Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.
Máte problém s Vaším strojom ? Skúste sa opýtať. Ostatní motorkári Vám možno budú vedieť poradiť.
Značky:
.Pravidlá správania sa na diskusnom fóre motoride.sk
Značky:
.
cca 20 euro Upravené 4 krát. Naposledy upravil datadive (26.03.2010 19:05) |
Takze uz jazdim s tymto: |
MarekZ, motocyklove airbagy su konstruovane inac ako airbagy automobilove. Samozrejme, ze airbag motocyklovy (ako sucast oblecenia, lebo ten, co ma Goldwing bude asi v principe podobny airbagom automobilovym) sa moze nafuknout len na taky tlak, aby neublizil uzivatelovi. (Motobunda IXS Stunt sa nafukuje na 25 kPa). To ci je tento tlak dostatocny na "zachranu" posudit neviem. Dalsia vec je, ze nieje nutna rovnaka rychlost nafuknutia, ako pri naraze auta, kde clovek prakticky v milisekundach naraza hlavou do palubovky. Motoairbag sa aktivuje az po opusteni motocykla, kedze je aktivovany spustacom, ktory je ukotveny na riadeni. Pouzitie pyropatron na rychlejsie nafuknutie je asi zbytocne, lebo letom tela vznika urcita casova rezerva do narazu. Okamzite vyfuknutie je takisto neziaduce, lebo naraz prichadza az v nasledujucich sekundach a tak je automaticke vyfukovanie nastavene az po niekolkych sekundach. (IXS 30 s) |
Marek, k airbagom: pokial spravne sedis, tak airbag neublizi ani nepriputanej osobe, nafukuje sa totiz este predtym ako je osoba vymrstena zo sedadla. Samozrejme, ze ochranny ucinok airbagov je radovo nizsi, ked je clovek nepriputany. Navyse pasy maju pyrotechnicke napinace a uvolnovace - t.j. pasy su tie, ktore zachranuju zivot, airbag je doplnkom pasov. |
quanto, samko1: airbag v aute, pokial viem, funguje tak, ze sa bleskovo nafukne, vtedy zachyti telo a od tohto okamihu musi cim skor vyfucat, aby zmakol. Vtedy funguje spravne. Este som nemal tu cest si to vyskusat nazivo, mam o tom len teoreticke vedomosti, viem ale, ze samotne nafukovanie je take rychle a silne, ze dokaze ublizit osobe bez pasov, predpokladam teda, ze v okamihu dosiahnutia maximalneho objemu je v airbagu podstatne vyssi tlak ako v nafukovacej veste. Ten vysoky tlak bude mat svoj zmysel rovnako ako rychle vyfucanie airbagu. |
ten malý chránič ochráni nejaké stavce, ale nie všetky... |
Audion, chranic krcnej chrbtice predchadza vyhnutiu hlavy do extremnej polohy pri nehode, co moze v sucinnosti s narazom sposobit polamanie stavcov, pripadne poskodenie miechy. |
MarekZ, nieje makke ako makke.. Myslim, ze to nenavrhovali hociaki mantaci, ale inzinieri, ktori o tom nico vedia. Aj ked sa mozem mylit. Ma to CE chranice podla EN. Navrhovane Japoncami... |
MAREK-Z, |
Matoob> dik, ten vyzera pekne. na napis si nepotrpim, ak tym netrpi kvalita |
Ak nepotrebuješ nápis alpinestars... |
Pri tychto kvaziairbagovych bundach a vestach by ma zaujimalo, ci je to aj na nieco dobre alebo to je len taky marketingovy produkt. Co mi na tom nesedi je tlak, na ktory sa to dokaze nafuknut z tlakovej nadoby. Mam taky pocit, ze aby to mohlo fungovat naozaj ako airbag, by to chcelo vyssi tlak, nie nadarmo je asi v airbagoch pyropatrona, asi to tam nebude len kvoli rychlosti nafuknutia... |
Zaujimava moznost je tiez airbagova vesta, co je praktickejsie ako bundy. Aj ked by som nerad nosil dalsiu vrstvu. |
Jasne, vdak za prispevky. Tiez si myslim, ze to nebude sediet v kombinacii s hrbom. |
psycho, je mi jasne ze motardova vybava je podobna tej, ktora sa pouziva na motokros. Aj to, ze na motarde potrebujes viac pohybu, no urcite si nezalahnes na motarde na nadrz. Ide o to, ked zalahnem, aby mi chranic nebranil v zaklone hlavy. Nech vidim viac ako len otackomer. Chapes? |
neck brace na okruhovú kombinézu nedáš kvôli hrbu, preto to na okruhu nikto nemá... |
samko suhlas, korytnacka je samozrejmost. |
samko, aby si bol v obraze... neck brace používajú aj motardisti na kombinézy, ale musí byť bez hrbu, inak ho tam tažko napasuješ... čo sa týka pohyblivosti, tam nie je problém, na motarde potrebuješ viac pohybu ako na SS, takže no problem... |
Ano, presne tu kombi mam. Je tam hrb, aj ked mozno troska mensi. Nie je to ziadna extra trieda, stala okolo 10 000 sk, no uz som v nej spadol a vsetko v pohode. |
na gsx-r. |
matus, vodu v hrbe nemam. Vodu vobec nepotrbujem, lebo na jednu nadrz spravim asi 200 km a to vydrzim bez vody. Upravené 1 krát. Naposledy upravil samko1 (31.12.2009 13:12) |
jasterica: aj viem ale to sú všetko bundy za cca 300€ a vyššie no čo už a zasa iba od KTM asi budem musieť pošetrit a kupit tu od TROYa inak dikes |
samko: ono to pomoze aj to vyznam ma, ale nie proti zaklananiu hlavy lahni si v kombi a v prilbe na zem a povedz mi, ci ti bude hlavu tlacit dopredu (teda deformovat krk), alebo budes lezat rovno ako na posteli, v tom spociva vyznam hrbu- pri pade na chrbat |
samko> OK, aku mas kombi? |
dudis - oblečenie od KTM určené na relly. A viem to používat s klasickým golierom alebo ho po obvode odopnem a pripnem kryt na chránič . Jazdil v tom ten černoch v 2008 na KTM Dakar. Upravené 1 krát. Naposledy upravil jasterica (31.12.2009 12:59) |
CB750 O tomto probleme sa uz debatovalo a nema vyznam to v tejto teme preberat. |
hrb nie je aerodynamicka zalezitost, teda v prvom rade urcite nie.. ide o to, ze ked padnes na chrbat, prilba a hrb su pekne v rovine, cize ti nekmasne hlavou dopredu, ako ked hrb nemas |
Fúúúj, ale ste sprostí ak tvrdíte že hrb je len aerodinamická záležitosť. Mal som zato, že je to vážne postihnutie. |
inak ja som jazdieval aj cestu a rád sa občas preveziem aj tam a na porovnanie myslím že by stačil aj ten penový chránič na cestu |
matus, hrb je len aerodynamicka zalezitost. Pri pade ti to velmi nepomoze. |
Dudis, na kombinezu to ist nemoze, aspon v zadu urcite nie, lebo mam aerodynamicky hrb, o ktory by sa mi zapierala zadna cast. |
dudis, dik za link. Vyzera to fajn. Na fotkach je aj borec na okruhu na supersporte. Este to prestudujem. |
vidite? to ma v danom momente nenapadlo ked som premyslal, ako to funguje, zeby som ho nakoniec ozaj kupil? ak to ma udrzat pokope miechu, cena zan je nanezaplatenie |
takže originál je iba jeden a ten sa volá www.leatt-brace.com robia ho na všetky druhy športov aj na cestne ale tam sa dáva na kombinézu, mám ho ale ja ho používam na cross Upravené 1 krát. Naposledy upravil dudis (31.12.2009 11:50) |
pri prudkom nárazovom vyhnutí hlavy do ktoréhokoľvek smeru ti stavce môže takisto polámať, plus tej škody navyše na mieche |
jasterica, vdaka za uzitocnu skusenost. |
ked na cestnu moto, tak taketo: www.motorado.sk/eshop/?161,krcny-chranic-no-fear |
cb 750 mozno keby chranic nemal mozno by sa ani nedolamal dakedy pomoze a dakedy dopomoze mas to ako s pasom v aute |
samko1 - tento chránič do bežného oblečenia nedaš. Potrbuješ na to večšiu dieru. Na enduro bunde mám odpínatelnú čast na vloženie chrániča. Skús klasický penový chranič od Ufa . Je za prijatelnú cenu, pomerne neobmedzuje a ja ho používam už 5 rokov . Bez neho nejazdím nikde. Pozri foto v profile , mám ho na krku. Upravené 1 krát. Naposledy upravil jasterica (31.12.2009 11:17) |
Poznám jedneho 15 r bývalého krosáka. V Čataji na dáhe mal brutálny pád. V ten deń mal prvý a posledný krát na sebe chránič krčnej chrbtice. Vďaka tomu jedinému použitiu v ten deň mal polámané stavce na krku , ale vďaka chrániču prežil. |
ja som videl aj nieco podobne (teda tym podobnym myslim ucelom, nie dizajnom) aj na cestne moto, skusim pohladat |
samko: kamos to ma a skusal som to, na cestnu moto dost nevhodne, a tento alpinestars je na cestne ci cross? bo vyzera celkom prakticky |
VaranDriver, mas taku skusenost alebo je to len tvoj skromny nazor?? |
ked uz, tak uz: |
pod kozenu kombi sa to nezmesti, je to urcene na cross.. ale podobna vec existuje aj na cestne moto, len to nemoem najst na neakom nasom e-shope.. |
Caute, |
© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 105566 | Včera: 172017