Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.

Menu

Články | Videá | Tipy | Fórum | Kalendár | Inzercia

Pridaj aj ty cestopis!

V-Strom pri 9000 otáčkach cuká - Diskusné fórum - Moto poradňa

Máte problém s Vaším strojom ? Skúste sa opýtať. Ostatní motorkári Vám možno budú vedieť poradiť.

Značky: Skúsenosti, Problém, Motor, Karburátor, Elektrika, Podvozok, Kolesá, Pneu, Brzdy, Olej, Administratíva.

Pravidlá správania sa na diskusnom fóre motoride.sk

Pridaj novú diskusiuV-Strom pri 9000 otáčkach cuká - Diskusné fórum - Moto poradňa

OO Sleduj diskusiu Pridaj nový príspevok 

Značky: Problém.

18.08.2009 19:25

V-Strom pri 9000 otáčkach cuká

bobco
 Turista 

Ikona

Zdravím,

v poslednom čase som spozoroval, že ak vytočím Stromčeka do 9000 otáčok tak začne trhať motorkou akoby nastúpil obmedzovač alebo čo. Neviem či je to spojka a šmýka alebo elektornika, prípadne niečo iné. Robí to medzi 8500 a 9000 otáčkami. Pár krát cukne a keď preradím na vyššiu rýchlosť tak v nižších otáčkach je to v pohode. Pri predbiehaní je s tým dosť problém, lebo keď potrebujem rýchlo predbehnúť tak musím radiť, aby mi to netrhalo.

Bol som v Alpách a mašina mi zhltla takmer 0,5 litra oleja. Odchádzal som s úrovňou hladiny v normále a príšiel som na Slovensko a musel som doliať olej, aby som došiel domov. Mám najazdených cez 10000 km. Zdá sa mi dosť veľa koľko si zhltla naraz. Moto som nevytáčal do extrémov, maximálka po diaľnici 140 a po kopcoch som išiel v pohode na istotu o čom hovorí aj spotreba, bola nižšia ako po diaľnici.

Viete mi poradiť?

Díky


18.08.2009 19:38

Re: V-Strom pri 9000 otáčkach cuká

Mola
 Edvenčr 

Ikona

9000 otacok to nieje do extremu? :-O Mne zapina obmedzovac pri 9500 ale V strom ma cervene tusim od 9000


18.08.2009 20:02

Re: V-Strom pri 9000 otáčkach cuká

červené pole začína od 10500, no ja som ešte do 9000 asi ani nevytočil, neviem


19.08.2009 13:42

Re: V-Strom pri 9000 otáčkach cuká

spyke1
 Jogurťák 

Ikona

...trhanie sposobuje slaby tlak v paliv.syst - malo benzinu
- vycisti pumpu/sitko/ v nadrzi.Ak to nepomoze tak vymenit celu pumpu. :-((( Ak chces da sa na pockanie vycistit a urcit presnu zavadu. www.fastbikes.sk

Olej daj 20w50


19.08.2009 18:37

Re: V-Strom pri 9000 otáčkach cuká

dreamer
 Skútrista 

Ikona

bobco: cukat by urcite nemala. Dnes som moju len tak z roztopase vytocil na 2 a 3 az do max (krivoklat spravne hovori 10500 ot./min) a ziadne cukanie, len plynuly zatah. S tou pumpou ako radi spyke1 sa mi to nezda, to by ti asi robilo aj v inych otackach pri zatazeni motora, ked sa vyzaduje viac paliva a pumpa by nestihala. Ak ti to robi len v urcitom pasme, povedal by som, ze je to elektronika, alebo len rozhasene podtlaky a bude stacit ich synchronizacia. Ja by som ti radil ist do servisu na diagnostiku.

Co by ma ale znepokojilo viac, je spotreba oleja. Fuuuu, pol litra? To sa mi zda vela, aj ked mozno to je este v norme, ale pri motore, ktory ma nabehanych len 10tkm sa mi to zda prilis. Ja mam na mojej 36tkm a medzi vymenami hladina ostava stale na max. Bol som v juni v Dolomitoch a v Alpach na GG so zenou a nabaleny, po dialnici 140, ale olej mi nezrala. Mas to este v zaruke tak nevahaj a bez s tym do servisu.


19.08.2009 20:20

Re: V-Strom pri 9000 otáčkach cuká

branokulka
 Motarďák 

Mne nieco podobne robilo na mojom Pegase, ale pri 5000 ot/min. Je to jednovalec, takže pracuje pri nižších otáčkach. Príčina poruchy bola v zanesenom vzduchovom filtri, aj ked vyzeral cisto, bol zahádzaný olejom. Po výmene vzduch. filtra to bolo OK ;-) Neviem či u teba bude to isté, ale skúsiť to možeš, pripadne vytoč motor pod záťažou aj bez filtra a uvidíš.


19.08.2009 21:27

Re: V-Strom pri 9000 otáčkach cuká

andyxx7
 Kávičkár 

ja som tiez viac ako 7000 ot. este nevytocil, tak ti neporadim :-)


19.08.2009 21:28

Re: V-Strom pri 9000 otáčkach cuká

Leader
 Edvenčr 

Tak načo to vypisuješ? :-O

Len taká hypotéza: mal si dosť oleja, keď to robil? Mpžno blokoval otáčky, keď nemal dobrý tlak oleja.

Vzduchový filter to asi nebude, to by išiel ťažko do otáčok, ale nie, že by cukal. Máš niečo v palivovej sústave, ale niečo iné, než málo vzduchu. Mohlo by to byť skôr ťahanie falošného vzduchu niekade. Ten olej vyzerá ale fakt horšie. Dal by som to niekomu skontrolovať, resp. pozri celý motor, či niekde neslzí olej, /okolie reťazového koliečka, ak máš kryt motora, tak pod celým motorom,.../ a potom rozhodiť a pozrieť krúžky. Ale ak žerie olej, všimneš si aj modrý dym, a smrad spáleného oleja z výfuku.

Upravené 2 krát. Naposledy upravil Leader (19.08.2009 21:35)


19.08.2009 21:37

Re: V-Strom pri 9000 otáčkach cuká

kankoXF
 Kávičkár 

Ikona

Cim menej rokov, tym väcsi frajer za klavesnicou.... :-}


19.08.2009 21:39

Re: V-Strom pri 9000 otáčkach cuká

Leader
 Edvenčr 

kanko, a príde ti logické napísať, že "neporadím ti", keď je tu ďalších x členov?


20.08.2009 8:59

Re: V-Strom pri 9000 otáčkach cuká

bobco
 Turista 

Ikona

Ďakujem za doterajšie príspevky.

Vzduchový filter by to nemal byť lebo pri prehliadke 6000 km som ho nechal vyčistiť. Už som počul aj názor že by to mohli byť sviečky. Teraz pri ďalšej prehliadke sa majú meniť tak uvidím. Olejom tiež asi nie, lebo som ho dolial a cuká aj tak. Tento problém na začiatku po zábehu som nemal. Pred prvou výmenou oleja sa objavoval sporadicky, tak som si z toho nerobil ťažku hlavu. Ale teraz to robí stále

Ten olej ma znepokojuje, lebo toľko za 5000 km by nemala zožrať. Pri výmene mi naliali po hornú risku. Keď som išiel do alp mal som v strede. Po príchode som mal pod úrovňou. Keď som dolial 0,5 litra tak je opäť po hornú risku. Ja len dúfam že to bolo jedorázovka a motka sa nevedela spamätať z toho riedkeho vzduchu na Stelviu :-D Zabehnem do servisu a budem možno múdrejši.


20.08.2009 12:44

Re: V-Strom pri 9000 otáčkach cuká

K8 by mala byť v záruke, tak šup do servisu.
Zdravím pačanske vŕšky :-D


20.08.2009 12:58

Re: V-Strom pri 9000 otáčkach cuká

bobco
 Turista 

Ikona

maTooB - to aj urobím. A odkiaľ ty poznáš pačanské vrchy??? :-))) Trnava je trošku ďaleko :-D


20.08.2009 18:41

Re: V-Strom pri 9000 otáčkach cuká

dreamer
 Skútrista 

Ikona

No aj my zo zapadu to mozeme na vychode poznat nie? ;-) Ja napriklad tu mam chalupu a uz stvrty tyzden som na dovolenke a brazdim tunajsie cesty. Roznavu mam asi 10 km a viem aj kde je Paca :-D


20.08.2009 22:59

Re: V-Strom pri 9000 otáčkach cuká

misik71
 Kávičkár 

Ikona

bobco....toto iste mi robil V-strom dnes som bol s tym cely den v Styxe vo Vrabloch..a postupne sme prisli na to ze to je lambda sonda...skusal som sviecky=nic...potom vzduch.filter=nic...potom palivove cerpadlo=nic...nakoniec to bola ta špina sonda.....


21.08.2009 7:29

Re: V-Strom pri 9000 otáčkach cuká

bobco - dokonca aj na mojej Svinke som tam už bol... [dobre] a párkrát sa tam už aj poblvkal :-D


21.08.2009 8:17

Re: V-Strom pri 9000 otáčkach cuká

bobco
 Turista 

Ikona

Asi mi neuveríte, ale včera som bol mašinu prevetrať a nič sa neprejavilo. Ťahala ja besná, mal som problém vyberať zákruty :-) Asi 20 krát som ju vypeckoval na rôznych rýchlostných stupňoch a nič. Raz dokonca až do obmedzovača a bez problémov. Fakt neviem čo s tým môže byť.

misik71 - díky za typ to by ma nenapadlo ale dáva to zmysel. Budem to ešte sledovať a keď pôjdem na výmenu oleja tak im to poviem.

Dreamer - kde konkrétne máš chalupu? Tipujem Uhorná??? Mohli by sme niekedy dať stretko :-)))

maTooB - no vidím sem tam cez dedinu prefrčí neznámy motorkách a ja v strede dediny makám na stavbe. Boháča jak vtedy závidím :-D


10.09.2009 17:37

Re: V-Strom pri 9000 otáčkach cuká

bobco
 Turista 

Ikona

Opäť sa vraciam k pôvodnej téme.
Prišiel som na to kedy to robí. Motorka neťahá, len keď mám bočné kufre. Hoci sú aj prázde, neviem dostať otáčky cez 8700. Keď ich dám dole tak je všetko v pohode. Podľa mňa to nemôže byť odporom vzduchu lebo to robí aj na jednotke a v rýchlosti okolo 60 taký odpor nemôže byť.
Bol som v Trnave na výmenu oleja po 12000, vravel som im o tom a nevedia čo by to mohlo byť.
Mám kufre od SW motech Trax 37 litrove.

Kto mi pomôže???????????


10.09.2009 17:49

Re: V-Strom pri 9000 otáčkach cuká

misik71
 Kávičkár 

Ikona

...no tak este raz: ta Lambda bola sice zla...ale nakoniec to nebolo to co robilo galibu....Spyke1 to diagnostikoval dobre...bolo to sitko v benzinovom cerpadle...len uz bolo take zadrbkane ze som ho necistil ale rovno vymenil....jaaaj a to cerpadlo sa dost blbo rozobera, tak to daj niekomu kto to uz robil....


10.09.2009 18:01

Re: V-Strom pri 9000 otáčkach cuká

Express
Darca Krvi  Bahniak 

Ikona

zly benzin nemoze byt? skus tankovat niekde inde ako si tankoval doteraz


10.09.2009 18:11

Re: V-Strom pri 9000 otáčkach cuká

bobco
 Turista 

Ikona

misik - diky pozriem to sitko a uvidim. Len ma zaraža že ked kufre nie sú tak to je v pohode. Ale skusim, ešte raz diky


Express - Benzín určite nie lebo tankujem vždy inde


10.09.2009 21:51

Re: V-Strom pri 9000 otáčkach cuká

dreamer
 Skútrista 

Ikona

bobco: ak to robia tie kufre, tak je to ta najuchylnejsia zavada o akej som doteraz pocul :-D Neviem si totiz dost dobre predstavit, ako mozu mat bocne kufre vplyv na otacky motora. Ved skus vymacknut spojku a len tak naprazdno ju vyturuj aj s kuframi (nemozem uverit, ze ti vobec nieco take radim :-D ). Je to chobotina, len akasi zhoda nahod podla mna, problem bude niekde inde.


11.09.2009 8:00

Re: V-Strom pri 9000 otáčkach cuká

MarekZ
 Stuntrajder 

Ikona

Teraz ju vytoci na neutrali a nepojde to. Zhodi kufre a pojde to. Zaver je jasny, motorke sa tie kufre jednoducho nepacia a nebude s nimi jazdit ani za svet. Ako moja frajerka a korejske auta, normalka... :-D


11.09.2009 8:18

Re: V-Strom pri 9000 otáčkach cuká

Lubenko
 Turista 

Ikona

No ja mam tiez taku motorku aj take iste kufre a mojej motorke sa tie kufre zjavne pacia lebo ked ich zalozim taha este lepsie ..., a odporom vzduchu to tiez nebude lebo cim idem rychlejsie tym lepsie taha... 8-) :-D


05.10.2009 17:21

Re: V-Strom pri 9000 otáčkach cuká

bobco
 Turista 

Ikona

Zdravím všetkých opäť,
nedá mi to hľadám stále riešenie môjho problému. Pravdepodobne na 100 % je problém s kuframi. Bol som u Spyke1 v Hlohovci a dali sme moto na brzdu. Odmeral sa výkon bez kufrov a s kuframi. Pripájam aj obrázok. Červený graf je bez kufroum a modrý s kuframi. Je evidentné, že ak sú kufre tak je problém s výkonom. Nechápal to ani Spyke.
Odpojili sme aj alarm, ukostrili kufre ku kostre káblom a nič nepomohlo.

Napande niečo niekoho???

Robo

img528.imageshack.us/i/dl650kufre.jpg/[img][/img]

Upravené 1 krát. Naposledy upravil bobco (05.10.2009 17:22)


05.10.2009 17:39

Re: V-Strom pri 9000 otáčkach cuká

Bruno75
 Kávičkár 

Ikona

Jedine co ma napadlo je, ze skus dat dolu podsedlove plasty a pozriet ci nahodou niekde nie je pricviknuty kabel, kedze napriklad diagnosticky konektor je umiestneny prave tam. Tazko sa radi takto na dialku a aj ked by to clovek videl tak to nie je jednoduche.
Len skusat a skusat inak sa dalej nepohnes, skus vylucovacou metodou.
Zhod vsetko co sa len da. Mozno to bude uplna blbost (napriklad prerazanie niekde na kostru) pripadne ram od bocnych kufrov zhodit dolu a popozerat s cim by mohol prichadzat do kontaktu.
Vela stastia


05.10.2009 18:17

Re: V-Strom pri 9000 otáčkach cuká

raptor
Darca Krvi  Turista 

Ikona

kokoz s kuframi netaha bez kufrov taha.... :-O :-O

tak rozlustenie tejto zahady budem silno sledovat... :-@

myslel som si ze by to mohla byt ta lambda ako pisal reno lebo odchadzajuca lambda sa prejavuje presne tak ze raz je to cele rozhasene a potom to zas ide bez problemov

napadlo ma ci upevneny kufor nema nejaky vplyv na obtok vzduchu okolo lambdy ktora by tak nasledne mohla pri urcitych otackach vysielat zle signaly do riadiacej jednotky ale to je blbost lebo predpokladam ze ked si to mal na brzde tak chalani z fastbikes nemali pusteny ventilator simulujuci napor vetra

sviecky to podla mna nebudu ani nahodou, to by nerobilo len v takych vysokych otackach

anyway vyskusal by som aj tak to palivove cerpadlo a aj lambdu, musis ist step by step vylucovacou metodou


05.10.2009 18:57

Re: V-Strom pri 9000 otáčkach cuká

dreamer
 Skútrista 

Ikona

Ale ta linka bez kufrov je krasna, ukazkovo linearna, bez vykonovych prepadov. Nech mi nikto nehovori, ze V-Strom nema super motor [dobre] >:-)

Akurat ten tvoj s kuframi streckuje :-O :-~ Najvacsia haluz o akej som doteraz pocul, ale urob tak ako ti radi Bruno75. Pozhadzuj co sa da, niekde to musi prerazat a vylucovacou metodou na to musis prist. Drzim palce :-}


05.10.2009 19:05

Re: V-Strom pri 9000 otáčkach cuká

Saints
 Čoprák 

Ikona

Kufre kolko vazia? - mozno sa ti tam nieco trosku posunie a inac ti zacne motorka pracovat
- skus dat taku istu hmotnost len na sedadlo - (spolujazca, naklad)
- skus namontovat len jeden kufor
- pozri uchytenie kufrov ci tam nieje hned daky kabel ako pisal Bruno75


05.10.2009 19:20

Re: V-Strom pri 9000 otáčkach cuká

bobco
 Turista 

Ikona

Chalani je to haluz a poriadna.

Raptor - chalani mali ventilátory zapnuté, ale určite prúdiacim vzduchom to nebude.

Saints - chlapci z fastbikes sa boli aj previesť. Boli obaja a v pohode mašina šlape, aj ja som to skúšal isť vo dvojici a bez problémov. Zaťaženie na to nemá vplyv lebo sme motorku na stolici skúšali dvíhať za kufre a odľahčiť ju tak a nič. Pri uchyteniu kufrou nie je žiaden kábel. Ak sme skúšali len po jednom kufri tak prepad výkonu bol asi polovičný tzn. ak sa dajú oba kufre tak sa ten prepad spočíta a výsledok je potom v grafe.

Fakt je to záhadný motocykel, nemá niekto záujem ho kúpiť :-)))
Ale cena bude vyššia ako v predajni, lebo je tam istá tajomnosť motorky :-D

Upravené 1 krát. Naposledy upravil bobco (05.10.2009 19:21)


05.10.2009 20:21

Re: V-Strom pri 9000 otáčkach cuká

Leader
 Edvenčr 

Buď rád. Máš japonskú motorku s dušou! :-)))


05.10.2009 20:33

Re: V-Strom pri 9000 otáčkach cuká

Power
 Turista 

Ikona

tak to som aj ja zvedavy co to bude ked to bude :D


05.10.2009 21:51

Re: V-Strom pri 9000 otáčkach cuká

raptor
Darca Krvi  Turista 

Ikona

bobco ale ak mali pustene ventilatory tak ten kufor mohol ovplyvnit prudenie vzduchu okolo lambdy... spravna pracovna teplota lambdy je dolezita pre to aby davala korektne udaje do riadiacej jednotky

je to vystrel naslepo od pasa ale pozical by som si od nejakeho stromaka lambdu a skusil ju vymenit


05.10.2009 21:59

Re: V-Strom pri 9000 otáčkach cuká

Leader
 Edvenčr 

Ale v takom prípade by to ovplyvňoval iba pravý kufor. Teda, ak sa jedná o bonsaj.


11.10.2009 23:28

Re: V-Strom pri 9000 otáčkach cuká

ruskytank
 Edvenčr 

No-ČOJÁVJÉM? Si myslim že s tak velku spotrebu oleja ti"zahadzuje"kerúsi sviečku,alebo tu takzvanú lambdasondu.A preto ti ta striekačka asi poradne nefachá.A možná aj odpor vzduchu kufrov ju vacej alebo menej chladi a ona podla toho "problemuje".No ja neviem-asi bych najprv pozrel kružky,či niesu zapečene.Ale niesom odbornik,tak neviem,ale každopadne bych najprv riešil tu spotrebu oleja.


12.10.2009 0:02

Re: V-Strom pri 9000 otáčkach cuká

tryskac
 Kávičkár 

Ikona

Namontované kufre môžu pri určitých otáčkach spôsobovať rezonancie , čo môže ovplyvňovať elektrické spoje - prerušovanie alebo zmena odporu. Toť moja teória. Na základe tohto by to mohol robiť aj spínač pohotovostného stojana alebo niečo podobné ....
Ešte skús rozdiel prázdne a riadne naložené

Upravené 1 krát. Naposledy upravil tryskac (12.10.2009 0:04)


12.10.2009 8:50

Re: V-Strom pri 9000 otáčkach cuká

Bruno75
 Kávičkár 

Ikona

Bobco...este raz som pozeral ten tvoj namerany graf z brzdy bez a s kuframi a podla mna (vlastne podla grafu) ti to robi aj bez kufrov kedze je tam dost vyrazny prepad pri 9500rpm. Pozri sem na druheho zmeraneho V-stroma motoride.sk/obrazok.php?obr=http://motoride.sk...ľký alpský porovnavací test - 2. časť - Ľahké turistické intermezzo tam nie je ziadny taky prepad pri 9500rpm.
Takze skus predsa len vymenit tu lambda sondu a ak ani to nezaberie tak pozhadzuj z motorky vsetky plasty, nadrz a pekne kazdy elektricky spoj prestrekni kontoxom a ubezpec sa, ze su vsetky spravne zastrcene v koncovkach.
Nie je toho boha aby sa na to nedalo prist. Vela zdaru 8-)


25.10.2009 22:34

Re: V-Strom pri 9000 otáčkach cuká

tryskac
 Kávičkár 

Ikona

Bobco ak si už prišiel alebo ak prídeš na to čo bol problém daj info ,určite to bude užitočná informácia


10.05.2010 22:24

Re: V-Strom pri 9000 otáčkach cuká

bobco
 Turista 

Ikona

Hlásim sa po pol roku opäť. Začal som testovať opäť mašinu. Cez zimu som ju vybavil topcasom tiež od SW Motech. A čo som absolutne nečakal tak mašina beží bez problemov. Prešiel som cca 300 km so všetkými kuframi. Pár krát som to vytočil a všetko tak ako má byť. Ešte teraz som z toho mimo :-) Pokiaľ mám len topcase tak tieš v pohode.

Otázka znie, čo sa cez zimu stalo, že to ide????

Robo


11.05.2010 2:05

Re: V-Strom pri 9000 otáčkach cuká

pato
 Turista 

skriatok rypalek cez zimu opustil tvoju moto lebo mu bola zima
alebo tam zdochol a uz nerobi neplechu :-D


11.05.2010 8:59

Re: V-Strom pri 9000 otáčkach cuká

marek750
 Kávičkár 

Ikona

Bobco zaujímavý "kufrový"príbeh :-))) [dobre] A spotreba oleja ako? Šla tiež dole?
Musím tu napísať ,že toľko mi Supertenéré nebrala ani pri nabehaných 80 000 km ! Niečo máš do.ebané , asi nešetrný zábeh motora :-)


24.08.2010 19:51

Re: V-Strom pri 9000 otáčkach cuká

bobco
 Turista 

Ikona

Zdravím všetkých,

tak po čase sa hlásim opäť.

Problém vyriešený, ani neviem ako ale mašina beží.

Sklamal ma prístup všetkých záručných servisov v okolí Košíc. Je pravda, že som to riešil 3 dni pred skončením záruky, ale nikto nebol ochotní sa na čo i len pozrieť.

Tak po záruke som jednu sobotu sadol, rozobral hádam všetky plasty na motorke a išiel som na to.
Napadlo ma že to bude alarm tak som išiel od neho. Prešiel som všetky káble od alarmu. Brat je vyštudovaný elektrikár tak si sadol ku mne a dumali sme. Išli sme vylučovacou metodou, kábel po kabli. Všetky spojem som odizoloval a pozrel. Všetko bolo OK tak som naspäť zaizoloval. Bez alarmu motorka nenaštartuje, tak sme ho obišli prepojením kablom v koncovke alarmu. Skúsil som a išlo to. Tak som za 15 minut opäť rozobral bočné plasty, strčil alarm, poskladal a išiel sa previesť. Motorka ide až do obmedzovača bez problémov. Potom som to už nechal tak.
Asi bol problém to že nebola koncovka dobre zastrčená do alarmu. S nasadenými kuframi sa to celé asi viac triaslo a nebol dobrý kontakt.

Bol som v alpách cca 4500 km a bez problemov.


Ale záhada mojej motorky pokračuje. Tentokrát s pneu. Na to je založená zvlášť tema.

Ešte raz díky všetkým za rady a ak bude niekto potrebovať pomoc, rád pomôžem ozvite sa.

Robo


24.08.2010 20:34

Re: V-Strom pri 9000 otáčkach cuká

zmizik
Darca Krvi  Turista 

Ikona

Takze pekne poporiadku - spotrebu oleja mas uplne v normale, to ze ju tocis kludne do 9000ot svedci o vsetkom. Uvedom si ze ten motor na to nieje stavany. Ak jej budes nadalej nakladat, bude ti olej zrat viac a viac. Ohladne pneu ti napisem inde. z.



Pridať príspevok môže len registrovaný používateľ, člen Motoride Klubu.

PC verzia motoride.sk

© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 121467 | Včera: 123683