Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.

Menu

Články | Videá | Tipy | Fórum | Kalendár | Inzercia

Pridaj aj ty cestopis!

Náhrada relé za elektronický regulátor JAWA - Diskusné fórum - Moto poradňa

Máte problém s Vaším strojom ? Skúste sa opýtať. Ostatní motorkári Vám možno budú vedieť poradiť.

Značky: Skúsenosti, Problém, Motor, Karburátor, Elektrika, Podvozok, Kolesá, Pneu, Brzdy, Olej, Administratíva.

Pravidlá správania sa na diskusnom fóre motoride.sk

Pridaj novú diskusiuNáhrada relé za elektronický regulátor JAWA - Diskusné fórum - Moto poradňa

OO Zruš sledovanie Pridaj nový príspevok 

Značky: Problém, Elektrika.

30.08.2010 10:04

Náhrada relé za elektronický regulátor JAWA

kaso888
 Kávičkár 

Ikona

Ahojte ma niekto skusenosty so zapojenim tohto reglera
Ide o MR7v-P +
Pozri obrázok
[null]kejva.ic.cz/tech/rele/schp.jpg
Zapojil som ho na moju jawku a nebobija mi, Motorka ide len z napajania baterie
Mam 45w dynamo z budenim na +
Dakujem

Upravené 2 krát. Naposledy upravil kaso888 (30.08.2010 10:05)


30.08.2010 12:57

Re: Náhrada relé za elektronický regulátor JAWA

josi
 Kávičkár 

Ikona

Skus nabudit dynamo. Moze sa stat, ze je odmagnetovane.

Upravené 1 krát. Naposledy upravil josi (30.08.2010 13:02)


30.08.2010 13:10

Re: Náhrada relé za elektronický regulátor JAWA

kaso888
 Kávičkár 

Ikona

A vies mi poradit ako? Na nete som sa docital ze by som mal pri nastartovanej motorke prepojit na par sekund vyvod M o kostru motora Ale neviem Niekde som sa docital ze vyvod M mam prepojit z 61.


30.08.2010 13:28

Re: Náhrada relé za elektronický regulátor JAWA

josi
 Kávičkár 

Ikona

Pri stojacom motore pripoj budenie (M) na kostru a vyvod dynama (61) pritkni na okamih ( 5-6 sekund) na minus pol baterky. Musi byt ale dobra baterka. Dynamo sa namagnetuje v spravnej polarite. Dynamo zvykne stratit zbytkovy magnetizmus ked sa dlhsie nepouziva.


30.08.2010 13:32

Re: Náhrada relé za elektronický regulátor JAWA

josi
 Kávičkár 

Ikona

Este: dynamo musi vydavat pri pripojeni na baterku zufale zvuky - je zapojene ako motor a snazi sa roztocit. Ak nevydava zvuk, skontroluj uhliky a prepoje!


30.08.2010 14:23

Re: Náhrada relé za elektronický regulátor JAWA

kaso888
 Kávičkár 

Ikona

Vyskusam to a dam ti vediet :-)


06.09.2010 11:01

Re: Náhrada relé za elektronický regulátor JAWA

kaso888
 Kávičkár 

Ikona

Pri stojacom motore pripoj budenie (M) na kostru a vyvod dynama (61) pritkni na okamih ( 5-6 sekund) na minus pol baterky. Musi byt ale dobra baterka. Dynamo sa namagnetuje v spravnej polarite. Dynamo zvykne stratit zbytkovy magnetizmus ked sa dlhsie nepouziva


Ked som to pripojil tak tak mi to nespravilo nic Asi som mal slabo nabitu bateriu
Ale pri nastartovanej moto som prilozil minusovy kontakt na 61 a dynamo sa nabudilo a moto fungovala bez baterie
Zial problem je v tom ze kontrolka sice zhasne ale pri strasne vysokych otackach a potom si uz bubloce aj bez baterie
Docital som sa ze mam dat viac watovu ziarovku, ale robi to presny opak
Zatial tam ziarovku nemam a zo spinacky mam priamo kabel na 61 a funguje to, len nevidim kedy mi dobija a kedy nie
Skusim tam dat nejaku 12v diodu s predradnym odporom by mala mat spotrebu 0.03W

Upravené 2 krát. Naposledy upravil kaso888 (06.09.2010 11:03)


09.09.2010 11:18

Re: Náhrada relé za elektronický regulátor JAWA

Jack
 Kustomizér 

Ikona

45W dynamo v Jawe je trvalý problém - výkon nepostačuje na predpísané "trvalé svietenie" (min 35W + 5 W), brzda (min 10 W), nebodaj smerovky (min 2x 15 W) a čo potom zostane na zapaľovanie a nebodaj dobíjanie baterky!?
Všetky riešenia sú pomerne drahé, vzhľadom na celkovú hodnotu moto.


09.09.2010 11:33

Re: Náhrada relé za elektronický regulátor JAWA

Johnny55
 Edvenčr 

Ikona

vram musis mat 75W dynamo...inak ti moc nedobija


27.02.2011 19:05

Re: Náhrada relé za elektronický regulátor JAWA

tarp
 Bahniak 

Ikona

Ahojte ja mam podobny problem ,ale regler som mal na dyname a neviem či som to zapojil správne. Tú malú cievku čo bola na statore dynama som vybral. Ked som dal celý regler dole ostali mi 2 kábliky. Jeden bol priletovaný o 61 a išiel na regler(cievku), tak ten som zapojil na 61 . Ten druhý bol spolu s kablikom od cievky priskrutkovaný o další výstup reglera, tak som ho zapojil na M výstup. Kopnem do toho, motorka chytila na 1.vú a regulátor vobec nedobíjal.


28.02.2011 13:48

Re: Náhrada relé za elektronický regulátor JAWA

Jack
 Kustomizér 

Ikona

tarp - Treba pozrieť schému - určite ju nájdeš na nete. Ale tá cievka na statore - pokiaľ viem - tak to je predradný odpor pre reglér. Tak s tým jej vymontovaním, to si asi neurobil dobre.


28.02.2011 14:32

Re: Náhrada relé za elektronický regulátor JAWA

tarp
 Bahniak 

Ikona

ale na schéme zapojenia reglera mr7v je napísané citujem : odpor odpojiť přerešit. Tak potom neviem. Ale na jawe čo má skrinkový regler tiež neni tá cievka na dyname. Ja len potrebujem vedieť či som to dobre zapojil.


28.02.2011 22:14

Re: Náhrada relé za elektronický regulátor JAWA

Iron
 Edvenčr 

Ikona

Tá malá cievka má za úlohu nabudiť vinutie dynama(statora)-ak sa dobre pamätám.Tie staršie to potrebovali,novšie statory už mali samobudiace vinutie.Takže neviem či ti to bude bez toho fungovať ako má. ;-)


01.03.2011 7:14

Re: Náhrada relé za elektronický regulátor JAWA

karol1
 Bahniak 

Ikona

novšie skrinkové reglery majú zospodu masívny keramický odpor a ten cievku na statore nahrádza.

skúsim polopatisticky
jeden kábel zo statore bol spojený s cievočkou - to je po novom "M"
druhý kábel zo statora je spojený s uhlíkom - to je po novom "D"

TARP podľa tvojho popisu si to zapojil zrejme správne.
Problém môže byť aj v samotnom dyname - napríklad prehodené dráty zo statora , alebo bolo opačne nabudené - niektoré modely mali ukostrený "+" .

Skús na chvíľku prepojiť nakrátko "D" a "B" - tým by sa malo dynamo nabudiť do správnej polarity. Ak ani toto nepomôže skús ukostriť "M" a pri naštartovanom motore by malo dávať so zvyšujúcimi otáčkami aj vyššie napätie. Ak nie , ešte je možnosť , že sú káble zo statora navzájom prehodené. No a pokiaľ ani ich prehodenie nepomôže , tak je asi rotor v Péčku. Alebo stator , ale to je menej pravdepodobné.

samozrejme , že správne sediace , nezadŕhajúce uhlíky - to je základ.


01.03.2011 14:51

Re: Náhrada relé za elektronický regulátor JAWA

tarp
 Bahniak 

Ikona

vdaka karol uz to aj bežím odskúšať.


03.03.2011 16:08

Re: Náhrada relé za elektronický regulátor JAWA

tarp
 Bahniak 

Ikona

sám som tomu neveril,ale pomohlo to ! Motorka už dobíja aj na volnobehu, SUPER. VĎaka všetkým velmi ste mi pomohli .



Pridať príspevok môže len registrovaný používateľ, člen Motoride Klubu.

PC verzia motoride.sk

© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 332069 | Včera: 164650