Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.

Menu

Články | Videá | Tipy | Fórum | Kalendár | Inzercia

Yamaha demo TOUR 2024

Jawa 250 - zvýšenie výkonu - Diskusné fórum - Moto poradňa

Máte problém s Vaším strojom ? Skúste sa opýtať. Ostatní motorkári Vám možno budú vedieť poradiť.

Značky: Skúsenosti, Problém, Motor, Karburátor, Elektrika, Podvozok, Kolesá, Pneu, Brzdy, Olej, Administratíva.

Pravidlá správania sa na diskusnom fóre motoride.sk

Pridaj novú diskusiuJawa 250 - zvýšenie výkonu - Diskusné fórum - Moto poradňa

OO Sleduj diskusiu Pridaj nový príspevok 
15.01.2010 12:42

Jawa 250 - zvýšenie výkonu

cinky
 Bahniak 

Prosim o radu jak zvisit vikon na jawe 250


15.01.2010 13:45

Re: Jawa 250 - zvýšenie výkonu

bobberfan
 Kávičkár 

...dat ju do zavesu za rozbehnuty rychilk... >:-)

ale vazne. na co chces zvysovat vykon na starej 250ke? a dvojtakte? :-O
1) to fakt nema zmysel
2) ak nemas skusenosti, tak viac pokazis ako zlepsis. eeee, daj radsej od toho ruky prec
3) ked tak ju akurat maximalne odlahci, aspon niekomu skratis cakaciu dobu na oblicku alebo tak...
4) ak sa chces vyblaznit, tak pri tvojom odhadovanom veku (bez urazky) fakt si kup pioniera, daj si na neho kit 60ccm a cesi maju este par dalsich uprav

PS fakt ta nechcem urazit, ale vykasli sa na to, asi ju mas aj tak bez papierov tak uprav ram a praskni iny motor

Upravené 1 krát. Naposledy upravil bobberfan (15.01.2010 13:50)


15.01.2010 13:58

Re: Jawa 250 - zvýšenie výkonu

tref
 Turista 

Ikona

Ako sa vyznas v motoroch? Dokazes vobec realne nieco spravit na tom motore? Upravy su rozne, najviac by ti pomohol vyfuk s expanznou komorou pocitanou na tvoju motorku, zmenit priemer trysiek v karburatore, rozhodne elektronicke zapalovanie, piest, ojnica a kluka z lahkych zliatin a inak tvarovana hlava, alebo potom hrackarske upravy, ako lestene kanaly, zmenit sekundarny prevodovy pomer a hlavne odlahcovat odlahcovat odlahcovat (nie len karoseriu, ale aj motor)... taka uprava, aby sa nejak prejavila na vykone motorky (okrem prevodu a odlahcenia) ta bude stat viac ako jazdena japonska motorka s brutalnym vykonom...

edit: aha, a zabudol som, drviva vacsina uprav ma exponencialny vplyv na zivotnost motora

Upravené 1 krát. Naposledy upravil tref (15.01.2010 14:00)


15.01.2010 16:10

Re: Jawa 250 - zvýšenie výkonu

Devildriver
 Čoprák 

Ikona

:'(


15.01.2010 16:29

Re: Jawa 250 - zvýšenie výkonu

MarekZ
 Stuntrajder 

Ikona

Tuning starej motorky je ako tuning starej herecky...


15.01.2010 16:33

Re: Jawa 250 - zvýšenie výkonu

Duzo
 Bahniak 

Ikona

cinky uz prestan boha som zvedavy v akom veku ti dopne ze aky si bol *cenzura* uvidis potom sa budes chytat za hlavu ze preco si tu jawku tak do*ebal :-((( :-P


15.01.2010 16:45

Re: Jawa 250 - zvýšenie výkonu

Trojan
Darca Krvi  Skútrista 

Ikona

Cinky : najskôr upracte s ocom dvor, a potom sa pustite do roboty ... :-)
budeš sa chytať za hlavu, že čo som to ja MR písal ... :-)
a povieš si, veď som bol malý fagan, a myslel som si, že dokážem upraviť motorku ...
(motoricky)
to chce vek, a skúsenosti ... ktoré zrejme nemáš, lebo najskôr by som na motorke
pracoval, čo sa týka vzhladu, lebo všetko čo dobre vyzerá ide aj lepšie, síce je to
placebo efekt, ale je to taký pocit, vyleštíš nafarbíš dačo to povymeníš a keď budeš
jazdiť na takej leštenke ... :-) To už je o inom ... :-) nie hento, vypadá to jak z bažiny
vytiahnuté :-)


tref : nepochybne, len je škoda, že to nič nevydrží ... akýkoľvek zásah do mechanickej časti motora znižuje priamo úmerne životnosť motora ...


15.01.2010 17:06

Re: Jawa 250 - zvýšenie výkonu

mcdalko
Darca Krvi  Čoprák 

Ikona

Cinky dobrá rada. daj šetrne dole nálepky daj tam povodný klaksón, dvierka na baterkový kastlík, daj dole tú handru zo sedany, a nedodrbkane vyfuky zober silichromovu pastu pobehaj motor a s niečim prebehni ten zašlý lak. A založ tému ako som ju porobil. Potom sa konečne dočkáš pozitívnych ohlasov.


15.01.2010 17:14

Re: Jawa 250 - zvýšenie výkonu

Johnny55
 Edvenčr 

Ikona

Cinky nehovoril som ti aby si si kupil radsej nieco ine?


15.01.2010 17:29

Re: Jawa 250 - zvýšenie výkonu

zer0
 Kávičkár 

Ikona

Nalej tam namiesto benzinu Aceton :-D


15.01.2010 19:17

Re: Jawa 250 - zvýšenie výkonu

MMartin000
 Turista 

Ikona

aceton?, radsej naftu, bude jazdit jak tank (so zadymovanim)

ale myslim ze na tej motorecke nieje co upravovat :-D


16.01.2010 1:30

Re: Jawa 250 - zvýšenie výkonu

tref
 Turista 

Ikona

Trojan: no ved presne to som mu napisal


16.01.2010 7:49

Re: Jawa 250 - zvýšenie výkonu

Johnny55
 Edvenčr 

Ikona

ano naftu, ved isla dola spotrebna dan - budes jazdit aj lacnejsie


16.01.2010 9:38

Re: Jawa 250 - zvýšenie výkonu

Trojan
Darca Krvi  Skútrista 

Ikona

Johnny55: :-))) :-))) :-))) [dobre] :-))) :-))) :-))) ... chlapec ty ešte na motorke nemáš ani sedieť .. :-))) nie to sa ešte upravovať ju ... :-))) skromný názor .. :-)


16.01.2010 19:00

Re: Jawa 250 - zvýšenie výkonu

miob
 Veteránista 

chudák činky ako ho tu všetci je.eme. Jasné činky že sa ten výkon dá zvýšiť. Ak máš možnosť vypožičaj si niekde knižku Vyššia škola motorizmu je to kniha z cca 60 tych rokov. Je fakt dobrá, dokonca sú tam aj úpravy "našich" motocyklov (jawa a CZ) lebo vtedy sa súťaže jazdili hlavne na takých. Ak by si šiel podľa tej knihy tak tie úpravy sú tam rozdelené na 2 stupne. I je čo si spravíš aj Ty doma tj. vyleštenie kanálov, zníženie hlavy o 1.5 mm (nič viac!). II stupeň (potreba dobre zariadenej dielne !!!) tak ako v I stupni ale zniženie hlavy o 2 mm(prípadne tiež je v tej knihe možnosť objednať si priamo z mototechny závodnú hlavu pre 2 sviečky s väčším rebrovaním a upraveným kompresným pomerom)+ spraviť max. možný výbrus + rozlisovať a odľahčiť kľuku, osústružiť zotrváky o 1.5mm z vonkajšej strany nanitovať 2mm hliníkový plech a následne ich zlisovať o 1 mm bližšie k sebe + ešte nejaké úpravy. Podľa priloženej šablony = je v tvare rozvinutého valca (tá je v tej knihe) na určených! miestach zväčšiť sanie, prefuky a výfuk. Podľa výkresu (tiež je v knihe) zväčšiť prefukové kanály v kartroch, podľa výkresu zväčšiť nasávací kanál v kártroch, spraviť prírubu pre závodný karburátor AMAL (28,) (idem podľa tej knihy). Vycentrovať kľuku + vyvážiť sústavu (piest, cap, ojnica, zotrvačníky) a v tlmiči výfuku spraviť pár dier (tiež je dané kde a aké). No a potom, (stále idem podľa tej knihy) pri dobre prevedenej úprave toho II stupňa bude mať motor + cca 2,5 max 3,5 koníka naviac, mal by mať lepšiu dynamiku ALE so životnosťou a spotrebou to ide dolu vodou (a ty by si mal asi naviac pár šedín). Ak tú knihu niekto má a spravil som v opise nejké chyby tak nech ma opraví. A činky keby si tvoju predal a kúpil tú 125/516 s (ako ma JawaEVO opravil) 24 koníkmi tak si sa už mohol voziť, iste by si z toho nezosadol tak skoro.

Upravené 2 krát. Naposledy upravil miob (16.01.2010 19:03)


16.01.2010 19:10

Re: Jawa 250 - zvýšenie výkonu

razor666
 Bahniak 

Ikona

z takej masini vela nedostanes su to stare motorky boli robena aby nemali nejak velku spotrebu a aby si sa na nich odviezol z bodu A do bodu B radsej ju daj do povodneho stavu urobis lepsie


16.01.2010 19:21

Re: Jawa 250 - zvýšenie výkonu

JawaEVO
 Jogurťák 

Ikona

ak sa jedná o tú 559 v profile velmi jednoducho a účinne sa výkon dá zvýšiť prevrtavím na 290ccm ide tam piest z MZ 250 je to az zároven najlacnejšia úprava z dobrým efektom, tie úpravy ktoré tu odzneli boli pre kývačky pre panelku platí málo z toho a naviše velmi jednoducho sa u 559 dá ísť z výkonom dosť hore nebudem zavádzať ale môj osobný názor je že sa z výkonom dá ísť až cez 20koní a to bez drastických úprav ako je znižovanie hlavy o pol centy, a vyššia škola motorizmu sa dá v pohode stiahnuť na nete www.jawagallery.net/?page=clanky/prirucky odporúčam aj Pavel Husák upravujeme motocykl pro závod, dalej existujú návody pre úpravu 250 kývačky kde je písané že motocykel pri závode dosahoval bez kapotaži rýchlosť cez 150km/h maxilálny výkon bol 21,6k pri 5200ot/min nebudem to sem dávať nemá to zmysel kto chce nájde si to aj sám



Pridať príspevok môže len registrovaný používateľ, člen Motoride Klubu.

PC verzia motoride.sk

© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 33758 | Včera: 201382