Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.
Máte problém s Vaším strojom ? Skúste sa opýtať. Ostatní motorkári Vám možno budú vedieť poradiť.
Značky:
.Pravidlá správania sa na diskusnom fóre motoride.sk
Tak som dnes priniesol motor 350/638 z komplet GO. Vsetko pomenene - loziska do jedneho, 6.vybrus, novy spojkovy kos aj predlohova hriadel, lebo mi osmickovala spojka... komplet GO kluky aj s loziskami, plny medzikus. GO za takmer 8 000,-Sk! Salena cena! Ale dobre... |
Aj by som vam napisal, ktora firma mi to robila, ale neviem, ci mozem. Ak hej, dam vediet. |
k cene - dopredu si nemal cenový návrh ? Podľa Tvojho vyjadrenia asi nie. Dostal si aspoň na záver cenový rozpis , alebo to bolo "daj osem a môžeš ísť" ? |
Dopredu som mal cenovy rozpis, cena sa vysplhala zo 6600 na 8000, ked "majster" zistil, ze mam skrivenu hriadelku a treba aj ten novy kos. O kosi som vedel uz dopredu, ale o hriadelke som netusil... Som od Bardejova a GO mi robili v Ke. V utorok pojdem za tym panom a prediskutujem dalsi postup. Vypytam si aj dodaci list (mam iba prijmovy pokladnicny doklad...), na ktory som zabudol... |
ako sa robi vybrus? ja som myslel ze len honovanim....??? a ta priruba? ved ked nasrobujem hlavu valca tak sa to vytesni az az. pi*u tomu rozumim ale ja som daval motor na GO a prirubu som majstrovi ani nedaval. a teraz si veselo zabehavam a nema problema. tych 8litrov sa mi zda dost prehnanych. ale ked si taky mudry tak si si to mohol porobit aj SAM! jawam ZDAR! |
Každopadne reklamuj ,nenehaj ťažkovyrobené peniaze len tak ,najlepšie je davať do overených servisov ,ta cena by sedela ,diely na Jawu už niesu tak lacne ako kedysi ,prajem ti veľa zdaru a štasne vybavenie |
Pista: Honovanie je len povrchova uprava a valec to brusi na zaklade odstredivej sily (pokial mam spravne inf), co znamena, ze ten vybrus nemusi byt rovnomerny (napr bude vo valci vajco...) Upravené 1 krát. Naposledy upravil Dano (23.02.2006 23:08) |
Ja ked som mal MZ tak som si tiez daval robit vybrus u jedneho takehoto "experta" a potom som doma zistil, ze horsie to uz odsrat ani nemohol. Kazdopadne tam za nim chod a reklamuj. Na to mas pravo a nedaj sa odbit recami typu "8 rokov to uz tak robim", to len znaci, ze uz 8 rokov je fuser Ak sa na to vykasles, tak fuser bude fusovat dalej a ty mozno budes potrebovat coskoro vybrus dalsi. |
Asi to budem fakt reklamovat... Tak som sa na ten motor tesil, ze ho nakopnem cez vikend... Tie peniazky boli ozaj tazko vyrobene... Len ma stve moja hlupost, ze som fakt hladal dielnu tak daleko od domova... Dalsi problem pre mna... |
Clovek sa uci na vlastnych chybach. S tym uz nespravis nic, ale reklamovat to urcite chod. Za to nic nedas a uvidis, ak je co len trochu seriozny tak sa bude snazit nejako s tebou dohodnut, ale ak je fuser tak sa zase dozvies zopar "mudrosti" . Kazdopadne ti prajem vela stastia! |
Titan: v utorok pojdem za nim, ale motor este nevezmem. Nemam totiz ako... Skusim sa s nim porozpravat a najst nejake riesenie. Robota nie je urobena dobre - o tom niet pochyb. Taku istu diskusiu som rozbehol aj na jawamanii.info a tam mi povedali aj iny uhol pohladu. Mam za nim behat 90 km kvoli tomu, aby mi povolil valce, zrovnal ich a pripadne utrel handrou? To viem spravit aj sam a doma... Ale v kazdom pripade za nim pojdem a opytam sa ho, ci mi necha zaruku, ak do toho sahnem doma sam. To by ma nastvalo poriadne, keby mi kvoli takej veci padla zaruka trebars na kluku, prevodovku atd. V motore su vymenene vsetky loziska do jedneho! A nikdy nevies, co ti na Jawke odide... Takze najprv podebatime, potom budeme riesit dalej... |
Pista: Nereagoval si na moj diskusny prispevok aj na jawamanii? |
REKLAMUJ....a tvrdo donho....je problem ze si mu uz zaplatil...hmm...a nechod tam sam,,svedok sa vzdy hodi...iank vybrus stoji 1500sk a GO kluky 1600Sk tam kde ja viem. |
Aj ja som robil GO tohto motora. Go kluky stalo 3019 - vonkajšie ložiska, tie boli od Koyo za asi 1000 SK. Vybrus bol robeny v KE za 1715. Simeringy GP-čka (dvojbritove) silikonove asi 350 Sk a este nejake drobne veci. To s tou prirubov karburatora áno, dáva sa pred dotiahnutim hlav valcov. Ale že by sa ten motor dal rozobrat za dve hodiny a poskladat za dve dalšie, tak to teda nie, ibaže by na to niekto pouzival krampač na rozpolenie blokov a podobne naradie. PO vybruse sa majú valce poriadne umyť aby sa zmyl ten lapovci sajrajt. Ta len tolko a tiez som z BJ. |
Dano oslov rovno majiteľa dieľne, vlastná skúsenosť mi hovorí že zamestnanec si občas uľahčí prácu na úkor kvality bez vedomia šéfa. 99% mi vyšli v ústrety. |
Nechapem ludi co robia motory a odflaknu robotu. Ved ked uz raz robim s motormi tak ma tá práca musi bavit a nie je mozne takto robotu odflaknut. Aj ked je to jawka ale chodi po svete nejedno destarocie a STALE FUNGUJE. |
Dano: Ak pojdes za nim len tak bez motora a povies mu ze co a ako sa ti tam nepozdava, tak sa moze stat, ze ta rovno vysmeje, ze co si mu to tam prisiel za rozpravky vypravat. Ale skus, ak myslis, ze sa s nim da takto najprv dohodnut a motor donesies az potom, ked bude suhlasit. To je pravda, ze povolit vlace, dat prirubu a zatiahnut si to mozes aj doma sam, ale na druhej strane by ti za to mal dat minimalne nejaku zlavu, lebo v cene boli urcite zaratane aj tieto ukony. Este raz vela stastia. |
Dano: reklamáciou asi veľa nevybavíš, Sú to veci, ktoré môžu, ale aj nemusia mať vplyv na správny chod motora. To, že vo výfukových kanáloch sú nečistoty, neznamená automaticky, že sú aj vo vnútri valca a nerovnosť roviny valcov tiež nedokazuje, že stadial fučalo. /alebo bude/ |
Silwestrik: Neviem, ci mozem verejne povedat, kto to bol. Vies, aby ma tu niekto neodpisal za moj "subjektivny nazor" na sfusovanu robotu... Ale uz som dostal jednu sukromnu spravu od cloveka z Ke (alebo okolia), ktory presne vie, o koho ide... |
NEČISTOTY VO VÝFUKU NEVADIA?!!!!! |
Poznám túto teóriu len z rozprávanie chlapov, čo niekde reklamovali pridretie motorky a bolo |
zeleno: Len reagujem. Pisal si, ze kazdy servis by mal mat pripravok, alebo brzdu, kde by sa dany motor vyskusal. Momentalne mam motor na GO u Karola1 a tiez nema nejaku stolicu, kde by mi ho natocil, aj keby som mozno chcel. S toho usudzujem, ze to asi nie je pravidlom mat nieco take. Takze mi nezostane nic ine, ako prist domov, nahodit ho a natocit az doma, kedze som na GO niesol iba motor a nie celu moto. Tak neviem, ci Dano mal vobec moznost pocut motor vrcat skor ako motor prebral. |
klinec: asi máš pravdu, Je tažko chcieť v tejto dobe niečo, čo druhá strana považuje za nepodstatné. Ja len porovnávam, čo sa pravdepodobne zrovnávať nedá. Robil som v ČSAO n.p. |
zeleno - prekvapuje ma že sa pýta taký starý morský vlk ako Ty. Upravené 1 krát. Naposledy upravil karol1 (25.02.2006 19:10) |
a k tomu skúšaniu motorov - nie je problém doniesť do opravy celú motorku - osobne to mám najradšej . |
Karol: mám na to iný názor. Úlohou výfuku u dvojtaktu je dosiahnuť rezonanciu plynov tak, aby Upravené 1 krát. Naposledy upravil zeleno (26.02.2006 16:16) |
zeleno,karol1: moj otec bol vo svojich casoch testovacim jazdcom motoriek pre Mrazka a ostatnu elitu v CSSR endure, a zaroven ich najazdievacom (60-te, 70-te roky), okrem toho im aj vyrabal a upravoval vyfuky. skoda, ze sa ho uz nemozem spytat, ako to vlastne s tymi tvarmi vyfukov a ich prierezmi, a tlakmi potrebnymi na max. vykon v skutocnosti je.. |
Zeleno - ale to nie je názor a tak isto nie moja teória . Bol by som véééľmi hrdý , keby som na to prišiel sám . Ja to mám len z knižiek - proste chválim sa cudzím perím . |
Dano , keď je to majiteľ a mechanik v jednej osobe a " nepodarilo" sa mu zgenerálkovať motor a vedie reči typu že to nevadí že to aj tak bude jazdiť ojeb mu ten motor o hlavu !!! |
Pajo: konštatovanie, že sa využíva aj spätný tlak, Danovi veľmi nepomôže. Ak vieš, napíš, Upravené 2 krát. Naposledy upravil zeleno (26.02.2006 21:26) |
Tak toto s tym spätnym tlakom som nevedel... Upravené 1 krát. Naposledy upravil Dano (26.02.2006 11:37) |
Ja len zo skúsenosti , že keď pred montážou umývam valec , tak by som sa musel snažiť , aby som nevymyl aj výfukové kanály. |
Dano: Sleduj ten postup. Včera boli nečistoty natlačené do valca výfukom, dnes ich motor |
Zeleno - tak aby to bolo zrozumiteľnejšie |
Zeleno, Karol1- teda Zeleno,...prvy princip ktory si musi pri tom vsetkom predstavit je to ze tlak sa v tekutine siri vsetkymi smermi,..cize ak po odkryti vyfuku ide z dovodu pretlaku vo valci plyn /spaliny/ von do vyfuku kde je tlak nizsie,...po opusteni rury konstantneho priemeru ide kuzelom lievikom-ktory sa rozsiruje- plyn spomaluje ale vznika tlakovy "rozruch" ktory ma opacnu polaritu cize podtlak a ten sa siri jak v smere prudenia tak v smere opacnom naspat do valca a pomaha vysat spaliny,..zaroven vsak co je neziaduce taha von z valca aj cerstvu zmes....potom spaliny vo vyfuku pokracuju rurov rovnakeho priemeru-cas prudenia suhlasi s casom otvorenia prepustakov,...valec sa konstantne plni,....ked uz plyn vo vyfuku dosiahne protikuzel a vtedy zaroven cerstva zmes opusta valec-to nechceme vznika vo vyfuku rozruch tlakovy-pretlak siri sa naspat aj dopredu..vytvara pretlak ktory zabranuje aby cela zmes utiekla von,....a drzi vo vyfukovom kolene takyto pretlak az kym sa vyfuk nezavre. Upravené 1 krát. Naposledy upravil miros139 (27.02.2006 13:22) |
Dano: o tych tlakoch si precitaj tu: www.lpx.cz/ , klikni si tam na "Vyfukove kmity" |
Karol: nechcel som nič viac, len aby si to upresnil. Bolo treba použiť výraz "výfukové plyny" Upravené 1 krát. Naposledy upravil zeleno (27.02.2006 18:27) |
ak si niekoho rozdrazdil...nemyslim mna isto nie,...ono sa najlepsie o tomto keca pri pive,...clovek mysli, a napriklad ja ktory mam zavazne problemy so zakladnou koordinaciou zmyslov teda moje prsty nepisu to co myslim,..vid moj pravopis a skoky v myslienkach,...dopadne to nedorozumeniami,...ale sak to nic mame tu 1.0000 Mega caso priestoru ci coho,...jasne skoda ze tie socialisticke pupky v jawe srali na to mohlo to byt delo ako tie trojvalcove yamahy a suzuki zo 70-tych rokov,....180km/h len taky rachot.....mzetka je uz vyladena avsak iba v malo pasme otacok taha ako hovado - absencia regulacie....iba piestovy rozvod a bez privery,...aspon membrana do sania,......dalo by sa to tam nainstalovat,...ale trebalo by pilit kartre a dorabat a matros,...no babracka ako hovado.... |
Nooo, uz som chytil, ze ten vyfuk ma daco do seba... Ze sa plyny nie len vyfukuju, ale sa aj istym sposobom vracaju nazad, som tiez pochopil. Jedno co mi zacalo vrtat hlavou je, ktore kolena (hurky) su lepsie? 638 ma kolena trochu lomene a hned pri vystupe z valca je koleno uzsie - potom lomene - hrubsie - lomene a uzsie- opät hrubsie a vchadza do vyfuku. Deviatkove (alebo 4nulkove) koleno je pravidelne a nema (aspon myslim) tie hrubsie a tensie miesta... Tak ktore? |
Inac, keby som vykuchal vyfuk a dal väčšiu dyzu do karburatora, nezvysil by sa mi vykon? Zralo by to ako prasa, ale spalovaci priestor by sa lahsie vycistil od vyfukovych plynov a tou väcsou dyzou by cucol aj viac benalu. Ale to by asi nebola uz vhodna zmes, co? Neviem, je tam strasne vela faktorov, ktore sa mozu zucastnovat na takom chode motora - obzvlast dvojtaktu si myslim. |
Hosi tak vy ste iny Borci takychto ludi si treba na Slovensku vazit... |
Dano: mohol by si napísať, ako šlape Jawka. Dúfam, že je všetko ok. |
Cau Zeleno, tesi ma, ze sa zaujimas Motorecka slape, aj ked by som mal vyhrady... Ale je to jawa, takze celkom dobre na jawku. Momentalne ma zlostia kondenzatory... Odisiel mi jeden. Jeden tam este mam stary teslacky a kupil som novy - taky, aky mi odisiel. Ten novy, to je katastrofa. Kladivko iskri a ked som isiel do kosic, normalne mi vynechaval jeden valec (tak to cukalo...) Prehadzoval som kondiky a chyba je zjavne v tom novom! Stale iskrilo to kladivko, kde bol napojeny ten novy kondenzator. Keby iskrilo trosku, tak ma to netankuje, ale ono "hori". |
este som zabudol, zapalko bolo tiez rozladene, ked som to minule pozeral (po sto kilometroch bolo rozhodene ozaj dost...) Referencie zatial na toho pana podat neviem, chvalit ho urcite nebudem, ved mi nepovracal stare suciastky (napr. spojkovy kos, prazdny medzikus, loziska z prevodovky...), ale co sa tyka zlozenia moto, este som to celkom dobre neodskusal. Moto troska poklepava, snad preto, ze nema tesnenia pod hlavami a valcami... Aj to mi vadilo, ale co spravis, ked on povie, ze to tak robi furt a da mi na to zaruku... |
Myslím si, že motorke sa nič nestalo. Nezáleží ani tak na pomere mazania 1:40, alebo 1:50, |
K tejto teme som dostaval sukromne spravy od viacerych clenov motoride, ale tieto spravy boli z mojej schranky nejakym divnym sposobom odstranene. Ja som ich nevymazal! Proste zmyzli. Aj prijate aj odoslane. Spravy, ktore sa tejto temy netykali, mi v schranke ostali. Co si mam o tom mysliet? |
Motoride mal akúsi poruchu. Mne vtedy zmizlo vyše 200 prijatých a ani neviem koľko odoslaných. Zmizli správy len z jedného obdobia a asi náhodou práve z toho, keď sa preberala tvoja nepodarená GO. |
Tu mate animaciu tych plynov pri výplachu. sk.wikipedia.org/wiki/Dvojtaktn%C3%BD_spa%C4%BEovac%C3%... Upravené 1 krát. Naposledy upravil amd066 (27.07.2006 11:39) |
© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 10788 | Včera: 143533