Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.
Máte problém s Vaším strojom ? Skúste sa opýtať. Ostatní motorkári Vám možno budú vedieť poradiť.
Značky:
.Pravidlá správania sa na diskusnom fóre motoride.sk
Značky:
.
Nazdar kolegovia, máme s kamarátmi v úmysle sa trochu rozcestovať na vážnejších mašinách a vzhľadom k nešťastným vlastným skúsenostiam i od iných motorkárov zo sekundárnym prevodom reťazou riešime dilemu : reťaz, alebo kardan. Aké máte skúsenosti vy? |
záleži jak moc to bude vážne ale drvivá večšina má retaz a neni žiadný problém. Mašiny z kardanom bývaju aj cenovo vyššie |
Ja by som sa tak blbo nepýtal, keby som sám nemal negatívnu skúsenosť a náhodou som sa na túto tému rozprával s motorkárom, ktorému roztrhnutá reťaz v rýchlosti cca 100 km od inej motorky preletela tesne vedľa hlavy. Ako to mohlo dopadnúť radšej nedomýšľať. Zaujímalo by ma len to, či aj niekto ďalší má takéto skúsenosti. Čo sa týka mašin, kamarát mieri do Pan Europana, ja rozmýšľam nad CB 750, Deauvillom, BMW.. |
Ak reťaz vymeníš vtedy keď je treba (niečo to stáť bude. Reťaz+kolečká) ale vždy je to menej keď ti vyťahaná reťaz rupne a rozbije kartre. |
tak ked su prachy tak neni o čom ale retaze by som sa nebál to že sa retaz roztrhla pri cca stovke svedčí o jej údržbe, už musela vyzerat... |
Čo tak remeň ako má Wild Star atď ? Bezúdržbové + dlhá životnosť + malá hmotnosť. |
retaz predtym nez sa roztrhne musi byt riadne vytahana, /pokial sa nejedna o vadu z vyroby/ a to ze je riadne vytahana je nielen citit ale dokonca aj pocut pretoze nezapada do ozubenia tak ako ma. Cize to ze sa tvojmu znamemu retaz roztrhla pri 100 km/h bolo dane s najvacsou pravdepodobnodstou len, tym ako sa o nu staral. |
Asi by som si nevyberala masinu podla toho, ci ma retaz alebo kardan. Mastit, sponovat, vymenit retaz neotravuje. Upravené 1 krát. Naposledy upravil Minerva (25.11.2009 15:56) |
ked jazdis kludne s rozvahou lepsi je kardan, |
Na kardan si zvykneš, na suchu žiadny problém a v daždi stačí len trošku s citom manipulovať so spojkou. Navyše novodobé kardany sú stála vymakanejšie (novšie Guzziny s jednoramennými kyvkami, veľká Kawa, BMW...) a nie sú také "tvrdé" ako staršie a jednoduchšie riešenia - ktoré ale tiež sa dajú v pohode zvládnuť. |
Vďaka za rady a názory. |
retaz je pružnejšia pri zábere aj ked pustiš plyn a brzdiš motorom,,kardan reaguje trhnutím,,,takým jakoby nárazom,nieje to take že vyletiš z mašiny,,ale citit to,,a už mi koleso podšmykol ked som šiel v zákrute rýchlejšie a nechtiac som preradil do 1-ky,,no o retaz sa treba starat,,,ale tolko času som si našiel vždy,,aspon prestreknut,,,nikdy sa mi neroztrhla,,natiahne sa ,,napneš šponováky,,ked to dalej napínat nejde,,kupiš novu,,ked ju necháš ovysne jako brucho,,,ale k tomu som sa nikdy neprepracoval,, |
alebo suzuki gsx 1100 g je to nekapotovana motorka s kardanom |
Mishko veru otravuje, hlavne ked nemas hlavny stojan. Uz sa mi aj doma smiali, ze viacej mazem retaz, ako sa vozim Kupou stojana som si sice zjednodusil zivot, ale aj tak je to stale otrava. Nabuduce by som uz isiel do kardanu. Som zvedavy na tu novu SuperTenerku |
Mna by to v kresle pred telkou tiez otravovalo, ale na motorke v pohode |
Motoman: |
© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 119522 | Včera: 153484