Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.

Menu

Články | Videá | Tipy | Fórum | Kalendár | Inzercia

Pridaj aj ty článok o svojej motorke!

Kedy použiť medziplyn - Diskusné fórum - Moto poradňa

Máte problém s Vaším strojom ? Skúste sa opýtať. Ostatní motorkári Vám možno budú vedieť poradiť.

Značky: Skúsenosti, Problém, Motor, Karburátor, Elektrika, Podvozok, Kolesá, Pneu, Brzdy, Olej, Administratíva.

Pravidlá správania sa na diskusnom fóre motoride.sk

Pridaj novú diskusiuKedy použiť medziplyn - Diskusné fórum - Moto poradňa

OO Zruš sledovanie Pridaj nový príspevok 
12.04.2006 9:37

Kedy použiť medziplyn

drak
 Čoprák 

Ikona

čital a počul som kopec názorov na to, kedy použiť medziplyn - rád by som si preto vypočul vaše názory. ;-) ja osobne ho nepoužívam, snažím sa prereďovať (podraďovať) v správnych otáčkach ;-)

Upravené 1 krát. Naposledy upravil drak (12.04.2006 9:43)


12.04.2006 9:41

Re: Kedy použiť medziplyn

Marekcross
 Bahniak 

:-@

Upravené 1 krát. Naposledy upravil Marekcross (04.11.2006 19:05)


12.04.2006 9:41

Re: Kedy použiť medziplyn

egres2
 Bahniak 

Ikona

Keď radíš dolu a uberieš plyn tak máš vždy nižšie otáčky motora ako prevodovky.Pridaním plynu zvýšiš otáčky motora približne na otáčky prevodovky a motor nedostane brzdu.


12.04.2006 9:56

Re: Kedy použiť medziplyn

ingvv
 Jogurťák 

Ikona

Na chopri, ktory si buble stale v pomerne nizkych otackach to mas jedno. Teda - medziplyn vacsinou nepotrebujes.
Na jogurte, ked podradis bez medziplynu a pritom este stale ides pomerne rychlo, tak sa Ti jednoducho zablokuje (silne spomali) zadne koleso a zacne Ti lietat zadok. A ak je to pri vstupe do zakruty.....
Takze je to presne tak, ako napisal egres2 - medziplyn sa pouziva pri radeni dolu, pokial v momente preradenia ides "relativne" rycho (vzhladom k zaradovanemu prevodu).
Na velkych SS to riesia antihoppingove spojky.


12.04.2006 11:43

Re: Kedy použiť medziplyn

jarro
 Veteránista 

Ikona

Prevodovka na motorke nema synchrony, radi sa sekvencne natvrdo cez zuby takze ak prevodovka nieje spravne odstupnovana lepsie je radit s medziplynom, opravte ma ak sa mylim, sam som zvedavy... ;-)


12.04.2006 14:06

Re: Kedy použiť medziplyn

Vidicon
 Geriatrik 

Ikona

pri podradovani staci pomalsie pustat spojku a nema problema. 8-)
Ked to s medziplynom netrafis, je to to iste, ako ked ziadny nepouzijes, pripadne este horsie, no nie? Ja to nepouzivam. A radsej sa netrafit v nizkych otackach (bez medziplynu) ako vo vysokych, kde ma motor silny tah. To mi hovori moj sedliacky zaostaly rozum...


12.04.2006 14:40

Re: Kedy použiť medziplyn

vlke
 Bahniak 

Ikona

... dost casto to robim aj ked idem v meste a pomaly, ak ma pila dobry zvuk tak to zaregistruju aj ostatni vodici. Ked ma uz tipek nevidi tak nech aspon pocuje a potom sa zacne aj do spetakov obzerat a hned je mensia sanca ze ma o par metrov dalej zotrie. A mne to tiez dobre robi na usi taky zvuk >:-)


12.04.2006 15:02

Re: Kedy použiť medziplyn

Bubiiik
Darca Krvi  Kávičkár 

Ikona

ja ho pouzivam aj pri radeni hore, ked prudko pridavam, zrychli rychlejsie


12.04.2006 15:11

Re: Kedy použiť medziplyn

rowl
Darca Krvi  Čoprák 

Ikona

ingvv: By si sa divil co narobi na choppri velky objem a kardan. Ja davam medziplyn ked idem z trojky do dvojky...


12.04.2006 15:29

Re: Kedy použiť medziplyn

milan3232
 Turista 

Ikona

Pri radeni dolu davam mierny medziplyn vzdy. Je to zvyk - najst tie spravne otacky.


12.04.2006 16:24

Re: Kedy použiť medziplyn

reeko
Darca Krvi  Čoprák 

Ikona

ja davam medziplyn ked stojim na krizovatke >:-)
a teraz vazne.. zatial som to nerobil.. musim odskusat.. 8-)


12.04.2006 16:31

Re: Kedy použiť medziplyn

pucho
Darca Krvi  Jogurťák 

Ikona

no myslel som ze davat medziplyn je automaticke - ako stlacat spojku >:-) :-P ale vidim, ze kolko ludi, tolko chuti. Ja davam medziplyn aj na aute, len na motorke je to trosku tazsie vystihnut okamih, pretoze motor je velmi ostry a rychlo spadnu. Ale ked sa to naucis dobre, je to prospesne aj pre motor a prevodovku. :-)


12.04.2006 17:08

Re: Kedy použiť medziplyn

xWESTx
 Jogurťák 

Ikona

Súhlas s vlke. :-D podobne


12.04.2006 21:52

Re: Kedy použiť medziplyn

superflanker
Darca Krvi  Edvenčr 

Ikona

ja len pri podradovani


12.04.2006 22:28

Re: Kedy použiť medziplyn

piratos
Darca Krvi  Čoprák 

Ikona

Pri podradovani davam tiez mierny medziplyn, spravne by sa malo radit s medziplynom....zalezi aj dost na masine.... ;-)


12.04.2006 22:40

Re: Kedy použiť medziplyn

ingvv
 Jogurťák 

Ikona

rowl: Verim, avsak najvacsi chopper, na ktorom som sedel a jazdil bolo Virago 535. (Sedel a nejazdil - Wild Star 1600.)

vidi: Ked to netrafis a napr. mas stale vela plynu, ked pustis spojku, tak Ta to katapultuje dopredu a to je, naozaj, najma pred zakrutou celkom svanda. :-)

Anyhow, ak niekedy pozerate MotoGP, alebo SBK a vyskytne sa tam detail na pravu ruku, ked chlap brzdi a sucasne tam seka stvrtsekundove medziplyny..... Nemy uzas ma vtedy obhadza.


12.04.2006 22:48

Re: Kedy použiť medziplyn

johny99
Darca Krvi  Kávičkár 

Ikona

Ja takisto pri podradovaní davam medziplyn a rychlosti pekne zapadaju ,doporučujem pri športovejšich mašinkách a cestakoch ;-)


13.04.2006 6:47

Re: Kedy použiť medziplyn

karol1
 Bahniak 

Ikona

Vadim predbehol si ma. :-D
lenže V3S je PRAGA a nie Tatra.


13.04.2006 8:22

Re: Kedy použiť medziplyn

Faldner
 Kávičkár 

Ikona

na autach je to zvyk z minulosti vid karol a vadim - teraz uz na osob. autach davat medziplyn je hovadina (synchronizacia) a na motorke to musis citit, ze pri svojom style jazdy ci si to motorka pyta alebo nie. Ked ti rychlosti pri podradovani krasne zapadaju pri celom pasme otacok tak nema zmysel vyrovnavat otacky medziplynom.
A stale hovorim, ze image je na nic. Nemusis motor turovat pri startovani, pred zhasnutim a pri preradovani aby si bol IN.


13.04.2006 9:18

Re: Kedy použiť medziplyn

bacaono
Darca Krvi  Veteránista 

Ikona

Ked davate ten medziplyn stlacate aj na dva krat spojku???? :-O , lebo inak to okrem zvukoveho efektu nema vobec ziadny vyznam. ;-)


13.04.2006 9:43

Re: Kedy použiť medziplyn

krokodyl
 Skútrista 

Diskusia skoro ako: "ci je dolezite mat pri misionarskej polohe zohnuty palec na nohe, alebo nie".

Ale kedze sa blizia sviatky a povedal som si ze dnes uz pracovat nebudem, nenapada mi nic lepsie len prispievat do fora na motoride.

Myslim si, ze odpoved je uplne jednoducha. Bud mas "cit" a rychlo na to prides, kam ten medziplyn patri a ci ho tam treba, alebo na to nemas "cit", rubes tam kvalty ako drevorubac a je ti to jedno.
Ako tu bolo spravne napisane, na sucasnych prevodovkach (auta aj motorky) sa to da aj bez medziplynu.

Medziplyn ma svoj ucinok aj na motorke, aj na aute, aj na synchronizovanej prevodovke.
My co sme mali "to stastie" jazdit na starych jawach (nielen konstrukcne starych, ale aj co sa opotrebovania tyka) a na starych autach (napr. viac ako 300k najazdenych km) medziplyn pozname a pouzivame - podla potreby. Inak povedane AKO KOMU CHUTI.

Zelam Vam prijemne sviatky a vela vody (myslim tej z vodovodu, nie z neba).

Upravené 1 krát. Naposledy upravil krokodyl (13.04.2006 9:46)


13.04.2006 10:54

Re: Kedy použiť medziplyn

misobiker
 Edvenčr 

Ikona

Pri podraďovaní dávam malý medziplyn aj ja, rýchlosť tam omnoho lepšie zapadne a
motor nespôsobí taký brzdný účinok. Ale nestláčam dva krát spojku. V okamihu ako
začnú otáčky trochu klesať, tak to tam kopnem.Pri radení hore si myslím že to je úplne zbytočné...


13.04.2006 15:11

Re: Kedy použiť medziplyn

Richie
Darca Krvi  Kávičkár 

Ikona

Bacaono - a akoze kedy by som mal druhykrat pustit spojku??? Ci myslis, ze medzi rychlostami mam zakazdym neutral, ako na aute? Asi celkom dobre nechapes rozdiel medzi prevodovkou v aute a na masine. 8-) :-P


13.04.2006 15:52

Re: Kedy použiť medziplyn

bacaono
Darca Krvi  Veteránista 

Ikona

Richie: na motorke si mozes urobit neutral medzi kazdou rychlostou. Staci vybrusit viac zazezov do aretacneho mechanizmu radenia rychlosti.
Ale myslim si ze vacsina z nas to nema spravenene a prave preto mi nejde do hlavy naco ten medziplyn davate. :-O
Medziplyn sa pouziva na vyrovnanie otacok hnacieho a hnaneho hriadela pri necynchronizovanej prevodovke, alebo znizenie opotrebenia synchronov pri synchronizovanych prevodovkach. Ucinok ma len vtedy ak nieje preruseny krutiaci moment medzi motorom a hnacou hriadelou prevodovky (nieje vytlacena spojka).
Ak na motorke nieje medzi rychlostnymi stupnami neutral, nemozes spojku pustit a dat medziplyn. Takze z vymacknutou spojkou si len tak zavrcis, a trochu roztocis klukovku a spojkovy kos, pretoze je preruseny prenos krutiaceho momentu na hnaciu hriadel prevodovky.
Pri tak malickych prevodovkach ako maju motorky nema medziplyn vobec zmysel. Otacky hriadelov prevodovky sa velmirychlo vyrovnaju bez vacsich problemov pri radeni.
Jediny zmysel zvysenia otacok motora pri podradovani a vypnutej spojke vidim len na vyrovnanie rozdielnych otacok spojkovych lamiel a pritlacnych kotucov uz pri zaradenom nizsom rychlostnom stupni. Vtedy si mozes dovolit pustit prudsie spojku a nepocitis take velke spomalenie. Ale to uz nieje medziplyn! Ten sa dava medzi rychlostami v neutrali pri pustenej spojke. ;-)
Rozdiel medzi mechanickou prevodovkou na aute, masine,kamione, alebo aj sustruhu nieje. Rozdiel je len v mechanizme radenia.

Upravené 2 krát. Naposledy upravil bacaono (13.04.2006 16:17)


13.04.2006 18:39

Re: Kedy použiť medziplyn

cygno
 Kávičkár 

Ikona

Tak teraz som z toho uz uplny debil. Bacaonova definicia medziplynu sa mi zda logicka. Moja motorka si nic take nepyta, takze neviem. To prisposobenie otacok motora a prevodovky nie je len pocit? Nie je to v skutocnosti len tak, ze ak pouzijes "medziplyn" pri podradovani akurat neskor zaradis nizsi rychlostny stupen a tym sa ti otacky viac vyrovnavaju? Nema ten isty efekt dlhsie podrzana spojka (alebo pomalsie pustanie spojky)?
Takze ako to je?


13.04.2006 19:16

Re: Kedy použiť medziplyn

krokodyl
 Skútrista 

Predstavu mas pomerne jasnu, len este dostuduj konstrukciu spojky na motorke. Motorka nema suchu spojku, a ta v oleji "celkom slusne lepi", aj ked je vymacknuta. Ked sa vam niekedy naskytne prilezitost mat rozobranu spojku, skuste si ju vyskusat pretocit, ked je vymacknuta. (Staci aj v tedy, ked uz su z nej pruziny vonku, ale lamely este neboli odlepene od seba). V dalsom sa dopustim par nepresnosti (to len aby mudrlanti zas nehrali chytrych, ze nepisem presnu pravdu).

Ked podradujes dole, "zaradene" kolecko ma pomale otacky a ides "radit kolecko" nizsieho prevodu, ktore tym padom bude vo vyssich otackach.
Vymacknes spojku - vsetky kolecka sa tocia ako pred tym, das medziplyn - stale sa vsetko toci ako predtym, len s tym rozdielom, ze motor je vo vyssich otackach a preklzuje spojka. Zacnes preradovat - najprv vybehne zo zaberu jedno "kolecko" a potom vbehne do zaberu "druhe". A ten cas medzi tym - motor, ktory ma vyssie otacky - cez spojku kupajucu sa v oleji, ktora stale lepi aj ked je vypnuta roztoci hriadelky (a aj vsetko ostatne, co nie je pevne zaradene) v prevodovke do vyssich otacok.
Teda "medziplynom" prisposobujes otacky v prevodovke otackam "kolieska" , ktore bude zaradene.

To ze necitis rozdiel je tym, ze tvoja motorka radi dobre. Kym ma dobru prevodovku, da sa radit aj bez medziplynu.

Dobra skola bola stara jawa. Ta mala rychlostnu a startovaciu paku integrovanu do jednej. Casto sa stavalo, ze pri pade na lavu stranu sa vystrbil mechanizmus, ktory "prepinal" tieto dve funkcie. Dosledok bol, ze pri silnejsom zatlaceni na paku, paka vbehla dovnutra, namiesto toho aby preskocila rychlost. To sa to potom funkcia medziplynu a jeho vplyv na radenie studoval velmi jednoducho.

Alebo ked sa vam do ruky dostane sluzobne auto po sefovi, ktory tvrdil ze moderne prevodovky su synchronizovane a rychlosti sa mozu radit lubovolne, a nepojde vam zaradit (typicky jednotka, ked sa pomaly hybete v zapche), tak to je ten spravny cas zacat trenovat medziplyny.

Tak to tu rieste dalej a verte ze PRAVDA ZVITAZI !

Ja sa lucim.

P.S.: Nie ze pojdete jazdit v pondeloka baby budu doma sediet nasucho.


13.04.2006 19:56

Re: Kedy použiť medziplyn

zeleno
 Bahniak 

Ikona

krokodyl: Napísal si to úplne perfektne, len časť "Teda "medziplynom" prisposobujes otacky v prevodovke otackam "kolieska" , ktore bude zaradene." je trocha nezrozumiteľná.
Presnejšie by bolo: medziplynom prispôsobuješ otáčky voľneotočného kolieska toho prevodového stupňa, ktorý ideš radiť, tým otáčkam kolieska na drážkach hriadeľa, ktorým ideš radiť. Teda, ak ideš napr. dvojkou 60 km/h a ideš radiť do jednotky, musíš dať taký medziplyn.
/otáčky/ ako keby si išieť 60 jednotkou.


14.04.2006 0:45

Re: Kedy použiť medziplyn

Bubiiik
Darca Krvi  Kávičkár 

Ikona

Re: bacaono : tak skus podradit na riadnej-vykonnej masine bez medziplynu. Keby som ja podradil bez bedziplynu, z 2 do 1 a vo vysokych otackach, dajme tmu z 7000 na 10000 tak mazde koleso hned v smyku. Vlastna skusenost. Neviem, mozno ma tvoj dominator antihopping.


14.04.2006 9:52

Re: Kedy použiť medziplyn

cygno
 Kávičkár 

Ikona

preco pri 60 km/h alebo 7000 otackach radite z 2 do 1?


14.04.2006 15:18

Re: Kedy použiť medziplyn

ZoltanF
 Kávičkár 

Ja som zatial nikdy nepouzil medziplyn pri podradovani. Jedine,ked som radil hore a aj to len ked som si daval sprint ako na aute,tak aj na moto (aj ked mam len JAWA350).
Docital som sa tu toho aj ja nove ohladom medziplynu pri podradovani,takze som aj ja mudrejsi.
misobiker pri radine hore ma medzi plyn tiez vyznam ... ako som aj pisal ... na sprint


14.04.2006 16:12

Re: Kedy použiť medziplyn

chopped
 Kávičkár 

krokodyl je odborník vidno


14.04.2006 19:52

Re: Kedy použiť medziplyn

duggo
 Kávičkár 

Ikona

tolko kecov okolo toho , medziplyn nepouzivam , rvem to tam bez spojky 8-)

a medziplyn urcite nepouziva nikto na motorke , mozno tak na PV3S


14.04.2006 19:54

Re: Kedy použiť medziplyn

bacaono
Darca Krvi  Veteránista 

Ikona

krokodyl: priznavam ze na specificke vlastnosti mokrej spojky som trocha pozabudol :-~ . Musim uznat ze to co pises ma nieco do seba. ;-) (velmi dlho som asi robil s kamionmi a podobnymi opachami. Moje teoreticke a prakticke znalosti su asi dost poznacene pracou z velkymi prevodovkami a suchymi spojkami. :-D )

Bubiiik:celkom kludne by som podradil na hociakej masine aj za takych podmienok ako pises (aj ked v tom nevidim nijaky zmysel). Len by som si dobre rozmyslel ci pustim spojku hned, alebo pouzijem techniku, o ktorej som uz pisal: ;-)
Jediny zmysel zvysenia otacok motora pri podradovani a vypnutej spojke vidim len na vyrovnanie rozdielnych otacok spojkovych lamiel a pritlacnych kotucov uz pri zaradenom nizsom rychlostnom stupni. Vtedy si mozes dovolit pustit prudsie spojku a nepocitis take velke spomalenie. Ale to uz nieje medziplyn!


14.04.2006 21:01

Re: Kedy použiť medziplyn

Maxx
 Jogurťák 

Ikona

Ja jazdim večšinou na 3. a ta utiahne od 30-230kmh :-D
Srandujem medziplyn použivam od 3.na dolu a nedostava sa zadne kolo do šmyku 8-)


14.04.2006 21:28

Re: Kedy použiť medziplyn

ingvv
 Jogurťák 

Ikona

Zaujimava diskusia.
Priznam sa, ze neviem, ako mam skonstruovanu spojku na motorke. A aj prevodovka mi je tak trocha zahadou. (Som ekonom....)
Ale viem, co mi spravi masina, ked pri razantnom spomalovani podradim s medziplynom a co spravi, ked podradim bez.
Preto, ked idem rychlo, podradujem s medziplynom a ked idem pomaly, podradujem bez medziplynu.
A popri tom som rad, ze som sa dozvedel par technickych detailov.
A napokon - kazdy nech si jazdi, ako sa mu chce. :-)


14.04.2006 21:42

Re: Kedy použiť medziplyn

zeleno
 Bahniak 

Ikona

ingvv: konšrukcia prevodovky a spojky je dobre vysvetlená na: www.motorkari.cz/index.php?show=00000003498...


14.04.2006 21:43

Re: Kedy použiť medziplyn

felesiga
 Bahniak 

Ikona

sak medziplyn sa na motorke da vobec pouzit? na aute sa pouziva tak ze mam napr.5ku spojka ndam neutral pustim spojku pridam stlacim spojku a az tak dam 4 ku nie? na motorke sa to neda lebo ked je stlacena spojka tak mi oddeluje motor od prevodou v prevodovke. napiste zaujalo ma to


14.04.2006 22:02

Re: Kedy použiť medziplyn

ingvv
 Jogurťák 

Ikona

zeleno: Prave som to docital. Som TROSKU mudrejsi. Asi si to pojdem niekam mrknut rozobrate. (Svoju rozoberat nebudem ani bohovi!)


14.04.2006 22:20

Re: Kedy použiť medziplyn

raptor
Darca Krvi  Turista 

Ikona

to mi pride ako nemiestna otazka mladsieho nemeckeho poddostojnika v koncentracom tabore svojmu velitelovi :D


14.04.2006 23:11

Re: Kedy použiť medziplyn

bizum
 Turista 

Ikona

ja spojku pouzivam max do 2 kvaltu, zbytok davam bez spojky, je to jednoduche trocha sa pritlaci na paku, uberem plyn a ono to tam samo skoci bez skripania prevodovky. co sa tyka radenia smerom dole ide to takisto.


28.08.2008 15:35

Re: Kedy použiť medziplyn

DadoSimson
 Jogurťák 

Tak ja davam medzi plyn ked podradujem ak nedavate tak to skodi prevodovke a este som nepocul kto ked zaraduje na vyssiu rychlost tak dava medzi plyn :-@ -- [zle] no ako mysli


28.08.2008 16:06

Re: Kedy použiť medziplyn

Krokodyl - nie, že by som nesúhlasil, ale sú aj napr. Ducati a ešte niektoré ďaĺšie značky, pre ktoré platia isté výnimky ohľadom konštrukcie spojky

Bizum - to svojmu BMW príliš nepomáhaš, je to síce Tvoja osobná vec, ale práve konštrukcia BMW nie je úplne najvhodnejšia na radenie bez spojky
Ovšem, poznám niekoľko jogurťákov, ktorí sa držia hesla: " so spojkou radia len sedláci"
ale s ohľadom na rozdiely v konštrukciách jednotlivých typov motoriek by som ani toto tvrdenie negeneralizoval

Upravené 1 krát. Naposledy upravil Romanka (28.08.2008 16:10)


28.08.2008 17:13

Re: Kedy použiť medziplyn

Pilgrim
Darca Krvi  Kávičkár 

Ikona

DadoSimak, ty tu čo machruješ:
Moto poradňa: Medzi plyn
:-)))


28.08.2008 17:28

Re: Kedy použiť medziplyn

TomoTDM
 Kávičkár 

Ikona

Si zober že chceš podradiť zo 4 do 3, na 4 máš 4000 na 3 pri téj istéj rýchlosti máš 5500. A tým že vytlačíš spojku otáčky ešte znížiš, a to je už velký rozdiel, preto jej treba pridať cez spojku (na približne podobné otáčky ako v našom prípade 5500). Vtedy máš ot. vyrovnané a nišší prevodový stupeň krásne zapadne. Ked to neurobíš, tak z prevodovky počuť škrípanie, to je ten velký rozdiel ot.
Snáď pochopitelne som to napísal.


29.08.2008 15:57

Re: Kedy použiť medziplyn

demmoo
 Edvenčr 

Ikona

tomo: ani moc nie :-D :-D :-D :-D ...........ale jasnee chape kazdy o co ide 8-)



Pridať príspevok môže len registrovaný používateľ, člen Motoride Klubu.

PC verzia motoride.sk

© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 54923 | Včera: 150908