Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.
Máte problém s Vaším strojom ? Skúste sa opýtať. Ostatní motorkári Vám možno budú vedieť poradiť.
Značky:
.Pravidlá správania sa na diskusnom fóre motoride.sk
Značky:
.
bulhar: strekla ti ta kyselina do tvare, ze nevidis co pises? premenuj sa radsej na: madar Upravené 1 krát. Naposledy upravil dazdo (05.01.2010 12:23) |
na tu gelovku bi mala bit ta inpulzova nabijačka ne a môžu sa tou impulznou nabijat kyselynove?? |
K tým gelovkám. Ja som mal v Čz 175 (r. v . 1982) gelovú batériu asi 3 roky. Nezaznamenal som žiadny problém. |
www.suzukibandit.cz/view.php?cisloclanku=2006110002 |
Tiež mi zdochla baterka a v popise je YTX14-BS/51419 , ale našiel som takéto dačo : www.akumulator.sk/motobaterie/stvorkolky... , čo to je VRLA netuším. Čo vy na to ? |
janoval: startuje v pohode aj so zapnutymi svetlami, ten startovaci prud bol udavany mensi iba o nejaky 1 - 2A menej oproti original gelovej, co je zanedbatelne. |
voľakedy sa to predávalo, išlo to cez konektor zapaľovača, bolo to stále v elektro a svätý pokoj |
ja to riesim udrziavacou nabijackou zapojenou na stalo. Ci uz na aute alebo na moto, potom staci vytiahnut konektor a startuje ako vino ;) |
krebic: toto urcite nerob. cim viac je olovo nabite, tym lepsie pren.. ziadne cyklovanie ako pri NiMH. spravne si vyratal, zle napisal - 12A, 1.2A. ak nechces dalej jazdit, na zimu je dobre baterku vybrat, skontrolovat, ocistit elektrody, nabit a uskladnit na suchom a chladnom mieste - mensie samovybijanie (tak 10st C) |
krebic: olovenu baterku nie je dobre "uplne" vybijat, teda vybijat pod dovolenu hodnotu, lebo sa poskodi. Minimalne napatie bez zataze je 11.8 az 12V pri vybitej baterke, daj si pozor aby pri vybijani nekleslo. Minimalne napatie akumulatora pod zatazou je zhruba 10,5V. Takze s tym vybijanim opatrne. |
ice som studoval elektrotechniku a vobec sa tym nezaoberam, preto by som si aj ja nechal urcite poradit.ale som pocul ze cez zimu je najlepsie baterku pomalym prudom vybit, to znamena do okruhu zapojit nejaku ziaarovku,akz elektrolyt pracoval a potom ju nasledne ako sa tu pisalo 1/10 prudu nabijat.to znamena pokial ma baterka 12aH, nabijame ju 1,2 A.neviem ci som to vsak spravne napisal |
krebic: kazda batekra ked sa vybije na 0V, tak ma najlepsie za sebou. Kazdy typ clanku ma povolene minimalne napatie pod ktore sa nemoze vybit. Napr. take Li-Ion a Li-pol clanky, ked sa vybiju hlbsie, tak kvalitna nabijacka uz ich ani nezacne nabijat, ak by dovolila, hrozi ze vybuhnu. Nechce sa mi tu rozpisovat preco. |
no ja mam gelovu, ked som kupoval moto chalan ma upozornoval, ze sa to trochu inak nabija nez klasicka s tekutym elektorlytom.ale myslim ze dobra moze byt aj ta s tekutym elektrolytom v sklennej tkanine.ale osobne radsej asi gelovu, len myslim ze tak ked sa vybije na 0 tak je velky problem ju ozivit |
komiqe posledné dva komentáre ma donútili k tomu aby som si ostrihal chlpy na bradavkách Upravené 1 krát. Naposledy upravil Trojan (29.09.2009 20:45) |
ARPAD: ako vies na akom stupni je moje elektrotechnicke vzdelanie? trefa vedla neurazaj sa a radsej si nieco o tom vygugli (ak teda neodoberas niektory z ieee casopisov) |
dazdo: kamarat ked budes vediet k akej elektrochemickej reakcii dochadza pri nabijani, a nasledne vybijani, a budes mat aspon ake take elektrotechnicke vzdelanie,a znalost funkcie a cinnosti elektronickych obvodov tak potom mozes povedat ze je to blud. ale dovtedy netrep o bludoch! co myslis, ako dobija alternator? no linearne urcite nie! nabija tiez pulzne, a je to vdaka regulacii. tak uz netrep ked tomu nerozumies. |
puzlnu nabijacku netreba, kludne ju tam daj, ale tak ako ti uz niekto napisal, daj si pozor, aby sa nenabijala priliz velkym prudom, lebo sa na nej nedaju otvorit clanky a moze sa nafuknut. Nabij poriadne pred tym ako das do moto. |
ARPAD: taku vysoku koncentraciu bludov som este nevidel |
kazde olovo (aj gelove) zvladne uplne v podode nabijanie nabijackou 2.4V na clanok = 14.4V spolu, 13.8 je stredna hodnota dlhodobeho dobijania aj s nejakou rezervou, priklad: alternator mava toleranciu 13.5-14V.. |
na tie gelove baterie si dajte fakt pozor.je to ine ak je na moto, alebo stvorkolke, alebo ....., a sluzi len na nastartovanie, a mozno nejaka ta kontrolka, a o nabijanie sa stara obvod ktory nema nic spolocne z ostatnou elektroinstalaciou.samotne zapalovanie, svetla, a vsetko ostatne odobera stavu z generatora. na moto ktora je standartne vybavena klasickym akumulatorom, a skratovym regulatorom,je ale vsetko prepojene, a tu sa na bateriu dostava napatie vatsie ako je pripustne.tak je iste ze gelova bateria dlhu zivotnost nema. |
Diky hosi za odpovede, |
niekde to tu bolo dobre vysvetlene,tak pátraj. |
Necham sa poucit, ale nemyslim si, ze by moderne auta a motorky mali pulzne nabijanie, takze vyrocovia vyrabaju baterky, ktore su nepouzitelne v nasich strojoch. |
mna s tym všetci strašia,tymi pulzami a dobijanie na motocykli je trošku iný priebeh,ako ma nabíjačka. |
S tými gelovkami opatrne u niektorých vozidiel to nie je až tak jednoznačné. Čítal som článok a tam bolo vysvetlované že nabíjacie napätie u bežnej aku kyselinovej môže byť max 14,4V U beloviek by nemalo presiahnuť 13,8V Tak ja neviem, ja by som to radšej nemenil. |
focus: preco? v motorke tiez nieje ziadne pulzne dobijanie. |
ja riesim tiez tento problem nieviem aku mam dat baterku ci gelovu alebo klasiku... moja my odisla tak ze sa uplne vybila a uz nejde vobec nabit..... |
pozor pri nabíjaní gelovky,treba pulznu nabíjačku na to.. |
sushi7474 je lepsie tam dat bezudrzbovku, lebo na malom GSe je baterka ulozena nad motorom, zakryta plastami a je k nej horsi pristup. Prave kvoli vyssej teplote v okoli baterky sa voda rychlo odparuje a mala by sa castejsie dolievat (cca kazde 2 mesiace), co asi len malo kto robi. Takze bezudrzbovka resp. gelovka to isti. |
Pravdepodobne aj ta povodna baterka co tam mas je gelova, skus hodit typ do google a zisti. Inak gelove sa nesmu nabijat napatim vyssim ako 14V inak sa nafuknu (mozem potvrdit z vlastnej skusenosti). Inak ja som menil baterku na jar a namiesto gelovej som dal klasicku bezudrzbovu akurat ma elektrolyt napusteny v sklennej tkanine, takze nevytecie (banner bike bull AGM). Upravené 1 krát. Naposledy upravil JayKey (28.09.2009 14:46) |
Ako píše Vadim a dazdo, princíp ten istý, zameniteľnosť 100% |
Akumulátory bežne používané v motorkách sú klasické - údržbové, bezúdržbové ("gelové") a uzatvorené - gelové. Všetky sú olovené a navzájom zameniteľné. |
gelovy akumulator je tiez "olovo" s tym rozdielom, ze elektrolyt je vo forme gelu.. ak sa da, radsej tam daj gelovu |
podlamna mozes je to to iste ako olovene akurat tam nedolievas destilu bezudržbova kvazi |
Zdravim vsetkych, |
© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 12671 | Včera: 244725