Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.

Menu

Články | Videá | Tipy | Fórum | Kalendár | Inzercia

Pridaj aj ty článok o svojej motorke!

Zvýšenie výkonu počas preteku - odstránenie statora - Diskusné fórum - Moto poradňa

Máte problém s Vaším strojom ? Skúste sa opýtať. Ostatní motorkári Vám možno budú vedieť poradiť.

Značky: Skúsenosti, Problém, Motor, Karburátor, Elektrika, Podvozok, Kolesá, Pneu, Brzdy, Olej, Administratíva.

Pravidlá správania sa na diskusnom fóre motoride.sk

Pridaj novú diskusiuZvýšenie výkonu počas preteku - odstránenie statora - Diskusné fórum - Moto poradňa

OO Sleduj diskusiu Pridaj nový príspevok 

Značky: Skúsenosti.

14.03.2010 17:44

Zvýšenie výkonu počas preteku - odstránenie statora

TomiCapone
 Jogurťák 

Neviem či máte s tým niketo skúsenosť ale videl som V IT že si chalan vybral z moto zapalovanie a na okruhu jazdil len na bateriu. Motorka išla evidentne lepšie do otáčiek, ale sa mi to nejako nezdá ako vhodné riešenie. Čo vy na to?


14.03.2010 17:58

Re: Zvýšenie výkonu počas preteku - odstránenie statora

bruno76
 Kávičkár 

Ikona

zapalovanie tazko,ked tak alternator a robi sa to bezne


14.03.2010 18:00

Re: Zvýšenie výkonu počas preteku - odstránenie statora

TomiCapone
 Jogurťák 

Stator


14.03.2010 18:02

Re: Zvýšenie výkonu počas preteku - odstránenie statora

Rogid
Darca Krvi  Kávičkár 

Ikona

tomi ako dlho mu vydrzala baterka?


14.03.2010 18:04

Re: Zvýšenie výkonu počas preteku - odstránenie statora

TomiCapone
 Jogurťák 

Ved toto neviem ale mal tam taky konektor a hned si to dobijal.


14.03.2010 18:06

Re: Zvýšenie výkonu počas preteku - odstránenie statora

bruno76
 Kávičkár 

Ikona

co to bolo za masinu?


14.03.2010 18:07

Re: Zvýšenie výkonu počas preteku - odstránenie statora

TomiCapone
 Jogurťák 

600 ka K6


14.03.2010 18:22

Re: Zvýšenie výkonu počas preteku - odstránenie statora

bruno76
 Kávičkár 

Ikona

ty tomu hovoris staror ja alternator,ale urcite to neni zapalovanie.pouziva sa to dlho a neni to novinka.spotreba cca 2 baterky za sezonu


14.03.2010 18:59

Re: Zvýšenie výkonu počas preteku - odstránenie statora

tryskac
 Kávičkár 

Ikona

Chlapci ;-) , stator je od slova statika a nemá vplyv na zotrvačné hmoty motora, takže neovplyvňuje akceleráciu. No druhou časťou alternátora je rotor od slova rotácia a jeho hmotnosť svojou zotrvačnosťou brzdí zvyšovanie otáčok. Na okruhu kde sa využívaju skôr vyššie otáčky a viac valcové motory je demontáž plusom. No v meste, v teréne a všade kde používajú často aj nízke otáčky, hlavne pri jednovalcovom motore by sa bez zotrvačníka-rotor alternátora pomaly ani nepohol.


14.03.2010 19:05

Re: Zvýšenie výkonu počas preteku - odstránenie statora

TomiCapone
 Jogurťák 

No tak ale zas nejaký magnetizmus tam asi je či sa mýlim??? V tomto prípade o hmotnosť nejde zejme. :-)


14.03.2010 19:58

Re: Zvýšenie výkonu počas preteku - odstránenie statora

mrfreezer
 Kávičkár 

Ikona

nejde tam o zotrvacnost rotora... ide o zatazenie alternatora pri dobijani baterky... alternator pri dobijani dava oborvsky odpor... rukami neni sanca pretocit... na aute..


14.03.2010 20:06

Re: Zvýšenie výkonu počas preteku - odstránenie statora

TomiCapone
 Jogurťák 

presne toto som myslel ktovie aký výkon to pridá motocyklu.


14.03.2010 21:22

Re: Zvýšenie výkonu počas preteku - odstránenie statora

full nabita baterka vydrzala cca 30min
race alternator prida vraj cca 1-2konika cize uplne bez alternatora by to malo byt viac


15.03.2010 16:37

Re: Zvýšenie výkonu počas preteku - odstránenie statora

tryskac
 Kávičkár 

Ikona

alternátory motocyklov mávajú výkon medzi 200 až 400 Watov. Účinosť alternátorov odhadujem na min 90% čiže ich príkon to je spotrebovaný výkon motora je v rozsahu 222 až 445 Watov , čiže ani nie 0,5 kW aj to len vtedy ked ked tento výkon aj odoberám /zapnuté všetky spotrebiče aké motorka má/.
Ak mám nabitú baterku a energiu spotrebováva iba zapaľovanie,vstrekovanie,počítač a sem tam brzdové svetlo tak si myslím,že spotrebovávaný prúd nebude vačší ako 10 A - každý si to môže ľahko odmerať a to odpovedá cca 120 až 140 Watom. Toľko môžu navyše zobrať aj nesprávne nafúknuté kolesá alebo slabo namazaná reťaz.
Takže ide tam v podstate fakt len o zotrvačnosť lebo rotor alternátora pri zrýchlovaní energiu pohlcuje a pri brzdení odovzdáva nas5 motoru čo na okruhu asi nik nechce.
Ak by nejaký alternátor pridať nejaké kone tak to by musel byť elektomotor. ;-)
Ale nie to som už protivný, určite bolo myslený ušetrený výkon, no ako som písal nie je to ani 0,5 kW


15.03.2010 22:04

Re: Zvýšenie výkonu počas preteku - odstránenie statora

loobo
 Kávičkár 

Ikona

Vyskytli sa okolnosti vdaka kt.som musel jazdit bez alternatoru a presiel som nie viac ako 10 km. Celkovo nie viac ako 20 minut, potom sa bateria vybila a motor skapal presne v garazi.
Vytahovat rotor kvoli takejto mizernej "uspore" amaterskeho jazdca je volovina.



15.03.2010 22:21

Re: Zvýšenie výkonu počas preteku - odstránenie statora

jawa222
 Bahniak 

Ikona

:-O


15.03.2010 22:34

Re: Zvýšenie výkonu počas preteku - odstránenie statora

Sonny
 Jogurťák 

Ikona

tryskac - vykonovo je to z tvojho vypoctu jasne. Odobrany vykon 0,5 kW je zanedbatelny. Ale tocivy moment pri akceleracii nie je ovplyvneny iba odberom, teda vlastnym odporom statora voci otacaniu ale v prvom rade sa tam pocita s usetrenim na hmotnosti rotora.

V skratke: Ked z klukovky odstranis cca. 1-2 kg, motor klukovku roztoci lahsie. Ked este odpocitas cca. 0,5 kg, co by predstavoval elektricky odpor, ktory by bol kladeny pri dobijani a napajani elektroniky, dostanes sa k celkom zaujimavemu cislu okolo 2,5 kg odstranenej hmotnosti z rotora, cize klukovky.

Na supersportovych strojoch, kde zavazi kazdy kilogram je usetrenie takejto hmotnosti nevyhnutne. Ked je tato hmotnost navyse umiestnena na rotacnej casti ako klukovka, kludne to moze sposobovat poriadne citelne vykonove rozdiely.

PS: ved aj na sportovych autach sa z tohto dovodu pouzivaju upravene (zmensene) zotrvacniky v motoroch. Rychlejsie motor akceleruje a ide do otacok.


16.03.2010 0:24

Re: Zvýšenie výkonu počas preteku - odstránenie statora

tryskac
 Kávičkár 

Ikona

Sonny súhlasím s tým, že demotáž rotora má efekt nie v úspore výkonu potrebného na jeho elektrickú činnosť ale v úspore výkonu potrebného na roztáčanie jeho hmoty, znížením hmotnosti celej moto a aj odstránením jeho stabilizačného účinku, ktorý pôsobí proti snahe jazdca klopiť motorku v zákrute.
Takáto zmena by bola skôr rozpoznateľná pri ľahšej a menej výkonnej motorke. No pre hobby závodníkov z motoride na 100 k motorke to má minimálny efekt - zhruba ako Placebo


17.03.2010 19:58

Re: Zvýšenie výkonu počas preteku - odstránenie statora

TomiCapone
 Jogurťák 

No ale ved to je jedno keĎ na rotor pôsobí odstredivá sila je jedno či je to vplyvom váhy alebo magnetického odporu. ????


19.03.2010 12:37

Re: Zvýšenie výkonu počas preteku - odstránenie statora

TomiCapone, nie je to jedno. Ide predovšetkým o moment zotrvačnosti kľuky, ušetrené elektro-magneto-Watty sú len detailom... Hmota rotujúcich častí má zásadný vplyv na roztáčanie alebo spomalenie kľukovky (zrýchlenie motorky alebo brzdenie motorom), nie je dokonca jedno, odkiaľ sa tá hmota ubere. Malo by sa uberať z vonkajšieho priemeru kľuky. Podobne odstránenie vonkajšieho rotora je viac cítiť, ako odstránenie rotora (s menším priemerom) vovnútri statora. Ak je zapalovanie riešiteľné bez týchto súčiastok, je rozumné odstrániť obe časti, jeden bez druhého sú aj tak k ničomu a ušetrí sa váha (napr. pre väčší akumulátor).
Staré karburátorové závoďáky mali často len akumulátor a kontakty prerušovača, žiadny "generátor". Amatérsky úpravcovia zas veľakrát vyhodili stator, rotor, regler, všetko. Spravila sa len vačka a prerušovač bol na ľahučkom nastaviteľnom paneli. Batéria sa použila najmenšia, ktorá vydržala závod.
Dnes je to s úpravami náročnejšie,aj sériové mašiny sú o hodne zložitejšie, alternátory často v oleji (nehovoríme o Pionieroch, že?), nie je len tak jednoduché "prehodiť to" na okruh a potom späť. Konštrukcie sú zložitejšie, zásahy chúlostivejšie. Elektronika vrátane vstrekovania potrebuje väčšiu kapacitu, namiesto napr. 8 Ah batérie treba použiť 16 Ah alebo aj viac - a to v perfektnej kondícii.
Ak by sa nejednalo o motorku natrvalo prestavanú na okruhy, vôbec by som nad tým nelámal hlavu, aby som odstraňoval alternátor.
Ak by som prerábal natrvalo pre okruh, treba využiť (alebo okopírovať) rôzne racingové kyty. Dnes už netreba vymýšľať dávno vymyslené veci ;-)


20.03.2010 7:09

Re: Zvýšenie výkonu počas preteku - odstránenie statora

karol1
 Bahniak 

Ikona

tryskáč
trochu si sa sekol v jednom detaile - skoro všetky súdobé motorky používajú záťažový regulátor napätia. čiže čo nezoberú svetlá , to regulátor vyskratuje miesto nich. Takže pokiaľ máš pripojený regler , tak generátor ide na plné gule , či chceš , alebo nie.
Miesto vyberania statora , aj z dôvodov , ktoré uviedol papiboy , by som pri "RACE" jazde odpojil konektor na regleri. A ušetrený 0,5kW by som investoval do dobrého jedla pred jazdou :-D
A čo sa týka samotného generátora ,tak pre race by som použil menší ľahší , len s takým výkonom , aby stačíl na striekačku a zapalko - odhadujem 100W , a baterku by som ,možno aj so štartrom , vyšmaril het.


20.03.2010 8:35

Re: Zvýšenie výkonu počas preteku - odstránenie statora

TomiCapone
 Jogurťák 

No dobre tak ďakujem aspoň nezomriem sprostý. ! [dobre]


21.03.2010 20:41

Re: Zvýšenie výkonu počas preteku - odstránenie statora

tryskac
 Kávičkár 

Ikona

karol máš pravdu zabudol som sa pri pri budenom alternátore, v motorkách sa vačšinou používa alternátor bez budenia s permanentnými magnetmi a skratovou reguláciou zenerkami. No keby mal regler "odpariť" 0,5 kW , tak by sa na ňom dali robiť hrianky. Pri skratovom spôsobe regulácie teda alternátor zbytočne brzdí výkonom cca 100 -200 W



Pridať príspevok môže len registrovaný používateľ, člen Motoride Klubu.

PC verzia motoride.sk

© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 93307 | Včera: 112803