Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.
Máte problém s Vaším strojom ? Skúste sa opýtať. Ostatní motorkári Vám možno budú vedieť poradiť.
Značky:
.Pravidlá správania sa na diskusnom fóre motoride.sk
čím špinavší filter tím čistejší olej pretože nemá takú priepustnosť preto bi mal motoru viac prospievať |
možno sa vychádza z toho že je ten olej v štvor. viac tepelne zaťažovaný ako v moto. |
no ja mám v manuály menit olej a filter každých 1800km, a zaujímalo by ma, že prečo? ked je to vlastne dvojvalcový motor z motorky-mne vychádz že možno preto lebo je sprevodovaný na tažko-je tam iba trojstupnový automať-variátor, ale aj tak-len aby som vedel,olej pritom ide von čierny-tak asi treba ??? |
a tento príspevok prosím aby bol zmazaný, lebo je celkom off topic, ale napadlo ma : |
-vymena filtra a oleja su len marketingove tahy ropnych a filtrovych spolocnosti!!! |
tak už je všetko jasné Beriem týmto s5 že bola diskusia zbytočná, svetlo treba vnášať kde sa dá *yes* ;) |
bigmann23: |
Yeah Riki Vďaka za článok Upravené 2 krát. Naposledy upravil bigman23 (15.02.2010 21:50) |
Dobre teda |
www.calsci.com/motorcycleinfo/Filters.html |
kazdy vyrobca napise do manualu, ze "pouzivajte vyhradne nas znackovy filter" , inak asi nepredpisuju nic. |
Prečo má filter pretlakový ventil? |
bigman23: |
a keď už nutno odpovedať tak JASNE že vymeniť filter je len dobre a JASNE že keď to výrobca predpísal až na každú 3. výmenu tak dobre vypočítal že dovtedy bude filter plniť svoju funkciu... |
Prvý ( Tomov ) príspevok odpovedal dokonale, zvyšok už je škoda čítať, chlapy nudíte sa doma príliš a potom sa rozhorčujete fakt pre p....y |
Barlač stý prospievaním by som bol opatrný... poznám prípad keď chlap menil olej asi po 500km (fasoval olej) filtre nefasoval tak ten zostával pôvodný. |
V zime na nej nejazdím, olej tam mám predpísaný 10W40 a až po výmene oleja sa vyskytli problémy s radením. Idem meniť spojku tak som mal v pláne skúsiť inú značku oleja - ja viem je to také tápanie ale rozpoliť motor kôli tomu nechcem). |
miob Problem moze byt ze olej je chladom prilis husty.Vyrobca predpisuje viskozitu 10W40.Je dobre tuto viskozitu aspon v zime dodrzat,alebo nechaj motor dlhsie zohriat. |
agres-to mas pravdu,ale filter je filter a ked skratis jeho vymeny interval,tak to motorke len prospeje.. |
barlac:Pretože každá veľká vec sa skladá s prkotín. |
mne sa rata,ako tu viete rozobrat kezdu prkotinu(-: |
miob > je to uz starsi rocnik moto, tak problem moze byt aj v opotrebeni, pozri si v manuale aky olej mas tam davat (SAE,API,JASO specifikacie) a taky tam davaj a ak tam taky mas, tak to bude v niecom inom. Este moze byt problem aj v tom, ze dnes sa uz vyrabaju ovela kvalitnejsie oleje ako v roku vyroby tvojej moto, ale to asi nebudem riesenie. |
riki1...som sa aj zasmial. |
motor, ty si si nieco slahol??? neviem co si si dal, ale dobre to musi byt |
riki presne tak.Slovak si mysli ze sam spravi vsetko najlepsie. |
tak nejak .... , uz som len zvedavy ake ponaucenie si z tohto zoberie miob |
riki1:Lenže tam ,kde japonci začínali, my sme skončili. |
motoexcite> prave o to ide, kazdy na zapade vie robit len svoju , velmi uzku profesiu, ale tu velmi dobre a tak vznikne celok (vyrobok) nad ktorym my len krutime hlavou (zatial) Upravené 1 krát. Naposledy upravil riki1 (14.02.2010 21:47) |
egres > ja si zas myslim, ze preto, lebo vymyslame uz davno dokladne vymyslene a nie ze by sme si to radsej nastudovali a na tom budovali dalej a potom by sme mohli konkurovat hocikomu , ale za cias komousov to nebolo mozne, takze to nas kusok ospravedlnuje, lenze dnes uz mame cestu volnu (aspon teoreticky) |
egres2 |
riki1: |
hmmm, este by bolo treba zistit, ze preco ti Japonci nestastni (co ani nevedia stanovit intervaly udrzby,totalne zdevastovani vojnou) vyrabaju tieto super motorky a preco my mudrlanti slovensky nie, ked sme uz taki mudri , ze by sme nezvladli tu cestu k lepsim komunistickym zajtrajskom ? |
riki1 Poznam to moc dobre.Na Hayabuse som menil velakrat filter aj olej. To je este v pohode. |
ak inu vyskóznu triedu oleja alebo iný tip nemusi ti robit dobrotu zvišok toho stareho oleja co ostane vo filtry inak ja menim filter pri každej vymene. ps :ak nemeniš filter tak to maš ako keby si sa okupal a obliekol na seba naspäť stare prepotene oblečenie |
s kapotami mas recht... treba ist fakt na to opatrne - je to sama zapadka plastova, stupel. |
motoexcite > pri Haybuse je to tiez natesno (pakaren) mal by sa pouzivat specialny pripravok na odskrutkovanie filtra, ale pouzivam K&N a ten ma privarenu matku na vrchu, takze je to lepsie, ale aj tak sa zase.,u olejom vyfukove zvody, no je to pakaren ... Upravené 1 krát. Naposledy upravil riki1 (14.02.2010 21:14) |
1tom1 > staram sa o svoje motorky vzdy dokladne, podla manualu a ten filter ma vydrzat 18000 / 3 roky , co nastane skor. |
riki to chces ako povedat, ze je problem dat dole kapotaz kvoli vymene filtra?? |
riki1 Ked som mal gsxr1000 k2 a racing vyfukový komlet Arrow,musel som zhadzovat aj potrubie pri vymene filtra.To potrubicko bolo uplne natesno pri filtri.Tiez som nemal s toho radost,ale co by som nespravil pre mojho milacika..,ze? |
riki1:To je normálne, že sa zašpiní zbytkami oleja.Ale filter je tam na to, aby filtroval nečistoty z oleja a po čase sa zanesie a klesá jeho účinnosť.Možno je jeho životnosť aj 18 000 km ale ja ho radšej mením. |
Pri vymene olejoveho filtra , musim dat dole kapotaz, a to je pakaren, a Suzuki velmi dobre vie, kolko ten filter vydrzi (aj s rezervou). |
Vela vyrobcov doporucuje vymenu ol.filtra pri kazdej druhej vymene oleja. |
egres > tiez som rozmyslal, ze preco mam ten olej pri vymene stale cierny, aj ked bol filter "cerstvy", ale potom som usudil, ze mozno preto, lebo ten olej dokladne zmyva necistoty po spalovani a tak som si povedal, aky dobry olej . Pouzivam CASTROL POWER 1 GPS. Ale to len tak spekulujem, velmi sa v olejoch nevyznam. |
Už ste skúšali po výmene filtra ho rozobrať a pozrieť ako vyzerá?Prečo mám čierny olej keď je " filtrovaný" cez filter?Kvôli manuálu alebo cene si nezaseriem nový olej zbytkami oleja z filtra.Mením olej + filter.Môj názor. |
miob pise, ze chce menit olej za iny typ, nie len normalna vymena, ja si myslim, ze ten filter to zvladne, aj ked neviem nic o oleji ktory tam mas a ktory chces dat , takze tak ... |
no s tym filtrom zalezi u ktorej ako napr v mojom manuali pise olej kazdych 6000 a filter kazdych 12000km ale ja to menim s kazdym olejom novy filter cca 180sk |
miob: preco si neni spokojny??????? ja len tak pre zaujimavost............ |
Nic, len mi to je vtipne, ked vidim ako su vsetci citlivy na filter. |
ja mam pisane kazdu druhu vymenu, cize 12 000km, no a co? Upravené 1 krát. Naposledy upravil 1tom1 (14.02.2010 20:03) |
V suzuki manuale mam pisane vymena olejoveho filtra po 18.000Km, tak nemudrujte |
focus: |
ak ti motorka vela žerie oleja,tak ani nemusiš meniť olej,lebo ho furt obnovuješ ,ale filter,tam neni len tak pre nič za nič asi. |
Tak ako ti hovori 1tom1.Nerieš par euro.Vždy ak meniš olej,men aj filter |
kamo filter stoji okolo 5 euri... stoji to vobec za zamyslenie sa nad tym?? |
S novým olejom som prešiel cca 3500 KM nie som s ním spokojný, chcem ho vymeniť. Pri výmene by som mal vymeniť aj olej. filter? (filter má tých spomínaných cca 3500km). díky. |
© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 148902 | Včera: 143401