Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.
Máte problém s Vaším strojom ? Skúste sa opýtať. Ostatní motorkári Vám možno budú vedieť poradiť.
Značky:
.Pravidlá správania sa na diskusnom fóre motoride.sk
Caute, |
rozvod je riešeny retazou a ty ho maš (ked sediš na moto pri pravej nohe) na kraji. Interval vymeny sa pohybuje vačšinou okolo 30-40tis. km ale to zaleži od toho čo udava vyrobca a mal by si to mat napisane v manuali. |
Čože? |
Rozvodová reťaz sa šponuje sama Keď je zrelá na výmenu, začneš ju počuť. 30-40 tisíc km je hlúposť. |
toto ani neries ak motorka nema 150tis km daj novy spanovak ten umre tak po 25000 km furt a mas pokoj motor pojde ako novy , robo |
v navode nieje o rozvodoch pisane vobec nic, nikde! (ziadny servisny interval ani nic podobne) |
Zbytočne do toho budeš kukať, na reťazi nič neuvidíš...ja keď som menil rozvodovku, nepoznal som rozdiel.... |
podľa intervalu, robil sa totiž motor, a keď už bol rozobratý, tak som vymenil aj rozvodovku...moto mala 53000, ale ešte nebolo počuť rozvodovku, takže nutné to nebolo... |
ak bude retaz velmi natiahnuta tak nebude sediet casovanie a 50000 je tak akurat na vymenu... |
na mojej GSXR po 40 000 bola rozvodovka o centimeter natiahnuta oproti novej,ked začne hrkat je už 5minut po dvanastej.Menil som už kopec rozvodov a par ludi mi priniesol mto že retaz počut a ked som dal dolu viečko alebo vrchne voditko a potočil motorom retaz skakala po vrchu zubov,teraz riešim kawu ktorej volna retaz rozbila vrchne voditko a preskočil rozvod-zlomeny ventyl,diera v pieste a zničena hlava,oprava drahšia ako starši motor,rozvodova retaz na nu stala 43eur len chalan si nevšimol že sa retaz ozyva,kto to nechce menit nech si tiež počka kym začne hrkotat. potom si popišeme kde zohnat druhy motor. |
no som nejak v soku,myslel som si ze ta retaz musi vydrzat viac,ako tu spominal niekto 150tis.ved remem na aute vydrzi od 80-100000km,tak by to malo byt podobne,ale to som fakt teda nevedel, |
anoro ako často davaš autu kritiku(7000ot.) ?Ja som to na aute skušal asi dva krat na chvilu ale normal je do 3500 aspon u mna.Moto vačšinou pod desat nepuštam.Možno aj preto. |
velmi zalezi od sposobu vyuzitia motora |
no pani, som v rozpakoch, |
da sa zistit jedine tak že odmontuješ napinak rozvodovej retaze,je samoštelovaci,ked ho vytiahneš vysunie sa na doraz a ked ho v tejto polohe zasunieš naspet-nesmie sa dat zasunut celkom,(retaz v hajzli)ked ti ta m zostane 5mm tak je najvyšši čas vymenitale pred tebou ju určite nikto nrmenil tak len pre svoj pokoj v duši daj novu a dalšie tri roky nemusiš na motor ani šahnut.Ja kupujem tie retaze po cca90eur v origoš kvalite ale v krabičke Honda sa može cena vyšplhat od 150 do200.Vzmena trva okolo 4hodky takže žiadna naročna operacia. |
po dlhej dobe rozumny prispevok ktory nieco riesi, |
Ahoje, na hornete mám teraz asi 51 000 km a presne ako tu niektorí píšu začala mi hrkať rozvodová reťaz. Rád by som sa opýtal čo všetko treba objednať okrem samotnej reťaze? |
Na xrv som menil pri 117000km nehucala štartovala na tuk moto išlo super podľa manuálu mi chýbal ešte 1mm na kolicku spanovaku no reťaz bola o dosť dlhšia ako nová po výmene motor ide citeľne lepšie takže neoplatí sa na tom šetriť no nechce sa mi veriť že po 50000km môže biť vytahana treba študovať manuál alebo rady dobrého servisaka |
matov121: Skúsil by som najprv pozrieť ten šponovák. A ak je "hotový" tak vymeniť za manuálne nastaviteľný a máš pokoj. |
Iste tesnenie pod nejaký dekel na moto, kde budeš točiť motorom kvôli časovaniu ventilov. Tesnenie pod hlavu motora /možno netreba ale manuál to odporúča vymeniť/, tesnenie pod šponovák. |
moja gsxra ma 90000 km a retaz este origo,v zime som menil kamosovi na 750ke asi pri 60000,menili sme klzaky retaz sponovak skratka komplet,kvoli pevnemu klzaku,hlava dole Upravené 1 krát. Naposledy upravil PETOrf (27.06.2016 23:13) |
Taka otazocka, ako huci opotrebovana retaz ? Nemate nejaku nahravku ? |
Re: matov121: Nemam sice horneta ale napinák reťaze na hondach je rovnaký. Takze v prvom kole nepotrebujes absolutne nič kupovať, max. iba ak papierove tesnenie pod napinak a blok motora ak ho poskodíš. Pri 51 000 km je rozvodova reťaz určite Ok a treba ju len napnúť. Jedine čo si budes musieť vyrobiť je taky plechovy klúčik. Inak robota na 15 minut. Nechce sa mi to vypisovať pozri manual ako nato a ak nie tak Bernolakovo nie je daleko od Ba. |
neviem ako Honda, mne teraz po 2 kontrole a nastaveni ventilov mechanik povedal ze je retaz vytahana a treba ju na dalsej kontrole menit. To znamena po 3x 12000 km je hotova. |
Honda servisny interval vymeny rozvodovej retaze neuvádza nakoľko predpokladam, že životnosť reťaze = životnosti motora. |
kamkoxx , nebude rozdiel v namáhaní rozvodovej reťaze pri radovom štvorvalci a jednovalci ? |
Re: brazel: určite bude. Výmenu reťaze budem riešiť ak napinak reťaze je nadoraz na klzáku a reťaz na ozubenom kolese na vačkovke medzi zubami lieta. Ja nie som automechanik ale letecky mechanik ale ta stredna skola ma bavila a rozoberal som a skladal prudove a hviezdicove motory. Dnes su len vymienači a mechanikov co vedia je uz malo. V našich dobách sme generalkovali motory na autach, vymienali rozvodove reťaze spolu s ozubenymi kolesami a vačkovkou, zabrusovali ventily, nadstavovali odtrh na zapalovaní atd. ved to sam poznáš škola mladi na nezaplatenie. |
Kamkoxx: Isto to tak nie je, že životnosť motora = životnosti reťaze. Možno si to 75% motorkárov myslí, že pri 100000km sa motorka rozpadne. Áno, ide aj servis štýlom, nebudem meniť olej v motore, keď sa motor zadrie, tak ho celý vymením. Alebo nechám staré popraskané brzdové hadice, veď trochu to brzdí a zvyknem si. Ale asi väčšina to berie priebežne, ako že si vymenia sviečky, olej každých 6000km, repas vidlice, rozvodovku či výmenu brzdových platničiek /bez čakania, kým sa to rozpadne/. |
Re: nevo: jasne že to tak nemusí byť. všetko je o tom ako sa o moto staráš ako jazdíš. Moja 21 ročna honda má napr. nabehaných 228000km a rozvodové reťaze som menil len raz pri 150000km a akurat pred týždnom som ich obe napínal, pretože sa začali po naštartovaní kym bol motor studený ozývať. napinaky sú ok a reťaz na vačkovke na ozubenom kolese je ok - bez vole. A nevo nie 75% ale 90% motorkarov si myslí že motor pri 100000km je na odpis. Tento učiteľ z AT by vedel čo to povedať o životnosti motora : |
© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 59818 | Včera: 223633