Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.
Máte problém s Vaším strojom ? Skúste sa opýtať. Ostatní motorkári Vám možno budú vedieť poradiť.
Značky:
.Pravidlá správania sa na diskusnom fóre motoride.sk
Caute. Mam bezudrzbovu gelovu baterku Nitro. Pred tym som ju nabijal iba raz takou starou komunistickou nabijackou(som sa bal ze to vybuchne ). Ale potom som sa niekde docital ze by sa to malo nabijat pod urcitymi ampermi. |
marek954 - baterku nabíjaj nastaviteľnou nabíjačkou a to prúdom zodpovedajúcim desatine kapacity baterky. To zn. ak máš 12 ampérovú batériu, tak ju nabíjaj prúdom 1,2 A počas 10-tich hodín. Inak môžeš baterku zničiť............ |
ešte lepšie by bolo, keby máš nabíjačku, ktorá má automatické nabíjanie, to znamená, že baterka si sama zoberie kolko potrebuje, ale aj to čo napísal rajcak je v pohodke. |
Vseobecne plati zasada ze velkost prudu by mala byt 0.1 az 0.25 kapacity akumulatora. Cim mensi prud a dlhsia doba nabijania tym je nabijanie setrnejsie. Gelove sa nabijaju tzv pulznou nabijackou, napr. Accumate, tusim ze je to aj kvoli tomu, ze nemaju vyvod na odvetravanie. Ale ak to budes opatrne nabijat velmi malym prudom klasickou nabijackou s konstantnym prudom, nemalo by sa tomu nic stat . |
diki hosi. |
kup inteligentnu nabijacku...cca 1000-1500Sk...kontaktuj vadim ja som kupil od neho a som spokojny...nahodil som nabijacku na baterku a nestaram sa....sama pomaly vybija..pri poklese napatia pod urcitu hodnotu tak sama zacne dobijat...mozes ju mat zapojenu permanentne..pohodicka |
Samozrejme ze musis by ti mohla zhorat keby si ju dobijal silnejsie inac dobre batterka lepsia urcite jako normalna |
No ale sú aj takí, ktorým stačí aj obyčajná auto-nabíjačka a ešte omylom prepnutá na FAST režim 15,8V (6-8Amp.) Ako napríklad mne. Upravené 4 krát. Naposledy upravil bacilko (16.03.2006 22:19) |
Napatie nikdy nesmie presiahnut 14.5V!A urcite jej prud 5A neublizi. |
superflanker: dik to si omrknem |
Ja len tak, ze ja som moju klasicku "udrzbovu" baterku nabijal autonabijackou na 12V (neviem na kolko Amperov) takych 12 hodin, vyparilo sa dost vody ale potom som hned dolial, no dufam, ze som tu baterku neznicil. Ale zatial drzi, tak dufam, ze bude aj nadalej.. Upravené 1 krát. Naposledy upravil Husaberg (17.03.2006 0:43) |
superflanker: ďakujem za reklamu , ale s tou cenou si to trochu prehnal. |
Vadim:nemas za co ..ale videl som za 1000 aj nejake drobne nabijacku podobnu klasickemu adapteru resp. nabijacke na mobil....vseobecne by som volil Accuguard alebo ak chcem nabijat aj plechovku tak Accumate...reklama nereklama...ceny mas asi fakt najlepsie...lacnejsie sa mi tieto iste konkretne nabijacky co uvadzas nepodarilo najst Upravené 1 krát. Naposledy upravil superflanker (17.03.2006 7:20) |
Husaberg: aj na to pride cas, ale na tej tvojej to musi byt pecka jazdit po lese |
superflanker: To, čo vyzerá ako adaptér, je klasická nabíjačka a stojí 450 sk. Upravené 1 krát. Naposledy upravil Vadim (17.03.2006 9:19) |
Už veľa rokov sa vie, že 1/10 kapacity prúdu je nabíjanie pomerne tvrdé, hodilo sa na obyčajné akumulátory s nadbytkom H2SO4. Dnešné olovené akumulátory takýmto nabíjaním trpia, hlavne v záverečnej fáze, keď nastáva plynovanie a rozklad kyseliny. Ak nemáš modernú nabíjačku na konštantné napätie - prúd v nej pomaly klesá na nulu v stave úplného nabitia, nabíjaj maximálne 1/20 menovitej kapacity po dobu 20 h. Teda zožeň ampérmeter kde vieš nastaviť odčítať cca 0,6A. V prípade gélovej aj menej, aby si prebíjaním gél nerozkladal, keď dosiavne cca 14.5 V skonči. Tým nič nepokazíš. Všeobecne by sa vždy malo nabíjať iba 1/20, baterka sa vám odvďačí dlhšou životnosťou. |
ok, dakujem vsetkym za rady, myslim ze sa vsetci viacmenej zhodli a mne pomohli. |
© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 248732 | Včera: 209937