Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.
Máte problém s Vaším strojom ? Skúste sa opýtať. Ostatní motorkári Vám možno budú vedieť poradiť.
Značky:
.Pravidlá správania sa na diskusnom fóre motoride.sk
Predchádzajúce | 1 2 | Nasledujúce
Hlavne mam na mysli motorky bez vstreku a nie vodou chladene.Pre tieto druhy motorov je dobre naštartovať a vyraziť nie to zahrievať na mieste a hlavne dlhšiu dobu kôli chladeniu!!!Samozrejme mam na mysli kludnu jazdu.Vzduchom chladene motori su nachylnejšie ak sa motorka rano naštratuje a nehava sa na mieste zahrievať Upravené 1 krát. Naposledy upravil black333 (05.08.2009 17:45) |
Tak neviem, neviem... som si myslel, ze tu niektori viacej rozumia k motorkam (autam)... ako aj Vadim pisal, milo ste ma prekvapili... |
otec mi povedal ze nalepsie sa motor zahreje pri vlaznej, pomalej jazde. pri volnobeznych otackach sa motor zevraj zahrieva dlhsie, takze bude bezat mimo prevadzkovej teploty dlhsie. |
Ja tiez zohrievam. Na mieste asi 1-2 minutky (zapnem prilbu, nasadim rukavice, vytlacim na ulicu) a potom pomalicky idem asi 1 km. Plna palba az ked naskoci cca. 80 a viac. Dovtedy pianko. Upravené 1 krát. Naposledy upravil Sonny (05.08.2009 16:56) |
Vadim: Ak sa nemýlim tak teplotou viskozita klesá a tlakom stúpa.Čiže ak má olej vyššiu teplotu pri nižšom tlaku tak má olej lepšiu viskozitu ako opačne.Čím nižšia viskozita oleja tým menšie trenie v kvapaline a tým lepší olejový film.Mne z toho vychádza najskôr pri nízkom tlaku/otáčky motora/ zohriať olej a až je viskozita nízka tak môžem zvyšovať tlak v oleji. |
premyslam ci tu moju moto nebudem na noc zakryvat dekou - ako kone v stajni ked uz ich ma tych 150 ci kolko .... bo ked tolko koni prechladne ... po prdeli front (aby som bol slusny ) |
Zaujímavé. Doteraz som sa mylne domnieval, že pri voľnobežných otáčkach je tlak oleja najnižší a preto aj najhoršie premastí motor... |
egres, zohrievaj ja ti to neberem, ved ked je tepla je najlepsia |
to s tou mokrou spojkou mi je samozrejme jasne.. ale ved v podstate olej sam o sebe je tam koli znizovaniu trenia |
egres, pretlakovy ventil prepusti iba ak tlak oleja presiahne max tlak, a prepusti ho do vane spat, kedze motor musi byt mazany vsade vo velkom rozpati otacok tak musi dosahovat dostatocny tlak uz nieco kolo 1000ot-1. Upravené 1 krát. Naposledy upravil jogcar (05.08.2009 15:34) |
raptor: Nesmú obsahovať lebo by ti nešla spojka alebo postupne by sa zničila. |
egres myslim ze detergenty znizovania trenia v nejakej "mensej" miere mat musia aj oleje pre motorky z mokrou spojkou... ale samozrejme v rozhodne nizsej miere ako pre oleje pre motorky zo suchou spojkou |
jogcar: Zase som múdrejší dík.Tak ak má motorka tento ventil tak je potom viac ako jasné že by sa mala zohriať alebo sa mýlim? |
egres, pri tak velkom rozpati otacok, bez toho by to nebolo mozne, teda bez ventilu |
Motorové oleje pre mokré spojky nemajú detergenty znižovania trenia a optimálnu viskozitu dosahujú až pri prevádzkovej teplote tj.cca 70-80C .Na voľnobehu motor prekonáva len trenie pohyblivých častí takže nie je zaťažovaný tak ako pri okamžitej jazde.A neviem či majú motorky pretlakový olejový ventil.Zohrievam. |
sak si dajme na moto elektromotor, a tem mozes bombovat na max aj v -50 |
ten s tymi cislami ma pravdu, zbytocne bohata zmes sice dobre motor chladi ale zotiera olejovy film z valcuuu |
nechem byt múdri ale aj dlho na sytiči nieje dobré kvôli bohatej zmesi |
ja mam v manuale k svojej MZ mapisane vyrobcom, ze po nastartovani sa motor nema zahrievat na mieste,ale sa zahreje pocas jazdy.je to 2 takt, cize motor(nie prevodovka) nema trvalu napln oleja, a preto nieje nutne ho zahrievat na urcitu minimalnu teplotu lebo tam nieje ziadny olej ktory by bol prilis husty a nemazal dostatocne motor.olej je vmiesany v benzine, a maze hned ako ma, aj ked je motor este studeny.samozrejme to nieje dovod tocit studeny motor, ale ked vyrobca napise ze sa motor nema zahrievat(2T), a 4T motor sa ma aspon trosku, tak tam ten olej asi bude hrat nejaku ulohu, ze preco ho nevitacat studeny.samozrejme ze svoju ulohu tu plny aj tepelna roztiaznost, ale podla mna je to hlavne koli oleju. |
vsak ale jaky olej lejes do motorky s akou viskozitou? to neni vazelina, a volnobezne otacky stacia na olejovy okruh, inak by si ani na krizovatke nemazal. |
kralik, chod sa pozret to autoskoly ako vyzera piest, su tam take kruzky, co sa obcas menia, ale ked ide uz piest o stenu valca = KAPUT Upravené 1 krát. Naposledy upravil diwi (05.08.2009 14:03) |
ale aj piest sa roztahuje, takze motor ked sa zohreje, cize kov sa roztiahne, sa vole v loziskach, medzi piestom a valcom zmensia!! |
jaky olej co vam drbe? ved k mazaniu dochadza asi po sekunde, predhrieva sa preto motor lebo material (priestor valcov) sa narastom tepla zvacsuje dochadza k mensiemu treniu...vsak ale kazdy sa stara o svoj motor na motor sam, preto vacsina jazdenych aut a motoriek predavanych na SK je uz za horizonstom, v relativne zdravych kilomteroch. |
Motorku zohrievam pri cca 2500ot/min tak aby po vypnutí sytiča plynulo zvyšovala otáčky.Olej sa potrebuje dostať na prevádzkovú teplotu a pri vysokých otáčkach nevytvára vysoký tlak a dostane sa na všetky miesta. |
ako ARPAD vravi, koli oleju... |
Arpad Upravené 1 krát. Naposledy upravil redhonda (05.08.2009 12:47) |
tiez nie som ekspert, ale myslim, ze prudke zohriatie a aj ochladenie vo vseobecnosti kovom moc neprospieva. Stavaju sa krehkejsie, vznikaju mikrotrhlinky a podobne ftakoviny |
Lebo vsetko funguje najlepsie ked ma svoju prevadzkovu teplotu |
To mi mas poveda ty, ze preco..... myslim si ze preto, lebo motocykel je vysokootackovy stroj.... ale vobec sa do motorov nerozumiem, takze som mozno treskol absolutnu somarinu |
Predchádzajúce | 1 2 | Nasledujúce
© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 102291 | Včera: 152588