Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

Prezeráte si mobilnú verziu motoride.sk.
Prepnúť na PC verziu.

Menu

Články | Videá | Tipy | Fórum | Kalendár | Inzercia

Pridaj aj ty cestopis!

Vysoké ot.+kopec. vplyv na motor - Diskusné fórum - Moto poradňa

Máte problém s Vaším strojom ? Skúste sa opýtať. Ostatní motorkári Vám možno budú vedieť poradiť.

Značky: Skúsenosti, Problém, Motor, Karburátor, Elektrika, Podvozok, Kolesá, Pneu, Brzdy, Olej, Administratíva.

Pravidlá správania sa na diskusnom fóre motoride.sk

Pridaj novú diskusiuVysoké ot.+kopec. vplyv na motor - Diskusné fórum - Moto poradňa

OO Sleduj diskusiu Pridaj nový príspevok 

Značky: Skúsenosti, Problém.

07.07.2009 23:31

Vysoké ot.+kopec. vplyv na motor

GhostRider299kmh
 Jogurťák 

Ikona

Prosim Vas kamarat ma YZF-R125, nechodi na MR a poprosil ma ci nemoem cosi zistit, takze: Moze mat neaky negativny vplyv alebo moze sa nieco stat motoru ak ide dajme tomu raz za tyzden 100km vkuse hore a dole kopcom (BB strana Sturca) stale v otackach medzi max. krutakom a max. vykonom, hore Strurcom na plny plyn, dole tiez skoro stale.. proste ho zaujima ci moze neako ublizit motoru pri takomto zaobchadzani.. dakujem


08.07.2009 0:43

Re: Vysoké ot.+kopec. vplyv na motor

MZriderZA
Darca Krvi  Bahniak 

Ikona

hore šturcom plny plyn na R125ke je kolko 60km/h? :-D

ne teraz vazne urcite lepsie pre hentaky motor ho vytočit ako by ho mal do toho kopca dusit a trapiť.a hlavne nech si sleduje teplotu motora.ved R125ka ma budik na teplotu nie?
a pokial ju neprehrieva tak sa nemusi nicoho bat a pokial ju prehrieva tak si musi zvyknut nato ze vzdy hore si da cigaretkovu pauzu a ak negajčí tak nech začne :-D


08.07.2009 0:50

Re: Vysoké ot.+kopec. vplyv na motor

Rogid
Darca Krvi  Kávičkár 

Ikona

YZF-a nema budik na teplotu len kontrolku prehriatia...

k teme: tak "zdrave" to pre nu asi nebude :-)


08.07.2009 7:06

Re: Vysoké ot.+kopec. vplyv na motor

tref
 Turista 

Ikona

Keby motoru vadili vysoke otacky, tak ma obmedzovac uz pri 2000 a vola sa to chopper. :D V motore kvalitny olej (a dostatok), medzi rajdami a sedadlom kvalitny spojovak a nema problema. Samozrejme motor co bzuci hore dole Sturcom na plne vajciska vydrzi menej ako nieco co chyta mikrospanky na pohodovej turistike na kavicku. (ratam ze tak o 12km menej) ;-)

Upravené 1 krát. Naposledy upravil tref (08.07.2009 7:07)


08.07.2009 7:18

Re: Vysoké ot.+kopec. vplyv na motor

veď všetci tam tak idú, len oni majú pri rovnakých otáčkach trošku vyššiu rýchlosť...


08.07.2009 7:45

Re: Vysoké ot.+kopec. vplyv na motor

Bruno75
 Kávičkár 

Ikona

Motoru ovela viacej skodi ked mu dava sodu za studena ako to, ze ho toci do kopca v otackach kde ma svoje optimum pre vykon a krutak.


08.07.2009 8:32

Re: Vysoké ot.+kopec. vplyv na motor

janoval
Darca Krvi  Edvenčr 

Ikona

urcite je lepsie do kopca podrzat motor v otackach, ako keby mal byt podtoceny. Ked je motor pri takej zatazi podtoceny, tak su tam ovela vacsie sily(tlak) vyvijane na piets, jnicu kluku az po prevodovku. Takze moj nazor je, ze ked to nedrzi v cervenom poli, tak tomu motoru sa ide v otackach ovela lahsie, ako keby ho mal dusit.


08.07.2009 10:05

Re: Vysoké ot.+kopec. vplyv na motor

GhostRider299kmh
 Jogurťák 

Ikona

MZriderZA: by si sa divil, ano hore kopcom to moc neide ale na 90 nema problem zrychlit a poviem ti, ze smerom dole mu v zatackach neujde barskto, resp v zatackach tym strelcom skor uchodi a oni ho dozenu len na rovinke, malokedy ho stihne niekto obehnut, takze si myslim ze je to o jazdcovi a rychlosti v zakrutach, ja len tak ze vpohode dole Sturcom stiha sportovym 6tkam co tomu dobre nakladaju, tie zatacky sa nedaju palit viac ako je maximalka tej motorky ;-) a nie, nie vobec sa neprehrieva, drzi si dobre prevadzkovu teplotu..

tref: takze vpodstate to nema ziadny vplyv na motor :-) motor sa neprehrieva, olej je tam kvalitny a tolko kolko ma byt a samozrejme taky kotel dostava len ked je dobre zohriata..

maTooB: to ano, ale s tym rozdielom ze tie 600fky ten kopec az tak necitia ako ta 125ka

Bruno, janoval: parada, tak chlapec sa nema coho bat :-))) do cerveneho nechodi to nie..


08.07.2009 10:31

Re: Vysoké ot.+kopec. vplyv na motor

dvenohy
 Turista 

Ikona

otacky v oblasti maxima su samozrejme pre kazdy motor zataz...ale moto je nato postavena a ten zvuk nad 12tisic je proste popic :-)

...co by som mu asi odporucil aby smerom dole siel volnejsie aby mal motor sancu vychladnut, lebo ja ked idem hore tak neni problem aby bol motor takmer na 100vke


08.07.2009 11:57

Re: Vysoké ot.+kopec. vplyv na motor

Bruno75
 Kávičkár 

Ikona

Este ma napadla jedna vec, bohuzial to sa to bezne robi a to, ze po nakladacke ako je napriklad vyjazd na poriadny kopec sa necha motorka oddychnut, teda sa zastavi na vrchu a vypne sa motor. Ano motor treba nechat vydychat ale najlepsie pre neho je jazdou pod nizsou zatazou aspon 2-3 minutky. Ono ked je vsetko prehriate a este k tomu sa vypne motor, tak valec, piesty, ventily ktore su stale doslova rozpalene nema co chladit (kedze nie je zabezpeceny chladenie) a dokonca ich teplota este stupa. Takze odporucam este nechat volnou jazdou motor vychladnut (prudi v nom chladiaca kvapalina aj olej ktore su stale ochladzovane naporom vzduchu). Inak pre auta s turbom je toto doslova pisane v navode. Inak ide turbo zachvilku do kk.


08.07.2009 15:47

Re: Vysoké ot.+kopec. vplyv na motor

GhostRider299kmh
 Jogurťák 

Ikona

dvenohy: motor sa neprehrieva ani nema zvysenu teplotu takze asi ani netreba, mozno na velkych objemoch sa mozu viacej zahrievat (napr mne to ide stale na 100vku pri palbe)

bruno: dakujem, to plati aj pre vacsie masiny, inac na tom bude dost pravdy lebo ked zastavim, vypnem tak ma motor 91° a ked za 4-5min znova zapnem tak ma aj 98°


13.07.2009 15:52

Re: Vysoké ot.+kopec. vplyv na motor

tref
 Turista 

Ikona

motor po vypnuti sa nezohrieva, zdroj tepla je horenie paliva, ktore uz nie je. Preto kompresny priestor od okamihu poslednej otacky uz iba chladne (vyrovnava teplotu s okolim). Teplota kompresneho priestoru je samozrejme omnoho vyssia ako okoliteho prostredia, avsak snimac teploty motora nie je pochopitelne priamo v kompresnom priestore, preto ked prestane cirkulovat voda odvadzajuca teplo z prostredia, zacne sa toto "hromadit" do okolia (aj ku snimacu) a preto sa zda ze sa zohrieva, aj ked motor uz v skutocnosti chladne. To len na margo toho "zohrievania po vypnuti"

EDIT: velmi laicky povedane

Upravené 1 krát. Naposledy upravil tref (13.07.2009 15:53)



Pridať príspevok môže len registrovaný používateľ, člen Motoride Klubu.

PC verzia motoride.sk

© Copyright 2001-2024 Motoride.sk | ISSN 1336-6491 | info@motoride.sk | Podmienky poskytovania služieb. | RSS:
Obsah stránok MotoRide.sk je chránený autorským zákonom. Kopírovanie v akejkoľvek podobe bez súhlasu je nezákonné.
Počet návštevníkov Dnes: 114929 | Včera: 188070