či kamoš nemal pravdu. |
Jáj a ešte som mi kamoš povedal , že videl v sade janka krála plameniaky hniezdiť na strome |
Kereko akú motorku si mal doteraz? |
rogid: nerozumiem predzapal je hodnota kedy ti od hornej uvrate zapali zmes a to ma nastarosti bud riadacka alebo zapalovanie |
free - takze 95 vybuchuje vraj pomalsie ako 100 ka.. aspon podla prispevkou v teme... to by znamenalo, ze ak iskru hodi tak ako pri 95ke tak 100 uz vybuchne pricom 95 by vybuchovala pomalsie a dlhsie... (tak ako je motor "nastaveny") |
rogid: webcache.googleusercontent.com/search?q=cache:_pg0C6-Ok... |
Ale ak to chceš liať do pioniera nedoporučujem, ten môj to kedysi veľmi zle znášal |
Opravujem sam seba pretoze som zistil niektore fakty v ktorych som sa mylil takze: |
|
Aha. |
...mne by jen zajimalo kde udelali soudruzi z NDR chybu... |
Čistý benzín má veľmi nízke oktánové číslo. Preto sa do neho pridávajú prísady, ktoré ho zvyšujú. V minulosti boli najpoužívanejšie zlúčeniny olova (hlavne tetraetyl olova a tetrametyl olova). Liter benzínu tak obsahoval niekoľko desatín gramu olova, ktoré je samozrejme toxické. Dnes sú preto prímesi na báze olova zakázané. Ako antidetonátory sa používajú napr. aromatické amíny či halogenidy kovov. |
poupravujem Egresovo tvrdenie o nehoriacej 105 ja by som ju nazval polohoriaca 105-tka a tu je dokaz |
Preboha, čo má oktánové číslo do činenia s rýchlosťou horenia? Udáva odolnosť paliva voči detonačnému spaľovaniu a s rýchlosťou horenia nemá nič. Ako tu už bolo milión krát uvedené, vyššie oktánové číslo môže zvýšiť výkon pri motore, ktorý má zabudované čidlo klepania a na základe informácií z neho upravuje predstih zapaľovania. V obyčajnom motore to je len placebo. Dávajte si ho kľudne aj do pinčľov, jediná vec čo to pocíti je vaša peňaženka. |
|
mimochodom kereko ,ja osobne si myslím,že tieto relatívne novšie motory kľudne spapajú aj vyšší oktán..ja mám CB 500 ´97,nedávno som dotankoval vyšší oktán a bolo mi povedané,že keď to dám do svojej pár rázy,že sa nič nestane,ale pri dlhodobom tankovaní vyššieho oktánu by to robilo paseku vraj..prehrievanie motoru atd. |
Ten na tej skodovici si zobral asi inspiraciu z Ghost ridera. Ked si ohnom tuningoval motorku |
egres2: asi som to napisal nejednoznacne |
freebiker:natankuj 95-ku,odpoj fajky od sviečky(tebe to vybuchuje pred zapálením sviečkou)a daj si to patentovať |
ja som stara skola, podla mna nevymyslaj a tankuj to co mas predpisane. ako si pamätam ked som na zigulaku nadstavoval zapalovanie tak na klukovke a bloku som mal risky a podla toho sa nadstavovalo zapalovanie. ide o to ze iskru ti sviecka da tusim 5 stupnov pred hornou uvratou piesta pri 95 oktanovom benzine. predpokladam ze skorej poskodis teda odpalis ventil ako piest. |
kiero: nalej si do nadrze cisty benzin bez prisad a uvidis |
Tak, tak na žiguláku bolo také kolečko kde sa nastavovalo oktánové číslo čo malo dosah na správne časovanie iskričiek. |
nepotrebujem skúšať,jedno viem isto,nastala by revolúcia a zahambil by si aj vynálezcu spaľovacieho motora,keby si dokázal,že ti to pôjde aj bez sviečky |
10:44-male oktanové číslo spôsobí,že zmes vybuchne pred zapálením iskrou...načo ti potom sviečky? |
kiero:prosim ta skus si o tom nieco precitat ak si myslis ze som si to vymyslel zatazi ta to cca na 5minut a odpis mi co si zistil |
kereko v skratke : v dnesnej dobe elektroniky ti nepovie zapalovanie aky benzín si tankoval a preto sa nenadstavi samo od seba. Ak chces tankovat iny benzin treba aj nadstavit zapalovanie. každy benzin s inym oktanovym císlom ma inu krivku rychlosti horenia a to ma vplyv na to kedy ti ma sviecka dat iskru voci ventilu a piestu ( ci skorej alebo neskor). Motor neposkodis ale urcite pride k strate výkonu. Myslim si ze je mylne sa domnievat ze ak natankujem benzin s vyssim oktanovym cislom bez zmeny zapalovania alebo casovania ventilu tak sa mi aj vykon zväčši . Upravené 1 krát. Naposledy upravil kamkoxx (09.09.2010 14:55) |
kiero: |
kamkoxx |
chlapci jebte uz nato |
freebiker: |
eges2: ok myslel som ze myslis teplotu pri horeni ta je pri vacsom oktanovom cisle vyssia. |
nazdarek.ja som chcel len vyskusat zucastnit sa sprintov a domnieval som sa ze ak natankujem 100 oktan tak to pojde lepsie.len som mal obavy aby som neposkodil moto.tak dik za rady budem si musiet ztoho nieco vybrat |
možno odveci ale...ja som pozeral na discovery fifth-gear a tam to skusali ci je to pravda ze 100 oktan zvysi vykon ale na autach a dosli k tomu ze, ano zvysi ale pozor! nie na kazdom aute, napriklad mali tam 3 auta A) - Reanault Clio,B) - Golf MK 5 gti a C) - Subaru Impreza, najprv boli na brzde s 95-tkou odmerali vykon a potom to tam naliali a sli s tym po nejakom pojazdeni na brzdu a dosli k zaveru ze to zvysi vykon len na autach ktorych riadiace jednotky dokazu rozoznat tie oktany teda cim sportovejsie tym viac ti to zvysi vykon, tie spominane dopadli takto A) + 0HP B) cca +7 HP C) cca + 15 HP takze si myslim ze aj R1 to slusne zdvihne vykon |
Ja som supol do R1 103 oktanovy a piesty zatial funguju.... uvidime co to spravi na brzde, ci to zvysi vykon.... ak boh da a nebude prsat a dostanem sa na brzdu.... |
oktanove cislo nema vplyv na vykon ale na klepanie motora. cize zamedzuje samovznieteniu zmesy aby nehorela vtedy ked nema, a cim pravidelnejsi chod pri vysoch otackach tim lepsie, |
citatelovi postaci si precitat prispevok uzivatela volodaj a DUDO175... su to pravdive a praxou oskusane tvrdenia... |
ako napisal volodaj,ziadny rozdiel.iba clovek sam seba presvedci o tom,aky |
oka. a ja som do djuuka natankoval stovku carreru a tahal viac odspodu a neklepal sa. takze co teraz? Ha? a ani sa nepamatam, ze by som na pumpe stal 15 minut so zapnutym motorom a robil inicializacku, lebo to by bola jedina sanca ako povedat motoru, ze aha, teraz mas fajnove papanicko a nastav sa podla toho. |
ChesterTT: |
volodaj |
freebiker: |
egres2 tak bud bol ten benzin predtym poriadne pancovany a riedeny, alebo neviem. podla mna si to - KED TO VOBEC NA DJUUKOVI IDE - moze zistit motor len pri inicializacke, kde ho necham 15 minut bezat na volnobehu. studuje vysledky z Lambdy a upravuje sa. takto sa to da aj na chladnesiu jesen a jar a na horuce teplo. motor by sa mal nastavit. |
Chester: |
ja nehovorim o naraste vykonu na spici, bacha na to, to som nikde nespomenul. |
eges2: ak vyrobca predpoklada ze 95 je ok a ty tam nalejes 100 kompresia sa nemeni a motor nebude detonovat ani pri 95 ako 100 oktan zvysi vykon? preco by cidlo klepania nieco menilo |
egres2: pochopil som |
freebier: |
freebiker: zmenou oktatoveho cisla sa meni teplota pri ktorej sa benzin samovznieti nieje logicke ze sa zmenia aj ostatne jeho vlastnosti? |
freebiker: |
hej tuto moze mat freebiker recht. nemam take znalosti ako vy, ale pri natankovani V-power mi strielalo z vyfuku, ze by tym?? teraz ale neviem, ci to bola stovka, alebo 95 |
Myslím si že explozívne horenie benzínu či už 95 alebo 100 oktánového je rádovo také rýchle že je nemerateľný rozdieľ. |
Egres: nejde o meranie ide o to ze pri vysokych otackach sa aj toto deje velmi rychlo takze chcem len poukazat na to ze v motoroch s mensim kompresnym pomerom nielenze viacoktan nepomoze ale dlhodobym pouzivanim moze uskodit. |
freebiker: |
dam trocha praxe do skody 120 ktora je tusim stavana na 90ku som nalial 95ku chod motora tvrdy triaslo snim jak keby mal vacsi predzapal a klepal jak svina ale isla trocha lepsie benzin som radsej vybral a natankoval 91 tku |
freebiker a egres2 - vy dvaja ste mi normalne zlepsili den |
chester ja suhlasim,ze po pouziti kvalitneho benzinu moze |
ja sa nehadam, tu sa nikto nehada. len si tu ludia vymienaju nazory. |
No dnes zrovna som bol s chalanom co v Motarde testoval moj booster (+3 okt.cisla) .... |
niekedy sa dostanu do medii vysledky testov paliv a mnohokrat |
© Copyright 2001-2025 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 174181 | Včera: 123725