Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.
Máte problém s Vaším strojom ? Skúste sa opýtať. Ostatní motorkári Vám možno budú vedieť poradiť.
Značky:
.Pravidlá správania sa na diskusnom fóre motoride.sk
Značky:
.
mam yamahu fzr 1000 94 rocnik...a pri vyssich otackach uz dymi...ma toho najadzeneho dost akurat k jej veku...ale da sa s tym este nieco robit alebo uz len cakat kym dozije???prekruzkovana uz bola..tak neviem do kedy sa da kruzkovat(dufam ze je to spravny vyraz a kazdy pochopi)...olej mam vymeneny castrol racing s ktorym som nadmieru spokojny lebo oproti predoslemu motulu tohto oleja papa menej a "nepluje" ho cez vyfuk ako ten motul...predat ju nechcem lebo na novu nemam a zbavit sa jednej jazdenej a kupit dalsiu jazdenu je podla mne nezmysel..uz ked tlacim peniaze do jednej tak do jednej,a som s nou napriek dymeniu velmi spokojny...DIK za skutocne rady vopred |
|
Vymen ventilove gufera,trochu vyssia investicia,nakolko je to 20 ventilova hlava. |
cgi.ebay.de/Yamaha-FZR-1000-3-LE-Motor_W0QQitemZ2205369... |
Ahoj chlapi.Step ako napísal egres so zmesou benzín vzduch sa do spalovacieho priestoru dostáva aj olej.Položme otázku odkiaľ.Tommass správne konštatoval okolo gufer na driekoch ventilov(kedže spominaš pľutie oleja z výfukou pravdepodobne budu to aj vyfukové ventily ktoré prepúštaju olej rovno do vyfuk.potrubia a česť strháva aj spákená zmes).Jedna z možností je (ako spomina egres) poškodenie tesneni pod hlavou kedže tesnenie utesňune tlakové a aj prepadové kanáliky oleja.Daľšia možnosť je veľké preplnenie motora olejom ktorý sa odvetrávaciou hadicou(byva vyustený do nasavania)môže dostáva do zmesi.Posledná možnosť je nadmerné opotrebenie prípadné poškodenie válcov a tým netesnosť stieracich a teniacich krýžkou.Nestačí len vymieňať krúžky ale aj kontrolovať,premerať kruhovitosť válca.Aby nebol válec oválny(to znamená že v pozdľžnej osy motora má válec väčší rozmer ako v priečnej).Tak si môžeš vybrať step odkiaľ začneš.Rozhodne sa Exupa nevzdávaj ja som mal ročník 92.S pozdravom |
tiež bi som to nepredával, tie staršie sš majú niečo do seba, ja bi som začal hladať ten správný servis, alebo spolahlivého odborníka, no a pripravil si nejaké peniaze. Vpodobnej sit.som bol aj ja pred rokmi zo zxr a dopadlo to dobre, myslím tým oplatilo sa. Samozrejme z ekon.hladiska je to číri nezmysel do toho dávať peniaze, ale ke sa človek na ňu pozrie v garáži tak stráca hlavu |
striedmy ci jastrab vedia o com hovorim...nepredavat radsej invsetovat a motorka mi to vrati na pocite z jazdy..a jasne striedmy...ked ju vidim v garazi..nemam srdce ju predat...je to fakt dobra masinka..takze ak to zhrniem..zacnem tesnenim pod hlavou..ak nepomoze dalsie v poradi budu ventily..a ak ani to tak valce...uvidime ako to vstko dopadne..a mame tu v presove yamaha servis a celkom schopnych chlapcov v nom..takze dufam ze to daju dokopy...kedze v Marci mam STK |
striedmy - ja bi-nie správne je ja by - by je vybrané slovo. bulhar ventyloch - cudzie slovo píše sa s i ventiloch!!! |
step1 Ty sa zaiste riadis pravidlom.Na co robit veci jednoducho,ked sa daju zlozito. |
Este jedna vec.Ak ste prekruzkovali motor,nedavaj tam Castrol racing olej ako si dal ty. |
prave som chcel napisat to co motoexcite.. naco operovat oko cez rit? Menit tesnenie pod hlavou je podmienene kazdou jednou z tych oprav, cize si rovno kup tri tesnenia, alebo to sprav logicky. Najprv zmeraj kompresny pomer, ak netesnia kruzky, bude zly, cize hned vies na com si. Potom zloz hlavu, vymen tesnenia ventilov, zaroven ci chces ci nechces musis dat nove tesnenie pod hlavu. |
no a je po probléme..., veľa zdaru do jari je to hotové a jazdíme..... |
motoexcite:to kruzkovanie robil este majitel pred mnou...takze uz je prekruzkovana dostatocne dlho aby som mohol dat uz castrol..a vidim ze ked som dal vyssi viskozitu tak moto nezerie olej eko predtym a ani ho "nepluje" z vyfuku.... |
ak sú valce súdkové , tak to môže byť prekrúžkované aj pred 100rokmi a nesadne si to . A čím lepší olej , tým horšie. |
100%-ne súhlasím s Karolom a pokúsim ti vysvetliť, prečo vzniklo to, čo Karol popisuje a prečo treba urobiť to, čo Karol odporúča: |
takze pre riziko ze sa s valcami mohlo stat to co sa podla vadima a karola mohlo stat...tak asi zostanem len pri vymene tesneni ventilov a taktiez vymene tesnenia pod hlavou..a modlit sa ze len tieto detaily sposobuju dymivost a zbavim sa jej aspon z niekolkych percent...a ked nie...zozeniem asi casom novy motor s menej nabehnutymi KM....kazdopadne..tejto moto sa nechcem zbavit...verim ze ma nesklame... |
step1: Ked uz budes mat dole hlavu, tak mozes prekontrolovat elipsovitost valcov. A mozes dat aj zabrusit sedla ventilov, tym nic nepokazis. |
step1: Nič nepokazíš ani tým, že si pred demontážou hlavy, necháš odmerať tlaky vo valcoch. |
takze bratia: 1.odmerat tlaky 2.dole hlavu - skontrolovat elipsovitost 3. ventily- tesnenia vymenit,zabrusenie ich sediel,po pripade nove ventily 4. nove tesnenie pod hlavu...a ak to nic nepomoze tak brusenie valcov alebo ine hlbkove prace s motorom alebo mto najhrosie..vymena motora...teraz uz postupujem spravne? dakujem ze vsetky napomocne rady kazdy kto mi dobre poradil tak v lete ked pojdem po slovensku tak dame pivko |
ja takéto honoráre neprijímam, mňa si pivom nekúpiš, uskromním sa slušným poďakovaním, som slušne vychovaný motorkár...... |
taaat, tie gramatické opravy to je trapné, to existuje už len na Slovenských fórach, je to uplne odveci ako aj tento príspevok za ktorý sa ospravedlnujem. |
step1, ano chápem ťa, ale postup ktorý si uviedol naozaj nemá zmysel ked si chceš moto nechať a chceš aby ti k spokojnosti slúžila. K tomu budeš potrebovať hotovosť a kompletnú, komplexnú opravu, inak na sny z garáže zabudni |
Noooo pekne ste sa rozpísali.Kde na to chodíte chlapi.Tak teraz JA.V mojom príspevku som spôsoby nechceného spaľovania oleja vo válcoch ozrejmil.Nikto ma nedoplnil.Takže ešte skusim pomôcť.Zmeraním výšky hlaniny oleja vylučime chybu preplnenia(viac oleja ako predpisuje výrobca)motora.Tým že použijeme nové tesnenie pod hlavu vylúčime prisávanie oleja z rozvádzacích a prepadových kanákov.Takže ostáva nám chyba hlavy válcov a prípadná oprava(prebrusenie)válcov so samozrejmopu výmenou piestou a krúžkov(pri takto veľkej oprave by som zvažoval radšej výmenu motora z neakej buračky).Ostali dve možnosti ako sa zbaviť nežiaduceho spaľovanie oleja.Môj postup pri diagnostikovaní. |
jastrab |
Karol ja pišem zatiaľ o diagnostikovaní motora.Pozorne čítaj.Meranie kompresneho poneru nám veľa naponie o opotrebení. Upravené 1 krát. Naposledy upravil jastrab (18.01.2010 20:19) |
94", žere olej, už raz "prekrúžkovaná" jastrab diagnostika asi bude prebiehať počas g.o, ale inak máš pravdu čo všetko sa dá rôznymi spôsobmi pozisťovať pred rozobratím |
Do čerta chlapi.Sledujte diskusiu.Tie krúžky su iba jedna z možností.Osobne si myslím že to maju na svedomí ventilove guferá.Stepi 1 koľko ma vlastne najazdené ta tvoja raketa.Je to podstatné pre diagnostikovanie.A tiež kto na tom jazdil. Upravené 1 krát. Naposledy upravil jastrab (18.01.2010 20:37) |
zdravím ťa aj ja mam fzr 1000 - ale 91-tku - mam na nej 53tis km a tiež nebolo všetko v poriadku- motor je po go kompletne pretesnený a je po problémoch -určite to budú ventilové guferá - ja som mal väčší problém mne odišla kľuka- ale už je zas na kolesách |
jastrab , JA čítam pozorne. Skoro žiadny tlak vo valci bude aj keď budú zacviknuté krúžky v pieste. |
© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 190915 | Včera: 226804