Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.
Máte problém s Vaším strojom ? Skúste sa opýtať. Ostatní motorkári Vám možno budú vedieť poradiť.
Značky:
.Pravidlá správania sa na diskusnom fóre motoride.sk
Značky:
.
ahoj. mam rozobrany jeden motor a potrebujem vybrusit ventily, lenze vobec neviem ako na to . Ventily som dal zfrezovat, tie su uz pekne. Potrebujem ich ale nejakou pastou zabrusit do sediel. Aku pastu mam kupit? kde ju mam kupit? ako uchytim ventil? ako s nim budem tocit? (z druhej strany do vrtacky sa mi nezmesti) dakujem za rady. |
dakujem za info, dost mi to pomohlo. Takze jedine co mi chyba je tato pasta obchod.damoslovakia.sk/katalog/produkty-loctite... . Pojedem si ju asi cez tyzden kupit. Opytam sa tiez v obchodoch ci nemaju tu tycku s prisavkou co maju v tom navode, ak nemaju, pouzijem na druhy konec ventilu hadicku a druhu tycku a tu chytim do aku-vrtacky a idem brusit. |
v tom navode odporucaju tocit striedavo v dlaniach dolava-doprava.. toto ma caka asi tiez, ale tak vo februari, este totiz chcem sem-tam trosku pojazdit, potom napis aku pastu si pouzit a ako fungovala.. ale bacha, pisu tam ze stou pastou velmi opatrne, aby sa nedostala kam nepatri |
tu pastu to mas jedno aku zas ne moc jedno ale tak neaku brusnu pastu to v drogerii dostanes kupit aj ja to tak budem robit sice je ceskoslovenska ale to je potode |
dazdo: ako vies ze potrebujes zabrusit sedla ventilov? (normalne zo zvedavosti sa pytam, nic medzi riadkami prosim nehladajte :D ) |
Neviem čo si mám o tejto téme myslieť, už ste to niekedy vôbec robili. Ventili sa nefézuju ale brúsia alebo sústružia. Frézuju sa sedlá ventilov, pokiaľ sú veľmi široké alebo podpálené či inak poškodené. Treba k tomu tri frézy, každá z nich má iný vrcholový uhol. S frézami sa musí narábať opatrne, traba ubrať naozaj iba minimum zo sedla, aby ventil nešiel potom zbytočne hlboko. Výsledná plocha po frézovaní by mala mať šírku asi 1.5 mm. A až táto plocha sa zabrusuje zabrusovacou pastou. Najprv sa použije hrubšia a nakoniec jemná pasta. Dobre zabrúsená plocha má mať kovovo-matný povrch. Po zabrúsení ventilu sa dôkladne všetko vyumýva od zvyškov pasty a nasadí sa ventil s pružinou. Do kanála sa naleje benzín a sledujeme či nám okolo zabrúseného ventilu nepreniká. Keď nie, tak je dobre a keď áno tak to treba rozobrať a zabrusovať znova, pokiaľ to nie je úplne tesné. V domácich podmienkach sa zabrusuje ručne a nie s vrtačkou. Ani prísavka veľakrát nepomôže, lebo ploch ventilu nebýva ideálne hladká a prísavka preto netesní a nedrží. Najlepšie je použiť pípravok v tvare T, ktorý sa uchytí na driek ventilu. Zabrusuje sa opakovaným pootáčaním asi o štvrť otáčky a súčasným ťahom k sebe. po asi troch takýchto pohyboch sa ventil o štvrť otáčky pootočí a pokračuje sa dovtedy kým zabrúsená plocha nie je taká ako je popísané vyššie. Nie je to jednoduché a je treba si to radšej nacvičiť na akejsi starej hlave, kde nehrozí následné zničenie. Asi toľko |
maguma - pekne napísané , len by som si dovolil mááličko poopraviť údaj o šírke plochy . väčšina motocyklov má 1,5mm udávané ako "service limit" . Po opracovaní má byť väčšinou 0,8-1 mm . |
RE- karol 1 - tých viac zrnitostí pasty som zabudol spomenuť. Pri tých nových frézach býva mierny rozdiel v uhloch tesniacej plochy ventilu a sedla ventilu. Z toho dôvodu ich netreba zabrusovať, lebo sedlo s ventilom sa dotýka, dá sa povedať na vlasovej ploche a pri prevádzke si tieto plochy sadnú do seba alebo sa skôr zaklepú. Pokiaľ chlapci nemajú prístup k tejto technike, nezostáva im nič iné ako zabrusovať ručne. Ak v tom nemajú prax, radšej nech si to vyskúšaju na starej hlave, aby ich potom nebolela vlastná. |
maguma, karol1: Pekne ste to rozpisali! Asi sa Vam mozem podakovat v mene kazdeho |
ano, tieto rady z praxe bolo potrebne spomenut, netajim, ze som to este nerobil, iba som sem dal odfotenu stranku z manualu a som rad, ze sa tam pise +- to iste co napisali maguma a karol1 |
karol1: velmi peknu stranku mas a ze sa zverejnis aj svoju robotu (know-how) posobi to doverihodnejsie ak clovek vidi, ako a co sa bude diat, ked to s tebe zanesie |
Je velmi dobré keď sa luďom všetko dopodrobna vysvetlí ako to treba robiť.Jeden zákazník mi raz povedal že on si ventily zabrúsi sám,ja som mu len opracoval sedlá a ventily a on bol taký rozbehnutý že pre istotu zabrúsil aj klukovku do hlavných ložísk.Kluka samozrejme skončila v šrote a odvtedy si na ludí typu "JA to viem spraviť" dávam väčší pozor. |
aj sa musim zasmiat,ked citam ako tu clovek ,co poskodil jednemu znamemu titanove ventily ,tym,ze ich prebrusil. ako tu teraz vystupuje pod ruskom odbornika. |
karol... kolko beries za komplet opracovanie sediel aj ventilou napr na xt 600? ci sa pre par korun oplati niektorym osobam vobec doma s tym srat? pod rizikom ze to doseru? |
tak vsetkym pekne dakujem za rady, pomohli ste mi. Vyriesil som to uz minuly vikend, len som zabudol napisat. Upravené 3 krát. Naposledy upravil martin850 (12.12.2009 21:35) |
martin850: pokiaľ je to tak ako píšeš, je to dobre. Nevadí keď nie sú rovnako široké sedlá, dôležité je aby tesnili a neboli zbytočne veľmi široké - 3-4 mm. Keď neprepúšťajú benzín, tak by to malo byť dobre. Len nezabudni to dobre vyumývať, aby tam nezostali zbytky zabrusovacej pasty. Tá druhá fotka sa mi nezobrazuje. Ahoj |
Téma hodná medajle, bez srandy.... rád som si prečítal a poučil sa |
Ja som tiež zabrusoval ventily na XJ 600 ktorá mala 100 000km a horšie štartovala za studena.Kamarát to robil na GSXR 1100 pri 32 000km. |
martin850: super, ze si sem dal aj vysledok.. takto by mala vyzerat kazda tema v tejto kategorii.. urcite pre mnohych poucne |
Nemal by si to robit vrtackou .a musis to brusit rucne striedavo na to su tie palicky s uchytkou Upravené 1 krát. Naposledy upravil ulba (14.12.2009 12:03) |
karol1,piter10: chcem sa opýtať,ako sa správne robí kvapalinová kontrola tesnosti ventilov,pri založených pružinách,alebo len pri letmo založených ventiloch? |
pokiaľ ventily naozaj dobre sedia a tesnia , tak stačí malý prítlak prstom . |
Ako dlho ma kontrola prebiehat? Ja som to nechaval zaliate cez noc. |
marek750: pripravok? stači ti rurka a kladivo... rurka preiemeru vrchneho taniera na pruzine... oprieš udrieš a dva mesiačiky su vonku...vazne |
My sme kedysi dávno zabrusovali tak že sme pod ventil na stopku navliekli tlačnu pružinku potrebnej dĺžky aby ventil trochu nadvihovala a pritláčali a točili sme ho rúčkou z pilníka na ktorú sne ako prísavku priklincovali gumičku(miskovú) z brzdového valčeka.Ale to bolo ešte v minulom storočí. Upravené 2 krát. Naposledy upravil tonyy (16.12.2009 17:06) |
A ako ste dávali poistky naspäť??? Tým istým spôsobom to asi nefungovalo, že? |
Poistky,buď pod stoj.vrtačkou,alebo pákou z dvoch plocháčov cez skrutku v hlave. |
Mali ste vidiet jak mne tie mesiaciky lietaly po kuchyni ja skoro celu kuchynu rozbural kym som ich nasiel |
Jáj chlapi ,trieskať kladivom po ventile... matky a staré pilníky. Čo keď sa ventil ohne Tiež veľa ráz improvizujem , ale toto nie. |
no ja som si pozical jeden doma vyrobeny pripravok, ktorym som to rozoberal. Tiez bolo ale nutne najprv nastrcit orech z goly a pobuchat kladivom, lebo na tych klinovitych mesiacikoch to bolo poriadne na pevno. V najblizsich dnoch sa to chystam skladat. Zatial nejako nebol cas. |
Zdravím! |
Ozaj, len tak ma teraz napadlo, že niekedy je dobré spojiť príjemné s užitočným. Ja si napríklad pomiešam brúsnu pastu 1000 so Solvinou a môžem vám povedať, že je to veľmi dobrá zmes na preleštenie bambusu. |
karol1: zaujali ma tie frezy Neway vystaci to na vacsinu sediel? aj tvrdene? aka je cca cena za sadu? dik |
freebiker - ide to do akýchkoľvek sediel a niekedy je problém práve s makkými - napr sanie crf450/08 - zahrýzajú sa do nich. |
© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 110770 | Včera: 191230