Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.

Menu

Články | Videá | Tipy | Fórum | Kalendár | Inzercia

Pridaj aj ty cestopis!

ako sa zbavit dymu? - Diskusné fórum - Moto poradňa

Máte problém s Vaším strojom ? Skúste sa opýtať. Ostatní motorkári Vám možno budú vedieť poradiť.

Značky: Skúsenosti, Problém, Motor, Karburátor, Elektrika, Podvozok, Kolesá, Pneu, Brzdy, Olej, Administratíva.

Pravidlá správania sa na diskusnom fóre motoride.sk

Pridaj novú diskusiuako sa zbavit dymu? - Diskusné fórum - Moto poradňa

OO Zruš sledovanie Pridaj nový príspevok 

Značky: Skúsenosti, Problém, Motor.

17.01.2010 11:37

ako sa zbavit dymu?

step1
 Kávičkár 

mam yamahu fzr 1000 94 rocnik...a pri vyssich otackach uz dymi...ma toho najadzeneho dost akurat k jej veku...ale da sa s tym este nieco robit alebo uz len cakat kym dozije???prekruzkovana uz bola..tak neviem do kedy sa da kruzkovat(dufam ze je to spravny vyraz a kazdy pochopi)...olej mam vymeneny castrol racing s ktorym som nadmieru spokojny lebo oproti predoslemu motulu tohto oleja papa menej a "nepluje" ho cez vyfuk ako ten motul...predat ju nechcem lebo na novu nemam a zbavit sa jednej jazdenej a kupit dalsiu jazdenu je podla mne nezmysel..uz ked tlacim peniaze do jednej tak do jednej,a som s nou napriek dymeniu velmi spokojny...DIK za skutocne rady vopred [dobre]


17.01.2010 11:46

Re: ako sa zbavit dymu?

GO motora ;-)


17.01.2010 11:46

Re: ako sa zbavit dymu?

Thommass
Darca Krvi  Kávičkár 

Ikona


Mozno to budu opotrebovane gufera na ventiloch. Mne to robila XTcka, ale to boli oblaky dymu, ani jawy tolko nedymili. Oleja to zralo strasne vela. Dal som prekruzkovat piest a gufera na ventiloch. Teraz ani oblacik dymu a spotreba oleja je nulova. ;-) ;-) ;-)


17.01.2010 11:46

Re: ako sa zbavit dymu?

egres2
 Bahniak 

Ikona

step1:Ak dymí motor, tak spaluje olej.Tesnenie pod hlavou.


17.01.2010 12:08

Re: ako sa zbavit dymu?

motoexcite
 Jogurťák 

Ikona

Vymen ventilove gufera,trochu vyssia investicia,nakolko je to 20 ventilova hlava.
To ze ty viac zralo motul ako castrol je len viskozitou.Treba pouzit namiesto predpisaneho 10W40
napr.15W50.
V znacke Motul rozhodne chyba neni.


17.01.2010 12:09

Re: ako sa zbavit dymu?

prestať fajčiť a je po probléme :-D


17.01.2010 12:23

Re: ako sa zbavit dymu?

brazel
 Kávičkár 

Ikona

cgi.ebay.de/Yamaha-FZR-1000-3-LE-Motor_W0QQitemZ2205369...

cgi.ebay.de/Motor-Yamaha-FZR-1000-3LE-3LF-Exup_W0QQitem...

cgi.ebay.de/FZR-1000-FZR1000-Typ-3LE-Bj-91-93-59000km-M...


17.01.2010 12:32

Re: ako sa zbavit dymu?

jastrab
 Čoprák 

Ikona

Ahoj chlapi.Step ako napísal egres so zmesou benzín vzduch sa do spalovacieho priestoru dostáva aj olej.Položme otázku odkiaľ.Tommass správne konštatoval okolo gufer na driekoch ventilov(kedže spominaš pľutie oleja z výfukou pravdepodobne budu to aj vyfukové ventily ktoré prepúštaju olej rovno do vyfuk.potrubia a česť strháva aj spákená zmes).Jedna z možností je (ako spomina egres) poškodenie tesneni pod hlavou kedže tesnenie utesňune tlakové a aj prepadové kanáliky oleja.Daľšia možnosť je veľké preplnenie motora olejom ktorý sa odvetrávaciou hadicou(byva vyustený do nasavania)môže dostáva do zmesi.Posledná možnosť je nadmerné opotrebenie prípadné poškodenie válcov a tým netesnosť stieracich a teniacich krýžkou.Nestačí len vymieňať krúžky ale aj kontrolovať,premerať kruhovitosť válca.Aby nebol válec oválny(to znamená že v pozdľžnej osy motora má válec väčší rozmer ako v priečnej).Tak si môžeš vybrať step odkiaľ začneš.Rozhodne sa Exupa nevzdávaj ja som mal ročník 92.S pozdravom


17.01.2010 12:46

Re: ako sa zbavit dymu?

striedmy
 Kávičkár 

Ikona

tiež bi som to nepredával, tie staršie sš majú niečo do seba, ja bi som začal hladať ten správný servis, alebo spolahlivého odborníka, no a pripravil si nejaké peniaze. Vpodobnej sit.som bol aj ja pred rokmi zo zxr a dopadlo to dobre, myslím tým oplatilo sa. Samozrejme z ekon.hladiska je to číri nezmysel do toho dávať peniaze, ale ke sa človek na ňu pozrie v garáži tak stráca hlavu ;-)


17.01.2010 14:34

Re: ako sa zbavit dymu?

step1
 Kávičkár 

striedmy ci jastrab vedia o com hovorim...nepredavat radsej invsetovat a motorka mi to vrati na pocite z jazdy..a jasne striedmy...ked ju vidim v garazi..nemam srdce ju predat...je to fakt dobra masinka..takze ak to zhrniem..zacnem tesnenim pod hlavou..ak nepomoze dalsie v poradi budu ventily..a ak ani to tak valce...uvidime ako to vstko dopadne..a mame tu v presove yamaha servis a celkom schopnych chlapcov v nom..takze dufam ze to daju dokopy...kedze v Marci mam STK :-~


17.01.2010 15:01

Re: ako sa zbavit dymu?

bulhar
 Motarďák 

Ikona

hej ja myslím ze to tiež budu tie gufera na ventyloch


17.01.2010 15:24

Re: ako sa zbavit dymu?

taaat
 Ľadvinka 

striedmy - ja bi-nie správne je ja by - by je vybrané slovo. bulhar ventyloch - cudzie slovo píše sa s i ventiloch!!! :-P


17.01.2010 15:47

Re: ako sa zbavit dymu?

motoexcite
 Jogurťák 

Ikona

step1 Ty sa zaiste riadis pravidlom.Na co robit veci jednoducho,ked sa daju zlozito.
Ako pises..zacnem tesnenim pod hlavou..ak nepomoze dalsie v poradi budu ventily..a ak ani to tak valce...uvidime ako to vstko dopadne..[u][/u]

Pri kazdej demontazi hlavy musis dat nove tesnenie,ak chces aby to naozaj tesnilo.
Ked to tak spocitas,to ta stoji trojnasobok.Najskor len tesnenie,potom pripadne budes menit gufera a ked nepomoze prekruzkujes.To je aka hovadina?Rozoberat motor 3-krat.Vzdy nove tesnenie a kopec zbytocnej roboty.
Nechce sa mi verit,ze nejaky skuseny servisak na toto pristupi.
ROBOTU TREBA ROBIT RAZ,ALE PORIADNE!
P.S.Ked ti ten motor prekruzkovavali,dali ste nove tesnenie? :-O
Prepac,ale mna taky pristup vie vytocit,neber to osobne.


17.01.2010 16:01

Re: ako sa zbavit dymu?

motoexcite
 Jogurťák 

Ikona

Este jedna vec.Ak ste prekruzkovali motor,nedavaj tam Castrol racing olej ako si dal ty.
To je full syntetika a ta sa na zabeh nepouziva.Zo syntetikou si tie kruzky budu sadat sto rokov,ak vobec si niekedy sadnu ,z dovodov opotrebenia valcov,ovality a skrabancov.
Treba na zabeh mineral.
Tak len tolko.


17.01.2010 16:31

Re: ako sa zbavit dymu?

tref
 Turista 

Ikona

prave som chcel napisat to co motoexcite.. naco operovat oko cez rit? Menit tesnenie pod hlavou je podmienene kazdou jednou z tych oprav, cize si rovno kup tri tesnenia, alebo to sprav logicky. Najprv zmeraj kompresny pomer, ak netesnia kruzky, bude zly, cize hned vies na com si. Potom zloz hlavu, vymen tesnenia ventilov, zaroven ci chces ci nechces musis dat nove tesnenie pod hlavu.


17.01.2010 17:21

Re: ako sa zbavit dymu?

no a je po probléme..., veľa zdaru do jari je to hotové a jazdíme..... :-)))


17.01.2010 17:49

Re: ako sa zbavit dymu?

step1
 Kávičkár 

motoexcite:to kruzkovanie robil este majitel pred mnou...takze uz je prekruzkovana dostatocne dlho aby som mohol dat uz castrol..a vidim ze ked som dal vyssi viskozitu tak moto nezerie olej eko predtym a ani ho "nepluje" z vyfuku....
tref: dik za postup..

moto nemam od plienok ako niektory experti a nikdy som sa nemusel tak hlbkovo zameriavat na motor takze som nevedel aky je postup...vopred sa ospravedlnujem ak som niekoho vytocil mojim "zlym" postupom


17.01.2010 21:00

Re: ako sa zbavit dymu?

karol1
 Bahniak 

Ikona

ak sú valce súdkové , tak to môže byť prekrúžkované aj pred 100rokmi a nesadne si to . A čím lepší olej , tým horšie.
motor otvoriť a MERAŤ ! a potom uvidíš.Ale merať správnymi meradlami (digitálna šublera =krajčírsky meter), čiže mikrometre , šupito ...
A na jeden dôležitý detail sa pri prekrúžkovaní často zabúda - nevyhnutnosť prehonovať valce.


17.01.2010 21:28

Re: ako sa zbavit dymu?

100%-ne súhlasím s Karolom a pokúsim ti vysvetliť, prečo vzniklo to, čo Karol popisuje a prečo treba urobiť to, čo Karol odporúča:
Pri pohybe piestu nahor, je ojnicou piest tlačený jedným smerom (pretože ojnica ho netlačí v smere osi zdvihu, ale šikmo zboku).
Pri expanzii (resp. nasávaní) je mimoosým vedením ojnice, piest tlačený (resp. ťahaný) zase druhým smerom.
Týmto je spôsobená ovalita valca, ktorá môže byť za 15 rokov (resp. 150 000 km) značná.
Tým že valce prekrúžkuješ, síce pre motor pripravíš "pochúťku" vo forme nových tesniacich a stieracích hrán a väčšieho napruženia nových neunavených krúžkov,
ALE:
Pôvodné krúžky sa postupne prispôsobovali ovalite valca. Nové krúžky však prispôsobené nie sú a preto sa kompresia a dymivosť vo valci môže zhoršiť.


17.01.2010 22:19

Re: ako sa zbavit dymu?

step1
 Kávičkár 

takze pre riziko ze sa s valcami mohlo stat to co sa podla vadima a karola mohlo stat...tak asi zostanem len pri vymene tesneni ventilov a taktiez vymene tesnenia pod hlavou..a modlit sa ze len tieto detaily sposobuju dymivost a zbavim sa jej aspon z niekolkych percent...a ked nie...zozeniem asi casom novy motor s menej nabehnutymi KM....kazdopadne..tejto moto sa nechcem zbavit...verim ze ma nesklame...


17.01.2010 22:28

Re: ako sa zbavit dymu?

Thommass
Darca Krvi  Kávičkár 

Ikona

step1: Ked uz budes mat dole hlavu, tak mozes prekontrolovat elipsovitost valcov. A mozes dat aj zabrusit sedla ventilov, tym nic nepokazis.


17.01.2010 22:35

Re: ako sa zbavit dymu?

step1: Nič nepokazíš ani tým, že si pred demontážou hlavy, necháš odmerať tlaky vo valcoch.


18.01.2010 17:10

Re: ako sa zbavit dymu?

step1
 Kávičkár 

takze bratia: 1.odmerat tlaky 2.dole hlavu - skontrolovat elipsovitost 3. ventily- tesnenia vymenit,zabrusenie ich sediel,po pripade nove ventily 4. nove tesnenie pod hlavu...a ak to nic nepomoze tak brusenie valcov alebo ine hlbkove prace s motorom :-~ alebo mto najhrosie..vymena motora...teraz uz postupujem spravne? dakujem ze vsetky napomocne rady kazdy kto mi dobre poradil tak v lete ked pojdem po slovensku tak dame pivko


18.01.2010 18:03

Re: ako sa zbavit dymu?

ja takéto honoráre neprijímam, mňa si pivom nekúpiš, uskromním sa slušným poďakovaním, som slušne vychovaný motorkár...... :-D


18.01.2010 18:40

Re: ako sa zbavit dymu?

striedmy
 Kávičkár 

Ikona

taaat, tie gramatické opravy to je trapné, to existuje už len na Slovenských fórach, je to uplne odveci ako aj tento príspevok za ktorý sa ospravedlnujem.


18.01.2010 18:45

Re: ako sa zbavit dymu?

striedmy
 Kávičkár 

Ikona

step1, ano chápem ťa, ale postup ktorý si uviedol naozaj nemá zmysel ked si chceš moto nechať a chceš aby ti k spokojnosti slúžila. K tomu budeš potrebovať hotovosť a kompletnú, komplexnú opravu, inak na sny z garáže zabudni ;-)


18.01.2010 19:54

Re: ako sa zbavit dymu?

jastrab
 Čoprák 

Ikona

Noooo pekne ste sa rozpísali.Kde na to chodíte chlapi.Tak teraz JA.V mojom príspevku som spôsoby nechceného spaľovania oleja vo válcoch ozrejmil.Nikto ma nedoplnil.Takže ešte skusim pomôcť.Zmeraním výšky hlaniny oleja vylučime chybu preplnenia(viac oleja ako predpisuje výrobca)motora.Tým že použijeme nové tesnenie pod hlavu vylúčime prisávanie oleja z rozvádzacích a prepadových kanákov.Takže ostáva nám chyba hlavy válcov a prípadná oprava(prebrusenie)válcov so samozrejmopu výmenou piestou a krúžkov(pri takto veľkej oprave by som zvažoval radšej výmenu motora z neakej buračky).Ostali dve možnosti ako sa zbaviť nežiaduceho spaľovanie oleja.Môj postup pri diagnostikovaní.

Meranim kompresného pomeru,=pomer atmosferickeho tlaku(to je 1atm) ku tlaku vo válci(udáva výrobca je to približne 9-12,5 atm pre zažihove motory pre nafťáky 24-a viac atm).
Princíp meradla:uzatvorená rurka na jednej strane ventil a na drujej strene tlakomer.
Z čoho vyrobiť:Použi ventil do pneumatiky nakladného auta a tlakomer z acetýlenu alebo neaký do 20atm,2MPa skrátka viac ako 12atm..Vzduchotesne ich spoj(ako,nechám na teba).Koniec pri vetile osaď gumeným kužeľom(musí utesniť otvor pre sviečku).

Postup merania.Všetky sviečky von.Tlakomer do otvoru pre sviečku prveho válca.Štarterom pretoč motor a tlak ktorý ukaže tlakomer zapíš.Vypusti tlak z meradla a takýmto spôsobom prekontroluj ostatné válce.Celú proceduru s válcami zopakuj aspoň raz aby si vylúčil možnú chybu pri meraní.Pri každom meraní jednotlivý válec musí ukazovať rovnako.
Vyhodnotenie merania:ak si v niektorom válci nameral skoro žiadny tlak je podpálený niektorý ventil,nedoviera do sedla to znamená že piest čo nasaje to aj vytlačí von z válca (nestlačí zmes).Sviečka nemá čo zapálit(nie je to tvoj prípad motor by ti nešiel nepravidelne).Ak ti tlakomer ukazuje nad 10 to by sa ešte dalo zniesť.Kompresný pomer tvojho EXUP-a ma byť pri novom motore 12,0:1.Ak válce ukazujú hodne pod 10 zdvihni predné koleso tak aby hlava bola vodorovne.Do meraneho válca injekciou streni trošku čisteho motorevého oleja.Olej sa roztečie po stenách válca.Ak nameráš väčšiu kompresiu znamená to že je opotrebovaný válec(olej čiastočne eliminoval opotrebovanie).Ak sa nezmení chybu spôsobuje tesnenie alebo ventile.
Ak sa mýlim OPRAVTE MA.
Postup pri oprave hlavy nechám na-potom.Da sa to spraviť aj doma.Len vymedzovacie podložky treba nabrusiť na rovinnej bruske. S pozdravom Miloš.


18.01.2010 20:07

Re: ako sa zbavit dymu?

karol1
 Bahniak 

Ikona

jastrab
piestne krúžky sa neopotrebúvajú rovnako a preto spájať spotrebu oleja s kompresným tlakom nie je zrovna kóšer . Veľmi často po mne ľudia pýtajú len samotné stieracie krúžky s tým , že len tie majú nadmerne zodraté a tesniace sú v rozmedzí podľa manuálu.
A som pomerne dosť zvedavý , ako si chceš doma opraviť sedlá ventilov . Nie každému sa oplatí si kupovať drahý vercajch kvôli jednej hlave.


18.01.2010 20:18

Re: ako sa zbavit dymu?

jastrab
 Čoprák 

Ikona

Karol ja pišem zatiaľ o diagnostikovaní motora.Pozorne čítaj.Meranie kompresneho poneru nám veľa naponie o opotrebení.

Upravené 1 krát. Naposledy upravil jastrab (18.01.2010 20:19)


18.01.2010 20:27

Re: ako sa zbavit dymu?

striedmy
 Kávičkár 

Ikona

94", žere olej, už raz "prekrúžkovaná" jastrab diagnostika asi bude prebiehať počas g.o, ale inak máš pravdu čo všetko sa dá rôznymi spôsobmi pozisťovať pred rozobratím


18.01.2010 20:35

Re: ako sa zbavit dymu?

jastrab
 Čoprák 

Ikona

Do čerta chlapi.Sledujte diskusiu.Tie krúžky su iba jedna z možností.Osobne si myslím že to maju na svedomí ventilove guferá.Stepi 1 koľko ma vlastne najazdené ta tvoja raketa.Je to podstatné pre diagnostikovanie.A tiež kto na tom jazdil.

Upravené 1 krát. Naposledy upravil jastrab (18.01.2010 20:37)


19.01.2010 0:32

Re: ako sa zbavit dymu?

2897
 Jogurťák 

Ikona

zdravím ťa aj ja mam fzr 1000 - ale 91-tku - mam na nej 53tis km a tiež nebolo všetko v poriadku- motor je po go kompletne pretesnený a je po problémoch -určite to budú ventilové guferá - ja som mal väčší problém mne odišla kľuka- ale už je zas na kolesách


19.01.2010 7:20

Re: ako sa zbavit dymu?

karol1
 Bahniak 

Ikona

jastrab , JA čítam pozorne. Skoro žiadny tlak vo valci bude aj keď budú zacviknuté krúžky v pieste.
a čo sa týka gufier - zhoď karbíky a mrkni na drieky ventilov. Ak púšťajú guferá , tak na nich musí byť požehnane karbónu.
A tiež by som odporučil čítať poriadne . Ja vravím o súdkovitosti valca , nie o elypsovitosti - s tou si väčšina súdobých stieracích krúžkov dokáže poradiť.
Pri súdkovom valci , t.j. v strede výšky valca je väčší rozmer , prípadne kuželovom valci , keď je na vrchu valca väčší rozmer , sa musí krúžok rozpínať a stláčať počas zdvihu a pri určitých otáčkach sa prestane stíhať rozpínať a teda neutiera olej z povrchu valca.
atď ....
áno , aj guferá ventilov spôsobujú prisávanie oleja , ale v oveľa menšej miere , než aká sa im bežne prisudzuje.



Pridať príspevok môže len registrovaný používateľ, člen Motoride Klubu.

PC verzia motoride.sk

© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 190915 | Včera: 226804