Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.
Máte problém s Vaším strojom ? Skúste sa opýtať. Ostatní motorkári Vám možno budú vedieť poradiť.
Značky:
.Pravidlá správania sa na diskusnom fóre motoride.sk
Značky:
.
Ahoj, keďže zima je stále prítomná chcem využiť čas a trošku popracovať na svojom TA-čku. Chcem sa opýtať kto už zhodil katalyzátor na TA-čku 2009. Na čo si mám dať pozor, prípadne čo treba k amputácii dokúpiť ??? aké sú skúsenosti po odobratí a či sa zmenili vlastnosti,spotreba, výkon dík. |
Pozor si nemusis davat na nic specialne. Klasicky to odfakli flexkou. Dokupit musis bud nove zvody (to by si ale nemusel KAT amputovat,ale jednoducho nahradit zvodmi bez KATu), ktore tymto zakrokom poserkas,alebo kus rurky (najlepsie zohnat niekde z autoservisu kus stareho vyfukoveho potrubia, alebo rurkovu cast vyfuku cca 15-20cm). Tu ti bude treba na nadpojenie zvodov k vyfuku. Najhlavnejsia zalezitost co sa zmeni je, ze ti odpadne 3,5 kg hrca pod zadkom, ktora chyta kazdy šuter. Spotreba sa nema preco menit - KAT je tam len pasivny s perforovanou zohriatou sietovinou na ktorej sa odparuju zvysky paliva. |
Vyhrabal som par obrazkov aby si mal predstavu. Su tri moznosti. a prepojit zvody s vyfukom takto: 3. odfajcit len cast KATu (tu sa nenavratne KAT poskodi) a zavarit odpilenu plochu - toto sa urobi lahsie ako ohynat rurku a dopasovavat vyfuk. potrubie. To sa urobi takto: A zvarí sa to takto: Upravené 1 krát. Naposledy upravil superflanker (17.02.2010 18:34) |
A ktorú možnosť si využil ty? |
Otázka znie: kedy ho budeš potrebovať? Motorka na emisnú nechodí. |
superflanker - pises,ze spotreba sa nezmenila.. a vykon,alebo spravanie motorky..? |
Výkon - kým nepôjdeš na brzdu tal to bude vždy subjektívne tvrdenie. |
superflanker. sam si napisal, ze odobratie katu, okrem smradu teda, nic na vykone neprinieslo, tak potom nerozumiem |
Nerozumies vete: "Výkon - kým nepôjdeš na brzdu tal to bude vždy subjektívne tvrdenie." ? |
superflanker, kat je tam nato, aby si dosiahol euro3, aby aj nase deti a ich deti mohli chodit po meste bez naustkou. Tolko vykonu Ti to neprida, osobne si myslim, ze na priebehu vykonu Ti to spravi vacsi bordel, kedze sa jedna o hruby zasah do vyfukoveho systemu, ktory nema za ulohu iba len presunut spaliny zo spalovacieho priestoru za tvoj chrbat. To je moj osobny nazor, bez utoku, nehovorim, ze masina nema lepsiu odozvu, ale v skutocnosti je tam viac minusov ako plusov. |
jogcar: to, prečo som ho dal preč, nebolo vôbec z dôvodu zvyšovania výkonu, či zmeny priebehu. |
myslis ze aj 2008 a novsi ma iba pasivny? tie 3 kg pomozu asi pretekarom, ale asi inych nezachrania mozno by stacilo trosku schudnut a nie zhadzovat veci z motorky. jediny realny dovod je asi fakt,len to ze sa o to v terene zapiera. na druhej strane to vychvalujete aky je to super stroj, ale takmer kazdy majitel musi na nom este urobit nespocetne vela uprav aby mu vyhovoval ako zdvíhanie prednej vidlice, take padaky, taky rám, katalyzator von.... |
rapid: 700vka už spĺňa EURO3. |
Fuuuu sa to tu rozbehlo.... |
superflanker, tak pokial mas roztrepat pol motorky v terene, tak je to urcite vhodnejsie hrcu odstranit, pripadne pouzit nejaky mensi kat. To som teda nevedel, ze to az tak trci, ale viem si to zivo predstavit |
Zmenu svojej váhy na jazde nepocítiš. Môžeš pribrať alebo schudnúť aj 30kilo. |
superflanker, ja s 240kg burgmanom okufrovanym nemam problem, bezne jazdim po polnych cestach a aj po hradzi jazdim zo sikma hore dolu a to na cestnych pneu. v tazkom terene je to uz horsie. takze to na com jazdim neznamena ze neviem o com je rec. |
jogcar: ono to az tak velmi netrčí - možno 1 cm. Len je to v mieste ktore sa prepruzenim zadnej kyvky dostava najnizsie. neexistuje ziaden kryt motora ktory by chranil aj KAT. V terene to znamena, ze najviac ran pri prepruzeni masiny schyta prave KAT a hrozi jeho prerazenie resp. odtrhnutie celych zvodov, nehovoriac o tom ze uz som z rychlosti cca 40km/h zastal na KATe skoro na mieste - cize ustat taku ranu a neodltetiet z masiny je umenie. Naco to teda riskovat. |
rapid: ked budeš jazdiť na Burgmane toto Motoride Enduro Challenge 2009 - Film, potom sa môžme ďalej rozprávať |
dobre,tak sa rozpravat nemusime |
rapid: snažme sa zvyšovať svetlú výšku mašín, takýto kryt by ti ju min o 3 cm zmenšil. Na druhej strane radsej by som KAT prerazil,ako narazil pevnym krytom... |
Ja len tak pre ilustráciu o čo m sa tu bavíme |
Mňa švihne..oni sa snáť kotia... |
Keď budeš mať jedno alebo druhé a bude ťa zaujímať "problematika" odstránenia katalyzátora, potom sa ozvi. Zatiaľ tu len zasieraš tému, ktorá môže niekomu pomôcť. |
ja som si tiez nechcel pripustit ze 250ccm skuter nieje na dialnicu ale pochopil som to az ked som kupil ST-cko......tak isto GSo nie je robene do lesa ale trocha reklamy a je to najlepsia moto na svete...... |
ja som bol tiez endurak viem o com hovoris moj brat ma tenere 750 motoride.sk/?login=hrac proste nestim proti vetru a na tvoju upravu som nepovedal ani slovo myslel som tym ze je jednoduchsie pouzivat veci na to na co su urcene..... Upravené 1 krát. Naposledy upravil jano1407 (12.04.2010 20:48) |
Motorka je na to na co ju pouzivas. A podla toho si ju aj upravis(ked vies ) |
jano1407: s tvojim bratom budem tento vikend na Sand rallye... |
A co dalej? Ma to nejaky zmysel, alebo nie? Nepotrebujem zvysovat vykon, ale lepsia odozva plynu je fakt nutna. Mam na mysli ked sa zavre plyn a potom chcem jemne pridat tak bud sa nic nedeje, alebo to trhne a vykonu da prilis vela. A preto by som rad vedel ci sa da takouto upravou vyriesit tento problem, alebo ci toto odstrani az vymena vyfuku aj so zvodmi? |
Caba: korektne ti nedokazem odpovedat, pretoze 650 je karbec a 700 striekacka. Na druhej strane nepoznam nikoho kto na 700vke KAT amputoval, vsetci menili zvody. Ale v principe by tam nemal byt velky rozdiel ci zvody alebo amputacia s bypassom. Na karbecoch sa urcite zlepsila odozva na plyn a pribeh v nizsich otackach. Co na to povie striekacka, neviem. |
Výmena zvodov (v podstate amputácia KATu) aj s koncovkou výfuku mala u 700vky, teda striekačky, za následok nárast výkonu odspodu a to teda poriadne. Zmizli vibrácie v otáčkach 4000-4500, narástol výkonový stred, ale zase hore je ako vypľutá (nepovažujem za nedostatok). |
Prečo ho tam tí šikmookí dávajú, keď je to kua fix taká zbytočnosť? |
Zbytočnosť to určite nie je. Niekomu to tam však z istých dôvodov nevyhovuje, niekomu dokonca prekáža. |
© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 119156 | Včera: 129901