Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.
Máte problém s Vaším strojom ? Skúste sa opýtať. Ostatní motorkári Vám možno budú vedieť poradiť.
Značky:
.Pravidlá správania sa na diskusnom fóre motoride.sk
Značky:
.
Mám taký problém. Na TDM-ke mi vypadáva ľavý válec. Keď vyčistím sviečku tak ide asi 2km a potom je úplne zasadzená a začne vynechávať. Robí to v otáčkach okolo 3 tisíc. Keď pridám, tak to trochu zatrhá a potom sa rozbehne. Proste v nízkych otáčkach vynecháva. Indučky s káblami a fajkami som prehodil medzi válcami a stále vynecháva ľavý, tak tými to nie je. Karburátor som komplet vyčistil a prefúkal kompresorom a aj som prehodil navzájom medzi nimi plaváky, trysky aj šupátka s ihlami a podtlakovými membránami a stále to robí ten ľavý. Aj vzdušníky som nastavil na servisné nastavenie-2 otáčky a nepomohlo, dal som 3 1/2 otáčky a stále čierna sviečka. Podtlaky sú nastavené aj zapaľovanie, vzduchový filter je nový. Keď odpojím fajku na ľavom válci, tak pravý ide bez vynechávania. Taktiež som skúsil prehodiť tú zasadzenú sviečku z ľavého válca do pravého. Začal trhať pravý. Keď som ju vyčistila a dal späť do pravého válca už išla normálne. Tú funkčnú z pravého válca som zas dal na skúšku do ľavého, ale zasa asi po 2km začal vynechávať. Po vybratí bola opäť úplne čierna. Už mi došli možnosti, tak skúste poradiť. Dik |
a olej ti nežerie? mám taký pocit že krúžky v lavom valci to už majú za sebou |
Olej bežná spotreba pre TDM-ku. Tlaky vo válcoch tiež boli v poriadku. Sviečka nie je zahádzaná od oleja ale od sadzí. |
to fakt na svicke je sadza tak vicisti zvody a vyfuk mozno ze je upchaty Upravené 1 krát. Naposledy upravil jawa222 (03.07.2010 23:52) |
Ja by som to videl na zlú sviečku... Veď keď ti trhala v oboch valcoch tak logicky je asi na piču nie??? Nová stojí cca 3 eurá...ale tak aspoň máš čisté karbece |
A tak skúsiť vymeniť medzi sebou ihlové ventily plavákov? |
Sviečky som vymenil 3 sady a vždy prestane páliť na ľavom válci. Plávaky aj s ihlami som prehodil medzi karburátormi a nepomohlo. Výfuk a zvody sú zvedené do spoločnej komory tak tými to tiež nie je priechod majú dobrý. |
teplejšie sviečky skús....asi je ľavý valec teplejší? Sús to každopádne. Iné ma nenapadá |
Svičky som dal o 2 stupne teplejšie a stále to robí. |
Aha tak prepáč ale to si nenapísal...len to že si ich prehadzoval |
Káble k indučke sú v poriadku aj som jemným šmirglom prebrúsil kontakt a zem a strekol Kontoxom ale žiadna zmena.... Už len asi dať to do Yamahi na diagnostiku ak tam nejakú na túto moto majú. Teoreticky by to možno mohla robiť riadiaca jednotka ak má vnútri rozdelenie pre každý válec zvlášť. |
Môže to robiť posunutý rozvod? Lebo keď som ju kúpil dával som meniť rozvod.reťaz a nastavovať ventily a v podstate od vtedy si všímam tento problém. |
no ten zozvod to moze sposobovat racej si to prekontroluj a este nestriela ti do karbecu alebo do vyfuku pravidelne alebo skoro Upravené 1 krát. Naposledy upravil jawa222 (04.07.2010 22:48) |
Práveže mi nestriela a aj ťah má dobrý, aj maximálku |
Teraz som nieco podobne riesil na svojej XTZ. priznyky podobne ako opisujes ty za minulorocnu sezonu 3 sviecky, z toho jedna DENSO IRIDIUM. nakoniec som roztvoril skrinku zapalovania(moja je rozoberatelna),a vymenil som koncovy spinaci tranzistor.mal som podozrenie ze neuzatvara tak ako by mal. neviem co bol zac ten povodny, lebo ujo google nic nevedel poradit. dal som ta pre istotu IGBT 600V, 23A. no a este pre ochranu tranzistora transil 400V, a pre lepsiu iskru foliovy kondenzator 33nF/650V. predtym bola iskra taka tenucka,cerveno modra, a skoro neviditelna za bieleho dna.teraz je to uz nieco ine, iskra krasna modra.nemusi to byt to iste, ale podla toho co citam, tak je to dost mozne.domievam sa ze aj pri spravnej zmesi bude izolator cierny ak nieje dostatocne teply. potrebne teplo mu dodava elektricky obkul medzi kontaktmi. tym sa sviecka sama cisti. podla vsetkeho je to tak, ale isty si niesom. |
Tak som dal dole dekel hlavy aby som pozrel či je tá rozvodovka dobre nahodená. Podľa fotiek to vyzerá, že áno. Zmeral som ventily 3-sacie a 2-výukové pre každý válec. Na výfukových má mať 0,25 až 0,30 sacie majú byť 0,15 až 0,20. Na ľavom som nameral sacie: 0,07, 0,12, 0,12 výfuk: 0,30, 0,30. Na pravom sacie: 0,12, 0,12, 0,12 výfuk: 0,25, 0,25. Takže to už nie je OK ale či to môže spôsobovať ten problém na ľavom válci netuším :~ |
Keď ti nejde/nespaľuje dobre jeden válec - Upravené 1 krát. Naposledy upravil marek750 (06.07.2010 23:48) |
ak mas tauto indukcnu cievku(na obrazku c5), tak problem nehladaj v elektrike. |
Podobny problem som mal na 4kolke. Aj ked je to len 1-valec, ale v nizkych otackach motor zdochynal a blbol, ale ked som mu pridal, tak siel dobre. Len po ubrati zdochol, alebo siel nepravidelne. A zrada bola v malej voli na vyfukovom ventile. Takze si myslim, ze ked nastavis tie ventily, tak ti to pojde zas dobre. Pokial nemas uz podpaleny niektory ventil. |
ARPAD nemám takú indukčku táto má vývod s 2 káblamy na sviečky. Ja tam mám 2 samostatné inukčky |
píšeš že ti zasiera sviečku karbónom . To znamená že zmes je zlá -bohatá. To isté som riešil aj na XTZ , po výmene ihly v 1.karburátore (bola už oklepaná zospodu)sa spaľovanie zlepšilo a sviečka bola čistá a mašina šla znova ako za mlada. |
Ja osobne by som skúsil skontrolovať ventilovú vôľu pri dolnej a hornej úvrati piestu, následne porovnal s druhým (dobrým) valcom. (prípadne zmeral hĺbku do valca (od okraju ku piestu) pri max. zdvihe vačky) Upravené 1 krát. Naposledy upravil Fjoo1 (08.07.2010 9:49) |
marek750 ihlu aj s šupátkom a membránami som prehodil z druhej strany a stále to robí, tak asi to tým nebude |
... Upravené 1 krát. Naposledy upravil hrac (08.07.2010 21:35) |
Takže vyriešené. Po výmene ihiel a vodítok v karburétoroch už šlape ako hodinky . Medzitým som dal ešte urobiť výbrus, zabrúsenie ventilov, sediel a vymenil simeringy na ventiloch, keďže brala olej. Síce som tým zabil pól sezóny ale čo už. |
No vidíš že to bola ihla a príslušenstvo |
Co sa tyka oleja,tak mne papa tiez trosku,ale fakt len malinko...a mam 91 000 km.... |
© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 92022 | Včera: 232494