Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.
Máte problém s Vaším strojom ? Skúste sa opýtať. Ostatní motorkári Vám možno budú vedieť poradiť.
Značky:
.Pravidlá správania sa na diskusnom fóre motoride.sk
Zdravím, nikde som tu nenašiel niečo podobné, no zaujímalo by ma, čo doporučujete vymeniť/nastaviť/skontrolovať po kúpe jazdenej motorky? |
ventily a podtlaky (nastavit), sviecky, olej, olejovy filter, vzduch. filter, brzdovu kvapalinu a chladiacu kvapalinu (vymenit), skontrolovat brzdove oblozenie, volu puzdier prednej vidlice. Upravené 1 krát. Naposledy upravil tref (22.04.2010 23:00) |
moj nazor je ze ak motor neklepe a sprava sa v pohode tak minimalne olej a olejovy filter.. ked mas cas alebo vonku leje tak nie je odveci vzduchovy filter omrknut..je to ale na tebe.. ak kupis motorku pred zimou a vies ze na nej spravis 1-2 tis. tak ani olej nema velmi zmysel menit lebo po zime ho budes menit zas.. a je fajn pozriet sa aj pod plasty ci je vsetko ok, ci si nekupil puzzle |
zahri: a potom jedneho dna budes potrebovat prudko zabrzdit a zovre ti brzdova kvapalina.. to co vravis je uboho malo na to, aby si mohol zverit svoj zivot nejakej neznamej motorke a navyse staranej slovenskym sposobom "kym to jazdi, nestaram sa" Upravené 1 krát. Naposledy upravil tref (22.04.2010 22:56) |
no jo, pred zimou bude kupovana, takže času bude dosť, preto sa pýtam že čo by som mal na nej porobiť, aj keď niesom nejak technicky zručný |
Tomy055: napisal som ti uplne jasne a strucne co su zakladne ukony pri kupe neznamej motorky (cim starsi rocnik, tym je kazdy jeden ukon dolezitejsi!) |
1. VZDY VYMENIT OLEJ A OLEJOVY FILTER Upravené 1 krát. Naposledy upravil dando (23.04.2010 9:12) |
dando: tvoj nazor na bod c.1 je ANO alebo NIE? Upravené 1 krát. Naposledy upravil Tunak (23.04.2010 9:36) |
ked nie vymenit olej (ja by som to ale na 100% odporucal), aspon ho vypustit, zmerat kolko ho je a pozret v akom je stave a ci v nom niesu piliny alebo este nieco horsie a naliat naspat (predavaju sa aj motorky bez oleja, aby nedymili, lebo predavajucemu sa nechce investovat ani do tych pos*anych piestnych kruzkov - aj keby to bolo to jedine, co motorke treba, proste mu je luto par eur, darmo, slovac je schopna vsetkeho). Takto aspon zistis, ci tam nejaky olej je. Po naliati noveho, alebo stareho oleja naspat treba po 50km az 100km skontrolovat, ci z neho neubuda alebo nepeni alebo co. Jednoducho, na zaciatku byt radsej prehnane opatrny ako nieco podcenit. Po nastartovani, este pred zohriatim, rukou skusit vyfuk, ci nefrka olej von z koncovky. Ale fakt by som nedaval stary naspat, ani nedolieval, dal by som novy. A este raz opakujem, ze naliatim noveho oleja potrebnej specifikacie a mnozstva to nekonci, treba dalej vcas a aj viackrat skontrolovat co sa s nim deje. A je dobre pozret aj ako vyzeraju packy, ci niesu zvarane, pretoze aj to sa stava a potom ti zostanu ulomene v rukach urcite naraz - akurat v tej najkritickejsej situacii. a zmerat retaz - ked nie meradlom, aspon previs prstom podla prirucky. a brzdy - vizualne kotuce a platnicky a ci to brzdi. no, to by bol asi tak ten uplny zaklad. niekedy je dobre skontrolovat, ci je dobre utiahnuta rozeta, dobre zabezpecene sekundarne kolecko a uchyt riadidiel a vidlice v okuliaroch a skontorolvat volu v riadeni - tiez uzitocne ako prevencia pred zabitim sa. |
© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 257739 | Včera: 168352