Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.
Máte problém s Vaším strojom ? Skúste sa opýtať. Ostatní motorkári Vám možno budú vedieť poradiť.
Značky:
.Pravidlá správania sa na diskusnom fóre motoride.sk
Značky:
.
Zdravim vsetkých. |
dduuro, v čom spočívala tá čiastočná generálka? Ložiská na kľuke sú nové? |
papiboy pravdu povediac ani neviem, viem vyznelo to blbo ale robil mi to jeden v KE priniesol som mu tam motor nechal zalohu povedal som chcem vsetky nove loziska vybrus popriapde vymenit opotrebovane kolieska a opravit spojku asi o 2tyzdne som prisiel a poveal prosim si 5500 sk (este v korunach) pridem domov motor zalozim a nic skratka nic. asi si vies predstavit nerv nenormalny oco mi povedal len tolko ze je to stare a nech sa na to vykaslem (oco sa do motoriek nerozumie nic v zlom) stalo mi to cca rok v garazi no teraz som sa do toho pustil akurat som pretensnil hlavu je tam vlozka na sviecke predchadzajuci majitel zrejme utrhol zavit a dal urobit vlozku, vycistil som karbec nalial olej do prevedovky a ono to startlo potom som menil gufero na kluke na pravej strane a inak nic viac momentalne tomu odhadujem aspon novu ihlu natiahol som celu novu kablovacku od dynama po regler a dalej sice to je nepodstate... |
Ak si to dal k Oscarovi tak to si moc dobre neurobil. Upravené 1 krát. Naposledy upravil roman (16.11.2009 23:24) |
roman na reklamaciu teraz kasli ano robil mi to oscar... filter tam mam rieseny nieco ako kus rury nasadenej na karbeci a 2 koniec je omotany sietkou (podobna ako ta co je na oknach prosti mucham :D) pocuj ten prezapal a odtrh nastavim podla coho teda akeho bodu sa mam drzak odkial pocitat 4 a tiez 3 mm odtrh (a to si robis srandu ja mam polit motor nevies treba tam niejake stahovaky ? popriapde nieco ine a tu vydlicku kupit novu alebo len obvariť) Upravené 1 krát. Naposledy upravil dduuro (16.11.2009 23:44) |
"Obvaranie" vydlicky urcite nepomoze .Jedine novu.K vydlickam sa dostanes jedine polenim motora.Ale moze to robit aj vadny radic.Ked Ti striela do sania,tak je velky predzapal.4mm sa mi zda vela. |
Alebo rozhodíš motor, alebo nebudeš mať štvorku. U starých motorov to už tak býva. Ak ti robili len výbrus (ale nový piest ešte neznamená, že bol robený ), ložiská na kľuke už budeš mať asi sakramentsky staré a normálne nastavenie zapaľovania už bude otázkou stále častejšieho experimentovania. Teoreticky je možné, že motor bežal málo a ložiská sú dobré - ale ako to opisuješ, asi ti už vačka lieta (kvôli vybehanému ložisku) ako chce. Teda ďalší dôvod na rozhodenie bloku. Reťazové koleso z kľuky stiahneš obyčajným trojnohým sťahovákom, rotor dynama skrutkou (po vytiahnutí vačky) a sekundárne reť. koliesko drží len matka, ktorú vidíš, býva pod ňou zahnutá istiaca podložka. Spojku trpezlivo, pôjde to. Upravené 1 krát. Naposledy upravil papiboy (17.11.2009 1:27) |
Pozri obrázok |
Vyskakovanie 4ky moze mat za pricinu: |
nejdem mudrovat, len amatérska otázka: nemože to byt velká vola prevodovky , napr po zalození hrubého tesniaceho papiera alebo jednoducho völa a ako sa teáto choroba prejavuje a ako sa rieši? |
mcdalko pri skladani sa velka vola musi vymedzit. Myslim ze u starych kyvaciek to bolo max 0,4mm. Mas pravd, keby to nevymedzis tak ti to vydrzi 5km |
Ano, Johnny, ďakujem za (oprávnené) upresnenie, samozrejme prevodovku "zvonka" nikto neopraví - ale hádam to je jasné aj z tej prvej mojej vety. Poznámka na konci sa týkala zapalovania, ale som to neupresnil, takže keď to teraz čítam, veru dosť zavádza... Platí len za predpokladu, že tá štvorka nie je dôležitá (a na malotraktoroch sa to stáva, to viem z praxe, nie sú to bežci na dlhé trate) |
papiboy tak ako vidim tvoja masina je naozaj pekna moju tu radsej nefotim. pocuj mas tam aj hydrauliku? ako si tam napojil cerpadlo ? a ano mne je tam ta 4-ka dost dolezita ja skoro stale chodim na 4-ke ono to je tak sprevodovane, je tam este jedna prevodovka a na ostatnych rychlostiach je to iba strata casu a penazi tym chcem povedat ze motor je vystaveny zataži podstate je tam nato aby som tam mal zdroj otacaveho pohybu ... co sa tyka toho polenia ak mam pravdu povedat bojim sa do toho ist este som nic take nerobil a som rad ze to aspon tak ide (srandujem) ..zial nikto ste mi neodpovedali podla coho nastavit to zapalovanie akeho bodu sa drzat ono sa tym cely "segmentom" da posuvat vpred aj vzat to mi je jasne len to nechcem este viac rozladiť. popriapde dialsi otazka resp. infomacia na 90% som si isty ze tam su nove loziska na kluke (dufam) aj ked niekedy mam pocit ze rotor (dynamo) a teda aj ta "oska" na ktorej je ten kopcek kt. vlastne dvyha vacku a tym sa vytvara iska ako keby sa nie len tocil ale ako to povedat ...tak sa trasie pripad vybyteho loziska co dufam ze nie ... dik |
dduuro, ja tam mám všetko, niekde tu v segmente "Len tak" je článok "Ruská štvorkolka" (asi 4 alebo 5 strán dozadu) - a nakoľko tam to je podľa mňa "traktor", s čistým svedomím som tam švacol aj svoju "slovenskú štvorkolku". Tam je aj krátky popis a aj nejaká fotka. Ale to, že ako to vypadá, je len otázka trpezlivosti a trošku trebárs znalostí s plecharinou. U týchto mašín je dôležitá predovšetkým funkčnosť, takže aj u teba bude asi najdôležitejšie, aby to spoľahlivo fachčilo. Dnes sa už takéto mašiny nerobia, sú to charakteristické artefakty ľudovej tvorivosti za komunizmu Upravené 1 krát. Naposledy upravil papiboy (17.11.2009 21:18) |
papiboy ano viem o akej stvorkolke hovris podla mna je to celkom slusne mal to moj znamy chcel som to od neho kupit no nejak ju predal a nedal mi vediet bola generalkovana vsetko islo hydraulika redukcie vsetko..... a co sa tyka toho postupu tak som tu nic take konkretne nenasiel viem ako to vyzera a nerobi mi problem povolit 2 sturbky a pohnut zapalovanim len to nechcem este viac dodrbat ......takze nejak navod na to by samozrejme potesil .... |
dduuro stiahni si knizku od Dockala www.jawamania.info/technika/detail.aspx?techid=172 ak si to precitas tak by si mal zvladnut aj rozobrat motor a je tam aj popisany postup ako nastavit zapalovanie (v kapitole nastavenie predpalu). |
Hehe, to s tou hydraulikou je zložitejšie. Ja mám namiesto sek. reťazového kolesa remenicu, ktorá poháňa pod motorom umiestnené olejové čerpadlo. To čerpadlo má síce aj samostatne odpojiteľný pohon, ale ja to mám zapnuté furt, hydraulika je vždy potrebná. |
Johnny, uvedomujem si, že sa tu dosť odbočilo, pôjdeme do SS. |
5500sk čo si blázon za takú robotu ?! Ak ti vyhadzuje rýchlosti skús dať dole pravý kryt motora daj dole reťazové koliečko a skús či nemá vôľu ten vývodový hriadeľ na ktorom je to koliečko ak má vôľu chyba je tam chlapík zabudol vymedziť prevodovku alebo ju nevymedzil dostatočne presne...to spôsobuje vyhadzovanie rýchlosti ak beha hlavný hriadeľ hore dole tak môžeš mať aj nové vidličky a bude ti ich vyhadzovať...a ešte som zabudol kľudne to môže byť aj zle nastavenou spojkou čiže pokiaľ nebude mať ten hriadeľ veľkú vôľu (malú môže mať) tak skús povoliť spojku poprípade sa s ňou pohraj tak aby sa páčka stláčala ľahko a zaberala hneď...toto boli poruchy na mojej čz keď som ju kúpil najprv som rozpolil motor vymedzil prevodovku a zošteloval som spojku ako má byť...ešte som menil aretačné struny v kulise radenia a struny na spojkovom koši...a potom už rýchlosti nevyhadzovalo Upravené 2 krát. Naposledy upravil DUDO175 (18.11.2009 15:39) |
dudo ty si uz videl rozrobeny motor z 250 alebo si to len myslis? |
ja som ich videl rozobratých aspoň 20 rôznych typov a v niektorých som sa už aj vŕtal toto je posledný úlovok 3motry jawa 250,175 prečo sa pýtaš ? Tu u nás je toho hodne či už kamaráti čo majú a tak podobne. |
no lebo ked vyhadzuje 4ka tak to byvaju vymlatene bocne vycnelky na koliesku a na protikuse diery. Alebo vydlicka. Lebo ked sa zistuje vola tak sa nerobi tak ako to pises ty |
To je zase iná porucha Johny55 a ja som vôlu zisťoval tak ako som zisťoval a prišiel som na chybu vyrobil som si podložky doma na mieru pár krát som zložil motor nasucho a uistil som sa že prevodovka nelieta zložil som to a ako fungel...a tá porucha zistuje tak ako píšem stači keď más vačšiu vôlu na hriadeli vývodového koliečka ako cca 2mm a ak ti vyhadzuje je to jasná príčina tam neni o čom. a pokial tak beháš na tej jawe že ti vyhadzuje tak sa ti obrusia aj hrany zničia sa vidličky a máš ďalšiu poruchu ale ja som vedel že tie hrany niesu obrusene ani vidličky niesu zbrusene lebo predošlý majiteľ nebol taký typ čo by na tej motorke nevedel radiť a nevážil si ju...tie hrany sa pri normalnom zaobchadzani nikdy neobrusia jedine ak to dostane do rúk nejaký jašo a bude na tom radiť že bude počuť škripot na kilometer z prevodovky...pri jawkach treba aj trocha sedliackeho rozumu nie len príručky...ja som zložil už veľa jáw aj čz a viem o čom hovorím mimochodom toto je môj web ale moc neni aktualizovaný nieto čas www.cezetka.wgz.cz/ |
ok. tak zatial by som sa VAM CHCEL POĎAKOVAŤ a do mojej "malej " opravy sa pustim v sobotu |
dduuro, stačí aspoň trošku korektný profil, ktorý nevyjadruje hneď na prvý pohľad, ako túto komunitu tuná máš v P.či. Jasné, že by si mohol aj klamať, ale aj to sa dá normálne, a nie ako môj obľúbenec niekde vedľa: |
papiboy co myslis tym korektny profil ? co saa tyka moto ano mam doma stellu 50 kt. vlastnim od 12r. a uz konecne na druhy rok chcem hondu cr 125 ..a toho mustafa idem pozriet |
© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 67971 | Včera: 221414