Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.

Menu

Články | Videá | Tipy | Fórum | Kalendár | Inzercia

Odflaknuta GO motora - poradte... - Diskusné fórum - Moto poradňa

Máte problém s Vaším strojom ? Skúste sa opýtať. Ostatní motorkári Vám možno budú vedieť poradiť.

Značky: Skúsenosti, Problém, Motor, Karburátor, Elektrika, Podvozok, Kolesá, Pneu, Brzdy, Olej, Administratíva.

Pravidlá správania sa na diskusnom fóre motoride.sk

Pridaj novú diskusiuOdflaknuta GO motora - poradte... - Diskusné fórum - Moto poradňa

OO Sleduj diskusiu Pridaj nový príspevok 
23.02.2006 22:14

Odflaknuta GO motora - poradte...

Dano
 Kávičkár 

Tak som dnes priniesol motor 350/638 z komplet GO. Vsetko pomenene - loziska do jedneho, 6.vybrus, novy spojkovy kos aj predlohova hriadel, lebo mi osmickovala spojka... komplet GO kluky aj s loziskami, plny medzikus. GO za takmer 8 000,-Sk! Salena cena! Ale dobre...
Prva vec, co ma nastvala, bola cena... Ale budis. Kus roboty. Dalsia vec co ma nastvala bol sposob, akym bol urobeny vybrus - iba honovackou...
Co ma nastvalo bohovsky, ze pridem po motor a pozeram, ze je komplet poskladany ale priruba ku karburatoru nie je namontovana. Tak hovorim chlapikovi,ze sa to montuje ako prve, aby to zrovnalo valce. A on ze nie, ze az nakoniec, ze to tak robi uz 8 rokov a nikto sa nestazoval... OK, zobral som motor.
Pridem domov (90 km od miesta, kde som daval robit motor), dam prirubu zo stiftov dole (isla velmi tazko, preto som to nedal dole v dielni... trosku krive stifty...) a pozeram, ze schod jak svina... Tesnit to asi nebude... Co mam robit? Povolit hlavy (a teda aj valce) a tak to tam nakrutit?
Dalsia vec... Mam totalne spinave vyfukove kanaly od vybrusu (take zrnka...) a teda niesom si isty, ci ten debilko vycistil valce.
Nenormalne odmrdana robota, co som si v dielni nevsimol a teraz ma to stve!!! Nebol by som ten motor ani prebral...
Co mam robit? Reklamovat? Pripadne aky je postup montovania valcov? Najprv priruba a potom osadit valce na stifty, alebo najprv valce potom priruba? Ak by som to nejako vytmelil, nebude to mat blby vliv na zabiehanie, ze valce nie su v akejsi rovine? Poradte, prosim! Som nas***y a bezradny! Dakujem


23.02.2006 22:17

Re: Odflaknuta GO motora - poradte...

Dano
 Kávičkár 

Aj by som vam napisal, ktora firma mi to robila, ale neviem, ci mozem. Ak hej, dam vediet.


23.02.2006 22:30

Re: Odflaknuta GO motora - poradte...

karol1
 Bahniak 

Ikona

k cene - dopredu si nemal cenový návrh ? Podľa Tvojho vyjadrenia asi nie. Dostal si aspoň na záver cenový rozpis , alebo to bolo "daj osem a môžeš ísť" ?
Ako si zistil , že výbrus bol robený len honovačkou ?
Príruba na karburátor sa MUSÍ dotiahnuť pred dotiahnutím hláv valcov -presne kvôli tomu , aby sa plochy na saní zrovnali a teda celé to tesnilo.
Špina vo výfuku znamená , že valce neboli pred montážou vyčistené a teda považujem za vysoko pravdepodobné , že ak to necháš tak , čaká ťa zanedlho nový výbrus.


23.02.2006 22:43

Re: Odflaknuta GO motora - poradte...

Dano
 Kávičkár 

Dopredu som mal cenovy rozpis, cena sa vysplhala zo 6600 na 8000, ked "majster" zistil, ze mam skrivenu hriadelku a treba aj ten novy kos. O kosi som vedel uz dopredu, ale o hriadelke som netusil... Som od Bardejova a GO mi robili v Ke. V utorok pojdem za tym panom a prediskutujem dalsi postup. Vypytam si aj dodaci list (mam iba prijmovy pokladnicny doklad...), na ktory som zabudol...
Ze bol vybrus robeny iba honovackou som zistil jednoducho - opytal som sa ho, lebo som mal zly tusak, ze to robi iba honovackou.
O tej prirube som vedel, len som prekvapeny, ze clovek, ktory podla vlastnych slov poskladal uz stovky jaw, to nevie... :'(
Ta spina je moja chyba, ze som si to neoveril este v predajni... Nebol by som motor vliekol z Ke do Bj...
Neviem, co si o tom vsetkom mam mysliet... :-~


23.02.2006 22:43

Re: Odflaknuta GO motora - poradte...

pista2000
 Kávičkár 

Ikona

ako sa robi vybrus? ja som myslel ze len honovanim....??? a ta priruba? ved ked nasrobujem hlavu valca tak sa to vytesni az az. pi*u tomu rozumim ale ja som daval motor na GO a prirubu som majstrovi ani nedaval. a teraz si veselo zabehavam a nema problema. tych 8litrov sa mi zda dost prehnanych. ale ked si taky mudry tak si si to mohol porobit aj SAM! jawam ZDAR!


23.02.2006 22:48

Re: Odflaknuta GO motora - poradte...

johny99
Darca Krvi  Kávičkár 

Ikona

Každopadne reklamuj ,nenehaj ťažkovyrobené peniaze len tak ,najlepšie je davať do overených servisov ,ta cena by sedela ,diely na Jawu už niesu tak lacne ako kedysi ,prajem ti veľa zdaru a štasne vybavenie ;-)


23.02.2006 23:04

Re: Odflaknuta GO motora - poradte...

Dano
 Kávičkár 

Pista: Honovanie je len povrchova uprava a valec to brusi na zaklade odstredivej sily (pokial mam spravne inf), co znamena, ze ten vybrus nemusi byt rovnomerny (napr bude vo valci vajco...)
Vedel by som, ako sa to robi, ale problem je v tom, ze doma nemam ziadne nastroje na GO motora... Nie som zastancom takych veci, ako vyrazanie lozisk so sekacom, nakladanie klukovky s kladivom... Aj to sa da vyriesit nahrievanim kartrov a chladenim klukovky atd atd, ale hlavnym dovodom je to, ze som student a cez skuskove som nemal ani prrrrrrrrrrrd casu (ani malicky prdik...), a ked uz skuskove skoncilo, mam cas akurat tak cez vikendy (tak na nalozenie motora do ramu...), nemam ani cas, ani prostriedky na to, aby som za GO behal, niekde si dal robit vybrus, inde kluku a pod. V kosiciach som to nechal robit preto, lebo tam studujem a tiez mi ho odporucil jeden znamy... Ja som vsak bohovsky sklamany... Proste som potreboval cloveka, ktoremu donesiem motor a po case si ho vyzdvihnem... V okoli BJ taketo sluzby (aby boli spolahlivo urobene) nemas...

Upravené 1 krát. Naposledy upravil Dano (23.02.2006 23:08)


23.02.2006 23:11

Re: Odflaknuta GO motora - poradte...

titan
 Turista 

Ikona

Ja ked som mal MZ tak som si tiez daval robit vybrus u jedneho takehoto "experta" a potom som doma zistil, ze horsie to uz odsrat ani nemohol. Kazdopadne tam za nim chod a reklamuj. Na to mas pravo a nedaj sa odbit recami typu "8 rokov to uz tak robim", to len znaci, ze uz 8 rokov je fuser :-P Ak sa na to vykasles, tak fuser bude fusovat dalej a ty mozno budes potrebovat coskoro vybrus dalsi.

pista2000: Neviem ako mas zariadenu dielnu, ale podla toho co pises si mal Dano asi robit ten vybrus doma pilnikom >:-)


23.02.2006 23:13

Re: Odflaknuta GO motora - poradte...

Dano
 Kávičkár 

Asi to budem fakt reklamovat... Tak som sa na ten motor tesil, ze ho nakopnem cez vikend... Tie peniazky boli ozaj tazko vyrobene... Len ma stve moja hlupost, ze som fakt hladal dielnu tak daleko od domova... Dalsi problem pre mna...


23.02.2006 23:18

Re: Odflaknuta GO motora - poradte...

titan
 Turista 

Ikona

Clovek sa uci na vlastnych chybach. S tym uz nespravis nic, ale reklamovat to urcite chod. Za to nic nedas a uvidis, ak je co len trochu seriozny tak sa bude snazit nejako s tebou dohodnut, ale ak je fuser tak sa zase dozvies zopar "mudrosti" :-(((((( . Kazdopadne ti prajem vela stastia!


23.02.2006 23:31

Re: Odflaknuta GO motora - poradte...

Dano
 Kávičkár 

Titan: v utorok pojdem za nim, ale motor este nevezmem. Nemam totiz ako... Skusim sa s nim porozpravat a najst nejake riesenie. Robota nie je urobena dobre - o tom niet pochyb. Taku istu diskusiu som rozbehol aj na jawamanii.info a tam mi povedali aj iny uhol pohladu. Mam za nim behat 90 km kvoli tomu, aby mi povolil valce, zrovnal ich a pripadne utrel handrou? To viem spravit aj sam a doma... Ale v kazdom pripade za nim pojdem a opytam sa ho, ci mi necha zaruku, ak do toho sahnem doma sam. To by ma nastvalo poriadne, keby mi kvoli takej veci padla zaruka trebars na kluku, prevodovku atd. V motore su vymenene vsetky loziska do jedneho! A nikdy nevies, co ti na Jawke odide... Takze najprv podebatime, potom budeme riesit dalej...


23.02.2006 23:34

Re: Odflaknuta GO motora - poradte...

Dano
 Kávičkár 

Pista: Nereagoval si na moj diskusny prispevok aj na jawamanii? :-)))


23.02.2006 23:45

Re: Odflaknuta GO motora - poradte...

Killbydeath
Darca Krvi  Skútrista 

Ikona

REKLAMUJ....a tvrdo donho....je problem ze si mu uz zaplatil...hmm...a nechod tam sam,,svedok sa vzdy hodi...iank vybrus stoji 1500sk a GO kluky 1600Sk tam kde ja viem.
No z toho co pises si myslim ze klukovku tam kladivom nabijal..sak ono ked to spravis raz tag tej kluke neublizis hned....sa to az casom prejavi, a uz to reklamovat nepojdes
a ma zas dalsiu opravu..hmm
Blbe je ze ten motor ma rozobraty za 2 hod. a zlozeny za dalsie 2 hod a nauctuje jak keby to cely tyzden robil
a napis velkymi pismenami kto to je nech VSETCI vedia a daju si pozor...mozno sa nauci robit poradne
.
..
---jazde zdar---- >:-)


24.02.2006 7:32

Re: Odflaknuta GO motora - poradte...

georgie
 Edvenčr 

Ikona

Aj ja som robil GO tohto motora. Go kluky stalo 3019 - vonkajšie ložiska, tie boli od Koyo za asi 1000 SK. Vybrus bol robeny v KE za 1715. Simeringy GP-čka (dvojbritove) silikonove asi 350 Sk a este nejake drobne veci. To s tou prirubov karburatora áno, dáva sa pred dotiahnutim hlav valcov. Ale že by sa ten motor dal rozobrat za dve hodiny a poskladat za dve dalšie, tak to teda nie, ibaže by na to niekto pouzival krampač na rozpolenie blokov a podobne naradie. PO vybruse sa majú valce poriadne umyť aby sa zmyl ten lapovci sajrajt. Ta len tolko a tiez som z BJ.


24.02.2006 7:37

Re: Odflaknuta GO motora - poradte...

Pajo
 Kávičkár 

Ikona

Dano oslov rovno majiteľa dieľne, vlastná skúsenosť mi hovorí že zamestnanec si občas uľahčí prácu na úkor kvality bez vedomia šéfa. 99% mi vyšli v ústrety.
Cena nie je nezvyčajná s tou by som aj súhlasil.


24.02.2006 8:09

Re: Odflaknuta GO motora - poradte...

tomas600
 Bahniak 

Ikona

Nechapem ludi co robia motory a odflaknu robotu. Ved ked uz raz robim s motormi tak ma tá práca musi bavit a nie je mozne takto robotu odflaknut. Aj ked je to jawka ale chodi po svete nejedno destarocie a STALE FUNGUJE.
Tom :-~


24.02.2006 12:36

Re: Odflaknuta GO motora - poradte...

titan
 Turista 

Ikona

Dano: Ak pojdes za nim len tak bez motora a povies mu ze co a ako sa ti tam nepozdava, tak sa moze stat, ze ta rovno vysmeje, ze co si mu to tam prisiel za rozpravky vypravat. Ale skus, ak myslis, ze sa s nim da takto najprv dohodnut a motor donesies az potom, ked bude suhlasit. To je pravda, ze povolit vlace, dat prirubu a zatiahnut si to mozes aj doma sam, ale na druhej strane by ti za to mal dat minimalne nejaku zlavu, lebo v cene boli urcite zaratane aj tieto ukony. Este raz vela stastia.


24.02.2006 22:03

Re: Odflaknuta GO motora - poradte...

zeleno
 Bahniak 

Ikona

Dano: reklamáciou asi veľa nevybavíš, Sú to veci, ktoré môžu, ale aj nemusia mať vplyv na správny chod motora. To, že vo výfukových kanáloch sú nečistoty, neznamená automaticky, že sú aj vo vnútri valca a nerovnosť roviny valcov tiež nedokazuje, že stadial fučalo. /alebo bude/
Mne sa nepáči skôr spôsob GO. Z popisu sa domnievam, že motor ešte nevrčal. Servis by mal mať prípravok, alebo niečo ako brzdu, kde motor vyskúša. To nie je ako vo výrobe, kde za kvalitu zodpovedá kopa OTK-rov.
Preto by som sa obával viac vecí, ktoré ešte ani nemôžeš reklamovať.
- bol dodržaný rozmer valca na celej ploche? /kužeľovitosť, ovalita/
- má povrch valcov predpísanú drsnosť? /kým sa zabehne, odídu krúžky/
- boli zrazené hrany na kanáloch? /môžu prasknúť krúžky. alebo vyštrbí hranu/
- boli vyuhlované ojnice? / piest bude tlačiť na jednu stranu/
- odľahčili piesty 6.-ho výbrusu, alebo budú mať stenu o 1,5 mm viac? Sú vyrábané, alebo originál? /väčšia váha, zotrvačné hmoty, horšie odvádzanie teploty, možnosť prehrievania/
- bude všetko bezchybne fungovať, keď motor založíš? / zapaľovanie, karburátor,spojka, prevovka, dobijanie/
Viem, že nie si rozoberací maniak, ale aspoň sa popýtaj šéfa na uvedené veci a nech servis
potvrdí, na čo všetko sa konkrétne záruka vzťahuje.


25.02.2006 2:58

Re: Odflaknuta GO motora - poradte...

Dano
 Kávičkár 

Silwestrik: Neviem, ci mozem verejne povedat, kto to bol. Vies, aby ma tu niekto neodpisal za moj "subjektivny nazor" na sfusovanu robotu... Ale uz som dostal jednu sukromnu spravu od cloveka z Ke (alebo okolia), ktory presne vie, o koho ide...
Georgie: dobre vediet, ze si z BJ :-)))
Inac, dnes som mu volal, ze nesedi priruba a ze sa mi nepaci ten sajrajt na vyfukovych kanaloch a tak... Hned reagoval, ze kludne mozem povolit hlavy a potom pritahovat prirubu, aby to sadlo. A potom ze mam dotiahnut opat hlavy. Na ten sajrajt mi povedal, ze valce su nabeton vymyte, ze to by si nedovolil nevymyt a tak, ze ich vymyval acetonom... Ze vo vyfuku nevadia (to viem...), no ale verili by ste vy majstrovi, ktory neotrie vyfuk, ze vymyl sacie kanaly. Ja pochybnosti mam...
Pajo: Majitelom dielne a zaroven "majstrom opravarom" je jedna a ta ista osoba. Je to predajna ND, vybrusy a kluky dava robit inym firmam... On to potom len sklada.
Tomas: Mas pravdu, ja som si aj myslel, ze ho ta praca bavi, ale vidis to... :-~
Titan: Ako som uz spominal, volal som mu a v utorok sa mam za nim zastavit, otvara predajnu na normalnu prevadzku cez tyzden, lebo cez zimu robil len soboty... O tej prirube sme sa bavili uz pri preberani motora, takze vedel na co sa stazujem... Ak by som mu niesol motor aj na vycistenie, nikto mi nezaruci, ze mi ho fakt vycisti a neotrie iba tie vyfukove kanaly. Defakto, ja ani neviem, ci ich fakt nevycistil, ale po takej robote nemam kludny spanok a tak si to radsej overim doma sam...
Zeleno: S tymi necistotami mas pravdu. A motor este nevrcal. O tychto trabloch viem. Bavili sme sa zhruba o tychto veciach. Povedal, ze keby som nahodou mal nejaku poruchu, tak mozem kludne reklamovat, ze on uz nejaky ten cas s motorkami robi a vie zistit ci masina spravila 500 alebo 5000km. Tak reku dobre... Prave preto sa s nim chcem bavit hlavne o tom, ci mi necha zaruku, ked s tymi valcami pohnem. Chcem si to radsej doma spravit sam, kvalitne a hned aj pozriet ten vybrus. Zhodim jeden kruzok a premeram volu v zamku. Ak mi to nebude rezat, potom budem fakt reklamovat aj vybrus, a naostro! :-(((((( Ale v utorok sa ho popytam podrobnejsie, ze co povie a potom doma to asi overim aj tak. Ozaj, vdaka za typy.
Majte sa a davajte si pozor na takych "majstrov"


25.02.2006 10:24

Re: Odflaknuta GO motora - poradte...

karol1
 Bahniak 

Ikona

NEČISTOTY VO VÝFUKU NEVADIA?!!!!!
Bohatstvo veď z výfuku sa zmes natláča späť do valca ( v časovom úseku , keď piest ide hore, prepúšťacie kanály sú zavreté , výfukový ešte otvorený) . Výsledkom nečistôt vo výfuku je doškrabaný povrch valca a piestu na šírku výfukového kanála.


25.02.2006 11:34

Re: Odflaknuta GO motora - poradte...

zeleno
 Bahniak 

Ikona

Poznám túto teóriu len z rozprávanie chlapov, čo niekde reklamovali pridretie motorky a bolo
im povedané, že je to od karbónu vo výfuku.
Len mi nejde do hlavy, čo tú zmes natláča naspäť. Tlak pri výbuchu tlačí piest dole a po otvorení výfukového kanála uniká pretlak do výfuku. Po zadnej strane valca začne prúdiť čerstvá zmes
cez prepúšťacie kanály smerom hore, v hlave sa otočí a využívajúc smer prúdenia výfukových plynov pokračuje po prednej strane až do výfuku a časť zmesi tam aj unikne.
Keď piest ide smerom hore, začína zároveň kompresia, ale keďže je stále otvorený výfukový kanál, plyny sú piestom tlačené hore a vytláčané cez ešte otvorený kanál smerom do výfuku. Až po jeho uzavretí nastane skutočná kompresia, teda aj pre jej výpočet sa berie len objem valca od výfuku hore.
Kedy teda prúdia plyny z výfuku do valca?
Ak by to bola pravda, každý dvojtakt by sa po čase mal zadreť, lebo nasáva karbón z výfuku.
Prečo sa to má stať len pri výmene piestu, keď pôvodný piest s tým istým výfukom jazdil roky?
Prečo výfukový kanál nie je krištáľovo čistý, keď sa špiny odsávajú?


25.02.2006 16:14

Re: Odflaknuta GO motora - poradte...

klinec
 Kávičkár 

Ikona

zeleno: Len reagujem. Pisal si, ze kazdy servis by mal mat pripravok, alebo brzdu, kde by sa dany motor vyskusal. Momentalne mam motor na GO u Karola1 a tiez nema nejaku stolicu, kde by mi ho natocil, aj keby som mozno chcel. S toho usudzujem, ze to asi nie je pravidlom mat nieco take. Takze mi nezostane nic ine, ako prist domov, nahodit ho a natocit az doma, kedze som na GO niesol iba motor a nie celu moto. Tak neviem, ci Dano mal vobec moznost pocut motor vrcat skor ako motor prebral.


25.02.2006 18:06

Re: Odflaknuta GO motora - poradte...

zeleno
 Bahniak 

Ikona

klinec: asi máš pravdu, Je tažko chcieť v tejto dobe niečo, čo druhá strana považuje za nepodstatné. Ja len porovnávam, čo sa pravdepodobne zrovnávať nedá. Robil som v ČSAO n.p.
Lučenec a tam žiaden motor bez odskúšania neodisiel. Ale vo firme, kde majiteľ je zároveň
zamestnanec a mechanik, je taká požiadavka pravdepodobne drzosť. V tomto sme sa vrátili 50 rokov dozadu.
Napísal som to len z princípu, že zákazník by mal mať istotu, za čo zaplatí. Predišlo by sa tým
väčšine problémov pri reklamáciach, pretože by sa ojavili ešte v priebehu opravy.
Takto sa môžem považovať za servis aj ja, hoci robím na kolene pod pajtou. A miesto 8 , môžem operovať praxou 38 rokov.
Ešte, že si viem motor porobiť sám, lebo byť na vašom mieste a prebrať motor ako mačku
vo vreci, by ma moc netešilo. Verím, že sa to postupne vykryštalizuje a zostanú len firmy,
ktoré budú plniť potreby zákazníkov.


25.02.2006 18:09

Re: Odflaknuta GO motora - poradte...

karol1
 Bahniak 

Ikona

zeleno - prekvapuje ma že sa pýta taký starý morský vlk ako Ty.
tvar výfukového potrubia ( tá hurka ) je daný práve požiadavkou na zlepšenie plnenia valca - funguje to takto (zjednodušene) po otvorení výfukového kanála začne spálená zmes prúdiť výfukom von . Nakoľko sa rozpína v expanznom kuželi ( rozširujúca sa časť výfuku za valcom), vytvára za sebou podtlak , ktorý za sebou ťahá aj čerstvú zmes . V určitom čase dôjde k nárazu zmesi na protikužeľ, čím sa vytvorí pretlak ( ako stlačená struna) a dôjde k tlačeniu čerstvej zmesi späť do valca . tým sa dosahuje de facto "turbo efekt" .
Jednoduchá logika - keby mali ísť plyny len von tak najlepšie ladeným výfukom na dvojtakte by bol žiadny výfuk.
www.lpx.cz/exh1.htm

Upravené 1 krát. Naposledy upravil karol1 (25.02.2006 19:10)


25.02.2006 18:21

Re: Odflaknuta GO motora - poradte...

karol1
 Bahniak 

Ikona

a k tomu skúšaniu motorov - nie je problém doniesť do opravy celú motorku - osobne to mám najradšej .
Ale mať na každý motor , čo sa mi dostane do ruky skúšobnú stolicu ? Snáď by to aj šlo , ale aj tak by bolo potrebné doniesť kompletné sanie , karburátor, výfuk a riadiacu jednotku . Toto sú veci , ktoré sa aj na rovnakom modeli nezriedka rok od roku menia .
Nie je problém mať na jeden , alebo dva typy motorov extra stolicu , ale na každý - to by nezvládol ani autorizovaný servis.


25.02.2006 20:28

Re: Odflaknuta GO motora - poradte...

zeleno
 Bahniak 

Ikona

Karol: mám na to iný názor. Úlohou výfuku u dvojtaktu je dosiahnuť rezonanciu plynov tak, aby
pohyb plynov smerom von bol práve v okamžiku otvorenia výfukového kanála a tým pomohol
odsávaním spálených splodín vypláchnuť valec čerstvou zmesou, ktorá je tlačená z kľukovej skrine pri pohybe piesta smerom dole len malou silou.
Pri silnom protitlaku by sa valec vypláchol nedokonale, čo by malo za následok zníženie výkonu. Podľa tvojej teórie by bol najlepším tuningom pripchatý výfuk.
Tiež sa mi nezdá, že by benzínová zmes vytlačená do výfuku sa znášala s horiacimi výfukovými plynmi a dala sa bez zapálenia natlačiť naspäť. Ten link je o štvortaktoch a tam spálenú zmes vytláča piest nasilu pri svojom výfukovom zdvihu. U dvojtaktov sa môže využívať len expanzia a rezonancia plynov, za pomoci ich zotrvačnosti.

K tomu skúšaniu: reč bola o Jawe a o človeku, čo ich 8 rokov opravuje. Upevniť niekde starý
rám s nádržou, výfukmi a nejakými staršími karburátormi aj na viac typov Jáw by ho asi
nezruinovalo. Verím, že by sa to pri troche snahy dalo realizovať.

Upravené 1 krát. Naposledy upravil zeleno (26.02.2006 16:16)


25.02.2006 21:40

Re: Odflaknuta GO motora - poradte...

tahitan
 Bahniak 

Ikona

zeleno,karol1: moj otec bol vo svojich casoch testovacim jazdcom motoriek pre Mrazka a ostatnu elitu v CSSR endure, a zaroven ich najazdievacom (60-te, 70-te roky), okrem toho im aj vyrabal a upravoval vyfuky. skoda, ze sa ho uz nemozem spytat, ako to vlastne s tymi tvarmi vyfukov a ich prierezmi, a tlakmi potrebnymi na max. vykon v skutocnosti je..
..ale hovoril mi, ked som sa ako pubertak snazil o vytunovanie pekaca, ( a nasledne som si to potvrdil, lebo kto pocuva starsich a skusenejsich), ze vykon u motorky z vykuchanym vyfokom ide dost prudko dolu. Takze rozhodne si myslim (bez ohladu na to, ako to kto vysvetli), ze vyfuk ma v urcitych situaciach udrziavat tlak vyfukovych plynov. Ale aj tak si netrufam povedat, ci spinave vyfukove potrubie poskodi Danovi motor..


25.02.2006 22:47

Re: Odflaknuta GO motora - poradte...

karol1
 Bahniak 

Ikona

Zeleno - ale to nie je názor a tak isto nie moja teória . Bol by som véééľmi hrdý , keby som na to prišiel sám . Ja to mám len z knižiek - proste chválim sa cudzím perím .

A taktiež si myslím , že čistota je elementárna povinnosť.


26.02.2006 8:03

Re: Odflaknuta GO motora - poradte...

Pajo
 Kávičkár 

Ikona

Dano , keď je to majiteľ a mechanik v jednej osobe a " nepodarilo" sa mu zgenerálkovať motor a vedie reči typu že to nevadí že to aj tak bude jazdiť ojeb mu ten motor o hlavu !!!
Kúrňa ako Ty prídeš k tomu že čo máš rád a hlavne platíš za to Ti niekto rozdrbe , buď kludne drzý a trebárs aj agresívny obhajuješ seba svoj sen o jazdení. Žijeme už v tvrdom kapitalizme použi všetky možné spôsoby na uplatnenie svojej pravdy.
Zeleno , Karol 1 má pravdu , využíva sa aj spätný tlak plynov.


26.02.2006 8:47

Re: Odflaknuta GO motora - poradte...

zeleno
 Bahniak 

Ikona

Pajo: konštatovanie, že sa využíva aj spätný tlak, Danovi veľmi nepomôže. Ak vieš, napíš,
či tie špiny z výfukového kanála vyfúkne, alebo natlačí do valca.
ps: najistejšie riešenie je rozobrať a vyčistiť valec ešte pred naštartovaním a záleží na dohode
s opravárom, či to urobí Dano doma sám, alebo bude musieť nosiť motor na reklamáciu.
Dano: aby sa vylúčila možnosť natlačenia nečistôt z výfukováho do valca, naštartuj motor a nechaj ho chvíľu bežať na malé otáčky bez výfukov.

Upravené 2 krát. Naposledy upravil zeleno (26.02.2006 21:26)


26.02.2006 11:33

Re: Odflaknuta GO motora - poradte...

Dano
 Kávičkár 

Tak toto s tym spätnym tlakom som nevedel...
Tahitan: Inac moja skusenost s vyfukmi je prave opacna... Ked som ich vykuchal, motorka sa nadherne vytacala "donekonecna" a aj v kopcoch tahala ako diva... Ale to je len moja skusenost.... Zasa mi vtedy zrala ako krava! Ohladom odporu vyfuku som pocul v suvislosti so stvortaktmi. Vtedy musi klast vyfuk urcity odpor (nemoze byt vykuchany), aby mal motor optimalny priebeh krutiaceho momentu... Ale to su len moje spore vedomosti, mozno sa mylim...
Karol1:motorku som mu neviezol... V zime a 90 km je to problem. Inac, ten servis sa specializuje cisto na babetty, CZ-ty, sifony a jawy... Ale to je teraz uz jedno
Pajo: mas pravdu, ale ja uz tomu ch...vi neverim. Radsej by som nejaku kompenzaciu z ceny (co je podla mna aj tak sci-fi...), ale chcem sa s nim dohodnut, ze si to vsetko dorobim doma a on mi necha zaruku. Nerobil mi totiz len vybrus a valce, robil mi aj komplet GO kluky, menil vsetky loziska atdatd, a fuserstvo u tychto veci len tak doma okom nezistim :-( . Takze aj ked mi povedal, ze kanaly premyval (okrem vyfuku), pre vlastne svedomie to musim pozriet, lebo mi to neda! Takisto ma serie ten vybrus honovackou, mal som totiz jemne vajco vo valci pred vybrusom, ak ho zistim teraz, potom mu ten motor pojdem nadobro otrepat o hlavu :-((( :-((((((

Upravené 1 krát. Naposledy upravil Dano (26.02.2006 11:37)


26.02.2006 20:36

Re: Odflaknuta GO motora - poradte...

karol1
 Bahniak 

Ikona

Ja len zo skúsenosti , že keď pred montážou umývam valec , tak by som sa musel snažiť , aby som nevymyl aj výfukové kanály.
Honovaním sa robí len dotiahnutie valca na rozmer po vytáčaní , alebo brúsení. Po vytáčaní (vyvrtávačka , alebo sústruh) sa podľa drsnosti povrchu necháva 6-15 stotín na honovanie ( čím hrubší povrch tým viac) , po brúsení cca stotinka len na to aby sa honovaním dosiahly krížové stopy vo valci.
Taktiež je pravda , že väčší prídavok na honovanie hlavne u dvojtaktu zvyšuje pravdepodobnosť , že valec nebude kruhový.
A nečistoty z výfuku určite natiahne späť do valca .


26.02.2006 22:43

Re: Odflaknuta GO motora - poradte...

zeleno
 Bahniak 

Ikona

Dano: Sleduj ten postup. Včera boli nečistoty natlačené do valca výfukom, dnes ich motor
natiahne a zajtra bude asi nasávať zmes cez výfuk.
Ak platí - V určitom čase dôjde k nárazu zmesi na protikužeľ, čím sa vytvorí pretlak ( ako stlačená struna) a dôjde k tlačeniu čerstvej zmesi späť do valca . tým sa dosahuje de facto "turbo efekt" .
- tak výfukové potrubie musí byť plné čerstvou zmesou až po koniec. A skade odchádzajú
splodiny?
Karol, toto nie je zrozumiteľne vysvetlené ani pre motoamatérov.


27.02.2006 6:47

Re: Odflaknuta GO motora - poradte...

karol1
 Bahniak 

Ikona

Zeleno - tak aby to bolo zrozumiteľnejšie
mal som v oprave motor MZ 250 v ktorom sa rozletel piest . Proste spodok piestu na výfukovej strane rozmrvilo na márne kúsky . Človek doniesol len motor - dajte dokopy. Tak sme spravili normálka repas (výbrus , kľuka, ložiská ,guferá) poskladali , človek si motor prevzal . Na druhý deň mi volá , že niečo nie je v poriadku .Naštartuje na prvý šup , ale po cca pol minúte zhasne , bez ohľadu na to čo sa robí s plynom . Našťastie bol len zo Zvolena , tak sme sa dohodli , že donesie celú motorku a pozrieme sa na to . Robilo to presne to , čo spomínal . Skúsili sme to viackrát a po každom zhasnutí bolo treba vymontovať sviečku , vyčistiť a po jej opätovnom naložení mašina chytla na prvú . Po neviem koľkom pokuse sme odpojili výfuka mašina , samozrejme s rámusom , fachčila bez problémov , ako dlho sme chceli. Došlo k čisteniu výfuku . Vysypali sme z neho drobučké úlomky , evdentne zo starého piestu . Po opätovnej montáži šla mašina úplne v pohode.
Nemôžem za to , že niekto niečo nevie a preňho najprijateľnejším vysvetlením je : "to nemôže tak byť."
Zaráža ma Tvoj postoj , pripadá mi , že obhajuješ prítomnosť bordelu v motore.
Nikde som nenapísal , že výfuk je PLNÝ čerstvej zmesi. Pozrel som si predošlý príspevok , tak pre nechápavých doplňam : V určitom čase dôjde k nárazu SPÁLENEJ zmesi na protikužeľ.
A na odchod splodín je určená na výfuku taká trubka na konci , ktorá vedie do tlmiča - to je tá časť , ktorá sa stará o zmenšenie hluku , je plnená tlmičovou vatou.A na odchod spálenej zmesi s rezonančnej komory(hurky) je dosť času pri zavretí všetkých kanálov , čo je minimálne pol obrátky motora.
A kmity vo výfukovom potrubí sú na dvojtakte ešte významnejšie , ako na štvortakte. Len odkaz na stránku , kde sa o tom pojednáva som nenašiel. Len ako ilustráciu som dal link na stránku , ktorá sa už na Motoride spomínala a s daným problémom súvisí.


27.02.2006 12:10

Re: Odflaknuta GO motora - poradte...

miros139
 Ľadvinka 

Ikona

Zeleno, Karol1- teda Zeleno,...prvy princip ktory si musi pri tom vsetkom predstavit je to ze tlak sa v tekutine siri vsetkymi smermi,..cize ak po odkryti vyfuku ide z dovodu pretlaku vo valci plyn /spaliny/ von do vyfuku kde je tlak nizsie,...po opusteni rury konstantneho priemeru ide kuzelom lievikom-ktory sa rozsiruje- plyn spomaluje ale vznika tlakovy "rozruch" ktory ma opacnu polaritu cize podtlak a ten sa siri jak v smere prudenia tak v smere opacnom naspat do valca a pomaha vysat spaliny,..zaroven vsak co je neziaduce taha von z valca aj cerstvu zmes....potom spaliny vo vyfuku pokracuju rurov rovnakeho priemeru-cas prudenia suhlasi s casom otvorenia prepustakov,...valec sa konstantne plni,....ked uz plyn vo vyfuku dosiahne protikuzel a vtedy zaroven cerstva zmes opusta valec-to nechceme vznika vo vyfuku rozruch tlakovy-pretlak siri sa naspat aj dopredu..vytvara pretlak ktory zabranuje aby cela zmes utiekla von,....a drzi vo vyfukovom kolene takyto pretlak az kym sa vyfuk nezavre.
asi je jasne ze toto funguje len pri " urcitych otackach" preto sa vyrobcovia snazia bud o variabilnu dlzku vyfuku - moc sa neosvedcilo alebo pridavaju rezonancne komory-miesto pri plasti valca kde sa tlak vyfuku upravuje,..v kombinacii s casovanim vyfuk kanala - privera.
Ak hovorime o rezonancii- kmiti plynov vo valci a vo vyfuku maju rovnaku frekvenciu-a dosahuju najvyssiu amplytudu-hodnotu max tlaku,...a vtedy su aj podtlaky a tlaky najenormnejsie a dochadza k najlepsiemu plneniu valca a vyplachu valca,.....- avsak len pre uzky rozsah otacok - preto tie vecicky co posuvaju tento efekt do sirsieho spektra otacok v spolupraci s kmitmi v sani,........motor je jedna velka struna,....saaaamoska ze tlmic na konci vytvara tiez brzdu pre plyn-protitlak-jeho hodnota je tiez dolezita,.....v tejto problematike aj skuseny ladici radsej baj ocko nieco prerataju orientacne a viac casu sa venuje prototypu, ako presne vypocty ,....pouziavaju sa aj simulacie,....ale zavisi to od spravneho odhadnutia podmienok-teploty a tlaky a tam je kamen urazu,....existuju firmy /boyesen,...a pod/ ktore maju software na to aky mas objem zdvih,...otacky, vykon,..tlaky,..-a navrhne ti material, klapiek v sani,..vyfuk,...vsetko,....ale musis este aj ladit.....je to tak a nijako inac,.....funguje to,.........preco by inak mala krossa 125 cca strasne vela koni,...a jawa a mz temer malo? otazka prislusenstva motora,.....vsetko je na webe :-D www.boyesen.com,......ale neviem to tam najst,..od mojej spionaze na ich stranke preslo vela casu a stranku prerobili,..hladajte "REED VALVE"-popis membrany pre sanie+cely dvojtakt, uffff :-D

Upravené 1 krát. Naposledy upravil miros139 (27.02.2006 13:22)


27.02.2006 14:26

Re: Odflaknuta GO motora - poradte...

Vidicon
 Geriatrik 

Ikona

Dano: o tych tlakoch si precitaj tu: www.lpx.cz/ , klikni si tam na "Vyfukove kmity"


27.02.2006 15:01

Re: Odflaknuta GO motora - poradte...

zeleno
 Bahniak 

Ikona

Karol: nechcel som nič viac, len aby si to upresnil. Bolo treba použiť výraz "výfukové plyny"
a nie zmes. Pretože ak zmes narazí na protikužeľ, ktorý je na konci výfuku, väčšina nechápavých si môže myslieť, že spaliny opustili výfuk, ťahajú za sebou zmes a tá narazí do protikužeľa, teda výfuk je plný zmesi, ktorá je protitlakom natlačená späť do valca.
Tak, ako si Ty nikde nenapísal, že výfuk je plný zmesi, ani ja som nikde nenapísal, že obhajujem prítomnosť bordelu v motore. Taktiež nejedná sa len o konkrétnu špinu zo zlomeného piesta a brúsny prach z honovačky. Viem, že tento názor zastávaš aj v súvislosti
s karbónom vo výfuku a poznám človeka, ktorého si uzemnil touto hláškou, keď chcel reklamovať pridretý piest na KTM 250, hoci chyba bola úplne inde.
To, že s tebou niekedy nesúhlasím, neznamená, že nemáš pravdu. Sú to možno len iné
skúsenosti s tými istými problémami.
Vôbec nemám v úmysle sa s tebou hádať a som rád, že sem prispievaš. Len, keď niečo napíšeš, nech je to zrozumiteľné pre všetkých a bez zbytočnej irónie.
Zastupuješ firmu a aj touto cestou jej robíš meno.

Miros: ďakujem, že si na mňa obetoval toľko času a mrzí ma, ak som niekoho rozdráždil.
- keby mz, jawa, cz mala membránové sanie, 6 prefukov a výfukový kanál riadený príverov, mala by podobný výkon.

Upravené 1 krát. Naposledy upravil zeleno (27.02.2006 18:27)


27.02.2006 15:22

Re: Odflaknuta GO motora - poradte...

miros139
 Ľadvinka 

Ikona

ak si niekoho rozdrazdil...nemyslim mna isto nie,...ono sa najlepsie o tomto keca pri pive,...clovek mysli, a napriklad ja ktory mam zavazne problemy so zakladnou koordinaciou zmyslov teda moje prsty nepisu to co myslim,..vid moj pravopis a skoky v myslienkach,...dopadne to nedorozumeniami,...ale sak to nic mame tu 1.0000 Mega caso priestoru ci coho,...jasne skoda ze tie socialisticke pupky v jawe srali na to mohlo to byt delo ako tie trojvalcove yamahy a suzuki zo 70-tych rokov,....180km/h len taky rachot.....mzetka je uz vyladena avsak iba v malo pasme otacok taha ako hovado - absencia regulacie....iba piestovy rozvod a bez privery,...aspon membrana do sania,......dalo by sa to tam nainstalovat,...ale trebalo by pilit kartre a dorabat a matros,...no babracka ako hovado.... :-O


27.02.2006 21:42

Re: Odflaknuta GO motora - poradte...

Dano
 Kávičkár 

Nooo, uz som chytil, ze ten vyfuk ma daco do seba... Ze sa plyny nie len vyfukuju, ale sa aj istym sposobom vracaju nazad, som tiez pochopil. Jedno co mi zacalo vrtat hlavou je, ktore kolena (hurky) su lepsie? 638 ma kolena trochu lomene a hned pri vystupe z valca je koleno uzsie - potom lomene - hrubsie - lomene a uzsie- opät hrubsie a vchadza do vyfuku. Deviatkove (alebo 4nulkove) koleno je pravidelne a nema (aspon myslim) tie hrubsie a tensie miesta... Tak ktore?


27.02.2006 21:50

Re: Odflaknuta GO motora - poradte...

Dano
 Kávičkár 

Inac, keby som vykuchal vyfuk a dal väčšiu dyzu do karburatora, nezvysil by sa mi vykon? Zralo by to ako prasa, ale spalovaci priestor by sa lahsie vycistil od vyfukovych plynov a tou väcsou dyzou by cucol aj viac benalu. Ale to by asi nebola uz vhodna zmes, co? Neviem, je tam strasne vela faktorov, ktore sa mozu zucastnovat na takom chode motora - obzvlast dvojtaktu si myslim.
Vidicon:Tak uz pomaly chapem, preco niektorym machrom s vybrakovanymi vyfukmi napr. Skodovecky iba pekne chrchlu ale tahaju sa ako krava.... Nestaci len vyvrtat prepazky a narvat tam 9cm ruru...


24.04.2006 0:02

Re: Odflaknuta GO motora - poradte...

rajce
 Kávičkár 

Ikona

Hosi tak vy ste iny Borci takychto ludi si treba na Slovensku vazit...


24.04.2006 11:43

Re: Odflaknuta GO motora - poradte...

zeleno
 Bahniak 

Ikona

Dano: mohol by si napísať, ako šlape Jawka. Dúfam, že je všetko ok. :-)


24.04.2006 16:16

Re: Odflaknuta GO motora - poradte...

Dano
 Kávičkár 

Cau Zeleno, tesi ma, ze sa zaujimas :-D Motorecka slape, aj ked by som mal vyhrady... Ale je to jawa, takze celkom dobre na jawku. Momentalne ma zlostia kondenzatory... Odisiel mi jeden. Jeden tam este mam stary teslacky a kupil som novy - taky, aky mi odisiel. Ten novy, to je katastrofa. Kladivko iskri a ked som isiel do kosic, normalne mi vynechaval jeden valec (tak to cukalo...) Prehadzoval som kondiky a chyba je zjavne v tom novom! Stale iskrilo to kladivko, kde bol napojeny ten novy kondenzator. Keby iskrilo trosku, tak ma to netankuje, ale ono "hori".
Co sa tyka toho, ako mi poskladal motorku ten pan.... Neviem... Som neisty, moto zatial ide, ved ma cca 200 km. Prevodovka mi vsak huci tak ako pred tym, ak nie este viac. A to mali byt pomenene loziska... Spojka stale trochu taha, vo vibraciach som rozdiel tiez zatial nepocitil, snad ked zabehnem, tak sa znizia...
Inac, trosku som to minule prepiskol! Neuvedomil som si zabeh, a pri tankovani som tam fukol olej 1:50. A isiel som tak z Bardejova do Kosic (vyse osemdesiat km) s prestavkou v PO, lebo som konecne kupil prednu pneu (sava mc7). Neprekrocil som pri jazde rychlost 80 km/h a moto islo v pohode... Dufam, ze som to nepokaslal. Skor som to prehnal, ked mi odisiel uplne jeden valec v premavke v ke (kvoli tomu kondiku) Isiel som na jeden valec asi 3 km a moto sa dobre potrapila... Ale nezdochla ani nezastavila... No volnobeh som jej musel hodne pridrziavat. Co myslis, nepridrel som? Na druhy den, ked som ten pokakany kondik akotak spravil, moto ide normalne, ako pred tym. (stale to len tak vymontujem, namontujem a uz to ide...)Tak asi tolko. Je to super, hlavne, ked svieti slnko ako tento tyzden. :-)))
Tak sa maj a vela stastnych kilometrov!!!


24.04.2006 16:20

Re: Odflaknuta GO motora - poradte...

Dano
 Kávičkár 

este som zabudol, zapalko bolo tiez rozladene, ked som to minule pozeral (po sto kilometroch bolo rozhodene ozaj dost...) Referencie zatial na toho pana podat neviem, chvalit ho urcite nebudem, ved mi nepovracal stare suciastky (napr. spojkovy kos, prazdny medzikus, loziska z prevodovky...), ale co sa tyka zlozenia moto, este som to celkom dobre neodskusal. Moto troska poklepava, snad preto, ze nema tesnenia pod hlavami a valcami... Aj to mi vadilo, ale co spravis, ked on povie, ze to tak robi furt a da mi na to zaruku...
Tak tolko k tomu. Maj sa!


24.04.2006 18:18

Re: Odflaknuta GO motora - poradte...

zeleno
 Bahniak 

Ikona

Myslím si, že motorke sa nič nestalo. Nezáleží ani tak na pomere mazania 1:40, alebo 1:50,
ako skôr na bohatosti zmesi, t.j. aká teplota pri horení vzniká. Tým, že si išiel na jeden valec, musel si mať pridaté viacej, ako sa na konkrétnu rýchlosť v km/hod patrí, zmes bola bohatšia
a mazalo lepšie.
S tými kondíkmi by bolo najlepšie ísť do predajne s merákom, pomerať viac kusov a kúpiť ten, co sa najviac blíži k 0,25 mF. Alebo zmerať ten, čo dobre slúži a kúpiť podobnú kapacitu.
Ak dal nové kladivká, najviac sa opotrebujú na začiatku. Často som ich musel ladiť /nakrúcať/,
aby dosadali celou plochou aj na vačku aj na kontakty.
V prevodovke hučia asi ozubené kolesá a tie ostali pravdepodobne pôvodné, teda ani sa nemalo čo zmeniť.
Ozvi sa, keď najazdíš viac km. Veľa zdaru! :-)


27.07.2006 8:32

Re: Odflaknuta GO motora - poradte...

Dano
 Kávičkár 

K tejto teme som dostaval sukromne spravy od viacerych clenov motoride, ale tieto spravy boli z mojej schranky nejakym divnym sposobom odstranene. Ja som ich nevymazal! Proste zmyzli. Aj prijate aj odoslane. Spravy, ktore sa tejto temy netykali, mi v schranke ostali. Co si mam o tom mysliet?


27.07.2006 10:18

Re: Odflaknuta GO motora - poradte...

Motoride mal akúsi poruchu. Mne vtedy zmizlo vyše 200 prijatých a ani neviem koľko odoslaných. Zmizli správy len z jedného obdobia a asi náhodou práve z toho, keď sa preberala tvoja nepodarená GO.
Napíš dotaz Awiovi.


27.07.2006 11:37

Re: Odflaknuta GO motora - poradte...

Tu mate animaciu tych plynov pri výplachu. sk.wikipedia.org/wiki/Dvojtaktn%C3%BD_spa%C4%BEovac%C3%...

Upravené 1 krát. Naposledy upravil amd066 (27.07.2006 11:39)



Pridať príspevok môže len registrovaný používateľ, člen Motoride Klubu.

PC verzia motoride.sk

© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 10788 | Včera: 143533