Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.
Máte problém s Vaším strojom ? Skúste sa opýtať. Ostatní motorkári Vám možno budú vedieť poradiť.
Značky:
.Pravidlá správania sa na diskusnom fóre motoride.sk
problem mam uz dlhsie,robi to ze ked zaradim 1 na stojane a drzim spojku toci koleso,na ceste sa posuvam pomaly vpred ,najprv som si toho nevsimal ale par dni dozadu mi sli tazsie radit rychlosti hore,dole v pohode,tak som ju teraz nastavil podla manualu,ale stale uplne nevypina a nejde to nastavit aspon sa uz lahsie radia rychlosti |
Pokial sa ti neda nastavit ani pomocou hrubeho nastavenia, tak problemom je neoriginalny bowden, ktory ma dlhsie lanko (bowden-celok skladajuci sa z obalu a lanka). Ked som lanko skratil a preletoval, neutral tam isiel jedna radost a volnobeh so zaradenou rychlostou bol ako na neutrali, samozrejme bez smykania. |
aj lanko je cele nanic,je rozstrapkane a ide tazko,ked pomaly pustam niekedy zostane packa zaseknuta,lanko idem menit,to lanko musi mat aj urcitu presnu dlzku?bo nastavit sa to da pri packe a aj pri svetle je taky snek na nastavovanie |
1. Vymen bowden |
este by som sa chcel spytat ,ze ked mi uplne nevypina spojka a dlhodobo by som na to teoreticky jazdil,ci sa moze nejako poskodit prevodovka? |
pridat jej to k zivotnosti neprida, ale viac zalezi ako moc dupes po radiacej pake a pri akych otackach radis. |
no rychlosti idu celkom zlahka aj pekne cvakaju... |
keby sa malo nieco pokazit, tak to bude trvat nejakych par tisic. Pokial ti ide vsetko zaradit a rychlosti nevyskakuju pod zatazenim, tak si uzivaj dobru prevodovku. |
tym si chcel asi povedat ze ju mam spravit,inak sa mi moze stat to o com pises |
nie, pokial to ide, tak do toho nezasahuj. To na co su 251tky chore sa nestane zrazu a definitivne, ale casom sa postupne zhorsuje, takze sa nemas coho bat, ak ti to zatial radi a nevypadava. |
Ja by som tú nevypínajúcu spojku až tak nepodceňoval. Kužeľ na kľuke , kde je osadená spojka prenáša väčšie rázy a on je tak nejak už od fabriky poddimenzovaný. |
no, to nezasahovanie bolo myslene do prevodovky, ktora momentalne podla vsetkeho problem nema. Takisto som v dobrom umysle menil presuvne kolo 1-3. rychlosti so spoluzaberajucimi kolami + vymena opalenej vidlicka a nenapadlo ma odmerat volu vo vodiacej drazke noveho presuvneho kola s novou vidlickou. Ked mi 3. rychlost zacala po nejakych troch tisicoh padat a znova som musel motor otvarat, nameral som 1,6mm, pri starej opalenej vidlicke a povodnom presuvnom kole bola vola 0,2, co pri vyske zuba 4mm urobilo svoje. Nakoniec sa mi podarilo zazrakom zohnat nemca a nie polsku mrdku. Stale som toho nazoru, ze polske repliky su bozim trestom, navzdory tomu, ze som ateista. Upravené 1 krát. Naposledy upravil Moderator (05.05.2010 22:19) |
nemenil si lamely za nove??? ze by ich tam bolo dokopy viac ako je zdrave??? mal som taky problem.. vtedy nevypinala celkom... |
no na som nemenil zatial nic,dnes idem lanko menit,nasiel som na nete dlzku lanka a skusim to spravit,len spravne nechapem ktore z tabulky je pre mna...to co som tam oznacil? ci? |
jo, to by malo byt tvoje. Keby bol nejaky problem, pomeram ti to preletovane. Inac freezer spomenul tiez dobru kapitolu, repliky lamiel... to je kapitola sama o sebe. |
jo,dik idem to teda skusit,najprv vymenit to lanko bo to je na tom velmo zle ,ked stlacam packu tak tam to praska,asi je rozstrapkane a velmi tazko ide packa....ked ho vymenim a bude to robit dalej tak neviem,ale so smykanim spojky som nikdy problem nemal.... |
Ja mam nove lamely a tiez mi spojka stale trocha zabera aj ked je zmacknuta + zaradena rychlost. Zaradit neutral za chodu motora je skor nahoda. Rychlosti ale idu radit velmi dobre, bez problemov a hladko. Ale casom sa mi zda, ze to uz menej taha ked mam zmacknutu spojku s rychlostou. |
to vlap: jasne ze to menej taha, lebo lamely sa pomaly zbrusia na spravnu hrubku |
kua,lamely neviam v akom su stave to som este nekukal,mozno este ani menene neboli,neviem ci boli vobec menene... |
hlavne sa neboj, to sme sa len tak rozpisali... vymen lanko, ponastavuj a bude dobre. |
neutral je v pohode dobre sa dava,vzdy sadne dobre,presne s kontrolkou,len niekedy ked radim z 1 na 2 sa obcas stane ze dam neutral a musim znova dat hore packu,ostatne uz idu v pohode ale hento bude len asi tym ze dostatocne nezdvihnem hore radiacu packu. |
to miso251SK: zvykne sa ti podarit trafit falosny neutral??? medzi 2-3 ho trafim.. ale inde nehrozi.. hlavne ked sa kotulam dole kopcom a davat z 5ky do neutralu a potom to nakopat naspet.. nerobi to velmi dobre prevodovke... zislo by sa keby som vedel trafit falosny medzi 4-5... |
Ako pise miso251SK: |
ten neutral z 5ky, to nerob. To prevodovke vazne neurobi dobre. Falosny neutral nie je nic zle, je to sposobene tym, ze nezdvihnes paku do jej plneho zdvihu. Aretovany neutral 4-5 by teoreticky isiel, ale prakticky by to bolo horsie. Prave koli jednoduchosti radenia neutralu ma paka pri radeni 1-2 taky dlhy chod. Je to dane tvarom a polohou drazok na radiacej bubnovej vacke. a medzi 4-5 je priestor na neutral velmi maly. trojka je na prevodovke 251tky asi najproblemovejsia, radenie z 2-3 pod plynom zaobluje hrany zubov a potom to nemusi zapadnut tak, ako za mlada. Pokial to nie je pravidelne a pod zatazou nevyskakuje, je to v ramci normy |
ja som mal podobný problém že mi stále zaberala a problém bol v oleji valvoline ktorý som tam dal.. dal som motul a bez problému.. sa mi zlepovali lameli a spojka dobre neklzala pri vytlačení.. ale ty musíš cítiť ked začneš púšťať sppojku či hned od momentu ako začneš púšťať začína viac a viac zaberať to by bolo zlým nastavením lanka že nevytláča ale problém ako som mal ja.. |
inak ja som prave nedavno menil olej....na mz-fore som cital ze niektory pisu ze pp80 lepi spojku a mozu az zhoret lamely ci nieco take,tazko povedat ci to zacalo prave po vymene oleja ,ale rok som jazdil bez problemov az doteraz,inak to pp80 som tam nakoniec dal lebo v knihe co sa davala k motorkam to tam bolo napisane.... |
Inak ako pisal pisul1 |
miso251SK: ja som myslel falosny neutral zamerne... nie ze mi to tam skace pri preradovani... proste ked sa kotulas dole kopcom.. hodis neutral medzi 1-2.. a ked to chces v takej 70-80kmh hodit naspet tak je to dost sranda... motor sa toci na volnobeh a koleso je vo fofroch... takze medziplyn az skoro 4-5 tisic otacok a potom to tam ide... a keby som trafil zamerne neutral medzi 4-5 tak by som sa tomuto vyhol... |
ja som to pochopil a stale plati to, co som napisal. |
jaaaj... jasne... uz sa chapeme... len ja som to nechcel prerabat... ja som myslel trafit pri neutral medzi 4-5 bez akehokolvek zasahu do prevodovky... ako hovoris ze pri preradovani vydlicky cez tu neutralnu polohu idu... a keby som trafil presne tu neutralnu polohu tak mam falosny neutral... a o to sa snazim... medzi 2-3 som ho raz trafil a teraz sa to uz da lahsie trafit, sa mi zda.. |
to o co sa snazis akoby hovorilo o tom, ako moc nemas rad svoju prevodovku. Nerob to, nie je to dobre. |
oka oka... nevedel som, ze to skodi... cesi mi pisali ze prevodovke to nevadi... ale zase ked sa kotulam 80... hodim to do neutralu medzi 1-2... a potom ked chcem dat spet 5ku... tak aj s medziplynom to nie je sranda.... lebo ked tam chces kopnut dokopy kolieska na 2ku pri 80kmh... velmi sa im to nepaci... |
kedze tu nemas synchronne kruzky, radenie pri takejto situacii by som prirovnal k strceniu ruky do ventilatora, a snazil by si sa rukou tocit takou rychlostou ako sa toci ventilator. A presne to iste to robi s hranami zubov. |
ale sak ja toto vsetko viem... preto som pisal ze ked chcem naspet z neutralu nahadzat 5ku tak pri preradovani z N na 2 musim dat riadny medziplyn aby ju zobralo... a aj to nie je celkom zdrave... a prave preto keby som mal neutral trafeny medzi 4-5 tak keby som chcel hodit naspet 5 z N tak by stacilo kusok medziplynu a skoci tam ako nic.. |
lanko som vymenil,nastavil packa ide lahsie ale neni to uplne ono,ked ju pomaly pustam trochu stale zadrhava,cize lankom to uz neni....a aj tak stale uplne nevypina.... |
zadrhava packa ked ju pustat??? ono ked kupis novu packu tak ako je nalakovana, tak ten lak kus vadi, treba ho zbrusit dole... mozno aj kvoli tomu ti to robi bordel.. |
nene to neni v packe ani v lanku...som to skusal ked som to montoval,chyva bude niekde tam dole..... |
tak skontorluj spojkovy kos... ci mas medzi klietkov spojkoveho kosa a tou "hviezdou" medzera maximalne 2mm.. |
© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 129774 | Včera: 202915