Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.
Máte problém s Vaším strojom ? Skúste sa opýtať. Ostatní motorkári Vám možno budú vedieť poradiť.
Značky:
.Pravidlá správania sa na diskusnom fóre motoride.sk
Značky:
.
Zdravím ... mám kamaráda čo má rovnakú XJ ako ja aj farbu :D ... hh v TP má 25kW ale bola odškrtená zrejme len na 37kW a to zámenou karburátorov. Maximálka totiž neni vadčšia jak 160km/h. Hladal som po fórach a našiel som pár zaujímavých článkov o tom ako rôzne boli XJčka škrtené. |
ten posledný obr. som dal dvakrát sa ospravedlňujem nejde to už upraviť Upravené 1 krát. Naposledy upravil Blazen054 (03.03.2010 12:52) |
neviem, možno neskúšal som .. ale vzduchu bude mať menej keď sa šupátko len na 80% otvorí... ide o to či rezať alebo nie.. tak ako je na tom návode |
A ešte jednu vec som nepochopil: šupátko v max.hornej polohe aj s plne otvorenou klapkou |
nom ide o to že som chcel ukázať na foto že šupátko podtlakom otvárané sa najviac dokáže otvoriť len na tých cca 80% ... a klaka ktorá zrejme reghuluje množstvo zmesi sa otvárá na 100% ako je vidno na fotke. |
Blazen054: |
Neviem proste je to klasický karburátor.. ide tam ot o šupátko ktoré by sa posprávnosti malo otvárať až na vrch ... takto sú práve škrtené verrzie na 37kW... viaceré zdroje mi to potvrdili.. len neviem čo si to môžem podomácky ako ten chlapík na návode odpilovať |
A ešte jedna vec.V tom odkaze nemec skracoval šupátko na membránovom karburátore.Podľa mňa ak skrátiš šupátko tak ti nebude zatvárať a budeš mať na voľnobehu vysoké otáčky.Skôr sa prikláňam k tomu, že nad šupátkom je nejaká mechanická zábrana, ktorá bráni plnému zasunutiu. |
lenže on má presne tú istú mašinu ako já nmevadí prezrem čo tomu bráni a uvidím |
Blazen054: Upravené 1 krát. Naposledy upravil egres2 (03.03.2010 16:09) |
neviem po nemecky len z obrázkou som vydedukoval že treba spíliť ten kus... a na fóre písali že ak mám určitý typ karburátora treba meniť volnobežnú trisku.. ale ja mám ten druhý typ na ktorom netreba meniť trisku aj 37 aj 45kw verzie mali rovnaké ... takže sa do toho asi pustím... |
egres2, už sa na to vykašli, si úplne vedľa. Upravené 1 krát. Naposledy upravil felika (03.03.2010 16:19) |
felika: |
felika ou diki toto som potreboval počuť ... ona bola volakedy zrejme 25kW od výrobi .. pochádza z Rakúzka a tam mali povadšinu 37kW verzie takže vymenili karburátori a má 37... maximálka 25kW je okolo 140 37kw okolo 170 a 45kW okolo 180 a vyžšie ... trisky tam mám 100vky |
Fuha, a tu sa veselo píli egres, on musí dvíhať šupátko šroubovákom, to nemá lanko, ale pružinku ano. Dvíha to len podtlak, keď motor pracuje. Priestor difuzoru je prepojený s priestorom nad membránou, tam vzniká teda tiež podtlak a ten vlastne zdvíha membránu a na ňu pripevnené šupátko (a o.i. aj veľmi precízne, v závislosti od podtlaku upravuje-reguluje zmiešavací pomer - to je vlastne ten prínos systému). |
papiboy: |
erges... skratnenie supatka neber ako doslovne skratenie supatka... to zostane rovneko dlhe ako predtym (teda jeho pracovna cast)... len "skrtena verzia " ma na hornej strane nad membranou vyssi plastovy lem, ktory pri plnom kotli mechanicky zabrani zasunutiu supatka. Preto sa na fotke neda uplne nadvihnut. Ak sa zbrusi ten lem, tak rovnakou procedurou sa supatko bude dat zatlacit az tak ze ho na fotke nebude vidiet... zmiesavaci pomer sa nemeni, prezoe zo supatkom sa vyssie posuva aj ihla..ale to urcite vies |
Hehe, egres, s Diversionom nemám absolútne žiadne skúsenosti, ani som len nepojazdil, takže do témy som nazrel až teraz, hovorím, však už tu budú mať aj tak "svojich". Aj mali |
demo: |
Nie zasunutiu, ale vysunutiu! To je trochu rozdiel. U škrtenej verzie horný koniec šupátka bráni úplnému jeho otvoreniu. Po odstránení tejto časti sa šúpátko môže otvoriť naplno a tým umožňuje plný prietok sacím hrdlom. Upravené 1 krát. Naposledy upravil felika (03.03.2010 21:09) |
felika: |
Presne tak ako píše demo a felika to je riešené a presne tak sa to má doriešiť (odškriť) |
Som rád že sa Ti to podarilo, rozdiel zbadáš. |
tak ti poviem ze ak na poslednom prevode ides na plnych otackach tak rychlost nezvisis ale vikon urcite ano |
no a nezabudni si tam dat vacsie trysky lebo mozes prepalit piesty |
Blazen054 : nemozes to odfotit, alebo aspon nakreslit, ako vyzerala ta mechanicka zabrana, ktora branila supatku ? |
Fuuuha...,tak toto bolo napinave ako v detektivke.Zacal som od zaciatku citat a ked som prisiel po stad,ze "pilit supatko" vybehli mi na celo kropaje potu ako hrachy.Hovorim si neeeee,to snad nee,tomuto musim rychlo zabranit..,to musim stihnut! |
motoexcite, si si istý tým čo tvrdíš? Tie kropaje potu si kľudne z čela utri, nijaká tragédia sa nekoná a ani sa konať nemala. Radšej si tie šupátka pozri naživo a potom tu hraj divadlo. Upravené 2 krát. Naposledy upravil felika (05.03.2010 7:35) |
blazen, dobre si to spravil. moje xj bolo 45kw a šupátka šli úplne "hore". |
pibroch - v prvom príspevku základnom som dal link na PDFko otvor ho a tam sú aj obrázky šupátka |
felika No ty si aký profesional!? |
samozrejme že sa nebrúsia doslova šupátka :D iba tá časť horná plastová ktorá zabraňuje zdvíhaniu. A k tej spotrebe to netvrdí len on ale aj veľa členov XJčkárskeho fóra a nie len teoreticky ale aj prakticky dokázali že im to spotrebu nezvýšilo. |
Blazen Ak dokazes to supatko zdvihnut uplne do vrchnej casti,zdvihas s nim zaroven aj hlavnu ihlu ktora sa v tom supatku nachadza.Ihla ma naviac konicky tvar,to znamena,ze cim je ihla vyssie, o to viac dokazes dostat s plavakovej komory do difuzoru benzinu.Dokazes do toho motora dostat viac paliva a to je to co ti ten vykon zvysuje.Viac paliva=viac vykonu. |
Jasné to je pravda čo si popísal ... ale napr. pri 100km rýchlosti budú one verzie mať stále rovnako otvorené karburátory aj 37 aj 45kw verzia. Spotrebu máš v pravej ruke. Je logické že keď plné držíš 37kW tak bude mať menšiu spotrebu ako plné na 45kW. Ale pokial pôjdeš presne tou istou rýchlosťou spotreba musí byť rovnaká .. akurát že na 45kW budeš pridávať trošška menej plynu keďže svižnejšie vybehne na tú istú rýchlosť ako 37kW. |
Blazen Prosim ta a preco tu korekciu odbrusujes.? Ten rozdiel vo vykone medzi 37 a 45 kw,8kw,ziskavas prave tak ze zvysis otacky motora vdaka full open otvorenim supatkam a max.prisunom benzinu.Nikde inde ten vykon nenajdes,len prave v tych vrchnich otackach.Spodok,ani stred pasma otacok motora ti touto upravou vykon nezvysi! Ved nema preco. |
Ale veď ja súhlasím. Tak to je jak píšeš. Ale nerozumiem prečo by to malo zvyšovať spotrebu. Spotrebu budem mať vyžšiu, pokial do tých vysokých otáčok (ktoré sa zvýšili vďaka odbrúseniu) pôjdem. Pokial budem mať stále rovankú plynulú jazdu ako predtým nemá prečo byť vyžšia spotreba. či? pokial budem jazdiť na 5tisíc otáčkach na 37 aj na 45kw tak spotreba nemá byť prečo iná. Trisky sú rovnaké a karburátor je otvorený stále rovnako o oboch verzí. Spotreba bude iná vo vysokých otáčkach pretože 37 bude mať max já neviem napr. 9tisiíc a 45 bude mať maximum 11tisíc. |
Tá rovnaká spotreba je "teoretická" za podmienky, že sa bude šupátko otvárať v rozmedzí polôh pred odstránením mechanického "obmedzovača".V praxi, a predsa kvôli tomu bola odstránená, sa spotreba zvýši využívaním celého rozsahu zdvihu šupátka. |
tak ... jednoducho s maximálkou rastie spotreba .. ale pokial sa bude udržovať tá istá jazda a spôsob jazdy spotreba nemá prečo byť vädčšia. |
Potom ale preco tu korekciu odbrusujes si mi stale nepovedal. Ked nechces prekracovat 5 tisic otacok tu korekciu si tam kludne nechaj.Prepac,ale mne sa to potom zda v tvojom pripade ako uplne zbytocna praca. Upravené 1 krát. Naposledy upravil motoexcite (05.03.2010 11:45) |
motoexcite vo dvojici na dialnici proti vetru to nič moc nešlo preto som to chcel otvoriť. Neviem presne ako pracujú tie šupátká, či sú buď len zatvorenée alebo buď len otvorené na plno. Ja to chápem tak ako to chápem a stačí mi to :D Spotreba mi vychádzala pod 4 litre. pokial by sa aj o pol litra zvýšila.. na mašlu to nebude |
Blázen054: |
ano. čiže tolko kolko jej pridám .. tolko sa otvorí klapka a tolko isto sa otvorí aj šupátko ak to dobre chápem hej? |
motoexcite, |
felika. |
Dnes som to teda otestoval a musím uznať že motorka ide omnoho lepšie. Fakt som to pocítil a maxiimálka bola niečo cez 180 ... vtedy v noci hneď po úprave som bol už asi unavený a nevšimol som si ten dosť výrazný rozdiel :D ... na moto treba spraviť ešte servis a pevne verím že po servise ktorý je už načase spraviť pôjde ešte lepšie dokonalejšie ako teraz (tým som nemyslel dosahovanie lepšej maximálky) |
hej radšej som sa ale chcel poradiť ako niečo pokaziť. Každopádne ešte raz ďakujem. |
© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 188425 | Včera: 197633