Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.

Menu

Články | Videá | Tipy | Fórum | Kalendár | Inzercia

Yamaha demo TOUR 2024

Odpoviete amaterovi na par otazok? - Diskusné fórum - Moto poradňa

Máte problém s Vaším strojom ? Skúste sa opýtať. Ostatní motorkári Vám možno budú vedieť poradiť.

Značky: Skúsenosti, Problém, Motor, Karburátor, Elektrika, Podvozok, Kolesá, Pneu, Brzdy, Olej, Administratíva.

Pravidlá správania sa na diskusnom fóre motoride.sk

Pridaj novú diskusiuOdpoviete amaterovi na par otazok? - Diskusné fórum - Moto poradňa

OO Sleduj diskusiu Pridaj nový príspevok 
06.02.2006 12:32

Odpoviete amaterovi na par otazok?

markus76
 Kávičkár 

Ikona

...čistenie a údržba KN filtra
....používate pri výmene oleja a na prečisťovanie palivového systému čističe paliva a oleja????
...poradíte optimálne otáčky a preraďovanie na R1,lebo v manuály sa uvádza preraďovanie do nižších stupňov pri rýchlosti 25km/h...žiadne podraďovanie????
....poradíte ako postupovať pri výmena brzdových doštičiek a čo použiť pri ich lepení???? (ak sa lepia)
....poradíte prípravky na údržbu a ošetrovanie motoczkla YAMAHA r1?????

...poradíte úbohému amatérovi???


Upravené 3 krát. Naposledy upravil markus76 (06.02.2006 12:59)


06.02.2006 13:31

Re: Odpoviete amaterovi na par otazok?

Vidicon
 Geriatrik 

Ikona

:-~ Amaterovy poradim nejazdit na R1 ale zacinat na niecom slabsom...


06.02.2006 13:33

Re: Odpoviete amaterovi na par otazok?

milan3232
 Turista 

Ikona

ak chces poradit s PC, je tu zopar sikovnych chalanov.
Alebo si taky nedockavy? 5 prispevkov a vsetky v jednej diskusii :'(


06.02.2006 13:55

Re: Odpoviete amaterovi na par otazok?

markus76
 Kávičkár 

Ikona

...dakujem za radu Vidicom, ale už mám pár záujemcov o moje orgány... :-)))
...milan3232 som možno nedočkavý, ale zadával som to prvýkrát a všetky otázky sa mi zobrazili v jednom príspevku a nedali sa vymazať, tak som ich upravil LEN a LEN kvôli TEBE... :-)))


06.02.2006 14:10

Re: Odpoviete amaterovi na par otazok?

Faldner
 Kávičkár 

Ikona

fuh, tazky kaliber, poradte mu niekto :-~


06.02.2006 14:41

Re: Odpoviete amaterovi na par otazok?

boriso666
 Kávičkár 

Ikona

:-~ :-} :-~
markus kamo ty si to chod radsej hodit...... R1....... :-}

Upravené 2 krát. Naposledy upravil boriso666 (06.02.2006 14:45)


06.02.2006 14:45

Re: Odpoviete amaterovi na par otazok?

DaliXT
 Turista 

Ikona

Ani som nevedel, ze Yamaha robi nejaku 1000R :-O Mam sa co ucit


06.02.2006 14:50

Re: Odpoviete amaterovi na par otazok?

salat
 Jogurťák 

Ikona

radsej si to daj niekym servisovat napr. v Yamahe


06.02.2006 15:01

Re: Odpoviete amaterovi na par otazok?

markus76
 Kávičkár 

Ikona

...DaliXT YAMAHA vyrábala pred R1 - 1000R THUNDERACE 1996-2002

...a ja som si myslel,že motorkári radi poradia...ale zatiaľ ste nepomohli...????....ale prečo???...to chcem tak veľa???? :'( :'( :'(


06.02.2006 15:02

Re: Odpoviete amaterovi na par otazok?

platničky idu nalepiť aj sekunďašom.filtre prispôsobit zo škodovky.(80 sk(


06.02.2006 15:12

Re: Odpoviete amaterovi na par otazok?

sokol
 Kávičkár 

tento clovek si asi robi prcu!!!


06.02.2006 15:14

Re: Odpoviete amaterovi na par otazok?

temny
Darca Krvi  Turista 

Ikona

-otazka 1 KN filter nie je to tuningový diel ?? neviem, ak je to vzduchovy papierovy tak sa menia podla manualu /ked ho obcas vyfuknes stlacenym vzduchom nic nepokazis pozor na kvapaliny a fukat zo strany od motora/ ak olejovy tak z olejom
-otazka 2 palivo ani olej necistim a to preto ze palivo sa spali a olej vymienam cistenie je drahsie ako novy olej nepisuc ze olej je nielen znecisteny ale opotrebovany na molekulovej urovni. :-)
-otazka 3 preradovanie ? pri 25 to zo 6 na 5 podradis ked ides 25km/h a na co ti bola autoskola ?? a chcem ta vidiet predbiehat :'(
-otazka 4 nevies? nespekuluj daj do servisu /alebo niekomu kto to vie/ je fakt sranda ked si sam vymenis brzdove dosticky a pri 220km/h prides na to ze asi zle to nemas bicykel :-)))
-otazka 5 akekolvek pripravky na osetrovanie inych motocyklov zalezi co chces osetrovat alebo sa mozno pletiem a na R1 treba specialne pripravky vyvynute v YAMAHE a specialne urcene na tento motocykel :-D


-otazka 6 ano poradím

ps. Skus sformulovat otazku :-D :-D :-D

staci ???

Upravené 1 krát. Naposledy upravil temny (06.02.2006 15:15)


06.02.2006 15:18

Re: Odpoviete amaterovi na par otazok?

markus76
 Kávičkár 

Ikona

....sokol to by som si nedovolil...len ma už nebaví študovať servisné,užívatelské manuály v ktorých je toho veľa...je to iba čistá teória...a Vaše skúsenosti sa nedajú zaplatit...Vy (všetci motorkári ste ľudia z praxe....keby som vedel tak by som sa nepýtal...


06.02.2006 15:37

Re: Odpoviete amaterovi na par otazok?

markus76
 Kávičkár 

Ikona

...temmy ďakujem...
1,na tie čističe oleja a paliva som sa pýtal preto,lebo som kúpil motocykel a neviem či by nebolo treba prečistit motor a palivový systém....???
2,preraďovanie v manuály je ozaj pri 25km/h, mňa zaujímala normálna jazda lebo nie je logické (a v autoškole som sa to učil) preraďovať všetky rýchlosti pri 25km/h, keď som jazdil na motorke tak pri podraďovaní som mal stále rovnaké otáčky a neviem čoho sa mám držať otáčok alebo rýchlosti pri podraďovaní....???
3, myslel som prípravky ako šampón...vosk...čistenie motora...oživovanie gumy...na chrómové časti....na disky...mazanie niektorých častí...čistenie a mazanie reťaze...
4, olej tam dávali MOTUL15W50 musí íst rovnaký,lebo v servise ho normálne nemávajú...???
5,optimálne otáčky motora pri normálnej cestovnej jazde...????


06.02.2006 15:53

Re: Odpoviete amaterovi na par otazok?

Crash
 Turista 

Ikona

no ja neviem.... ja ti tiez nieco napisem, sice som nikdy na podobnej masine nesedel ale skus to takto: jedneho pekneho pokojneho dna sa vykotulaj so svojou R1 na cestu a pomalicky sa povoz hore-dole ulicou....ked ta to prestane bavit, sam zacnes pridavat, potom preradovat, a ked uz budu otacky take ze sa cely budes triast ako na koze....tak pekne podradis....po case ziskas cvik.....a je to....dielo skazy dokonane....mozes darovat :-D


06.02.2006 16:02

Re: Odpoviete amaterovi na par otazok?

DaliXT
 Turista 

Ikona

No ved som vravel, ze sa musim vela ucit :-O :-D


06.02.2006 16:20

Re: Odpoviete amaterovi na par otazok?

salat
 Jogurťák 

Ikona

temny
KN je tuningovy diel a nie je z papiera co je postatny rozdiel medzi klasickym je z bavlny takze ho treba cistit a impregnovat ,predavaju sa k tomu zvlast sady na udrzbu. bavlna ma lepsiu priedusnost a impregnovany musi byt kvoli tomu aby nepresli ani najmensie ciastocky prachu. ;-)


06.02.2006 16:27

Re: Odpoviete amaterovi na par otazok?

rapid
 Turista 

Ikona

motul nemaju bezne v servise? co si bol v servise na elektroniku. Motul ti v pohode zozenu aj ked mozno preferuju inu znacku. a ked nie tak co si prinesies to ti tam naleju


06.02.2006 16:27

Re: Odpoviete amaterovi na par otazok?

markus76
 Kávičkár 

Ikona

....z manuálu, ktorý nevedel vysvetliť ani rodený angličan...

The recommended shift points during
acceleration and deceleration are
shown in the table below.

Acceleration Deceleration
shift point shift point
km/h km/h
1st
2nd 20 —
2nd
3rd 30 25
3rd
4th 40 25
4th
5th 50 25
5th
6th 60 25


06.02.2006 16:30

Re: Odpoviete amaterovi na par otazok?

rapid
 Turista 

Ikona

v tom manualy moze byt nejaka chyba pri prekladani z japonciny sa to mozno stava :-~


06.02.2006 16:36

Re: Odpoviete amaterovi na par otazok?

calve
 Jogurťák 

Ikona

...kamo ked mas trocha rozumu v hlave nic sa ti nestane....ked sa mas rad a mas respekt pred tvojou R1/1000R/ tak si v poho....vsetko chce len chladnu hlavu a pomaly skusat....

...good luck....


06.02.2006 16:37

Re: Odpoviete amaterovi na par otazok?

markus76
 Kávičkár 

Ikona

...rapid to bolo dobré...ty chodíš tiež servisovať motorku do predajne s elektronikou???...odo mňa chceli zálohu aby ho mohli pre mňa objednať...


06.02.2006 16:51

Re: Odpoviete amaterovi na par otazok?

markus76
 Kávičkár 

Ikona

....rapid tie údaje sú zo všetkých YAMAHA manuálov motoriek od roku výroby 1996...
....na skúšanie som mal KAW. GPZ 750...túto nechcem zlikvidovať....
....može to byť približne ako na aute...???? (a budem sa držať toho,že na motorke sa jazdí a na aute len riadi)


06.02.2006 17:20

Re: Odpoviete amaterovi na par otazok?

zeleno
 Bahniak 

Ikona

Je málo prípadov, že niekto začína jazdiť na 1000-ke motorke a učí sa radiť rýchlosti. Väčšinou to ide
od 50ccm postupne hore a kým sa dopracuje k takej motorke, nemá už s ničím problémy.
Pri podraďovaní sa jazdec orientuje sluchom podľa otáčok motora a robí to automaticky.
Navyše sa musíš naučiť radiť v rôznych rýchlostiach a vrknúť motoru pri vytlačení spojky tesne pred preradením toľko plynu, aby po preradení a pustení spojky motor nezbadal, že sa zmenil
prevodový pomer.
Napríklad, ak jednotka ide 100-kou, musíš vedieť preradiť z 2 do 1 aj pri 90, 80, 70, 60, 50,
40, 30, 20, vždy s iným vyrovnaním otáčok. Radí sa aj o dva, tri stupne dolu pri vypnutej spojke a tá sa pustí, keď zodpovedá prevodový stupeň, rýchlosť jazdy a otáčky motora.
Ale tiež to treba "počuť", takže pomôže len trénovať..
Je to ako na aute, len tam ti preradenie pri zlých otáčkach zablokuje synchrón. Na motorke
preradíš vždy, ale môžeš pretočiť motor, alebo priblokovať koleso, alebo zhasne motor.
Na začiatok môžeš skúsiť radiť podľa otáčkomera. Teda keď na určitom stupni budeš mať
900-1000 otáčok, preradíš do nižšieho.
Počkaj si ešte na rady cestovných motorkárov, ja som motokrosový bahniak.
Preštuduj si aj toto: www.exebat.sk/clanok.php?id=251

Upravené 2 krát. Naposledy upravil zeleno (06.02.2006 19:07)


06.02.2006 17:27

Re: Odpoviete amaterovi na par otazok?

killer
Darca Krvi 

Ikona

markus76 filter KN je v podstate dozivotny, kazdych 10-20tis. km treba cistit (pri zavodnom jazdeni aj castejsie) cistiacim pripravkom, preplachnut vodou a nechat ususit, potom sa na filter nanesie konzervacny olej. S otazkami 2,3 nemam skusenosti. Tie platnicky odporucam dat do servisu. Neviem ci su na R1 specialne pripravky, ale odporucam ti zajst do Yamahy a informovat sa tam, popripade ja pouzivam veci co som kupil na pumpe, teda veci na plasty a pod.


06.02.2006 18:14

Re: Odpoviete amaterovi na par otazok?

johny99
Darca Krvi  Kávičkár 

Ikona

Nazdar ,zaráža ma ako si môže amater kupiť taky stroj ako R1?
Synu na to treba dospieť ,učiť ťa radiť a jazdiť ?Mal si začať ako iný u slabších strojov ,zvykať si na spravanie motorky učiť sa zladiť s motorkou neviem prečo si nezačal od neakeho XJčka.
Ako mechanik ti radím nechaj si nastaviť a skontrolovať mašinu v servise ,ako laik môžeš niečo vyviesť a buď niečo poškodíš alebo sa niekde zabiješ ,takže kašli na to a daj si to spraviť a začni jazdiť s kamošom čo má neaké skusenosti on ti povie kde robíš chyby pri jazde a ak sa ti niečo stane tak ti pomôže.
Inak ti prajem veľa štastných kilačikov bez nehody a poruch a bacha stačí jedna chyba a si tuhý ;-)


06.02.2006 18:55

Re: Odpoviete amaterovi na par otazok?

janny
 Edvenčr 

Ikona

ved gagarin sa tiež učil na vostoku, tak čo... :-) Ked na to máš, prečo so so nekúpil nejaký vyradený závodný špeciál? Mal by si to rychlejšie za sebou. ;-)
KN filtre sa čistia jemným štetcom od velkej nečistoty, (filter nevyfúkávat stlačeným vzduchom), potom sa napustia špecialnym šamponom k tomu určeným a nechá sa posobit podla velkosti znečistenia 5-10min a vyperie vo vode. Podla potreby postup opakuj. Vytrep z neho vodu a nechaj volne uschnút. Potom nastriekaj olejom ktorý je na to určený. Dostanes v kazdej predajni tuninngu...
Vela zdaru. 8-) .


06.02.2006 19:01

Re: Odpoviete amaterovi na par otazok?

SOLBERG
 Jogurťák 

Ikona

no riadna vrazda!! to ako keby si sa pytal ako pilotovat lietadlo v ktrorom si nikdy nebol >:-) suhlasim so zelenom...ohladom rad...inak nexces si to premysliet a zacat na niecom mensom?1000 fakt nie je zart a uz povlacila aj skusenyx jazdcov!takze sa vyser na manuali pocuvaj ako masina pradie a rad podla zvuku...je to tazke takto popisovat...proste to xce len trening... ;-)


06.02.2006 19:06

Re: Odpoviete amaterovi na par otazok?

titan
 Turista 

Ikona

To nemyslis vazne :-D , ked som ja prvy krat sedel na pinli, tak ten nemal ani tachometer, ani otackomer ani manual som necital a tie 3 rychlosti som sa naucil radit hore-dolu aj bez toho ;-) . Ak tu otazku myslis vazne a nerobis si len srandu tak ti odporucam zaradit si na tom rovno 6ku a ostatne rychlosti si daj v servise zablendovat a je to v suchu ;-) Ale teraz vazne, kludne preraduje, ked je rucicka otackomera v strede stupnice a nemusis sa nicoho bat, budes mat aj slusnu akceleraciu pri podradeni a nemusis sa ani bat, ze ta to slahne o zem dakde v zakrute. Prajem vela stastia!

P.S.: A na tom Thunderace si aj preradoval, alebo si to iba lestil kamaratovi? :-)))


06.02.2006 19:49

Re: Odpoviete amaterovi na par otazok?

felesiga
 Bahniak 

Ikona

na to kvaltovanie na 1000 ke si dobry typek...sak sa chod previest s dajakym kamossom co sa uz na motorke vozil a povoz sa s nim pozeraj ako to robi a ide to hned...ked mas aj v srdci motorku aj v noci v posteli by si kvaltoval.(skoda ze je zima uz by som isiel aj ja zajehat)


06.02.2006 20:21

Re: Odpoviete amaterovi na par otazok?

rapid
 Turista 

Ikona

skus zmenit servis asi je o nicom ked pytaju zalohu aj na 3 litre oleja. i ked je to pomerne bezne ale pytat zalohu na takuto beznu vec :-~ coho sa boja?ten olej by predali hoci kedy aj keby si ho nezobral...takze bud je divny predajca alebo ty posobis nedoverihodne 8-)


06.02.2006 21:54

Re: Odpoviete amaterovi na par otazok?

majoBA
 Turista 

Ikona

tie sprostosti o radeni kvaltov mam aj ja v manualy k fazeru1000. tusim aj cisla tam boli rovnake ale moc som sa im nevenoval. radit mas predsa podla toho ako chces akcelerovat pripadne pred akou zakrutou podradovat. 1000ka taha aj v nizkych otackach a tak pri max.pohodovej jazde idem len 6,5,4 ak nejsu moc ostre zakruty a staci cez 2000ot v zakrute. a ak chcem vystrelit dopredu tocim kolko sa da.len pozor pri prudkom pridani na wheelie a pri prudkom podradovani na zablokovane koleso.neviem ci ta r1 ma antihoppingovu spojku.ak by si chcel jazdit podla manualu,predbehne ta aj skoda120. davaj pozor a vela stastia


06.02.2006 22:03

Re: Odpoviete amaterovi na par otazok?

majoBA
 Turista 

Ikona

palivo sa necisti aspon som o tom nepocul,olej staci pravidelne vymienat-r1 myslim kazdych 6000km vyber si aky chces nezalezi na tom co predava dealer,ak nemas skusenosti platnicky si daj urobit v servise-dobre pneu a brzdy ta na takej svini drzia pri zivote (+ triezva hlava a sebakontrola), na cistenie a udrzbu mas mnozstvo pripravkov od roznych firiem-staci si vybrat. nevidim rozdiel v umyvani,lesteni a mazani medzi r1 a inymi motorkami-nieco je na plast,nieco na chrom,hlinik...

Upravené 1 krát. Naposledy upravil majoBA (06.02.2006 22:27)


06.02.2006 22:03

Re: Odpoviete amaterovi na par otazok?

raptor
Darca Krvi  Turista 

Ikona

ty si mal urcite aj svoj prvy sex s pamelou andreson a jeden dokonaly orgazmus k tomu ze?
davaj na seba VELKY pozor !!


07.02.2006 7:41

Re: Odpoviete amaterovi na par otazok?

markus76
 Kávičkár 

Ikona

...niekolko slov na záver...

...ďakujem za rady majoBA,rapid,felesiga,titan,solberg,janny,johny99,killer,zeleno,calve,temmy...pomohli ste mi...

...Thundercat bol môj chlapčenský sen,ktorý som sníval od roku 1996,keď som ho uvidel...mal som len GPZ750 ale s prepadnutými papiermi a chýbala mi odvaha na nej vychutnávať jazdu po prvej naháňačke s políciou...mala problémy so štartovaním...a kedže mám 194cm,100kg kúpil som radšej Thunderace(600 mi bola malá) a je to ťažké pre nováčika...

...určite poznáte ten pocit mať niečo nové a hladať všetko okolo toho a báť sa že niečo človek pokazí...

...poradíte ešte nejaké tie prípravky na údržbu teraz som v štádiu prezerania inernetových obchodov,porovnávania cien a chodenia po obchodoch...ale neviem si vybrať niečo dobré,niečo čo už má niekto odskúšané...


DAKUJEM

Upravené 1 krát. Naposledy upravil markus76 (07.02.2006 7:43)


07.02.2006 8:07

Re: Odpoviete amaterovi na par otazok?

frenky555
 Turista 

Ikona

markus76: brigadujem na rucnej autoumyvarke: pouzivame pripravky turtlewax, armorall a nerta, je ich milion druhov: na plasty, chromy, disky, proti muskam (je to bomba!!!),na ozivenie plastov, na okna.... su dost drahe, ale efekt je zaruceny. Ale urcite nic nepokazis, ked si moto umyjes jarovou vodou, a na chrom je dobry silichrom (tuba ako zubna pasta)


07.02.2006 8:47

Re: Odpoviete amaterovi na par otazok?

miros139
 Ľadvinka 

Ikona

markus-neber to tak ze mi sme odbornici a ty amater,..niekto ma iba viac skusenosti....a zacal jazdit o trosku skor ako ty,...ale to neznamena ze jeho poznatky musia vyhovovat zrovna tebe......kazdy raz zacinal....len ma zaraza ze zasa sa cloveku na konkretnu otazku hoci nezvycajnu odpovie az v cca 10tom prispevku....no a co ze zacina na 1000cke.....motorka ako motorka.....ak nemas nikoho od koho by si sa ucil alebo spolu jazdili, skoc si niekde na kludne miesto - velke parkovisko...atd,...a skusaj si vsetko pomalicky a sam....postupne sa vsetko naucis,rady druhych ber casto s rezervou....kazdy je individualita a vyhovuje mu nieco ine.......niet nato ked si vytvoris vlastny nazor.....lebo ked budes iba robit to co vravia druhi bez vlastneho zhodnotenia zblbnes z toho a nikam sa nepohnes.....hlavne rob na motorke vsetko pomaly a opatrne....na zaciatok ti staci ked sa ju za tuto sezonu naucis krotit,...brzdi s predstihom,akceleruj pomaly, za mokra este opatrnejsie....podraduj ako pisali chalani skor pri nizsich otackach -4-3-2000 vtedy by nemalo hrozit ze ta "rozhodi" na vyssie kvalty rad po cca 5-6000 a tak isto to prezijes.......platnicky si nelep ale vymen.....a koli servisu .......skoc trebars k Vadimovi a pokecaj,....a popytaj sa na vsetky veci....hosani ta navedu na spravnu cestu,...alebo vo velkom servise kecaj ale iba s mechanikom co je zadrbany .....na prijme asi nebudu moc ochotne slecinky.......drz sa


07.02.2006 10:00

Re: Odpoviete amaterovi na par otazok?

markus76
 Kávičkár 

Ikona

...DAKUJEM miros139...


07.02.2006 22:20

Re: Odpoviete amaterovi na par otazok?

Bambulo1
 Kávičkár 

sorry za off-topic , ale : nieje PegasBoy tvoj mladsi brat ?


08.02.2006 0:13

Re: Odpoviete amaterovi na par otazok?

Kwasak
 Turista 

Ikona

Najprv to vyzeralo, ze si robis srandu. Najdi si kamossa, co ma skusenosti a bude ochotny sa ti venovat. Chce to vela jazdit, jazdit, jazdit...

Upravené 1 krát. Naposledy upravil Kwasak (11.02.2006 23:44)


08.02.2006 0:17

Re: Odpoviete amaterovi na par otazok?

Kwasak
 Turista 

Ikona

Mal si napisat na zaciatku, ze si si takto dospely stroj kupil koli svojim rozmerom, vyhol by si sa mnohym narazkam! Na cistenie motorky ja pouzivam cistic Motul, krasne ide vsetko dole a zostava vylestena. A nikdy si nedavaj na brzdy WD-cko :-D ...

Upravené 2 krát. Naposledy upravil Kwasak (11.02.2006 23:48)


08.02.2006 0:36

Re: Odpoviete amaterovi na par otazok?

raptor
Darca Krvi  Turista 

Ikona

WD je na brzdy "welmi dobre" oni potom vobec nepiskaju a ani nebrzdia :-D
a v zime jej daj do nadrze preventivne acylpirin a hlavne kolesa nech su v teple...


08.02.2006 8:30

Re: Odpoviete amaterovi na par otazok?

miros139
 Ľadvinka 

Ikona

majstri


08.02.2006 15:47

Re: Odpoviete amaterovi na par otazok?

Pajo
 Kávičkár 

Ikona

Nóó markus 76, na tvoju obhajobu musím povedať keď že si uviedol aj svoje parametre že ozaj na nejakom pinčli alebo skútriku si Ťa neviem predstaviť.
A nestavaj sa do predu na" nejakého amatéra" všetci sme nimi svojho času boli 8-)
Počúvaj tých čo Ti poradili a ostatných nás ber ako mazákov na vojne . Trošku podjebať musíme keď "mi vieme a druhý nie."
Ja osobne sa prikláňam k tým čo radia jazdiť , jazdiť a počúvať - vono to príde tak nejak samo. Keď nie rýchlo predávaj mašinku ;-)


08.02.2006 16:32

Re: Odpoviete amaterovi na par otazok?

crazy666
Darca Krvi  Kávičkár 

Ikona

zacat na litrowej masine? :-O .....akoze w poho...ja som tiez este amater ale poradill by som ti radit pri takych otackach na ake sa citis......


08.02.2006 19:48

Re: Odpoviete amaterovi na par otazok?

radoooooo
 Edvenčr 

Ikona

Hlavne že je sranda...


09.02.2006 8:09

Re: Odpoviete amaterovi na par otazok?

Gastan
Darca Krvi  Turista 

Ikona

NUž vyjadrím sa aj ja:

Markus76:

ak si jazdil GPZ750 a teraz máš thunderace, tak pochybujem ze nemáš skúsenosti s radením, skôr by som povedal ze ti ide o nájdenie správnych otáčok na preradenie.
Na to je jednoduchý spôsob ako to zistit.
Nájdi si dlhú peknú rovinku.
Rozbehni sa malou rychlosťou, ja neviem tak napr 40-50 km hod, jednotka dvojka by ju mali zozrat v pohode, v tejto rychlosti hod vyssi kvalt trojku napr. a pomalicky otáčaj plynom, ked ti moto predstane kuckat a zrychlovanie bude od urcitych otáčok plynulé dokonca az velmi rychle, nasiel si tu spravnu minimálnu rychlosť na ten daný kvalt. Toto sprav aj s ostatnými rýchlosťami 4,5,a 6. Nemusíš ich točiť do maximálky, stačí stovec. tam by už mali žrať rýchlosť všecky kvalty. Plynulosť zrýchľovania si urči sám, aká je pre teba ešte zvládnuteľná.

Pri podradzovaní je to podobné. Len tam je potrebné vedieť maximálky na jednotlivých stupňoch, maximálky myslím tebou jazdecky zvládnuteľné, ktoré sú samozrejme nižšie ako maximálky na danných stupňoch.
Rozbehni to na taký stovec, na šestke, a hoď tam paťku, uvidíš ako sa bude správať mašina a kam stupnu otáčky, to iste sprav s ostatnými kvaltami ( 4,3,2 ), a rychlosťami, 90,80,70, možeš ísť aj hore 110, 110, 120.

No a potom ešte jedned spôsob. ustál si rýchlosť napr 50, daj tam trojku a plynulo pomaly otáčaj plynom, sleduj aké zrýchlenie má mašina na danom stupni na daných otáčkach, potom postupne rýchlejšie otváraj plyn aj mašina sa bude správať trošku pružnejšie, zrýchľovanie bude väčšie. a postup opakuj z ostaných rýchlostí 60,70 80 atď, a ostatných kvaltov 4,5,6.
Takto sa naučíš aké zrýchlenie aké ma mašina a ako sa správa.

Takto som sa to učil ja, takto mi to bolo vysvetlené a takto to posúvam tebe ďalej.

kn filter, ako sa on starat ti napísal janny,
na údržbu a ošetreovanie nie je rozdiel medzi yamahou a inou motorkou, kozmetika tu spomínaná bola,
prevádzkové náplne podľa techničáku, (ten olej 15w-50 možew byť od akéhokoľvek výrobcu, ale náplň by mala byť jednej značky. ale ak meníš olej, meníš aj filter.

Na ďalšie otázky v kľude odpoviem treba sa len spýtať.

len jednu otázku mám ja.

Akú to máš vlastne motku ??? yamahu 1000r thunderace ?? ( dva ovalne alebo kruhove svetlomety vpredu ??) alebo r1 ktorá má svetlomety ako mačka šikmé ???

a ostatní, dodrbte ma, očakávam to...


09.02.2006 8:58

Re: Odpoviete amaterovi na par otazok?

markus76
 Kávičkár 

Ikona

DAKUJEM gastan

...ja mám R1...

...vedel by si poradit optimálne otáčky pri pohodovej jazde(pod ktoré by som nemal klesnúť
)?????
...niektorí uvádzajú okolo 3500 že je to optimálne...(ak klesnú pod mal by som preradovat????)
...pri spravnom podradovaní stúpnu otáčky na podradovanom stupni?????(lebo mne sa zdá že motor drží otáčky rovnako či to preradím alebo nie-hovorím o jazdení do 100km/h)
...vedel by si povedat aspon približne maximálky lebo presne o to mi pri zadavání tej otázky pri podradovaní išlo????


09.02.2006 9:16

Re: Odpoviete amaterovi na par otazok?

rapid
 Turista 

Ikona

ked klesnu pod tak uz mozes podradovat a nie preradovat :-}


09.02.2006 11:14

Re: Odpoviete amaterovi na par otazok?

fedajkin
Darca Krvi  Kávičkár 

Ikona

markus76: s tymi otackami to zavisi od roznich prevodov. Ja som si tiez najprv myslel ze neradim lebo boli skoro rovnake, ale daj o 2 stupne dole a uvidis...


10.02.2006 8:03

Re: Odpoviete amaterovi na par otazok?

Gastan
Darca Krvi  Turista 

Ikona

Nuž tie otáčky to je individuálne, zálaží na motore a prevodovke, yamahu r1 som pod sebou az na také dôkladne preskúmanie nemal.

Ak chceš napr predbiehať a potrebuješ rýchlosť nabrať pomerne rýchlo, tak dva kvalty dolu, ( z 5 do 3 napr.) , no a potom plynulo trosku rychlejsie s plynom hore, uvidíš ako sa z z nej stane raketa.

3500 otáčky to by som povedal že na R1 je voľnobeh taký vyšší, ale dá sapovedať že pri týchto točkách ti budú vyššie kvalty cukať

Moj návrh je pre pohodovú jazdu točky tak 5-8 tisíc , a hrať sa s kvaltami 4,5,6 .


10.02.2006 8:17

Re: Odpoviete amaterovi na par otazok?

frog
 Turista 

Ikona

Markus76 - a naozaj si uz na motorke jazdil? Ved ked ti nieje jasne ze po podradeni ti otacky stupnu hned po pusteni spojky tak to vyzera ze si nejazdil ani na aute... Toto cele ale neplati ked ides do prudkeho kopca a medzi stlacenim a pustenim spojky motorka spomali. Vtedy ti mozu aj klesnut. Aby si tomu porozumel staci ti trochu predstavivosti ako funguje prevodovka. Prvy stupen je najvacsi prevodovy pomer. Cize najvacsie otacky sa rovna najmensia dosiahnutelna rychlost ale najrychlejsia akceleracia. Posledny (myslim ze siesty) prevodovy stupen funguje presne naopak. A tie medzi tym su len prechody medzi. Uz kapis?

Na umyvanie moto pouzivam sampon bez vosku lebo smrdi na vyfukoch. plexi stit po umyti saponatom este umyjem pripravkom na normalne auto okna.
Platnicky vymienaj iba ak si zrucny v technickych veciach. Je to jedina vec ktora ta oktem kotvy zastavi. O tom ze by sa lepili som este nepocul. Pokial viem lepi sa iba oblozenie na pakne v bubnovej brzde.
Olej necisti vymen. Najlepsie rovno aj s filtrom. Pokial nemas doveru ku kvapaline v nadrzi vymen ju za novu 95natural a hotovo. Vypusti ju ale aj zo sustavy.
Filter KaN sa osetruje s KaN pripravkami tak ako ti uz napisali.

No a tie tvoje otacky na pohodovu jazdu si najdes najlepsie sam. Jazdit na 1000rpm je nedobre aj pre dieslove motory tak to drz trochu nad. Motor ti svojim zvukom da najlepsie vediet kedy sa mu najlepsie stebov jazdi. ;-)



10.02.2006 8:51

Re: Odpoviete amaterovi na par otazok?

Bambulo1
 Kávičkár 

... k tym otackam : ak mas R1 novsiu so vstrekovanim , je jedno , na akych otackach jazdis , motorka ti pojde plynule , rozdiel bude iba vo vykone , ktory budes vyuzivat - kludne tam mozes dat pri 100 km/h sestku a pohodovo sa vozit
... ak mas starsiu , karburatorovu , ta ma senzor polohy skrtiacej klapky , ktory ti upravuje predstih zapalovania v zavislosti od otacok a toto funguje vtedy , ked tam mas minimalne 3000ot. ... ked ti otacky klesnu , regulacia sa vypne a ty mozes pri necitlivom pridavani plynu sposobit klepanie ventilov

... takze pri karburatorovej verzii je lepsie jazdit nad 3000ot


Gastan, R1ma volnobeh okolo 1000ot. a ak aj na sestke das pri 3000ot. plny , nebude trhat...
... pri pohodovych 8000ot. ides na R1 zhruba 80 km/h na jednotke !

Upravené 1 krát. Naposledy upravil Bambulo1 (10.02.2006 8:54)


13.02.2006 9:21

Re: Odpoviete amaterovi na par otazok?

markus76
 Kávičkár 

Ikona

...CHALANI EŠTE RAZ DAKUJEM ...



Pridať príspevok môže len registrovaný používateľ, člen Motoride Klubu.

PC verzia motoride.sk

© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 190959 | Včera: 247374