Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.
Máte problém s Vaším strojom ? Skúste sa opýtať. Ostatní motorkári Vám možno budú vedieť poradiť.
Značky:
.Pravidlá správania sa na diskusnom fóre motoride.sk
Značky:
.
Dnes som nastavoval ventily a všimol som si na vačkovom hriadei také akoby vyžraté drobné jamky je to pred hornou úvraťov je to akoby to boli nejaké póry v materíali nie je to od opotrebenia akoby to bolo od výroby. Je to bežný jav? |
Myslím si že to môže byť, je to odliatok a nemalo by to vadiť, ked to neni niako moc. |
podla opisu sa moze jednat o "piting" u valivych lozisk dost caste taktiez sa to objavuje aj na zuboch ozubenych kolies. Asi ta bude cakat vymena. |
asi to máš už vypadané(nejaký zúfalý výrobca ) Inak vola sa to cementovanie povrchu.www.tahaky-referaty.sk/Ocele-na-cementovanie... |
Ozzac:Keď nám vrátia súčiastky po cementovaní, tak nie je vidieť žiadna zmena na povrchu. |
Učil ma to pred 30 timi rokmi na učňovke ,istý učiteľ Veselý |
temny myslíš jamkovú koróziu? vyzerá to tak ale z čoho by na vačke vznikla, tá je stále mastná. uvidím po 1otis.km keď budem štelovať ventily čo to urobí. Ale nemislým že to doteraz malo vplyv na opotrebenie lebo ventily nebolo treba vôbec štelovať. Foto žial nemám lebo už som to zložil. |
Zjednodusene pitting: olej ti prenikne do mikrotrhlin a vylame z materialu take male vrstvy. |
miso251SK:Nie je jamková korózia len u CR-NI ocele?A vačka nie je Tr.17.Alebo? Upravené 1 krát. Naposledy upravil egres2 (04.02.2010 21:21) |
jamkova je myslim vysada stredno a vysokolegovanych oceli, kde Cr a Ni su najviac zastupene v 16 a 17 triede |
Nevravím , že neexistujú vačky z cementačnej ocele , ale vravím , že väčšina ich nie je cementovaná, ale buď zušľachťovaná , alebo povrchovo indukčne kalená. |
"pred hornou uvratou" asi mysli autor tu cast vacky, kde su uz ventily zavrete a teda vacka uz na ne netlaci, takze by som si s tym vobec nerobil starosti , sa mi mari, ze som take nieco uz videl na mojom starom aute ... |
mas dve moznosti bud ju vymenis alebo nevymenis |
dlhe vacky viacvalcovych strojov su vacsinou odlievane, to by mohlo napovedat o zvysenom obsahu uhlika, tak by mohla byt kalitelna hned v zaklade. |
temny:Preto tie 2 otázniky. |
riki1, Spiderboy tam nedefinoval HÚ bližšie. Pri kompresnom zdvihu je jasné, že sú ventily uzavreté, ale pri výfukovom veru nie. Súhlasím ale, že ak sú vady na "jalovej" ploche vačky, čert ho ber, ale ak na funkčnej, bol by som opatrnejší. |
a môže to byť dôsledok zohnutého ventilu , príp ventilu z iného dôvodu nesunúceho sa plynulo , ale trhane , dôsledok zodratého vahadla , na úbežnej ploche vačky dôsledok pretáčania motora , dôsledok dlhodobo veľkej ventilovej vôle ............. |
Tie drobne akoby vyzrate jamky su chybajuce casti cementacnej vrsty ktora tam samozrejme nie je!!!!!!!!!!!!! hahaha Upravené 1 krát. Naposledy upravil Faust (05.02.2010 13:50) |
Tak chybajuca cast nitridovania! Ukrutny je medzi tym rozdiel,ach |
Mna napadla este jedna vec: |
Faust:No myslím si že pri nitridovaní plynom je materiál menej náchylný na j.koróziu ako v drevenom uhlí+ baco3.??? |
podla mna to bude nitridovane- cementovanie je narocnejsie a drahsie, a tie jamky budu od optrebenia- kavitacne alebo erozivne. |
Kavitacia tu zaznela uz druhy krat, ale neviem preco. Kavitacne vytrhavanie castic je unavove opotrebenie, ktore nastava ako dosledok implozii dutin vzniknutych v kvapaline nasledkom lokalneho poklesu tlaku. (potrubia s prekazkou, lodne skrutky - a vacsinou som pocul iba o vode.) Ale rad sa necham vyviest z omylu... |
miso251SK:Tú kavitáciu som hodil len ako teoretickú do pľacu.Typická kavitácia olejom býva na dne piesta.Čerpadlá na naftu a biopalivá sa dokonca navrhujú s možným poškodením kavitáciou.To je jedno aký plyn a v akej tekutine ti spôsobuje implóziu bubliniek pri zmene tlaku.A ešte môže ísť aj o elektrotermickú kavitáciu.??? |
© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 228901 | Včera: 153072