Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.

Menu

Články | Videá | Tipy | Fórum | Kalendár | Inzercia

Pridaj aj ty článok o svojej motorke!

nasledky neorigo zapalovania na dvojtakte - Diskusné fórum - Moto poradňa

Máte problém s Vaším strojom ? Skúste sa opýtať. Ostatní motorkári Vám možno budú vedieť poradiť.

Značky: Skúsenosti, Problém, Motor, Karburátor, Elektrika, Podvozok, Kolesá, Pneu, Brzdy, Olej, Administratíva.

Pravidlá správania sa na diskusnom fóre motoride.sk

Pridaj novú diskusiunasledky neorigo zapalovania na dvojtakte - Diskusné fórum - Moto poradňa

OO Zruš sledovanie Pridaj nový príspevok 

Značky: Motor.

30.08.2010 21:25

nasledky neorigo zapalovania na dvojtakte

dando
 Bahniak 

Zdar,
kupil som si jednu na maderu rozbitu kx 500 85' nech mam cez zimu co renovovat ked som predal moju dr-ztku.
Problem je v tom ze predchadzajuci majitel tam dal nejake neorigo zapalovanie a tu nastava problem. Motka chyti na kopanie aj volnobeh sa drzi, ale nejde do otacok. Cital som aj nieco na KXRIDERS.COM a chcel by som sa spytat odbornikov,/napr. karol, piter .../ ake su dosledky takehoto neorigo zapalovania v praxi. Da sa s tym v pohode fungovat, alebo treba zohnat origo?


30.08.2010 22:03

Re: nasledky neorigo zapalovania na dvojtakte

endy
 Veteránista 

Ikona

podla mna tam mozes mat aj ine zapalovanie, ked predstih zapalovania je dobre nastaveny to musi ist, uz som videl par takych neorigo zapalovani,,,,,,,,,,,,,, nemas nahodou problem s karburatorom ked ti neide do otacok?


30.08.2010 22:12

Re: nasledky neorigo zapalovania na dvojtakte

dazdo
 Turista 

Ikona

kazde zapalovanie ma svoju krivku predzapalu podla aktualnych otacok, tie najjednoduchsie ju maju konstantnu = ziadnu, cize ak si kupis programovatelne zapalovanie a dakde zozenies aj hodnoty pri roznych otackach, da sa to v pohode vlozit aj do ineho ako origo zapalovania.. asi bude ale jednoduchsie sledovat ebay a kupit tam


30.08.2010 23:49

Re: nasledky neorigo zapalovania na dvojtakte

barlac
 Jogurťák 

endy-to ma musis raz naucit ako sa na xl500 nadstavuje predzapal-..


30.08.2010 23:52

Re: nasledky neorigo zapalovania na dvojtakte

barlac
 Jogurťák 

dando -skus sem nacapit obrazok zapalovania a budeme mudrejsi. zapalovanie je siroky pojem.
nazyvaju to aj kocka, mozog, cdi,cierna krabicka,skatulka(samozrejme nie ta chlpata) (-:


31.08.2010 8:40

Re: nasledky neorigo zapalovania na dvojtakte

ikcipo
 Bahniak 

Ikona

Nikdy ti nepôjde motorka s neoriginálnym statorom alebo CDI správne do otáčok.

Upravené 1 krát. Naposledy upravil ikcipo (31.08.2010 8:41)


31.08.2010 10:13

Re: nasledky neorigo zapalovania na dvojtakte

dando
 Bahniak 

A dal by sa pouzit neorigo stator a rotor s origo CDI, alebo s CDI z napr 250tky?


31.08.2010 15:30

Re: nasledky neorigo zapalovania na dvojtakte

endy
 Veteránista 

Ikona

barlac,mal som na mysli jednovalcove veterany

Upravené 1 krát. Naposledy upravil endy (31.08.2010 15:31)


01.09.2010 9:15

Re: nasledky neorigo zapalovania na dvojtakte

karol1
 Bahniak 

Ikona

origo zapaľovanie / neorigo zapaľovanie ...
Pokiaľ máš dostatočne silnú iskru a v správny okamih , tak tam môžeš mať aj ruského mašinistu - pavúčika , čo bude udierať kladívkom po piezoelektrickom kryštály.

Keď dáš na exc zapalko z sx , tiež neni origo a predsa bude mašina živšia.

Predpokladám , že ani netušíš , kedy mašina dáva iskru , lebo v našich končinách sa stroboskopy bežne po garážach neváľajú. A bez stroboskopu si pri bezkontaknom zapaľovaní v pozícii "araba pred mláťačkou" alebo " teľaťa pred novými vrátami" .
Nechcem nikoho urážať , ale proste na niektoré veci treba mať vybavenie a ak ho nemáš , tak si s tým neporadíš.
A mimochodom , to že nejde do otáčok - pred xxl rokmi som mal na pretekoch v Krompachoch problém - v sobotu mašina išla krásne , v nedeľu len do pol plynu a potom , ako keby mi niekto vypol zapaľovanie . Až doma som prišiel na to , že sviečkový kábel bol v dlhej fajke zasunutý len tak 5mm - asi som ho zachytil o konárik , abo čo. Stačilo ho zasunúť poriadne - asi 2cm , a bolo po závade.
Možno aj ty máš len povedzme veľkú vzduialenosť kontaktov na sviečke . A možno niečo úúúplne iné.


01.09.2010 9:30

Re: nasledky neorigo zapalovania na dvojtakte

dando
 Bahniak 

karol> ako pisal cipo na countrycrosse CDI je o spravnej krivke predzapalu. exc bude zivsie so zapalovanim z sx koli inej krivke predzapalu. Ja mam ale KX so zapalovanim z nejakeho bordelu. nakopnem a aj volnobeh drzi ale ked pridam tak sa nechyta. kupit origo CDI nie je problem na elperformance ale neviem ci mi pojde s neorigo statorom a rotorom, lebo neviem ake napajacie napetie pre cdi dava cievka a ci bude dost silny signal pre CDI zo snimaca. Stroboskop takisto nie je problem kupit ale zasa s nim neviem merat tak mi moc platny nebude.

Upravené 1 krát. Naposledy upravil dando (01.09.2010 9:31)


01.09.2010 9:51

Re: nasledky neorigo zapalovania na dvojtakte

karol1
 Bahniak 

Ikona

daj foto "bordelu"
origo cdi + origo stator= OK
neorigo CDI + neorigo stator= možno OK a možno KO :-D
origo CDI + neorigo stator = bordel na kolečkách.


01.09.2010 10:15

Re: nasledky neorigo zapalovania na dvojtakte

dando
 Bahniak 

[IMG]i53.tinypic.com/29l09i1.jpg[/IMG]

CDI tam asi ani nie je lebo do tej kocky ide napajanie z cievky statora a impulz zo snimaca a vychadza rovno kabel na sviecku.

Upravené 1 krát. Naposledy upravil dando (01.09.2010 10:20)


01.09.2010 15:56

Re: nasledky neorigo zapalovania na dvojtakte

karol1
 Bahniak 

Ikona

no mne to pripadá ako babeta "hore nohami" , alebo praveký motoplat.

tá kocka hore má 3 káble + sviečkový? , alebo 2 káble široký /úzky + sviečkový?


01.09.2010 16:53

Re: nasledky neorigo zapalovania na dvojtakte

dando
 Bahniak 

3 kable plus svieckovy


01.09.2010 21:48

Re: nasledky neorigo zapalovania na dvojtakte

karol1
 Bahniak 

Ikona

autokokr.cz/5100-jednotka-teristoroveho-zapalovani-babe...

nevyzerá to náhodou takto??


01.09.2010 23:51

Re: nasledky neorigo zapalovania na dvojtakte

dando
 Bahniak 

presne :-~


02.09.2010 7:54

Re: nasledky neorigo zapalovania na dvojtakte

karol1
 Bahniak 

Ikona

vsjo jásno.
skús na sviečke zmenšiť vzdialenosť kontaktov , ale moc neverím , že to pomôže.


02.09.2010 8:20

Re: nasledky neorigo zapalovania na dvojtakte

CB750
Darca Krvi  Geriatrik 

Ikona

Mne na jednej motorke podobný bordel robil "pohnutý" snímač otáčok. Zľahka som ho prihol späť a už jela [dobre]


02.09.2010 8:49

Re: nasledky neorigo zapalovania na dvojtakte

dando
 Bahniak 

karol> a ma to zapalovanie z babety nejako zmenenu krivku predzapalu alebo tp ide priamo, ze da signal tak pali. lebo som rozmyslal ze signal zo snimaca do origo zapalovania kde za zmeni predzapal podla krivky a z neho do tohoto zapalovania.


02.09.2010 13:50

Re: nasledky neorigo zapalovania na dvojtakte

karol1
 Bahniak 

Ikona

babeťácke dáva iskru porád v jednom mieste , musí mať dodržaný smer otáčania , asi preto je "hore nohami" a je strašne citlivé na vzdialenosť cievok od rotora. A máva strašne nevyrovnanú kvalitu. Skús niekomu šlohnúť tú kocku z babety , možno :-) si dá povedať , skôr nie a pozor na správne zapojenie
G-generátor , čiže hrubá nabíjacia cievka I - impulz čiže snímač , 1 -kostra
poradie kontaktov si pozri na tom obrázku , čo som dal.

nad tamtakou kombináciou ani neuvažuj - slepá ulička.


02.09.2010 15:10

Re: nasledky neorigo zapalovania na dvojtakte

dando
 Bahniak 

karol> to zapalovanie je cele a funguje celkom dobre lebo ju nakopnem aj pekne drzi volnobeh, len nejde do otacok. Cipo pisal ze treba meniaci sa predzapal z origo CDI. Kupovat kompletne zapalovanie je draha zalezitost a neviem ako su robene origo kawasaki ale tiez maju cievku na napajanie a impulznu cievku, nerad by som kupoval stator, rotor, CDI a cievku to by ma to vyslo viac ako som dal za tu motku.


02.09.2010 23:58

Re: nasledky neorigo zapalovania na dvojtakte

karol1
 Bahniak 

Ikona

ČZ 250/513 , ČZ380/514 mali kladívkové zapaľovanie , ktoré nemenilo predstih a tie motory aj tak šlapali.
meniaci predstih pomáha zoptimalizovať priebeh výkonu , ale motor musí ísť aj so zapalkom , ktoré predstih nemení.
To , že ide na voľnobeh , ale nejde do otáčok , je príznakom nedostatočnej intenzity iskry.

Každý benzínový motor pracuje s premenlivým kompresným pomeroma v nízkych otáčkach je reálny kompresný pomer nižší , ako vo vyšších otáčkach (zjednodušene) . A čím vyšší kompresný pomer , tým väčšie nároky na energiu iskry. Takže pri slabej iskre to môže ísť na nízke otáčky , ale vo vyšších ju proste "zdusí"
neviem ako to napísať ešte polopatistickejšie, tak ti to musí takto stačiť.


03.09.2010 9:52

Re: nasledky neorigo zapalovania na dvojtakte

dando
 Bahniak 

vdaka za vysvetlenie. neviem ako by som zvacsil iskru, vyskusam priblizit cievky k rotoru. uz som ale zacal s renovaciou kostry a vyfuku takze to teraz aj tak nemam ako odskusat. Takze toto budem risit asi az neskor. Vdaka.


04.09.2010 7:39

Re: nasledky neorigo zapalovania na dvojtakte

ARPAD
 Edvenčr 

Ikona

Pocuvaj, to nieje o velkosti iskry , ale o energii vyboja. je sice mozne, ale nepravdepodobne ze pri vyssych otackach motora, tym aj vyssej frekvencii napatia ktore nabija kondenzator, sa nedokaze naakumulovat dostatocne mnozstvo energie, nakolko sa nejedna o tvrdy zdroj, a po otvoreny tyristora sa tento nedostatocny naboj vybije do zapalovacej cievky. nasledne klesa sekundarne napatie, cize aj napatie na sviecke.ale tam by nemal byt problem. problem bude vtom, ze nemas regulaciu predzapalu. palivu trva isty cas kym zhory, cize od preskocenia iskry zacina horiet, a piest sa posuva smerom nahor. ked dosiahne hornu uvrat , tak sa nachvilocku ako keby spomali svoj pohyb. vtedy dohory vsetko palivo, a vzniknute plyny tlacia piest dole. cas potrebny na zhorenie je stale rovnaky, ale rychlost akou sa piest pohybuje zu nie. preto pri vyssy otackach prejde tu istu drahu(od zapalenia po hornu uvrat), za kratsi cas, preto potrebujeme aby iskra preskocila skor. takto problem predzapalu chapem ja.


04.09.2010 10:04

Re: nasledky neorigo zapalovania na dvojtakte

karol1
 Bahniak 

Ikona

a napr. JAWA 350 má kde reguláciu predzápalu ..... a kopec iných motorov a predsa sa točia .
Arpád - .....radšej nič.


04.09.2010 12:07

Re: nasledky neorigo zapalovania na dvojtakte

barlac
 Jogurťák 

a mozno nakoniec nebude problem ani v zapalovani. babetacke zapalovanie nieje moc vhodne na taketo prerabky. su daleko lepsie riadiacky CDI. babetacke pri mojich osobnych skusenostiach sa neosvedcovalo hlavne u viac otackovych strojoch.


04.09.2010 13:11

Re: nasledky neorigo zapalovania na dvojtakte

ARPAD
 Edvenčr 

Ikona

karol, preco radsej nic? vsak vysvetli ako to vlastne je z tym predzapalom, ale vazne. ale ak nesuhlasis z tym co som pisal prve, cize to o elektrickej casti problemu, tak vec ze to tak skutocne je. a tento problem sa da ciastocne eliminovat bud zvatsenim nabijacieho napatia, alebo znizenim kapacity kondenzatora. ani jedno riesenie sice nieje najstastnejsie, a ma svoje nevyhody.


05.09.2010 13:28

Re: nasledky neorigo zapalovania na dvojtakte

razor666
 Bahniak 

Ikona

uz je aj na predaj kawasaki-kx.autobazar.eu/500-85-id1794669.html



Pridať príspevok môže len registrovaný používateľ, člen Motoride Klubu.

PC verzia motoride.sk

© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 240261 | Včera: 178369