Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.
Máte problém s Vaším strojom ? Skúste sa opýtať. Ostatní motorkári Vám možno budú vedieť poradiť.
Značky:
.Pravidlá správania sa na diskusnom fóre motoride.sk
Značky:
.Predchádzajúce | 1 2 | Nasledujúce
Caute, |
Teoreticky o tom viem tolko, ze neexistuje univerzalny 100% fungujuci recept ako highsider zvladnut. Upravené 1 krát. Naposledy upravil MarekZ (30.12.2009 15:58) |
Veľa prúserov zachráni jednoduché vymačknutie spojky... |
Vo vela pripadoch sa ani nestihne zaregovat takze hovorit o niejakom sposobe ako to zvladnut je zbytocne.V pripade amaterskych jazdcov. |
Prakticky som nikdy ani nestihol zareagovat a nastastie sa moto vzdy sama zrovnala a trochu sa mykla.Plyn som bud podrzal alebo ozaj mierne ubral.A uvedomil si to mozno sekundu potom.... |
Pity: Ak na dvojlitrovej motorke s kardanom v zákrute zavrieš plyn, tak máš o prúser vystarané. |
Vadim: na velkej masine vobec tusim nemzoes zavret plyn v zakrute alebo kvaltovat ze ? ja teda nvm mam 125ku a tma to nic nerobit ale rad by som to veddel |
Vadim- Moze byt...Ale mal som na mysli len SS , s nicim inym nemam vlastnu skusenost.Pochybujem ze pri naklone v zakrute ked ti ujde zadok a nasledne zavries plyn hned sa vsetko vyriesi.Zalezi od danej situacie ci ti chyti pneu s5 a kopne ta alebo to ustojis.Je to 50 na 50. |
..mne fungovalo mierne ubratie plynu...ale naposledy som to nestihol..a zbadal sa az vo vzduchu ..je tam prilis malo casu na to..aby si to mohol premysliet...bud stihnes podvedome..alebo sa valas...teda aspon ja |
V prvom rade by sme si mali povedať ako vznikne HS a čo to je. Ak mám TC tak táto debata pre mňa nieje, ale väčšina z nás ju asi nemá. Neviem či HS má niečo spoločné s tým či idem do zákruty pod plynom alebo nie. Ide asi o to či z nej akcelerujem jak bulo alebo jak človek. Po akcelácii jak bulo sa môže stať že zadné (nie predné) koleso prešmykuje a zrazu sa chytí (zvýši sa trakcia) stlačia sa zadné-ý tlmič-e a vystrelí jazdca hore- väčšinou cez riadidlá. Toto sa odohrá v takom malom časovom úseku, že reakčný čas je dlhší ako samotný dej a tak je asi veľmi náročné reagovať na HS, ale nehovorím že sa to nemôže stať. Ak nehovorím dobre opravte ma... |
Myslim si ze kazda situacia je ina kazdy sa zachova inac nieje na to jednoducha odpoved niekto by to ustal niekto nie niekto by zas zrovnal alebo zvladol situaciu inu. |
Naznak highsideru zvladnes ak dostatocne rychlo zareagujes,ubratim plynu,zmenou taziska... |
viem ako HS vznika a aj preco.... a suhlasim s tym ze jeho priebeh je prilis rychly nato aby si rozmyslal co spravit, preto si myslim ze na motorke hlavne v krizovych situaciach treba jazdit pudovo...proste musi to byt reflex asi ako tak ze ked si ides kychnut tak otvoris hubu prave preto sa chcem dozvediet ze ako nato.... a potom v nedajboze v tom pripade ze sa my to stane aby som nemusel rozmysalt ze co teraz... Upravené 1 krát. Naposledy upravil dvenohy (30.12.2009 17:55) |
zvladnuty HS je len kopec stastia. dolezite je predchadzat HS. |
Presne ako napisal motoexcite zalezi to od vela faktorov myslim si cim vacsi naklon tym sa horsie z highsidu dostanes. Z vlastnej skusenosti ked mi asi v 80tke v zakrute na strku smyklo zadne ubral som trochu plyn pevne drzal riaditka a vyrovnaval smyk. Pochybujem ze mas cas na spojku mozno sa mylim. |
dvenohy na túto otázku ti neodpovie asi ani profijazdec z MotoGP. Alebo vlastne ano, opýtaj sa Lorenza, ten ich absolvoval asi dosť, že ako zareagovať pri HS. ja si myslím asi, že nastaviť svoje klapky tak, aby ťa pri tom lete nasmerovali k dopadu s mäkším povrchom |
dvenohy Reflex ako by si potreboval na zvladnutie OZAJSTNEHO HS neziskas a ani profi jazdci v MS tomu nedokazu celit.Mozes tomu len svojou predvidavostou zabranit! Upravené 1 krát. Naposledy upravil Moderator (01.01.2010 20:51) |
Lorenzo - alebo Stonera v poslednom preteku sezóny... teda v zahrievacom kolečku |
zeby mu zabudli v boxoch zapnut tu trakcnu kontrolu co stoji viac ako moja moto? |
toto je na to video |
nikdy by som nikomu neuveril, ze aj na 125 4T sa da na trati dostat highsider ked mas zohriate gumy a este take, ktore znesu viac ako podvozok motorky.. takze som ho ani prinajmensom necakal, no aj tak prisiel.. teda kym mi do mozgu prislo, ze som ho dostal, uz bolo davno po nom, ale nebol velky, lebo na motorke som sa udrzal.. takze jedine co som stihol, je dobre sa spotit, samozrejme ze som reflexivne ubral plyn a koleso chytilo grip, cize to koplo.. nabuduce ho budem cakat a skusim plyn nepustit (aj ked tomu neverim, lebo reflex je ten plyn ubrat), ale keby ho nahodou nepustim ako pise nerd bud vznikne power-slide alebo sa krasne vyj.bem kazdopadne velmi zaujimava tema Upravené 1 krát. Naposledy upravil VaranDriver07 (30.12.2009 23:14) |
na foto aj videt ciary, ako guma ,ušla, a zaujimave, ze sa chytila, ciary idu az na uplnu hranu gumy, jedine stastie asi bolo, ze gumu nedam na hranu (nizko stupacky) lebo potom by ta guma nemala uz kde ujst.. (moj nazor) |
ja myslím že ubrať je blbosť aj ked je to reflex ale to pridanie by to skôr vyrovnalo aspoň na motocrosse to tak je |
uz nic... Upravené 1 krát. Naposledy upravil sadf2 (31.12.2009 0:37) |
ucitel okruhovej jazdy Keith Code povedal, ze jedine spravne riesenie HS je udrzat konstantny plyn. |
VaranDriver aj mne sa take nieco parkrat stalo a tiez som par krat trocha ubral ale nezavrel uplne potom ma napadlo ze budem ten plyn drzat dalej neviem ako to dopadne mozno sa naucim prechadzat zatacku driftom len aby som nevytrel pri tom papulu |
dvenohy. TK ma viac stupnov nastavenia.Jazdec si potenciometrom reguluje citlivost TK. |
motoexcite - aku jednotku pouzivas ako TC? aka zlozita je instalacia a kolko to stalo? |
Do 1198 S a 1198 R (neviem ci aj 1198, no myslim, ze ano) TK montuju uz v serii. Tiez ma nastavitelnu citlivost. Z recenzii a testov bolo pocut samu chvalu. Len tak pre zaujimavost.. |
Upravené 2 krát. Naposledy upravil shakal88 (31.12.2009 13:26) |
samko: do 1198 nie, iba do eskovej a erkovej verzie, TC ma aj 1098 R, ale ta odpajala iba iskru a fungovalo to len pri komplet zvodoch pretoze pri seriovych laufoch nespaleny benzin kazil katalyzatory.. 1198S, 1198R a Streetfighter S maju system, ktory priamo v ECU odpoji palivo, takze to funguje aj pri seriovych laufoch.. |
shakal: to nebol zvladnuty HS, iba mal stastie, ze ho to nevykoplo.. |
Varan ty si aký odborník ty máš viac skúsenosti ako rokov, však? |
psycho: o TC som cital v MH a to ze HS na videu nebol zvladnuty jasne vyplyva z nerdovho prispevku 30.12.2009 18:01 |
ďalší 16 ročný odborník, ktorý si myslí, že to nebol HS? Upravené 1 krát. Naposledy upravil psycho (31.12.2009 13:57) |
Varan... keby nebol zvladnuty, tak chalanisko sa uz vala po ceste... |
matus.Nepouzivam a ani neplanujem pouzivat TK. |
psycho: ja netvrdim, ze to HS nebol, lebo to HS bol, ale nie zvladnuty, precitaj si, co napisal nerd 30.12.2009 18:01 |
Varan nemám slov prečítaj si ten príspevok radšej ty, a niekoľko krát... HS to bol, a pokiaľ nepadol, tak ho zvládol... to, či to bolo štastie alebo nie, je druhá vec, hlavná vec, že to vzládol... je niečo čomu ešte nerozumieš? |
riesime tu slovnu hadku, nic viac.. podla mna len ustal situaciu, zvladnuty HS vyzera inak |
nemýliš si trošku pojmy? máš to trochu popletené chlapče |
nie nemylim, uz jasnejsie sa to napisat neda |
takto vyzeraju zvladnute HS - bez kopanca |
Varan obúvam sa do teba vtedy, keď trepeš blbosti... to video, čo si sem teraz trepol, je power slide, nie HS! |
Varan Nechcem na teba utocit,ale psycho ma pravdu ze si mylis HS a power slide. |
Osobne si myslim ze je rozdiel prejst zatacku driftom a dostat HS v podstate je to na hrane takej ze z diftu ti kusne koleso v urcitom case ale zalezi kedy? najprv ti stlaci tlmic a potom ta to hodi .kedy presne to ja neviem .ten chlapyk tu zatacku siel pekne ale ja by uz neuberal on to prave tym ze ubral skoro posral |
Zastanem sa Varana. Mam pocit, ak sa nemylim, ze chcel povedat, ze HS vznika pri nezvladnutom PS - zlaknes sa smyku a uberes, vtedy pneu zakusne a dostavas kopanec-HS, takze z mojho pohladu ma pravdu Varan. Samozrejme, ked uz HS dostanes, lebo si mu spravne nepredisiel, ako na tom videu predtym, tym ze nespadnes vlastne zvladnes HS, ale musis mat k tomu veela veela stastia |
PS je smyk riadeny,cize umyselny,to je vidiet aj na tom videu co sem dal Varan, HS je nieco ine,ten je nechceny,nahly,neocakavany, zvladnutie HS znamena nespadnut,teda to ze nas motorka nevykopne...je jedno ako ho zvladnes,ci plyn uberies,neuberies,pridas,ide o to,ze ho zvladol a nespadol...podla teba Varan to znamena,ze iba tvoj sposob je regulerny a 100% isty.....jedine PSom sa da zvladnut HS?? ...no neviem neviem Varan...P.S. vsetko dobre do noveho roku prajem vsetkym |
myslim ze HS je nasledok straty prilnavosti zadnej pneu kde vas zadna cast motorky predbehne do takej miery ze motorka je priecne na smer jazdy a nasledne chytenie gripu vas cez zadny tlmic vystreli do vzduchu kde uz nie ste schopny kontrolovat hmotu vlastneho tela nie to este motorky. Mozte ustat male uletenie zadneho kolesa, smyk, mozete na naucit jazdit slide ale skutocny HS (ako pomenovanie uz samotneho kopanca a nasledneho letu) neustojis |
Pedro v stadiu kontrolovaneho PS ak uberes plyn nemas dovod dostat "hajsika". |
BaldKua na copristu si fakt v obraze. |
Chalani, ten, kto v tejto téme presne vie o čom píše, tak to je motoexcite a nerd Bald Už som sa nechcel zapojiť do témy, ale donútilo ma to. |
Lorenzo: co je to lowside? |
Varan zase trocha zle :D |
Vy ste tu poniektori riadni odbornici Upravené 1 krát. Naposledy upravil MrBike (31.12.2009 19:20) |
Ano suhlas s Bald takze je to tak ze hs vznika aj s ps -ls ale presne za hranicou ked uz nemozes zrovnat drahu smeru jazdy riadidlami a zadne koleso je v takom smere ze neje mozne ist priamo ako posoby sila smeru jazdy a vodic neni schopny na taku rychlu zmenu smeru jazdy ako je postavene zadne koleso tym padom fyzika nepusti |
|
MrBike : Sport Riding Techniques : rapidshare.com/files/271808355/Sport.Riding.Techniques.rar Upravené 6 krát. Naposledy upravil pibroch (31.12.2009 20:38) |
knihy sú vyhodené peníze a stratený čas.. treba iba jezdit |
Soft Science of Road Racing Motorcycles Twist of the wrist series, Keith Code Upravené 1 krát. Naposledy upravil pibroch (31.12.2009 20:46) |
MrBike nemas ziadne skusenosti tak o com hovoris? Povedz mi co si vycital z knih a ktore rady su v tejto teme nebezpecne. Podla mna PS patri na okruh na beznych cestach je nebezpecny. |
yonie : |
Pibroch |
asi si dam vytetovat : yonie - moj nedostizny vzor. |
pibroch tvoj posledny prispevok by som zaradil do oddelenia ,,pokecovy´´ bol dost trapny... |
Pibroch |
vzdy sa najde niekto, kto musi do celej temy rypnut a uz je cela tema mimo temy a predmet sa neriesi |
To ze momentalne nemam motorku neznamena ze som nikdy na ziadnej nejazdil ...ale budiz...ja som nikde o sebe netvrdil ze som skuseny jazdec, ani si to o sebe nemyslim |
MrBike - Veď preto všetko tá téma je, preto sa to tu rozoberá... Každý, kto má zdravý úsudok si vie vybrať, čo sú drísty a čo nie. |
Mohol by som, no myslim si, ze som skor jazdec co by mal rady prijmat, ako ich rozdavat. Preto som spomenul tu knihu, pre ludi co maju chut si to precitat v ucelenej a prehladnej forme |
MrBike: mozno zo zaciatku prispevkov vyzeralo, ze to rozoznat neviem, no keby citas vsetko a pozorne, zistis, ze som chcel len nieco povedat, mozno som to zle podal a vyzeralo, ze HS od PS neviem rozoznat.. keby to tu maju riesit profesionali, tema je bezpredmetna, pretoze predmetom je, aby v tom mali viaceri jasno.. to, ake su mozne priciny vzniku HS, sa nikto nepyta, otazka nazaciatku znela, ako ho zvladnut, tz. ze zakladatel temy zrejme vie, ako vzniknut moze.. a ked si myslis, co by bolo lepsie vysvetlit, tak o tom nehovor ale vysvetli, ked to nevies, zbytocne prispievat a vytvarat offtopic, jedine knihu si uviedol moze byt dobra, aj ked si na nu nedal link, lebo je to proti pravidlam, ale pisat mimo predmetu temy nie je proti pravidlam? ak ces byt uzitocny neser sa a daj link PEACE |
MrBike Ja som tie knizky necital,mne to tento chalan posuskal.Len za toho otca si neviem spomenut kto to bol. Upravené 1 krát. Naposledy upravil motoexcite (01.01.2010 18:03) |
ulba[/b]Jeden z ozajstneho neba.Bol to velikan a sympatak.Bavit si sa s nim mohol o hocicom.Norick Abe |
psycho: ...kto sa na to chce vysrat nech si na to sere, ja to nikomu nenutim Ludia ktori mali zaujem mi napisali do posty a dostali aj odpoved |
"Ludia ktori mali zaujem mi napisali do posty a dostali aj odpoved" |
...jasne, niektorym som to dokonca aj zaspieval a zahral na flaute |
na otazku 'ako zvladnut highside(r)' je lahke odpoved: presne tak ako to zvladol motorkar vo videu nado mnou: spadol tak aby sa nezranil. |
Blackaddaer .na otazku 'ako zvladnut highside(r)' je lahke odpoved: presne tak ako to zvladol motorkar vo videu nado mnou: spadol tak aby sa nezranil |
motoexcite: rychlost bola dostatocna na demonstraciu padu |
Blackadder : mam DVD z tej superbike skoly od Keith Code. Upravené 2 krát. Naposledy upravil pibroch (02.01.2010 10:48) |
pibroch: dakujem, netreba, s CSS som v roku 2009 odjazdil 7 dni v Silverstone, Rockingham a Brands Hatch. dalsie 3 dni mam uz naplanovane na tento rok. |
Blackadder |
motoexcite: urcite je vzdy sa co ucit, preto chodim jazdit s CSS, co je lepsie ako si len pozerat ich dvd. Upravené 1 krát. Naposledy upravil Blackadder (02.01.2010 12:11) |
Audion: ja som sa nebal, jazdim tak pomaly, ze hrozba padu nehrozi |
samko1 ked chces,mam dobry torrent na ten film...ale je to divx... |
Predchádzajúce | 1 2 | Nasledujúce
© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 111158 | Včera: 130325