Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.
Máte problém s Vaším strojom ? Skúste sa opýtať. Ostatní motorkári Vám možno budú vedieť poradiť.
Značky:
.Pravidlá správania sa na diskusnom fóre motoride.sk
Značky:
.
Neviem či máte s tým niketo skúsenosť ale videl som V IT že si chalan vybral z moto zapalovanie a na okruhu jazdil len na bateriu. Motorka išla evidentne lepšie do otáčiek, ale sa mi to nejako nezdá ako vhodné riešenie. Čo vy na to? |
zapalovanie tazko,ked tak alternator a robi sa to bezne |
tomi ako dlho mu vydrzala baterka? |
Ved toto neviem ale mal tam taky konektor a hned si to dobijal. |
ty tomu hovoris staror ja alternator,ale urcite to neni zapalovanie.pouziva sa to dlho a neni to novinka.spotreba cca 2 baterky za sezonu |
Chlapci , stator je od slova statika a nemá vplyv na zotrvačné hmoty motora, takže neovplyvňuje akceleráciu. No druhou časťou alternátora je rotor od slova rotácia a jeho hmotnosť svojou zotrvačnosťou brzdí zvyšovanie otáčok. Na okruhu kde sa využívaju skôr vyššie otáčky a viac valcové motory je demontáž plusom. No v meste, v teréne a všade kde používajú často aj nízke otáčky, hlavne pri jednovalcovom motore by sa bez zotrvačníka-rotor alternátora pomaly ani nepohol. |
No tak ale zas nejaký magnetizmus tam asi je či sa mýlim??? V tomto prípade o hmotnosť nejde zejme. |
nejde tam o zotrvacnost rotora... ide o zatazenie alternatora pri dobijani baterky... alternator pri dobijani dava oborvsky odpor... rukami neni sanca pretocit... na aute.. |
presne toto som myslel ktovie aký výkon to pridá motocyklu. |
full nabita baterka vydrzala cca 30min |
alternátory motocyklov mávajú výkon medzi 200 až 400 Watov. Účinosť alternátorov odhadujem na min 90% čiže ich príkon to je spotrebovaný výkon motora je v rozsahu 222 až 445 Watov , čiže ani nie 0,5 kW aj to len vtedy ked ked tento výkon aj odoberám /zapnuté všetky spotrebiče aké motorka má/. |
Vyskytli sa okolnosti vdaka kt.som musel jazdit bez alternatoru a presiel som nie viac ako 10 km. Celkovo nie viac ako 20 minut, potom sa bateria vybila a motor skapal presne v garazi. |
tryskac - vykonovo je to z tvojho vypoctu jasne. Odobrany vykon 0,5 kW je zanedbatelny. Ale tocivy moment pri akceleracii nie je ovplyvneny iba odberom, teda vlastnym odporom statora voci otacaniu ale v prvom rade sa tam pocita s usetrenim na hmotnosti rotora. |
Sonny súhlasím s tým, že demotáž rotora má efekt nie v úspore výkonu potrebného na jeho elektrickú činnosť ale v úspore výkonu potrebného na roztáčanie jeho hmoty, znížením hmotnosti celej moto a aj odstránením jeho stabilizačného účinku, ktorý pôsobí proti snahe jazdca klopiť motorku v zákrute. |
No ale ved to je jedno keĎ na rotor pôsobí odstredivá sila je jedno či je to vplyvom váhy alebo magnetického odporu. ???? |
TomiCapone, nie je to jedno. Ide predovšetkým o moment zotrvačnosti kľuky, ušetrené elektro-magneto-Watty sú len detailom... Hmota rotujúcich častí má zásadný vplyv na roztáčanie alebo spomalenie kľukovky (zrýchlenie motorky alebo brzdenie motorom), nie je dokonca jedno, odkiaľ sa tá hmota ubere. Malo by sa uberať z vonkajšieho priemeru kľuky. Podobne odstránenie vonkajšieho rotora je viac cítiť, ako odstránenie rotora (s menším priemerom) vovnútri statora. Ak je zapalovanie riešiteľné bez týchto súčiastok, je rozumné odstrániť obe časti, jeden bez druhého sú aj tak k ničomu a ušetrí sa váha (napr. pre väčší akumulátor). |
tryskáč |
No dobre tak ďakujem aspoň nezomriem sprostý. ! |
karol máš pravdu zabudol som sa pri pri budenom alternátore, v motorkách sa vačšinou používa alternátor bez budenia s permanentnými magnetmi a skratovou reguláciou zenerkami. No keby mal regler "odpariť" 0,5 kW , tak by sa na ňom dali robiť hrianky. Pri skratovom spôsobe regulácie teda alternátor zbytočne brzdí výkonom cca 100 -200 W |
© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 93307 | Včera: 112803